Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

Postprzez MZR-CD 2,2 180 KM » 27 maja 2014, 20:25

Witam, zakupiłem mazde 6 2,2 MZR-CD 180 KM sport, zauwazyłem, ze jak jade i gwałtownie przyspieszam, to po przekorczeniu 2500 obr/min słychac delikatny swist/przechodzący w gwizd, serwis twierdzi, ze turbina zaczyna siadac, z kolei mechanik twierdzi, ze to normalne i ze turbiny daja taki dzwiek. Dodam tylko, ze auto ma przejechane 72 tys. km przebieg jest udokumentowany i wiarygodny. Czy macie podobne przypadki w swoich mazdach, czy ten swist/gwizd oznacza, ze musze zaczac rozglądac sie za nową turbiną.

Bede wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:08
Posty: 4
Auto: Mazda 6 sport 2,2 MZR-CD 180 KM 2010

Postprzez Wojtek » 27 maja 2014, 22:51

Nie wiem jaki to ten Twój świst jest.... :|

Może warto sprawdzić szczelność IC (InterCooler)? Zdarza się, że pękają jego końcówki i wtedy właśnie świszczy... Dodatkowy objaw, to lekkie kopcenie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez MZR-CD 2,2 180 KM » 28 maja 2014, 06:53

Dzieki, sprawdze InterCooler, z tego co zauwazylem, to auto nie kopci, najbardziej zastanawiam sie nad tym, czy przy 72 tys. km moze konczyc sie juz turbina.
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:08
Posty: 4
Auto: Mazda 6 sport 2,2 MZR-CD 180 KM 2010

Postprzez Wojtek » 28 maja 2014, 08:41

Zależy jak auto było traktowane... i jaki to świst...
Może nagraj ten odgłos?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez CudownyBocianek » 28 maja 2014, 19:23

A problem z intercoolerami nie byl czasem na poczatku produkcji i tylko z silnikiem diesla 2.0 ? <nauka>
Jak swiszczy jak np. wiertarka u dentysty to moze byc ok a jak domowa wiertarka to lipa hahaha . A na powaznie to jezdzic i sie nie przejmowac na razie. Jak ma pasc to padnie. W razie czego dasz do regeneracji no chyba ze masz na nowa ponad 12k pln :D
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Wojtek » 28 maja 2014, 22:01

CudownyBocianek napisał(a):A problem z intercoolerami nie byl czasem na poczatku produkcji i tylko z silnikiem diesla 2.0?

Niestety czasem się zdarza, że pękają... Nie jest to na skalę poprzedniczki ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez MZR-CD 2,2 180 KM » 31 maja 2014, 03:34

Dzieki wszystkim za komentarze, prawdopodobnie bede chciał zregenerowac turbine, pytanie ile to moze kosztowac i czy zna ktos dobry, godny polecenia warsztat regeneracji turbin w okolicach Poznania .
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:08
Posty: 4
Auto: Mazda 6 sport 2,2 MZR-CD 180 KM 2010

Postprzez RaD82 » 10 lip 2014, 23:23

Ja też, czuję dziwny świst, ale tylko i wyłącznie jak mam okno otwarte w aucie i świst ten jest w momencie kiedy zdejmuje nogę z gazu. Mechanik mówi, że to noma i to dzwięk od turbo jakiegoś "odpuszczania" ciśnienia...
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 21:55
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6, GH, 2,2 MZR-CD 185kM SPORT, 2008r.

Postprzez CiastekC » 28 lis 2016, 13:33

Sorry za odkopanie kotleta.

W zależności jaki to świst,
I czy bardzo mocnym bucie na 1. i 2. biegu może ten świst być spowodowany nieszczelnością układu wydechowego.

W moim przypadku była to walnięta uszczelka kolektora wydechowego, prawdopodobnie spowodowana pękniętą 1 szpilką.

Choć dodatkowym objawem było to, że spaliny przez ta nieszczelność ładowały się do kabiny na postoju.

Dźwięk może być podobny do tego:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=upTgPY1o4wA[/youtube]
Początkujący
 
Od: 9 sie 2016, 09:04
Posty: 4
Auto: Jeszcze nie ma...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6