2.2 MZR-CD 125KM(low), 163KM(mid)– różnice.

Postprzez Enduro » 10 cze 2013, 17:23

maestro napisał(a):Przepraszam że odświeżam temat i podbijam, ale chciałem się zapytać czy wersje silnikowe o tym samym oznaczeniu R2, ale w Mazdzie 3 BL 150KM i 185KM różnią się tylko programem i turbiną czy czymś więcej ?

raczej nie bo te te same motory..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maestro » 11 cze 2013, 11:32

Enduro napisał(a):
maestro napisał(a):Przepraszam że odświeżam temat i podbijam, ale chciałem się zapytać czy wersje silnikowe o tym samym oznaczeniu R2, ale w Mazdzie 3 BL 150KM i 185KM różnią się tylko programem i turbiną czy czymś więcej ?

raczej nie bo te te same motory..

E

No właśnie problem w tym że chciałbym mieć pewność czy to same turbo czy coś więcej i nie brać się za wymianę podzespołów. Ogólnie złapała mnie chęć uzyskania mocy 185KM w wersji 150KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez dunci » 11 cze 2013, 13:34

Ze spokojem możesz chipować na 185 km:) 30-35 km to bezpieczna granica jaką można uzyskać podczas takiej operacji.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez maestro » 11 cze 2013, 14:06

dunci napisał(a):Ze spokojem możesz chipować na 185 km:) 30-35 km to bezpieczna granica jaką można uzyskać podczas takiej operacji.

To wiem, tylko że ja chcę wsadzić podzespoły od silnik 185KM i podchipować do 210KM :D

Na alledrogo sprzedawca mi napisał że jest różnica we wtryskach, i turbinie oraz komputerze, więc nie wiem jak jest naprawdę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez CudownyBocianek » 13 cze 2013, 00:31

Gdzieś na forum wyczytałem, że wtryski w mazdach padają dosyć szybko po chip-ie. Ktoś napisał, że zrobił chip-a jak auto było nowe i wymieniał na gwarancji 3 lub więcej razy wtryski (miał jakiegoś box-a czy coś, którego mógł w każdej chwili zdemontować). Poszukaj tematu na forum.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez maestro » 13 cze 2013, 08:17

CudownyBocianek napisał(a):Gdzieś na forum wyczytałem, że wtryski w mazdach padają dosyć szybko po chip-ie. Ktoś napisał, że zrobił chip-a jak auto było nowe i wymieniał na gwarancji 3 lub więcej razy wtryski (miał jakiegoś box-a czy coś, którego mógł w każdej chwili zdemontować). Poszukaj tematu na forum.

Box to zło, ja mam podmieniany sterownik komputera + auto jest hamowane i sprawdzane, zresztą ja od października jeżdżę na chipie i zero problemów nie licząc zapchanego dpfa, ale to chyba od zbyt dużej ilości wody na ulicach .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Enduro » 13 cze 2013, 10:04

maestro napisał(a):..
Box to zło, .. .

zaleznie od tego jaki sie posiada.
ja mam z kolei b. dobre doswiadczenie (przejechane ponad 120 tys km.) z boxem w przedlifcie i po..w M6 citd.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez CudownyBocianek » 11 wrz 2013, 23:14

Od siebie dodam jeszcze, że różnica w cenie (serwis mazdy) nowej turbosprężarki pomiędzy wersją 163KM a 185KM to jedyne 700 euro :> .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez maestro » 19 wrz 2013, 17:10

A czy jest możliwość wsadzenia turbosprężarki z wersji 185KM do wersji 150KM (mam tutaj na myśli Mazdę 3 BL 2.2) ?
Czy turbosprężarka będzie pasowała i wystarczy tylko ją zmienić czy trzeba coś jeszcze "modyfikować" a może się nie da ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Enduro » 19 wrz 2013, 20:06

maestro napisał(a):.. trzeba coś jeszcze "modyfikować" a może się nie da ?

ponoc PCM czyli jego oprogramowanie jest inne czyli PCM jest inny o innym numerku :|
.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 16 sty 2015, 21:09 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maestro » 20 wrz 2013, 09:26

Enduro napisał(a):
maestro napisał(a):.. trzeba coś jeszcze "modyfikować" a może się nie da ?

ponoc PCM czyli jego orogramowanie jest inne.
pozdr.E

Czyli wystarczy wgrac program z silnik 185KM i wszystko bedzie ok ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Enduro » 20 wrz 2013, 12:30

maestro napisał(a):
Enduro napisał(a):
maestro napisał(a):.. trzeba coś jeszcze "modyfikować" a może się nie da ?

ponoc PCM czyli jego orogramowanie jest inne.
pozdr.E

Czyli wystarczy wgrac program z silnik 185KM i wszystko bedzie ok ?

takie mam info, ale nie w 100%, bo sam tego nie przerabialem..
z wrganiem /przegraniem programu nie bedzie prosto. <glupek2>
duzo latwiej doprogramowac kpl. PCMa z wersji 180 KM do auta
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 16 sty 2015, 21:10 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 20 wrz 2013, 12:41

No skoro turbo wieksze to i mapa powinna byc inna nie ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 20 wrz 2013, 12:50

bieski napisał(a):No skoro turbo wieksze to i mapa powinna byc inna nie ?

tak,absolutnie,
ale jego pytanie zmierza do kwestii, czy cos jeszcze podlega modyfikacji.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 20 wrz 2013, 12:56

ehh, brak kawy dzisiaj :(
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Paweł » 20 wrz 2013, 13:06

Enduro, masz paskudny zwyczaj cytowania poprzedzających postów... Za dostosowanie się do netykiety, z góry dziękuję. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Enduro » 20 wrz 2013, 16:10

staram sie o jak najbardziej jasne, wycelowane odpowiedzi.
wielokrotnie w postach mamy kpl. historie, zakupu ,eksplatacji auta wraz z innym drugoplanowymi pobocznymi i nic nie wnoszacymi opowiesciami, a ja staram sie, aby moj odpis byl konkretnie skierowany do odp. zagadniania/zapytania, ktore to w tym celu cytuje (nigdy Nie w calosci).
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 08:58 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez CudownyBocianek » 24 maja 2014, 02:33

Sorry za kotleta ale do tematu dodam jeszcze, że turbo od wersji 163 km w stosunku do wersji 185 km nie różni się wcale wielkością zewnętrzną (są dokładnie takie same gabarytowo) ale wymiarem (średnicą) wałka, ilością i kształtem łopatek po stronie turbiny jak i kompresora. Trzeba sprawdzić oznaczenia na turbosprężarce np. wersja 163km w M6 przedlift ma oznaczenie R2AA a wersja 185 km ma R2AC itp.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Enduro » 4 sty 2015, 18:33

jednostka jest ta sama..
trzeba porownac osprzet.

R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bpwiniu » 15 maja 2015, 18:33

Witam.
Mam pytania dwa:
1. Mam mazde6 GH 2.2D 129KM. Chce "uwolnic moc" do 180KM. Czy w zwiazku z tym bede musial wymieniac inne podzespoly? Ewentualnie do jakiej mocy mozna podskoczyc bez wymiany innych rzeczy?

2. Filtr DPF. Czy wycinka jest warta zachodu czy nie?


Pozdrawiam WU-ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6