klimatyzacji dolegliwosc

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Enduro » 28 sie 2015, 20:39

GH, 2,2 citd, rok 2012
wszystko w b. dobrym stanie a klima nie chodzi..
przewody ok. ,kolko kompresora obraca sie recznie poprawnie, stawia opor sprezania,
gaz na nowo napelniony w ASO, racej poprawnie, chociaz jutor to sprawdze..

byl wprawdzie przepalony bezpiecznik pod maska silnika A/A Mag, no ale po wymianie jest okay, tj. nie przepala nie a klima chodzi ale nie chlodzi.
czy ktos ma jaskies wskazowki, co moze tu kulec..?

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mario-k » 29 sie 2015, 06:38

Albo uciegl gaz albo go jest za duzo :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Wojtek » 29 sie 2015, 07:37

Przy zbyt dużej ilości gazu rurki by strzelały, pukały i to strasznie...
Podejdź do ASO i niech odpompują czynnik... wtedy bedziesz wiedział ile było w układzie...
Powinieneś mieć mimo wszystko wydruk ile załadowali za pierwszym razem... każda maszyna to daje...

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 29 sie 2015, 13:53

no ja nie otrzymuje/biore pokwitowan bo ceny mam u nich bardzo promocyjne.
w tygodniu podjade na kontrole ilosci gazu/czynnika w systemie i dam znac..
dzieki za reakcje!

pozdr.R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 30 sie 2015, 14:26

Wojtek napisał(a):...
......Przy zbyt dużej ilości gazu rurki by strzelały, pukały i to strasznie...
Podejdź do ASO i niech odpompują czynnik... wtedy bedziesz wiedział ile było w układzie...
tt user

czy nie ma innej metody sprawdzenia cisnienia w ukladzie klimy?


pozdr.R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Senior » 3 wrz 2015, 11:28

Enduro napisał(a):czy nie ma innej metody sprawdzenia cisnienia w ukladzie klimy?


A ciśnienie w oponach sprawdzisz bez ciśnieniomierza ????? <płacze> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 09:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Enduro » 3 wrz 2015, 16:10

tak, bo mam czujnik cisnienia ;)
P.S.

akt. wynika ze cisnienie w systemie jest b. kiepskie..
i teraz jest pytanie gdzie i czy wogole jest nieszczelosc w systemie, czy tez przy nabijaniu (po wymianie chlodnic) zostala klima odp. napelniona..
dodam, ze zadnych wyciekow/ plam nie widac.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mario-k » 3 wrz 2015, 20:15

A to myslisz ze jak masz wyciek z klimy to widac golym okiem.Teraz pytanie czy do czynnika chlodzacego dali UV ktöry widac po zalozeniu okularöw i latarki specjalnej do ultrafioletu a wtedy mozna zlokalizowac wyciek jak jest :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Senior » 4 wrz 2015, 07:17

mario-k napisał(a):A to myslisz ze jak masz wyciek z klimy to widac golym okiem.Teraz pytanie czy do czynnika chlodzacego dali UV ktöry widac po zalozeniu okularöw i latarki specjalnej do ultrafioletu a wtedy mozna zlokalizowac wyciek jak jest


Ta dyskusja wydaje mi sie nie ma sensu. Trzeba po prostu pojechać wyciagnąć środek chłodzacy. Sprawdzą ci szczelność układu azotem.( ja miałem tak zrobione) Potem nabić klime z UV i będzie wszystko jasne po kilku dniach .
U mnie nabicie i sprawdzenie klimy kosztuje 100 Pln.

Dopisano 04 wrz 2015 8:20:

Enduro napisał(a):tak, bo mam czujnik cisnienia


Ale w klimatyzacji niema czujnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 09:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez marekklak » 30 wrz 2015, 19:09

U mnie powodem braku chłodu była nieszczelność, jednakże w warsztacie to już od razu wychwycili. Wcześniej nie było robionego testu szczelności bo klimę nabijałem po znajomości i nie było na to czasu.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2015, 09:55
Posty: 13
Auto: 323,2002

Postprzez Enduro » 30 wrz 2015, 19:47

akt. stan rzeczy:
ponownie zostala nabita klima (wartosc zalecana to: 475-525 gr..)
u mnie wpompowano dokladnie 500gr. no i jest ok.
przypuszczam, ze uprzednio po prostu zbyt malo czynnika zostalo nabite a to z powodu uszkodzonej maszynki <nie>
przez przypadek kuzyn zony w tym samym czysie nabijal w tym samym ASO no i u niego nabito zbyt wiele...
czyli obecnie dziala/chlodzi chociaz lata coraz mniej.... <płacze>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mario-k » 30 wrz 2015, 21:01

Kolego ja znalazlem ze czynnika w 2.2 motorach ma byc 525-550.Ja w swojej nabilem 525 i super chlodzilo przez te upalne wakacje.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Enduro » 30 wrz 2015, 21:10

mario-k napisał(a):.. w 2.2 motorach ma byc 525-550...

:|
musze to koniecznie sprawdzic. <czytaj>
ale ja mam obecnie dokladnie "500" i chodzi czyli na logike nie moze byc min. 525!

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mario-k » 30 wrz 2015, 22:46

Ja mam 525 zaladowane i ladnie chlodzilo.A byl ubytek bo bylo 450 i tez chlodzilo ale to juz nie bylo to co teraz.Wiec na logike tez chlodzi z taka iloscia ale nie ma tej wydajnosci co teraz. :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez marekklak » 1 paź 2015, 09:41

Nie ma się co kłócić o tę drobnicę, jednakże jeżeli klima spełnia Twoje wymagania to jest dobrze. U mnie jednak coś dalej jest nie tak, bo z rana postanowiłem swoją sprawdzić i nie daje znowu efektu. Chyba gdzieś jeszcze jest jakaś nieszczelność albo przyczyna jest gdzie indziej.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2015, 09:55
Posty: 13
Auto: 323,2002

Postprzez rastapha87 » 10 paź 2015, 14:31

dopisze sie do watku bo rowniez mam problem z klima w tej samej mazdzie.
u mnie stan czynnika jest wlasciwy przepompowany, klima niby chodzi i niby chlodzi nawet dobrze ale kompresor zalacza sie zbyt czesto – praca cykliczna po 5s – 10s. nie sciaga mi pary z szyby na postoju co nie bylo problemem w mojej poprzednie mazdzie

Dopisano 10 paź 2015, 14:49:

mario-k napisał(a):Kolego ja znalazlem ze czynnika w 2.2 motorach ma byc 525-550.Ja w swojej nabilem 525 i super chlodzilo przez te upalne wakacje.POZDRAWIAM :)


w wakcje bylem w warsztacie na sprawdzenie i koledzy pokazali mi na tabeli ze do GH kombi 2.2 powinno byc 500 i ze w GH nie ma roznicy miedzy angolem a europejczykiem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2015, 12:56
Posty: 7 (1/0)
Skąd: anglia
Auto: poprzednio mazda 323F 1.6 benzyna
poprzednio mazda6 2004 htchback 1.8 benzyna+LPG
mazda6 GH,kombi sport, MZR-CD2.2, 2011.

Postprzez mario-k » 10 paź 2015, 21:11

Co do czynnika to nie bede sie klöcil bo u mnie jest OK.A co do zaparowanych szyb to wymien filtr kabiny a bedzie dobrze.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez rastapha87 » 11 paź 2015, 16:10

mario-k napisał(a):Co do czynnika to nie bede sie klöcil bo u mnie jest OK.A co do zaparowanych szyb to wymien filtr kabiny a bedzie dobrze.POZDRAWIAM :)


Sek w tym ze wymiana filtra kabinowego nic nie pomaga. Kompresor wlacza sie i wylacza z interwalami 5-10s to jest za malo na zdiecie pary z szyby a poza tym to niszczy kompresor z tego co mi wiadomo. Znalazjem ludzi z podobnymi problemami na necie ale nikt tego nie rozwiazal. Nie wiem czy tak ma byc czy nie ale z tego co slysze od innych to nie bardzo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2015, 12:56
Posty: 7 (1/0)
Skąd: anglia
Auto: poprzednio mazda 323F 1.6 benzyna
poprzednio mazda6 2004 htchback 1.8 benzyna+LPG
mazda6 GH,kombi sport, MZR-CD2.2, 2011.

Postprzez mario-k » 12 paź 2015, 21:15

Wiem o co Ci chodzi ale ten typ tak ma ja kiedys juz kombinowalem na wiele sposoböw.Jest rada aby woreczek taki co pochlania wilgoc dac na noc przy szybie i wtedy jest juz lepiej.Napewno w mazdzie GG bylo super chwila moment i para sciagnieta z szyby czolowej byla ale niestety ten typ tak ma.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez rastapha87 » 12 paź 2015, 22:21

mario-k napisał(a):Wiem o co Ci chodzi ale ten typ tak ma ja kiedys juz kombinowalem na wiele sposoböw.Jest rada aby woreczek taki co pochlania wilgoc dac na noc przy szybie i wtedy jest juz lepiej.Napewno w mazdzie GG bylo super chwila moment i para sciagnieta z szyby czolowej byla ale niestety ten typ tak ma.POZDRAWIAM :)


No a co z kompresorem? Cykluje za czesto moim i nie tylko moim zdaniem. Czy to tez normalne w tym modelu? Jest to dla mnie co najmniej dziwne. Raz tylko slyszalem ze niektore diesle tak maja ze sprezarka tak chodzi na niskich obrotach na wysokich trudno mi powiedziec bo nie slysze jej. Wiem ze 5ak od pirwszego strzalu chodzi dlugo a potem rurki robia sie lodowate a kompresor wlacza sie czesto.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2015, 12:56
Posty: 7 (1/0)
Skąd: anglia
Auto: poprzednio mazda 323F 1.6 benzyna
poprzednio mazda6 2004 htchback 1.8 benzyna+LPG
mazda6 GH,kombi sport, MZR-CD2.2, 2011.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6