Regulacja zaworów
dunci napisał(a):Czy w naszych silnikach (2.2) reguluje się zawory? Jeżeli tak ,to jakie są wartości do ustawienia (ssące i wydechowe)?
Tak podlegają regulacji. Luzy dla silnika 2.2 zimnego:
ssące: 0.07-0.17 mm
wydechowe: 0.12-0.22 mm
moment dokręcenia śrub: 16-20Nm.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Dolacze się bo jak miałem silnik 2.0 diesel to pod maska była naklejka jakie luzy maja być na zaworach a teraz mam 2.2 z roku 2011/12 i nie ma tam zadnej wzmianki może sa hydrauliczne popychacze zaworów wiec same kasuja luzy.Do Twojej wiedzy możesz cos więcej dorzucić skad te dane
dunci napisał(a):Skąd kolego masz te informacje? Serwis mazdy? Bo troche dziwne te wartości 0,07-0,17mm ,wg mnie powinna być stała wartość np 0,17 tak jak to jest w 2.0
Dane, które podałem są wzięte z instrukcji serwisowej (napraw) mazdy. Dla mnie to też bardzo duży rozrzut ale napisałem dokładnie tak jak to podają skośnoocy w swojej serwisówce dla warsztatów niezależnych. Z instrukcji wynika również, że regulację przeprowadza się tradycyjnie śrubą z nakrętką kontrującą wiec chyba nie ma hydraulicznych kompensatorów luzu. Może na kraje skandynawskie ustawia się dolną granicę a na kraje arabskie górną .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
w silnikach 2.2 mzr znajduje zie takzwana dzwigienka zaworowa jest regulowana, dla tych ktorzy slysza delikatne stuki radzil bym to wyregulowac puki jeszcze jest co regulowac ja wymienilem wszystkie 16 sztuk koszt jednej 359 zl + vat dla nie dowiarkow aso i tel, po miesiacu sprzedalem auto okazalo sie ze te kieliszki co sa pod dzwigienka sie wyj... na nowych dzwigienkach takze koszt przekroczyl wartosc i samochod oddalem do servisu, moja rada delikatne puki przy przyspieszeniu to oznaka tego do 2tys obrotow potem cichnie, pozdro
Dopisano 9 lip 2013, 08:24:
w silnikach 2.2 mzr znajduje zie takzwana dzwigienka zaworowa jest regulowana, dla tych ktorzy slysza delikatne stuki radzil bym to wyregulowac puki jeszcze jest co regulowac ja wymienilem wszystkie 16 sztuk koszt jednej 359 zl + vat dla nie dowiarkow aso i tel, po miesiacu sprzedalem auto okazalo sie ze te kieliszki co sa pod dzwigienka sie wyj... na nowych dzwigienkach takze koszt przekroczyl wartosc i samochod oddalem do servisu, moja rada delikatne puki przy przyspieszeniu to oznaka tego do 2tys obrotow potem cichnie, pozdro
Dopisano 9 lip 2013, 08:24:
w silnikach 2.2 mzr znajduje zie takzwana dzwigienka zaworowa jest regulowana, dla tych ktorzy slysza delikatne stuki radzil bym to wyregulowac puki jeszcze jest co regulowac ja wymienilem wszystkie 16 sztuk koszt jednej 359 zl + vat dla nie dowiarkow aso i tel, po miesiacu sprzedalem auto okazalo sie ze te kieliszki co sa pod dzwigienka sie wyj... na nowych dzwigienkach takze koszt przekroczyl wartosc i samochod oddalem do servisu, moja rada delikatne puki przy przyspieszeniu to oznaka tego do 2tys obrotow potem cichnie, pozdro
- Od: 9 paź 2012, 16:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
na zimnym dzwonienie metaliczne na cieplym lekkie prawie malo odczuwalne brak dymu z pod korka oleju na zimnym, ja jak oddawalem auto do serwisu zrobilem na 25 wydechowe, powinnes wiedziec dlaczego, mazda 6 2.2 185 powinna miec 9 na ssacych 12 na wydechowych, regulacja co 50tys ja dojechalem do 200tysi bez problemowo, jezeli masz dpf nie ustawiaj wiecej na wydechowych niz te 12 a jezeli nie masz to mozesz deko dac wiecej jak masz jakies pytania pytaj. pozdro
- Od: 9 paź 2012, 16:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
dawidrybcia strasznie chaotycznie napisane – za duży natłok informacji na raz w jednym zdaniu
Widziałeś to na własne oczy czy tak Ci powiedzieli w serwisie? Nie chce mi się wierzyć, że tak je wyklepało, że trzeba było je wymieniać wszystkie od razu. Czy regulacja luzu była wykonywana/sprawdzana zgodnie z zaleceniami producenta? U mnie stuka przy przyspieszaniu do 2000 obr. ale myślę, że to wtryski bo stukot zmienia częstotliwość wraz ze zmianą pozycji pedału gazu i tylko pod obciążeniem najbardziej (np. podjazd pod wzniesienie).
Aha i co to są za wartości 25, 9, 12
Widziałeś to na własne oczy czy tak Ci powiedzieli w serwisie? Nie chce mi się wierzyć, że tak je wyklepało, że trzeba było je wymieniać wszystkie od razu. Czy regulacja luzu była wykonywana/sprawdzana zgodnie z zaleceniami producenta? U mnie stuka przy przyspieszaniu do 2000 obr. ale myślę, że to wtryski bo stukot zmienia częstotliwość wraz ze zmianą pozycji pedału gazu i tylko pod obciążeniem najbardziej (np. podjazd pod wzniesienie).
Aha i co to są za wartości 25, 9, 12
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
nie he mi sie tego tłumaczy 50x widzialem to na wlasne occzy bo to rozbieralem i nie dalo sie wyregulowac bo te kieliszki o sa pod spodem ich juz nie bylo, sie wytarły, wtryski maja inny odglos zwykly kowalski tego nie odrozni:)
- Od: 9 paź 2012, 16:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
dawidrybcia napisał(a):nie he mi sie tego tłumaczy 50x widzialem to na wlasne occzy bo to rozbieralem i nie dalo sie wyregulowac bo te kieliszki o sa pod spodem ich juz nie bylo, sie wytarły, wtryski maja inny odglos zwykly kowalski tego nie odrozni:)
Zwykly kowalski nie pisze w jednym temacie ze silnik R2 ma hydrauliczne popuchacze i je wszystkie juz wymienial a w drugim ze nie ma hydrauliki. Zastanow sie i przyjmij jedna wersje. Dla wszytskich zainteresowanych silnik R2 ma regulacje zaworow ktora producent zaleca robic co 120 tys km.
- Od: 23 gru 2011, 17:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
dunci napisał(a):Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który specjalizuje się w naprawach mazdy, powiedział ,że w naszych silnikach 2.2 są hydrauliczne popychacze i nie reguluje się zaworów. Więc komu tu teraz wierzyć
na pewno nie jemu!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
CudownyBocianek napisał(a):..........
moment dokręcenia śrub: 16-20Nm.
proszę o sprawdzenie i skorygownie tego wpisu,koniecznie!
kolega dokręcam markowym kluczem wg. info i ukręcił szpilke.
nie wiem i nie chce wiedziec jakich słów na tą okolicznośc użył
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
raczej z tej informacji kolega sie nie ucieszy..
ale wiem ze producet skorygowal te wartosci w pozniejszym terminie i to nie bez powodu.
postaram sie w przyszlym tygodniu pozyskac te wartosci..
E
ale wiem ze producet skorygowal te wartosci w pozniejszym terminie i to nie bez powodu.
postaram sie w przyszlym tygodniu pozyskac te wartosci..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ale wiem ze producet skorygowal te wartosci w pozniejszym terminie i to nie bez powodu.
postaram sie w przyszlym tygodniu pozyskac te wartosci..
Nie skorygowal. Sprawdzalem w najnowszej dokumentacji o ile taka jest, byc moze pomyliles sie bo skorygowal procedure dokrecania wtryskiwaczy. A jakim kluczem dokrecal te sruby ? Jesli dynamometrycznym to czy mial robiona kalibracje. Nigdy nie urwala mi sie taka sruba nawet jesli nie bylo przykrecane dynamometrem. A kilkadziesiat tych silnikow na regulacje luzow zrobilem.
- Od: 23 gru 2011, 17:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
Majek666 napisał(a):.... byc moze pomyliles sie bo skorygowal procedure dokrecania wtryskiwaczy. A jakim kluczem dokrecal te sruby ? ...
wlasnie o korekt dokrecania wtryskiwaczy chodzi (te mocowanie na M6)
a klucz byl Hazeta, prawie nowy!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):wlasnie o korekt dokrecania wtryskiwaczy chodzi (te mocowanie na M6)
a klucz byl Hazeta, prawie nowy!
Nie rozumiem o co chodzi, moment dokrecania nakretki kontrujacej srube regulacji luzu zaworowego to 16-20 nm. Natomiast procedura dokrecania wtryskow jest bardziej skomplikowana i nie ma okreslonego koncowego momentu. Jesli krecil srube od wtryskow na 16 nm to sie nie dziwie ze ja urwal.
- Od: 23 gru 2011, 17:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6