Napinacz paska klinowego

Postprzez ercne » 4 wrz 2014, 21:00

Witam.Czy w napinaczu i rolce w silniku 2.2 da radę wymienić łożyska tak jak to jest w silniku 2.0,czy trzeba cały napinacz i rolkę,nie mogę nigdzie znależć konkretnej odpowiedzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 20:50
Posty: 5
Skąd: London
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 2010

Postprzez CudownyBocianek » 5 wrz 2014, 00:32

Wymienisz lozyska bezproblemowo <spoko>. 2 x 6303 2RS i 1 x 6203 2RS. Wszystkie z luzem C3 najlepiej. Najwiecej czasu zajmie ci wyciagniecie napinacza (kiepski dostep do jednej ze srub, ktora jest przykrecony do silnika). Wprasuj nowe na dokladnie ta sama glebokosc co stare.Powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez ercne » 5 wrz 2014, 16:48

Przyglądałem się napinaczowi i rzeczywiście dostęp jest kiepski,ale dzięki za dobre wiadomości z tymi łożyskami :D

Dopisano 5 wrz 2014, 18:02:

Podpowiedz mi jeszcze kolego, jakiej najlepiej firmy te łożyska?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 20:50
Posty: 5
Skąd: London
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 2010

Postprzez CudownyBocianek » 5 wrz 2014, 18:34

SKF, INA, FAG lub Ruville. Jakiekolwiek z tych beda dobre.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez ercne » 5 wrz 2014, 18:50

A wiesz może, czy ta rolka na alternatorze też ma jakieś łożysko,da się to naprawić, czy pozostaje wymiana całej rolki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 20:50
Posty: 5
Skąd: London
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 2010

Postprzez rumpek » 5 wrz 2014, 20:38

Na alternatorze jest w rolce sprzęgło jednokierunkowe i tu już sie nie da tak tanio,bo trzeba wymieniać całe kolo pasowe
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 19:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez ercne » 6 wrz 2014, 10:53

Rozumiem,dzięki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 20:50
Posty: 5
Skąd: London
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 2010

Postprzez aroz78 » 12 wrz 2014, 07:53

witam, czyli jeśli dobrze rozumiem idzie jedno lozysko do rolki napinacza i dwa do tej dużej rolki prowadzącej. Dzieki
Początkujący
 
Od: 22 paź 2012, 12:58
Posty: 25
Skąd: Cambridge, UK
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM

Postprzez aroz78 » 16 wrz 2014, 20:49

Jestem po wymianie lozysk, zajelo mi to około 2 godzin, trzeba sciagnac kolo, nadkole, oslone kola pasowego walu, oslone silnika pod spodem, podwiesić (podlewarowac) silnik i zdemontować poduszke silnika. Apropo poduszki, przy okazji okazało się ze plyn z niej wyplynal i pewnie dlatego drgania przenosza się na nadwozie. Ogolnie nic ciężkiego, lozyska wychodzą bez zadnych problemów, Powodzenia temu co będzie to robil. trochę rozbierania, ale poszlo gładko. papa <jupi>
Początkujący
 
Od: 22 paź 2012, 12:58
Posty: 25
Skąd: Cambridge, UK
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM

Postprzez CudownyBocianek » 20 wrz 2014, 01:05

aroz78 ja u siebie podczas wymiany nie podnosiłem silnika i nie odkręcałem poduszki. Może tą poduszkę sam załatwiłeś tym "podlewarowaniem" <co?> . Może za bardzo ją naciągnąłeś czy coś....

Tak czy siak gratuluję udanej operacji wymiany łożysk <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez aroz78 » 22 wrz 2014, 20:21

poduszka już dawno padla, tylko nie miałem pewności. Tak poza tym po zdemontowaniu poduszki jest latwiejszy dostep do srub napinacza papa
Początkujący
 
Od: 22 paź 2012, 12:58
Posty: 25
Skąd: Cambridge, UK
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM

Postprzez waltanick » 5 lis 2016, 18:19

Potrzebuje pomocy.Mianowicie odkręciłem rolkę prowadzącą w celu wymiany łożysk i teraz nie mogę za cholerę założyć paska.Nie mogę się dostać do napinacza.Może macie jakiś patent na założenie paska :(
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 22:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez SHY » 24 wrz 2018, 19:58

Witam

Czy aby wymienic rolke nalezy zdejmowac napinacz czy istnieje opcja, ze uda sie wykrecic sama rolke?
Gdyby istniala koniecznosc demontazu napinacza.. czy te trzy nakretki schodza bezproblemowo (w sensie mozliwosci ukrecenia szpilek) czy trzeba dac na msze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez maver88 » 25 wrz 2018, 06:31

Zdecydowanie polecam odkręcić cały napinacz – nakrętki schodzą bezproblemowo – lecz już śruba rolki siedzi dobrze :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 14:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez SHY » 25 wrz 2018, 07:03

Dzieki maver88.. a czy dam rade sprawe ogarnac od gory i nadkola bez kombinacji z silnikiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez maver88 » 27 wrz 2018, 06:50

Może być ciężko bo miejsca tam naprawdę niewiele – może trzeba będzie odkręcić prawą poduszke i pomanewrowac motorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 14:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6