Strona 1 z 1

Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 27 gru 2012, 02:47
przez STARY80
Witam! <jupi> Pozdrawiam wszystkich Mazdojazdów! <faja>
Mam pytanie co z tym rozrządem? Co ile km trzeba się martwić?
Zakupiłem 6 D sport 185 K z2009r z przebiegiem 85000km
Proszę o pomoc w tej sprawie <nauka>

Poprawiłem nazwę tematu. Marian

Re: Rozrząd

PostNapisane: 27 gru 2012, 03:52
przez Gerwazy22
Jeżeli posiadasz 2,2 bo taki masz w profilu to te jednostki mają łańcuch zamiast paska

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 27 gru 2012, 17:12
przez STARY80
Dzięki ! Teraz mogę połykać kilometry <diabełek>

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 27 gru 2012, 17:16
przez Marianek
Owszem, ale pamiętaj ze jest konieczna kontrola podczas przeglądów czy owy łańcuch się nie rozciągnął.

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 8 sty 2013, 21:03
przez Wantus
A przy dieslu 2.0 jaką żywotność ma rozrząd?

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 8 sty 2013, 21:43
przez Marianek
Pierwszy 120tys a potem co 100, chociaż większość zaleca pierwszy 100 drugi 80 tys.
Przy drugim wymiana pompy wody, powyższe przebiegi dotyczą oryginalnych.

PostNapisane: 18 lut 2013, 16:36
przez dyzioo
A przy benzynie 2,0 147 HP rocznik 2008 GH??... (jutro takową kupuje..przebieg 160 tys km)...

Pozdro600

PostNapisane: 19 lut 2013, 01:19
przez Riki
Łańcuch :)
generalnie wieczny, z praktyki nie do konca np. wariator. Jak jest cichy – nie dotykać a przy tym przebiegu musi byc jeszcze OKey.

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 21 maja 2013, 02:13
przez dunci
Panowie,u mnie przy przebiegu 160tys km zaczyna odzywać się łancuch ,tzn na wolnych obrotach delikatnie szumi,a w przedziale 1500obr/min jest chrabąszczenie. Dzwoniłem do ASO w celu zapytania czy moje auto załapie się jeszcze na akcje serwisowa.Powiedziano mi że w zeszłym roku w/w akcja była w moim aucie przeprowadzana. Dodam że auto sprowadzone jest z Niemiec,przebieg 100% prawdziwy.Co mam w tym wypadku zrobić? Jezdzić dalej,czy dać do mechanika w celu sprawdzenia?Miał ktoś takie objawy? Ostatnidm pytanie,czy można wymienic np sam napinacz bez łancucha,jeżeli by się okazało ze napinacz jest popsuty,a łancuch dobry?

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 26 maja 2013, 11:05
przez smile
Jedź do ASO, ale nie na akcję serwisową a na sprawdzenie wyciągnięcia łańcucha.
To, że procedura serwisowa została wykonana, nie znaczy, że wyciągnięcie łańcucha Ci nie grozi....
I najlepiej to do Kordyla z Gorzowa – najstarszy serwis w PL, bardzo dobrzy fachowcy <spoko>
Na forum jest jeden temat, o zerwanym łańcuchu i problemów z tym związanych...

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 14 cze 2013, 09:57
przez dunci
Witam!
Czy u kogoś z was odzywa się łańcuch rozrządu? U mnie właśnie od strony rozrządu coś szumi ,taki metaliczny dzwięk. Musi to być łańcuch ,czy może to być jakaś rolka od alternatora lub innego koła pasowego? Jakie są objawy rozciągnięto łańcucha?

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 14 cze 2013, 19:44
przez mario-k
Dolacze jak alternator to zrzuc pasek i zobaczysz czy tak samo jest.Oczywiscie klime wylaczyles bo to może od zacierającej się klimy tez być.Kombinuj a w najgorszym wypadku może to być napinacz lancucha jeśli rzeczywiście serwis wymienil lancuch.Bo tego nie widziales a wiemy jak się robi.To daj znac pozdrawiam :)

rozrzad 2,2 diesel R2 pomocy

PostNapisane: 2 sty 2014, 17:40
przez aroz78
Witam. Potrzebuje malej pomocy z rozrzadem. Zmienial ktos juz lancuch I cala reszte. Chcialbym wiedziec na co eventualnie uwazac I jezelinktoc zna momenty dokrecania kol zebatych. Dzieki za ewentuala pomoc.

PostNapisane: 2 sty 2014, 23:42
przez Sebal
A ile masz już nakręcone że rozrząd musisz robić?

PostNapisane: 3 sty 2014, 00:30
przez aroz78
174000 mil czyli około 280000 km, zaczal glosno pracować i kontrolka dpf się pali. wszystko inne wyeleminowalem. przy 106000mil miałem sprawdzany i było ok. No ale już zamowilem wszystkie części tylko momenty dokrecen potrzebuje.

Re: rozrzad 2,2 diesel R2 pomocy

PostNapisane: 5 sty 2014, 02:40
przez CudownyBocianek
Mam wydrukowany schemat rozrządu i jest na nim większość momentów dokręcania różnych elementów ale brakuje na nim momentu dokręcenia koła zębatego wałka rozrządu <co?> . Przypuszczam, że jest to podane w rozdziale traktującym o naprawach głowicy/wałka rozrządu, którego nie mam wydrukowanego. Mogę natomiast podać Ci kilka innych danych:
Momenty dokręcania:
ślizgów łańcucha 19-25 Nm
napinacz łańcucha 8-10 Nm
śruby mocujące koło pasowe (wielorowkowe-dwumasowe) 23-32 Nm
napinacz paska wielorowkowego 8-11 Nm
rolka prowadząca paska 38-52 Nm
pokrywa zaworowa (śruby długie) 8-10Nm, (śruby krótkie) 7-9.5 Nm
miska olejowa 8-10 Nm
mocowanie pod poduszkę silnika (na pokrywie rozrządu) 38-52 Nm
pozostałe śruby pokrywy rozrządu 19-25Nm

Nie pytaj mnie dlaczego taki rozrzut wartości bo nie mam pojęcia. Po prostu tak jest podane w manualu jaki posiadam. Mam nadzieję, że choć trochę to pomoże. Daj znać jak ci poszło a najlepiej jak byś zrobił małą fotorelację lub zmontował wideorelację :> . Na pewno pomogło by to innym w przyszłości zaoszczędzić trochę grosza i odrobinę się przygotować do tematu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w zabawie.

[Usunięte]

PostNapisane: 22 sty 2014, 10:35
przez aroz78
PostTen post został usunięty przez bieski 23 sty 2014, 17:20.
Powód: Dubel

Re: Rozrząd, kiedy wymiana.

PostNapisane: 30 sty 2014, 09:08
przez aroz78
Witam. Wlasnie jestem po wymianie naszego największego problemu (czyt. lancucha). Jak pisałem wcześniej wymieniłem duzy lancuch z kolami na wal i walek rozrządu, napinacz ( był już wysunięty na maksa), trzy slizgi i uszczelniacz walu korbowego. Z powodu tego ze była odkrecana pokrywa zaworow, wiec i wtryski także – obowizkowo nowe podkładki miedziane pod wtryskami wymienione. Jako ze usluga była wykonana w niezależnym warsztacie z nieposzlakowana opinia i tak trzeba bylo odstawić do dilera na jak to oni określili – przy każdej wymianie lancucha w 2,2 mzr-cd potrzeba resetować ecu i zkalibrowac czujniki polozenia walka rozrządu i walu korbowego. Probowali to zrobić ids-em w warsztacie, wykasowali bledy, ale i tak dalej migal dpf – dalej wyrzucalo blad p1336. A calosc kosztowala mnie 908 funtow, z czego około 600f za części i nowy olej. ps byłem przy tym jak sciagneli pokrywe rozrządu i widziałem lancuchy osobiście: duzy luzny jak cholera, a maly bez zarzutu, ladnie napięty i zero luzu. Pozdrawiam