Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF – pytania, problemy

Postprzez lola » 4 lip 2011, 20:30

mam pytanie do właścicieli 2,2mzr-cd – czy wzrasta w waszym silniku znacząco poziom oleju z powodu wypalania sie dpf? bo mnie wkurza ze po 17tys mam o 3cm wyższy, pytalem w dziale cx7 i tam problem praktycznie nie istnieje 2-3mm na 20tys km- pozazdrościć :(
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez Kamil » 5 lip 2011, 09:43

co prawda użytkuję 2.0mzr-cd ale podwyższony stan oleju mam przez caly okres użytkowania ;) a skąd wiesz że podwyższony stan spowodowany jest wypalaniem DPF'u? dodatkowo spytam się z ciekawości, w Mazdach 6, 2.2 mzr-cd tez jest ten czynnik ad-blue, tak jak w cxach?

glowasiek no przecież polak ma problem w benzynie z dpfem. Przecież jego znajomi mechanicy skądś tam – wnioskuje, że wybitni znawcy mazdy, zajmujący się na co dzień najnowszymi produktami z logiem naszych pociech, wydali werdykt : 8 chciało benzynę – mniemam że są po szkoleniach w Hiroszimie, zaś tylko 2 chciało diesla – podejrzewam że mechanik – samouk, albo praktykant – uczeń przy zakładzie blacharskim. Przepraszam jeżeli uraziłem, ale tak właśnie wyobrażam sobie mechaników dzięki którym tak twardo nasz kolega trzyma się kurczowo swoich opinii i nie przyjmuje do wiadomości żadnych bodźców z zewnątrz
Kamil
 

Postprzez lola » 5 lip 2011, 13:28

problemów z dpf nigdy nie miałem pomijając wzrastajacy poziom oleju/wg aso to konsekwencje jazdy głównie po krakowie/ w aso poinformowano mnie ze w m6 2,2 poziom oleju nie wzrasta i w przeciwienstwie do 2,2cx7 nie ma w m6 ad blue stąd moje pytanie czy to prawda? przy mojej krakowskiej jeżdzie olej sie podnosi o 1cm na 5tys km tez nie zblizam sie do X
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez glowasiek » 5 lip 2011, 13:40

to mysle ze nie masz zadnych powodow do zmartwien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez freebulas_colt » 23 paź 2011, 12:42

Witam,
Wiem ze temat byl walkowany wiele razy, czytalem odnosnie filtra DPF w silnikach 2litorwych, ze wynikaja pewne problemy.
Mieszkam w Szkocji i rozwazam zakup Madzi 6 z przebiegiem okolo 70-90 tysmil ( 120-140tyskm) rocznik 08/09.
Jako ze odstraszyly mnie informacje na temat silnikow 2 litorwych i filtra dpf , mam pytanie do uzytkownikow silnikow 2.2d l czy ten problem rowniez czesto wystepuje??? Czy technologicznie jest to lepszy silnik czyt. mniej awaryjny?
Z gory dziekuje za wszelkie info,
Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:37
Posty: 5

Postprzez freebulas_colt » 23 paź 2011, 18:59

To jak nikt nie posiada tego silnika???
Zalezy mi na waszej opinii, skoro tyle jest problemow z tym filtrem DPF to moze trzeba rozwazyc inny wybor auta.
pozdro
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:37
Posty: 5

Postprzez dobrzyn22 » 24 paź 2011, 00:06

odstraszyly mnie informacje na temat silnikow 2 litorwych i filtra dpf


Gdzieś Ty to wyczytał,że żeś się tak wystraszył?? ;P
Zauważ,że nie ma silników bezawaryjnych,żadnej marki...
Silniki 2.0 diesla montowane w Mazdach są generalnie dobre,a z pewnością-jeśli chodzi o usterkowość-wypadają lepiej niż reszta.
O tego diesla trzeba po prostu odpowiednio dbać,co przy"normalnej" eksploatacji nie jest zbyt trudne-lejesz dobrej jakości olej(najlepiej dexelia),wymieniasz go nieco częściej niż zaleca instrukcja obsługi auta,a do tego dajesz możliwość wypalenia się DPF-owi co jakiś czas(nie jeździsz non-stop po mieście/50km.h)...To chyba nie jest zbyt trudne,a sprawia że ten silnik się odwdzięcza niezawodnością większą niż "przeciętna" w tej klasie aut...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez freebulas_colt » 24 paź 2011, 09:15

Ale wiesz kupujac uzywana Madzie nie wiesz jak byla wczesniej eksploatowana.
Pomimo ze bede staral sie dostac Mazde z pelna ksiazka serwisoa i tylko jednym wlascicielem i tak zostaje ta niepewnosc.
Dzieki za info ,
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:37
Posty: 5

Postprzez bieski » 24 paź 2011, 09:47

Witam

Zmieniłem temat na bardziej zrozumiały.
Proszę się trzymać tematu dyskusji.

Szkoda że na naszym forum jest tak mało właścicieli tego silnika, przydałyby się zaktualizować nieco nasz poradnik.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

PostTen post został usunięty przez bieski 24 paź 2011, 11:54.
Powód: Prosiłem trzymac sie tematu dyskusji.

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 00:33

2,2 citd jest warty polecania,absolutnie.
w moim okolicznym ASO jest ok. 500 aut z tym silnikiem serisowanych i nic wielkiego nie stwierdzono w kwestii awaryjności.
DPf to ustrojstwo , które nie znosi krótkich miejskich tras.
przed zakupem warto podjechać na terster i odcztać wartosci wtryskow, cisnienie turbiny i pompy wysokiego cisnienia i stopien zapchania filtera DPf.
polecam.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 1 lis 2011, 18:30

Enduro napisał(a):DPf to ustrojstwo , które nie znosi krótkich miejskich tras.

Znowu to samo. Ja jeżdżę codziennie od trzech i pół roku, 2x25 km po Wawie, 80 tkm za mną. Ostatnio u Jaksy sprawdzony stan DPF -- wyszło 0.8 -- czyli wynik praktycznie jak w nowym aucie. Co jednoznacznie zaprzecza Twojemu stwierdzeniu z cytatu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 19:05

Myjk napisał(a): Ja jeżdżę codziennie od trzech i pół roku, 2x25 km po Wawie, 80 tkm za mną.

ale ty wielokrotnie opisywałeś jak go dopalasz, co ewidentnie decyduje o jego stanie!
Myjk napisał(a):
Ostatnio u Jaksy sprawdzony stan DPF -- wyszło 0.8 -- czyli wynik praktycznie jak w nowym aucie. Co jednoznacznie zaprzecza Twojemu stwierdzeniu z cytatu.

a co to za wartość?
pierwszej, drugiej sondy czy też czujnika róznicowego? no bo jest to istotne.
P.S.
ty opiersz się na własnym aucie, a ja z kolei na inforacjach od bardzo wielu użytkowników auta z filterem cząsteczek stałych.
choć może Jarek dorzyci tu kilka swoich spostrzeżeń, popartych praktyką dnia codziennego i to z ulic miasta stołecznego..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 1 lis 2011, 19:43

Normalnie użytkuję auto. Od blisko dwóch lat nie zaglądam nawet pod maskę w celu sprawdzenia stanu oleju, nie zwracam uwagi na proces wypalania, nie przepalam go specjalnie, nie dopalam, etc. Jarka wnioski, jeśli mogę w Jego imieniu, są podobne do moich. Zajechane auta, mają zajechany DPF -- a nie takie które jeżdżą po mieście. Czemu niby teraz GH nagle nie mają problemów? Przecież w kwestii DPFu się praktycznie nie różnią od GG/GY. Ano właśnie dlatego, że są zakupione nowe w salonie i odpowiednio serwisowane. Tyle i aż tyle. Z 2.2 zaczną się cyrki, jak ruszy rynek wtórny (powyżej 4-5 lat) i zaczną się oszczędności "nowych" użytkowników. BTW Enduro, nie znudziło Ci się jeszcze strasznie ludzi DPFem? Ja rozumiem, że dzisiaj Halloween, ale bez przesady.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 23:23

Myjk napisał(a):.. BTW Enduro, nie znudziło Ci się jeszcze strasznie ludzi DPFem? Ja rozumiem, że dzisiaj Halloween, ale bez przesady.

upraszam o wyjasnienie skrótu "BTW", bo jest mi on nieznany.
a ja nie mam na celu tu nikogo i niczym straszyc, a chodzi mi ewidentnie o doinformowanie o ewentualnych problemach, które mogą, ale oczywiści nie muszą się pojawić.
tyle i nic więcej.
moim źródłem informacji jest kilka solidnych warsztatów w Pl. wyspecjalizowanych w tej marce auta, jak i sporej wielkości serwisy w D. obsługujący kilkaset aut z tym spec. silnikiem (citd DPF),
a intersuje mnie on specjalnie, bo dojrzewam do zakupu GH z 2,2 citd.
i dlatego dzieląc się takimi spostrzeżeniami, postrzegam je jako prawdziwe, lub mocno do tej kategorii zbliżone i miarodajne dla użytkowników i potencjalnych zainteresowanych zakupem takiego auta.
P.S.
swego czasu upierałeś się niesamowicie, mocno przekonany co do kwestii przybywania oleju w silniku i sygnalizacji na licznikach zbyt wysokiego stanu, co było absolutnie nieprawidłowym stwierdzeniem,
przy czym podpierałeś się informacjami zawartymi w instrukcji obsługi, które to również nie były poprawne, no ale po jakimś czasie przejrzałeś sprawe i wg. mnie powinienneś dopatrzyć sie faktu, że w niektórych kwestiach należy posłuchać informacji z kilku innych, niezależnych fachowych źródeł.
serdecznie pozdrawiam.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez cuearoc » 2 lis 2011, 22:02

Z własnego doświadczenia, auto głównie użytkowane w Warszawie, sporadyczne wyjazdy poza miasto, przejechane 22 tys. km, póki co zero problemów z filtrem dpf
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 21:49
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD Ex+

Postprzez BloodyGT » 27 mar 2013, 14:52

ja swaja mazde 2.2 kupilem jak miala przejechane 63 tys. teraz ma 75tys przez ten okres zero problemow z filtrem,zreszta zero jakich kolwiek awarii:)) Filtr wypala sie bardzo szybko nie potrzebuje specjalnej troski....Jedyny jaki mam problem to podkladki pod wtryskami,bo buchaaaaa z pod korka wlewu oleju ;((
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez bartek_bart » 27 mar 2013, 17:55

Z tego co tu wyczytałem rozumiem , że dpf w silniku 2,2 to to samo co w 2,0 i działa na takiej samej zasadzie?? ( wzrost ilości oleju w silniku itp )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez chmooreck » 27 mar 2013, 19:11

Działa na takiej samej zasadzie, ale coś w nim poprawili w stosunku do tego z 2.0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Enduro » 29 mar 2013, 19:52

chmooreck napisał(a):Działa na takiej samej zasadzie, ale coś w nim poprawili w stosunku do tego z 2.0.

zawsze nowsza modele auta przynoszą zamiany
i oby były one bynajmniej pozytywne dla użytkownika
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6