R2AA 2.2 163HP momenty dokrecania

Postprzez Cookie1976 » 19 kwi 2016, 01:40

Witam kolegow potrzebuje troche pomocy.
Mazda r2aa 163 hp 2010 – zatarty wal korbowy.
Szukam od kilku dni momentou dokrecania Srub walk korbowego ( pane wiki glowne i korbowodowe) Może dysponuje ktoś potrzebnymi mi danymi z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2016, 01:11
Posty: 4
Auto: Mazda 6GH 2.2 163 R2AA 2010

Postprzez CudownyBocianek » 24 kwi 2016, 13:56

Panewki główne: 83-88Nm
Panewki korbowodowe: 17-22Nm
A tak z ciekawości jaka była przyczyna zatarcia? Nieszczelne podkładki pod wtryskami i w konsekwencji zalepiony nagarem smok olejowy? Przy jakim przebiegu nastąpiło zatarcie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez klosek6 » 6 maja 2016, 19:37

Korbowody 20 Nm +– 2 i 90 stopni
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez CudownyBocianek » 9 maja 2016, 23:05

Kolego klosek6 czy twoje dane nt. momentu dokręcania pochodzą z jakiegoś uaktualnienia "workshop manual" dla 2.2 MZR-CD czy przypadkiem nie podałeś danych dla diesla 2.0? Tak tylko pytam z ciekawości bo podobną procedurę momentu dokręcenia wtrysków w 2.2 wprowadziła Mazda jakiś czas temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez klosek6 » 10 maja 2016, 08:22

Tak moje dane są z Wowa i są dla silnika 2,2
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Cookie1976 » 11 maja 2016, 16:19

CudownyBocianek napisał(a):Panewki główne: 83-88Nm
Panewki korbowodowe: 17-22Nm
A tak z ciekawości jaka była przyczyna zatarcia? Nieszczelne podkładki pod wtryskami i w konsekwencji zalepiony nagarem smok olejowy? Przy jakim przebiegu nastąpiło zatarcie ?

Witam późno odpisuje bo troche mnie nie było. Tak dokładnie to było przyczyna podkładki pod wtryskami. Sitko zaklejone dosłownie. Co spowodowało zatarcie panewki środkowej na wale korbowym ( reszta była przyzwoita) złamanie walka w turbinie ( pewnie z braku oleju) i tak dalej.
Jutro wał wraca od szlifierza , głowica juz splanowana i czeka, blok sie moczy w zbiorniku. Jutro odbieram zestaw uszczelek i inne pierdoły. Tak wiec zobaczymy co z tego będzie. Przebieg 140tys

Dopisano 11 maja 2016, 16:22:

Jeszcze jedna mam prośbę i pytanie czy ktoś ma dostęp do jakiegoś manuala do tego silnika którym mógłby sie podzielić w formie elektronicznej? Szczególnie chodzi mi o silnik.

Dopisano 11 maja 2016, 16:27:

CudownyBocianek napisał(a):Panewki główne: 83-88Nm
Panewki korbowodowe: 17-22Nm
A tak z ciekawości jaka była przyczyna zatarcia? Nieszczelne podkładki pod wtryskami i w konsekwencji zalepiony nagarem smok olejowy? Przy jakim przebiegu nastąpiło zatarcie ?

Bocianek czy te wartości co podałes dla korb nie są troche niskie? Pytam bo robiłem właśnie mondeo 2.5t mk4 i tam korby są 25, 45+100 stopni...? Bardzo bym prosił o potwierdzenie momentu dokręcania panewek korbowych i głównych i jakby ktoś mógł dorzucić momenty : śruby do głowicy, walki rozrządu, obudowa wałków balansujących ( te przy pompie oleju , gdyż właśnie odkryłem ze tam rownież są panewki) z góry ślicznie dziekuje
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2016, 01:11
Posty: 4
Auto: Mazda 6GH 2.2 163 R2AA 2010

Postprzez CudownyBocianek » 18 maja 2016, 23:52

Dane pochodzą z manuala mazdy ale z przed dwóch lat. Może teraz się coś zmieniło w tym temacie....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6