Witam,
Auto: Mazda 6 GH 2.2 185KM przebieg 90.000mil (145.000km)
Ostatnio przy odpolaniu zimnego tylko silnika co jakis czas zapalala mi sie kontrolka silnika. Jako ze podreczny skaner przewaznie woze w samochodzie za kazdym razem sprawdzalem kody, zawsze wyskakiwal ten sam: P0406 (EGR Sensor A circuit high)
Po skasowaniu bledu samochod odpalal i jezdzil normalnie. Co ciekawe kontrolka nie zapalala sie ponownie w trakcie jazdy ale tylko przy ponownym odpalaniu zimnego silnika.
Auto jezdzilo normalnie, spalanie tak jak zawsze miedzy 6.3-6.5l/100km i zadnych innych problemow poza kontrolka silnika nie bylo.
Z ciekawosci zajechalem do pobliskiego ASO tu w Anglii i zapytalem sie ile za nowy zawor EGR..
Dla zainteresowanych podaje numer czesci i cene datowana 17.06.2016
Valve EGR: Numer czesci: R2AA-20-300B
Cena w funtach: £470.99 plus VAT Razem: £565 do tego dwie metalowe uszczelki za bagatela £20
Jak zobaczylem wycene to zabralem sie za demontowanie mojego EGR'a i czyszczenie.
Pomoglo. Od tygodnia zadnego bledu i auto jezdzi jak zwykle.
Zeby zdemontowac EGR musialem zdjac plastikowa gorna oslone silnika, wyjac baterie i zdemontowac plastikowa podstawke na baterie, obudowe fitlra powietrza, zdemontowac gumowe rury miedzy turbo i intercooler'em i miedzy przepustnica i i intercooler'em, metalowa i gumowa rure miedzy turbo i obudowa filtra powietrza..
Musialem tez odlaczyc weza od chlodziwa do przepustnicy i zdemontowac przepustnice oraz poluzowac rury od plynu chlodniczego przed EGR'em.
Na zdjeciach widac ze odlaczylem tez przewody od wtryskiwaczy.
Moj EGR byl caly zasyfiony sadza. Zuzylem cala duza puche WYNNS AIR INTAKE AND CARBURETTOR CLEANER i mala pusze WYNNS DIESEL VALVE EGR CLEANER i w zasadzie nie zauwazylem zadnej roznicy miedzy wlasciwosciami czyszczacymi miedzy tymi dwoma przy czym ten pierwszy srodek do czyszczenia przpustnicy jest tutaj dostepny jako duza pucha 500ml i kosztuje nieco ponad £3 a EGR cleaner kosztuje ponad £10 za 200ml.
Zalaczylem PDF'y odnoscie obydwu specyfikow.
Co ciekawe czyscilem EGR bez demontazu tym WYNNS Diesel EGR Cleaner jakis miesiac temu prewencyjnie (pryska sie to wtedy do przepustnicy na pracujacaym rozgrzanym silniku) i jak widac byly to pieniadze wyrzucone w bloto!!
Lepiej zawsze zdemonotwac EGR i wtedy go wyczyscic.
Zalaczam foty dla tych co jak ja nigdy tego wczesniej sami nie demontowali..
Mazda 6 2.2 GH Czyszczenie EGR FOTORELACJA
Strona 1 z 1
- Załączniki
-
- 23379_Diesel-EGR-3_EN.pdf
- Wynns diesel EGR cleaner
- (308.85 KiB) Pobrane 154 razy
-
- 54179_Air-Intake-and-Carburettor-Cleaner_EN.pdf
- Wynns Air Intake Cleaner
- (93.4 KiB) Pobrane 127 razy
-
- Mazda.6.EGR.pdf
- Schemat do demontazu zaworu EGR
- (427.21 KiB) Pobrane 303 razy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6