Wymiana podkładek pod wtryskami

Postprzez ercne » 2 paź 2014, 20:27

Witam,czy w silnikach R2 do wymiany podkładek pod wtryskami, trzeba odkręcać pokrywę?Jeszcze jedno pytanie odnośnie dokręcania wtrysków ,czy może ktoś potwierdzić taki oto moment?

Dla silnika MZR-CD 2.2:
1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5Nm
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
Czyli obie nakrętki dokręcamy w sumie o 87-93 stopni.

Dopisano 3 paź 2014, 20:01:

Nikt nie wymieniał podkładek?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 20:50
Posty: 5
Skąd: London
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 2010

Postprzez smile » 4 paź 2014, 21:57

Przecież wtryski masz na zewnątrz, wystarczy zajrzeć pod pokrywę :)

Co do tych momentów, to potwierdzam. Cała procedura jest istotna, zbyt mocne dokręcenie wtrysków może je wypaczyć, zbyt słabe nie zapewni trwałego uszczelnienia.
Musisz skombinować taki mały dynamometr o zakresie do 5 Nm.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez malek21 » 17 paź 2015, 20:13

Jako że przez nie wymienione podkładki pod wtryskami doszło do zatarcia silnika to właśnie tu chciałem zapytać czy ktoś wie jakie są procedury dokręcania korbowodów i głównych panewek?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 22:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez mario-k » 17 paź 2015, 21:47

Oj kolego to stwierdzenie ze podkladek nie wymieniles i dlatego sie silnik zatarl ciekawa idea :D

Dopisano 17 paź 2015, 22:49:

Lepiej szukaj innej teorii
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez smile » 17 paź 2015, 22:58

mario-k napisał(a):Oj kolego to stwierdzenie ze podkladek nie wymieniles i dlatego sie silnik zatarl ciekawa idea :D


A dlaczego to nie mógł by się zatrzeć właśnie przez podkładki??

:)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez malek21 » 18 paź 2015, 16:06

mario-k napisał(a):Oj kolego to stwierdzenie ze podkladek nie wymieniles i dlatego sie silnik zatarl ciekawa idea :D

Dopisano 17 paź 2015, 22:49:

Lepiej szukaj innej teorii

Jeśli nie znasz odpowiedzi na moje pytanie to nie zaśmiecaj tematu.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 22:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez mario-k » 18 paź 2015, 17:45

Ja nie zasmiecam tematu ale podkladki tu do zatarcia.To juz brak odpowiedniej ilosci oleju w silniku albo sitko w smoku zapchane to tak. :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez malek21 » 18 paź 2015, 21:40

mario-k napisał(a):Ja nie zasmiecam tematu ale podkladki tu do zatarcia.To juz brak odpowiedniej ilosci oleju w silniku albo sitko w smoku zapchane to tak. :)

Sitko na pompie oleju z jakiego powodu się zapycha? :>
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 22:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez rabski » 26 kwi 2018, 18:03

Przy jakich przebiegach wymieniacie podkladki pod wtryskami?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 16:11
Posty: 2
Skąd: Glasgow
Auto: madza gh 2.2 185 km

Postprzez smile » 29 kwi 2018, 08:00

Podkładki wymienia się jak zajdzie taka potrzeba, przebieg nie jest istotny.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez aj75 » 11 maja 2018, 07:07

smile napisał(a):Podkładki wymienia się jak zajdzie taka potrzeba, przebieg nie jest istotny.

Skąd wiadomo, że są do wymiany, jakie są objawy?
aj75
 

Postprzez SHY » 26 maja 2018, 06:31

Moj mechanik mowi, ze wtedy, gdy zaczyna schodzic olej. Nie wiem tylko jak to maja zaobserwowac ludzie jezdzacy po miescie w przypadku czestego wypalania oleju i wzrostu jego poziomu.
Od siebie dodam, ze tez mialem zawalony smog. Niczego nie zdazylem zaobserwowac, bo to stalo sie jakies 10kkm od zakupu auta. Objawem byla zapalona kontrolka cisnienia oleju na doslownie 1-2 sekundy. Diagnostycznie tez bylo ciekawie, bo mechanik twierdzil, ze po wkreceniu wlasnego czujnika celem kontroli anomalia z cisnieniem wystepowaly dopiero po okolo 30 minutach od uruchomienia silnika i pracy na luzie.
Na tej podstawie sadze, ze dla miejskich uzytkownikow silnikow diesla zostaje chyba tylko prewencja lub okresowo odkrecanie miski.
Ja zrobilem juz 100kkm od ich wymiany i zastanawiam sie nad ich wymiana prewencyjna. Zreszta luzy czegos tam trzeba sprawdzac co 100kkm a to dobra okazja zeby wszystko zrobic razem.
Moge dodac, ze moje padly przy prawdopodobnym przebiegu 200-250kkm. Nie wiem, czy ktos wczesniej cos z tym robil. Mozliwe, ze byla to ich premiera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez hexis » 8 gru 2018, 00:52

A może Tu

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=128225

jest odpowiedź :D
jak objawia się uszkodzenie podkładek pod wtryskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 22:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez alilee » 11 lut 2019, 21:46

Witam oglądałem właśnie cx7 z podobno wymienionymi świeżo podkładkami no i z pod korka wlewu oleju wydobywają sie opary. Gdzieś oglądałem filmik gdzie było podobnie. Może jest ktoś kto na pewno wymieniał w 2,2 mzr-cd i się wypowie jak to właściwie jest?
Początkujący
 
Od: 31 sty 2019, 13:31
Posty: 10
Skąd: wlkp
Auto: była MPV 2,0 d 2003r

jest mitsubishi outlander
jest focus cmax
CX7 2,2 2009

Postprzez smile » 15 lut 2019, 21:04

Opary czy spaliny ?! Zdaj się na powonienie :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6