Akcja serwisowa na łańcuch rozrządu
Oczywiście masz rację, mówiąc że nie poniosłem kosztów miałem na myśli sprawdzenie auta.
Doskonale wiem, że łańcuchy w naszych Mazdach nie są długowieczne i co jakieś 120 kkm należy profilaktycznie sprawdzić czy wszystko ok.
Na tą chwilę wiem, że wszystko jest ok, mam przebieg 98 kkm i teoretycznie mogę jeździć spokojnie kolejne 120 kkm mówiąc oczywiści o łańcuchy.
Z drugiej strony zawsze może się coś popsuć i na to nie mamy wpływu, serwisując auto (ja staram się wymieniać filtry i olej co 10 – 12 kkm) jedynie minimalizujemy ryzyko uszkodzeń.
Doskonale wiem, że łańcuchy w naszych Mazdach nie są długowieczne i co jakieś 120 kkm należy profilaktycznie sprawdzić czy wszystko ok.
Na tą chwilę wiem, że wszystko jest ok, mam przebieg 98 kkm i teoretycznie mogę jeździć spokojnie kolejne 120 kkm mówiąc oczywiści o łańcuchy.
Z drugiej strony zawsze może się coś popsuć i na to nie mamy wpływu, serwisując auto (ja staram się wymieniać filtry i olej co 10 – 12 kkm) jedynie minimalizujemy ryzyko uszkodzeń.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
Witam. Wlasnie jestem po wymianie naszego największego problemu (czyt. lancucha). Jak pisałem wcześniej wymieniłem duzy lancuch z kolami na wal i walek rozrządu, napinacz ( był już wysunięty na maksa), trzy slizgi i uszczelniacz walu korbowego. Z powodu tego ze była odkrecana pokrywa zaworow, wiec i wtryski także – obowizkowo nowe podkładki miedziane pod wtryskami wymienione. Jako ze usluga była wykonana w niezależnym warsztacie z nieposzlakowana opinia i tak trzeba bylo odstawić do dilera na jak to oni określili – przy każdej wymianie lancucha w 2,2 mzr-cd potrzeba resetować ecu i zkalibrowac czujniki polozenia walka rozrządu i walu korbowego. Probowali to zrobić ids-em w warsztacie, wykasowali bledy, ale i tak dalej migal dpf – dalej wyrzucalo blad p1336. A calosc kosztowala mnie 908 funtow, z czego około 600f za części i nowy olej. ps byłem przy tym jak sciagneli pokrywe rozrządu i widziałem lancuchy osobiście: duzy luzny jak cholera, a maly bez zarzutu, ladnie napięty i zero luzu. Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2012, 13:58
- Posty: 25
- Skąd: Cambridge, UK
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM
Panowie, mnie również dopadł problem z łańcuchem. Jak się okazało dziś podczas rozmowy z serwisem w mojej maździe łańcuch był wymieniony dwukrotnie (przy 77 tys oraz 98 tys w ramach akcji serwisowej – poprzedni właściciel). Obecnie mam 170 tys. i łańcuch znów się odezwał a błąd objawia się migającą kontrolką DPF. Dzwoniąc po ASO uzyskałem kosmiczne wyceny (najtańsza 5200 części + 1000 wymiana). W nieautoryzowanych serwisach nie chcieli tego robić ze względu na brak dostępności części.
Kilka pytań z mojej strony:
1) Czy znacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy gdzie można przeprowadzić taką wymianę niższym kosztem?
2) Czy mieliście podobną sytuację? Czy w takiej sytuacji Mazda jest w stanie coś od siebie zaoferować (partycypację w kosztach)? Jest co prawda już po gwarancji ale wymiana rozrządu na łańcuchy po raz trzeci nie jest chyba czymś naturalnym.
3) Czy wymienialiście komplet osprzętu (napinacze, rolki, koła zębate, łańcuch oraz ślizgi)? Czy ASO oceniało zużycie poszczególnych części i na podstawie tego była część pozostawiona bez wymany?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Kilka pytań z mojej strony:
1) Czy znacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy gdzie można przeprowadzić taką wymianę niższym kosztem?
2) Czy mieliście podobną sytuację? Czy w takiej sytuacji Mazda jest w stanie coś od siebie zaoferować (partycypację w kosztach)? Jest co prawda już po gwarancji ale wymiana rozrządu na łańcuchy po raz trzeci nie jest chyba czymś naturalnym.
3) Czy wymienialiście komplet osprzętu (napinacze, rolki, koła zębate, łańcuch oraz ślizgi)? Czy ASO oceniało zużycie poszczególnych części i na podstawie tego była część pozostawiona bez wymany?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
tom8051
witam panowie
mam dokument i nie wiem czy sie nie myle kod CC_DIFP_WOA to kod naciągu lancucha ? wyszlo 8.11 w lutym 2014 teraz bylem na wymianie oleju i po wymianie oleju niby zawsze sprawdzaja naciag lancucha i niby wyszlo 11 ? mozliwe ze w 8 miesiecy sie tak naciagnol dziwne mi sie wydaje
tu daje link do dokumentu :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0d0a8.html
pozdro
mam dokument i nie wiem czy sie nie myle kod CC_DIFP_WOA to kod naciągu lancucha ? wyszlo 8.11 w lutym 2014 teraz bylem na wymianie oleju i po wymianie oleju niby zawsze sprawdzaja naciag lancucha i niby wyszlo 11 ? mozliwe ze w 8 miesiecy sie tak naciagnol dziwne mi sie wydaje
tu daje link do dokumentu :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0d0a8.html
pozdro
- Od: 24 wrz 2014, 21:25
- Posty: 10
- Skąd: ŚLĄSK/WŁOCHY
- Auto: Mazda 6 2.2 185km sport
no ok ,masz racje a co do pytania?? mozliwe zeby sie w 8 miesiecy rozciągnął się łańcuch z 8 na 11
- Od: 24 wrz 2014, 21:25
- Posty: 10
- Skąd: ŚLĄSK/WŁOCHY
- Auto: Mazda 6 2.2 185km sport
Mozliwe... zdarzylo sie tak...
Podjedz do kogos jeszcze...
Czy kontrolka DPF sygnalizuje bledy?
Czy jest blad rozciagnietego lancucha?
Podjedz do kogos jeszcze...
Czy kontrolka DPF sygnalizuje bledy?
Czy jest blad rozciagnietego lancucha?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Łańcuch nie rozciąga się na przestrzeni czasu a na przestrzeni przejechanych kilometrów. I nie dochodzi do jego gumowego wyciągnięcia a do wycierania się jego elementów, co powoduje jego wydłużenie... Prawda Wojtku?
tak, to przebieg (czas pracy elementów) ma wpływ...
Jaki był przebieg auta?
Z jakim przebiegiem?
Akurat łańcuch rozciąga się już czasem po 50 000 km
A to z pierwszej strony tego tematu...
Lucasbadboy napisał(a):wyszlo 8.11 w lutym 2014
Jaki był przebieg auta?
Lucasbadboy napisał(a): teraz bylem na wymianie oleju
Z jakim przebiegiem?
Akurat łańcuch rozciąga się już czasem po 50 000 km
A to z pierwszej strony tego tematu...
borus napisał(a):Piszę ponieważ w pazdzieniku 2012 byłem na serwisie i mówili że mają przykaz sprawdzania rozrządu. Wówczas powiedzieli że wszystko jest OK. A teraz po 8 miesiącach pojawił się problem z rozrządem i za naprawę chcą 3 tys PLN.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wiecie co jezeli lancuch rozrzadu potrafi rozciagnac sie az tak w tak krotkim czasie albo po przejechaniu tylko 50 tys km to tylko swiadczy o jakosci materialow uzytych do produkcji. To jest kpina poprostu. Sam pracuje w slusarce i lancuchy tez sie robilo. Tylko ze spooooro wieksze. No nic wielkie brawa dla Mazdy za zlecenie produkcji osprzetu silnika z ch...... materialow.
a wiec od początku jak mial 50tys km mial wezwanie mazdy do wymiany lancucha akcja serwisowa potem dla sprawdzenia zmiezyl sobie lancuch w lutym tego roku jak mial ok 115 tys km przejechane auto ma teraz 133 tys km wiec z 8.11 na 11 po przejechaniu 18 tys km e nie wiem nic pozostaje mi pojechac do innego serwisu i wydac zas kase wrrr chyba duzo nie wezma i zajmie im to chwilke podlącządo kompa i gotowe ?/mam nadzieje ze nie trza zostawiac auta
pozdro
pozdro
- Od: 24 wrz 2014, 21:25
- Posty: 10
- Skąd: ŚLĄSK/WŁOCHY
- Auto: Mazda 6 2.2 185km sport
Czyli rozciagnal sie po 80 tys. km
Jednak nadal nie napisales nic o bledach czy migajacej kontrolce...
Odczyt jest komputerowy...
Jednak nadal nie napisales nic o bledach czy migajacej kontrolce...
Odczyt jest komputerowy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
wlasnie nie mialem zadnych bledow i nigdy nie zapalila mi sie kontrolka dpf
pojechalem do innego serwisu powiedzial mi ze ludzie nazekaja na ten serwis do ktorego pojechalem. Wiec wszystko jasne. pan sprawdzil w kompie i powiedzial ze zostal uaktualniony wiec jak by byl problem z lancuchem to by swiecila sie kontrolka dpf a tutaj nic sie nie swiecilo. Wiec powiedzial ze nie ma sensu nawet podpinac i tracic czas i pieniadze jak nic sie nie dzieje. W tamtym serwisie nawet wydruku mi nie pokazali z wykazem ze rozciagniety lancuch. Naciagacze na maksa nic narazie póki nic mi sie nie zapali zostawie jak jest, a przy okazji jak bede w PL sprawdzę.
pozdro chlopaki dzieki za odpowiedzi i chec pomocy
pojechalem do innego serwisu powiedzial mi ze ludzie nazekaja na ten serwis do ktorego pojechalem. Wiec wszystko jasne. pan sprawdzil w kompie i powiedzial ze zostal uaktualniony wiec jak by byl problem z lancuchem to by swiecila sie kontrolka dpf a tutaj nic sie nie swiecilo. Wiec powiedzial ze nie ma sensu nawet podpinac i tracic czas i pieniadze jak nic sie nie dzieje. W tamtym serwisie nawet wydruku mi nie pokazali z wykazem ze rozciagniety lancuch. Naciagacze na maksa nic narazie póki nic mi sie nie zapali zostawie jak jest, a przy okazji jak bede w PL sprawdzę.
pozdro chlopaki dzieki za odpowiedzi i chec pomocy
- Od: 24 wrz 2014, 21:25
- Posty: 10
- Skąd: ŚLĄSK/WŁOCHY
- Auto: Mazda 6 2.2 185km sport
To dobrze...
Pamiętaj, aby zawsze prosić o wydruk błędów czy parametrów mierzonych...
ps. Może uzupełnisz swój profil?
szerokości
Pamiętaj, aby zawsze prosić o wydruk błędów czy parametrów mierzonych...
ps. Może uzupełnisz swój profil?
szerokości
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
w mojej niedawno zakupienej GH, wg. info z serwisu wymiana lancuch nastapilo juz po przebiegu ok. 17 tys km.
teraz jest ok. 70 tyskm i jeszcze nie przesiadlem sie z GY1 na GH i nie wiem jaki jest akt. odczyt,
co mnie BARDZO ciekawi.
pozdr.
E
teraz jest ok. 70 tyskm i jeszcze nie przesiadlem sie z GY1 na GH i nie wiem jaki jest akt. odczyt,
co mnie BARDZO ciekawi.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich, jestem właścicielem mazdy 3 bk i już niedługo zostanę właścicielem dodatkowo 6 gh 2.2 diesel 163 hp. W związku z tym przygotowuje się trochę na temat ewentualnych wymian części. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że rozciągnięcie łańcucha powoduje napinacz. Pytanie moje brzmi jaki napinacz? I czy są ew. zamienniki? Kurczę tyle już tematów przeszukałem że głupieje bo jedni mówią a jednym napinaczu a inni o jakimś innym. Prosiłbym o napisanie jaki konkretnie napinacz rozciąga łańcuch i czy ten rozciągnięty również należy wymienić.
Z góry dzięki
Z góry dzięki
- Od: 18 gru 2012, 01:23
- Posty: 10
- Auto: mazda 3, rok 2006, 1,6 diesel wersja TOP, mazda 6 GH 2010 2.0 mr-cd 140 hp
lancuch ulege rozciagnieciu, bo jest wykonany z kiepskiego materialu.
i ta dolegliwosc nie dotyczy talko mazdy!
nie ma tez znaczenia ze jest tam napinacz, bo przy kazdym pasku jest takowy i napina, bo takie jest jego istotne zadanie.
trzeba skontrolowac jest aktulany stan i potem regularnie pilnowac, aby nie okazalo sie ze jest za dlugi.
wymiana jego w temim stanie jest abs. konieczna,
w innym przypadku grozi to uszkodzeniem silnika.
pozdr.E
i ta dolegliwosc nie dotyczy talko mazdy!
nie ma tez znaczenia ze jest tam napinacz, bo przy kazdym pasku jest takowy i napina, bo takie jest jego istotne zadanie.
trzeba skontrolowac jest aktulany stan i potem regularnie pilnowac, aby nie okazalo sie ze jest za dlugi.
wymiana jego w temim stanie jest abs. konieczna,
w innym przypadku grozi to uszkodzeniem silnika.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ja twierdze, ze lancuch jet do wymiany..
reszta do kontroli..
z zamiennikami nie bedzie latwo, i tu uwazam ze moga one byc lepsze niz ori...
P.S.
czy ktos wie jaka funkcja w originalnym testerze Mazdy odczytuje akt. stan lanucha?
chodzi i o oznaczenie serwisowe..
bo niestety moj mechanik jakos nie mogl tego na szybko mi odczytac.
wiem, ze kontrolka swieci/sygnalizuje jak wartosc krytyczna zostala osignieta, ale ja zawsze wole wczesniej wiedziec co jest jak "daleko"
pozdr.E
reszta do kontroli..
z zamiennikami nie bedzie latwo, i tu uwazam ze moga one byc lepsze niz ori...
P.S.
czy ktos wie jaka funkcja w originalnym testerze Mazdy odczytuje akt. stan lanucha?
chodzi i o oznaczenie serwisowe..
bo niestety moj mechanik jakos nie mogl tego na szybko mi odczytac.
wiem, ze kontrolka swieci/sygnalizuje jak wartosc krytyczna zostala osignieta, ale ja zawsze wole wczesniej wiedziec co jest jak "daleko"
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6