Mazda 6 2.2 163 słabe przyspieszanie
1, 2
Witam zakupiłem dziś 6 2.2 z 163konnym silnikiem i mam pytanie do użytkowników tego modelu. Przy jakich obrotach auto zaczyna dobrze przyspieszać bo u mnie dopiero powyżej 2.8 do 3 tys zaczyna coś się dziać wcześniej samochód muli, prawie nie czuć reakcji na pedał gazu i wydaje mi się że coś jest nie tak, mam rację? Ogólnie silnik ładnie pracuje, cicho nic nie stuka. Mam 30 dni gwarancji także muszę zdiagnozować problem do tego czasu. Jakieś pomysły co może być nie tak? Przebieg 110 tys mil
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Ma ktoś pomysły co może być nie tak?
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Ok dzięki jak zrobię napiszę czy pomoglo
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Filtr powietrza wymieniłem i narazie bez zmian w przyspieszaniu dodatkowo zauważyłem że mocno kopci na czarno przy przyspieszaniu i na biegu jałowym jak przytrzymalem chwilę na wysokich obrotach, do tego jeszcze wkreca się na obroty z lekkim opóźnieniem.
Także wygląda to tak brak mocy do 3000 i kopcenie na czarno. Pomysły?
Także wygląda to tak brak mocy do 3000 i kopcenie na czarno. Pomysły?
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Zawör EGR musisz tez zobaczyć czy nie zapchany.A filtr paliwa wymieniony?U mnie jest tak ze autko się zabiera z każdych obrotów nie jak mazda GG od 1800 obrotów dopiero szla czyli była ta dziura co można było odczuc.Jestem z GH bardzo zadowolony tylko fotele w GG były lepsze niż w GH.
Nie jeszcze nie wymieniłem filtra paliwa
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Filtr paliwa wymieniony i dalej tak samo przy okazji zauważyłem że egr jest zaslepiony bo widać wystającą blaszkę
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
To, że widzisz wystającą blaszkę to jeszcze nie świadczy o tym, że EGR jest zaślepiony. W 2.2 wszystkie uszczelki związane z dolotem, kolektorem wydechowym, EGR, przepustnicą, turbosprężarką itd. są metalowe i są ciut większe niż elementy, które są nimi uszczelniane (wiem bo wszystkie je sam kupowałem w ASO i wymieniałem). No chyba, że wyciągałeś już ją i nie ma na środku otworu to wtedy faktycznie jest zaślepiony. Dziwne jest to dymienie u Ciebie bo w tym aucie powinien być DPF więc nie powinieneś widzieć w ogóle dymienia (no chyba, że został on wycięty to tak).
Od siebie dodam, że też borykam się ze znacznie obniżoną mocą silnika (zamiast 185 koni ma nie więcej niż 140 lub nawet mniej). Nie mam czasu się tym zająć ale denerwuje mnie to coraz bardziej bo ostatnio objechało mnie stare Toledo prawdopodobnie podkęcone na 150 koników . Błędów żadnych na kompie nie wykazuje a diagnozować nie do końca wiem jak a i z czasem krucho ale zbieram się do założenia nowego wątku a co i za tym idzie mobilizacji do wejścia pod auto . Jeżeli znajdziesz jakieś rozwiązanie to nie omieszkaj dać znać.
P.S.
U mnie wszystkie filtry nowe i oryginalne więc tym razem to nie to.
Od siebie dodam, że też borykam się ze znacznie obniżoną mocą silnika (zamiast 185 koni ma nie więcej niż 140 lub nawet mniej). Nie mam czasu się tym zająć ale denerwuje mnie to coraz bardziej bo ostatnio objechało mnie stare Toledo prawdopodobnie podkęcone na 150 koników . Błędów żadnych na kompie nie wykazuje a diagnozować nie do końca wiem jak a i z czasem krucho ale zbieram się do założenia nowego wątku a co i za tym idzie mobilizacji do wejścia pod auto . Jeżeli znajdziesz jakieś rozwiązanie to nie omieszkaj dać znać.
P.S.
U mnie wszystkie filtry nowe i oryginalne więc tym razem to nie to.
A jak wycięty dpf to co może być?
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Przy wyciętym DPF trzeba wyłączyć DPF w oprogramowaniu – inaczej auto zawsze będzie w trybie awaryjnym/serwisowym. Często przy takiej operacji są wgrywane gotowce, które mogą słabo kontrolować pracą silnika.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Problem rozwiązany po wymianie egr na nowy. Dpf chyba nie ma bo dalej troszkę kopci ale to nic w porównaniu z tym co było. Dzięki za rady
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
dominikk1988 powiedz jeszcze jak zdiagnozowałeś, że EGR jest do wymiany? Nie dało się go jakoś wyczyścić? Kupowałeś nówkę sztukę czy używkę? Pytam bo mnie też dotyczy brak mocy i chce być na 100% pewien, że to to zanim wydam tyle siana. Myślę nad tymczasowym zaślepieniu go blaszką
Samochód miałem jeszcze na gwarancji, naprawili mi i napisali kwitek ze egr został wymieniony. Moc powróciła na pierwszych 3 biegach podczas przyspieszania na mokrym asfalcie włącza się DSC bo koła tracą przyczepność, tylko to kopcenie mnie jeszcze trochę wkurza, powiedzieli żebym lał dobre paliwo to silnik się oczyści i przestanie kopcic. Dymienie prawie ustaje jak mocno przepalę go ze 2 razy na pierwszych 3 biegach tzn. Gaz do dechy, jednak po przejachaniu ok 20 km znowu podczas przyspieszania zakopci i też mija po przepaleniu. Mam wrażenie że ta sadza gdzieś się zbiera i po wciśnięciu gazu ją wydmuchuje.
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Moim zdaniem jest cos z DPF-em. Mam taki sam silnik i na zegarze ponad 220kkm. Auto wciska w fotel jak powinno a z rury nic nie leci. Koncowka wydechu wyglada jakby auto wyjechalo z fabryki.
Moze sprawdz elmem jak to wyglada z wypalaniem DPFu. Ludzie roznie pisza co ile powinien byc wypalany. Mi wychodzi, ze srednio mialem wypalany raz na 400km.
Napisz moze jaka technike jazdy masz. Gdzie jezdzisz.. miasto czy trasa.
Moze sprawdz elmem jak to wyglada z wypalaniem DPFu. Ludzie roznie pisza co ile powinien byc wypalany. Mi wychodzi, ze srednio mialem wypalany raz na 400km.
Napisz moze jaka technike jazdy masz. Gdzie jezdzisz.. miasto czy trasa.
Do pracy jeżdżę 25km w trybie mieszanym, cisnę go dopiero jak silnik się nagrzeje a wypalanie dpf miałem niedawno wymuszone komputerowo, trwało to jakieś pół godz i spalilo 1/3 baku paliwa ale dalej jest tak samo nic nie pomogło.
- Od: 24 kwi 2016, 23:15
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2009, 2.2 163km
Wypalanie DPF-u dzieje sie samoczynnie. Te serwisowe to jest jakis tryb sprcjalny i trwa duzo dluzej niz normalnie.
U mnie wyglada to tak, ze w czasie jazdy spalanie z okolo 4l skacze do 6-8l i na odcinku 5-10km to wszystko sie dzieje. Moze masz uszkodzony jakis wtryskiwacz?
U mnie wyglada to tak, ze w czasie jazdy spalanie z okolo 4l skacze do 6-8l i na odcinku 5-10km to wszystko sie dzieje. Moze masz uszkodzony jakis wtryskiwacz?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6