Przerywanie podczas dodawania gazu w MZR-CD

Postprzez Riki » 22 sty 2012, 17:50

dumdum napisał(a):@Riki Jeśli R2AA to nowy 2,2 diesel


Si :)

Musze dorwać podkładki od 2.2d aż mi się wierzyć nie chce aby wkładali "kwiatuszki"....... muszą być te poprawione, no chyba, że w pierwszych sztukach był problem.

Smok obejrzeć, ew. czyszczenie i koniecznie wymiana oleju. W przypadku 2.2d radzę go kontrolować – lubi brać oliwę.
Sprawdź też w ASO po VIN czy łapiesz się na akcję z łańcuchami nierządu :P wyciągały się skubane w pierwszych egzemplarzach
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dumdum » 23 sty 2012, 23:49

Dzięki za info. Będę w środę w serwisie, to jeszcze raz obejrzę, co było w protokole ostatniej naprawy i czy był wymieniany olej.

Co do łańcucha to jest mały problem bo mam za mały przebieg (mam 34k a próg to 40k km) i się nie łapię. Niestety gwarancja kończy się w kwietniu i pytanie, czy po gwarancji naprawy z akcji serwisowych są płatne, czy uznawane jest to jako wada fabryczna i robią je 4 free?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez bieski » 23 sty 2012, 23:58

Riki napisał(a):Si :)


Jesteś pewien żę oznaczenie silnika 2.2 to R2AA ? Bo ja spotkałem się z R2BF.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Riki » 24 sty 2012, 02:03

bieski napisał(a):Bo ja spotkałem się


Ja z jednym i drugim choć w EPC wszędzie wisi R2AA.... np. uszczelka pokrywy zaworów R2AA-10-235 czyli mowi samo za siebie. Poza tym jest tansza niż do RF5C <lol>
Być może wynika to po prostu z różnic w mocy. Np. turbo jest przecież inne w HP aniżeli w LP. Poza tym za młode auta – jeszcze nie biegałem za nimi tak dokładnie po EPCu co do czego i jak.
ECU maja własnie te dwa oznaczenia w zależności od mocy.
Turbo oznaczenia:
R2BF-
R2BH-
Tym bym się nie sugerował. LP ma R2BF, MID i HI ma drugą czyli 163KM vs 180tka pewnie robi się jak 121/136 w RF5C.


dumdum napisał(a):Co do łańcucha to jest mały problem bo mam za mały przebieg (mam 34k a próg to 40k km) i się nie łapię.

Czyli akcja jest jak masz min 40k? nie byłem tego świadom.

dumdum napisał(a):czy uznawane jest to jako wada fabryczna i robią je 4 free?

Zależy od przypadku. IC w RF5C uznawali po gwarancji np. Dowiedz się jak to wygląda. Nierząd do tego silnika kosztuje nieco, zresztą........foto poniżej – ceny netto ASO stan na dziś dzień.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dumdum » 27 sty 2012, 02:35

Byłem w serwisie i jest tak:

– przy ostatniej naprawie wymienili podkładki i czyścili smok w misce olejowej
– oleju nie wymienili, tylko zlali do pojemnika i ponownie zalali ten sam. Jak dla mnie to trochę dziwne, bo jaką mają pewność, że przy zlewaniu oleju jakiś syf do nie go nie wpadł. To się chyba nadaję na zrobienie awantury. Czy takie zlewanie oleju i zalewanie go ponowie mieści się w procedurach autoryzowanych serwisów?
– przy okazji dowiedziałem się jak jest z tymi akacjami serwisowymi po gwarancji. Okazuję się, że nie ma tutaj żadnej różnicy, czy naprawa była dokonana przed gwarancją czy po. Jeśli naprawa wynika z akcji serwisowej, to jest robiona za darmo. Jednym haczykiem może być to, że trzeba robić cały czas przeglądy w ASO.

Co do samej akcji na łańcuch w silnikach 2.2 to potwierdzam, że ograniczeniem jest przebieg. W samochodach z przebiegiem poniżej 40k km nie ma co sprawdzać tego łańcucha, bo się jeszcze nie zdążył wyciągnąć.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez zielony110 » 27 sty 2012, 09:27

dumdum napisał(a): oleju nie wymienili, tylko zlali do pojemnika i ponownie zalali ten sam

jakos dla mnie to sie w glowie nie miesci. Zeby ASO takie zeczy wyczynialo ??
Wymieniali podkladki, czyscili smok i pewnie jeszcze skasowali inspekcje olejowa i na sam koniec wlali tem sam (juz troche przepracowany) olej.
Nie wiem czym sie kierowali, ale dla mnie to paranoja.

P.S. A filtr oleju zmieniali ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez dumdum » 27 sty 2012, 09:57

Nie ma nic na temat filtra olejowego, ani oleju na podsumowaniu prac serwisowych. :(
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez szoszon1983 » 27 sty 2012, 15:10

wracając do tematu:
celem potwierdzenia diagnozy-zacinający się EGR-zaślepiłem dziada i silnik zaczął pracować równiutko i bez żadnych szarpnięć. Po odpaleniu zimnego silnika lekko nim trzęsło, nie miał mocy etc. myślałem, że to po prostu zimny diesel-TTTM, ale nie, teraz jest bajka, zupełnie inna jazda, spalanie spadło i przez 300km nie wypalał się DPF.

Muszę wymienić ten EGR, tylko cena nowego powala-prawie 500GBP <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez zielony110 » 27 sty 2012, 15:18

szoszon1983 napisał(a):Muszę wymienić ten EGR, tylko cena nowego powala-prawie 500GBP <płacze>

szukaj po szrotach uzywek, lub z kolega Enduro pogadaj ;)
Ostatnio edytowano 27 sty 2012, 15:58 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez glowasiek » 27 sty 2012, 15:55

szoszon1983 napisał(a): Muszę wymienić ten EGR, tylko cena nowego powala-prawie 500GBP <płacze>


jaki masz przebieg ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez szoszon1983 » 28 sty 2012, 18:38

glowasiek napisał(a):
szoszon1983 napisał(a): Muszę wymienić ten EGR, tylko cena nowego powala-prawie 500GBP <płacze>


jaki masz przebieg ?


troche ponad 80tyś mil.
Jednak to o EGR chodzi. Niby na zimno jest lepiej po zaślepieniu, ale po porządnym rozgrzaniu problem szarpania powraca... nie wiem co mam dalej sprawdzać, czyba poczekam do wymiany 2M i wtedy może się coś poprawi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Enduro » 9 lut 2012, 13:06

takie szarpanie nalezy kojarzyc z nieidealnym wtryskiem paliwa, co oznacza nieidealny stan tech. wtrysku lub problem PCMa.
wiadomo mi, ze mazda aktualizuje orpogramowanie PCMa, ktore poprawia ten stan rzeczy
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 23 mar 2012, 00:41

szoszon1983 napisał(a):nie wiem co mam dalej sprawdzać, czyba poczekam do wymiany 2M i wtedy może się coś poprawi.


jakieś wnioski?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez szoszon1983 » 23 mar 2012, 14:03

Riki napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):nie wiem co mam dalej sprawdzać, czyba poczekam do wymiany 2M i wtedy może się coś poprawi.


jakieś wnioski?


Jeszcze nie.wymienilem 2m, bo mechanik twierdzi, ze jest ok i mamy jeszcze sprawdzic napinacz paska (terkotanie, ktore kojazylem z 2m).
Teraz jak jest cieplej to szrpaniepraktycznie.nie wysrepuje, tylko po jakiejs dluzszej trasie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez motomike6 » 15 maja 2012, 16:09

Witam, ja swoja Mazdę odebrałem w zeszłą środę i po przejechaniu jakiś 400km zauważyłem ze szarpie pomiędzy 1500-2000 obrotów przy wolnym przyspieszaniu lub gdy zwolnimy z większej prędkości i obroty spadną poniżej 2000 bez redukcji biegów. W czwartek oddałem do serwisu i odebrałem wczoraj. Zostałem poinformowany ze nie znaleziono żadnych usterek. Zresetowano komputer a ze samochód posiada " adaptacyjny automatyczny układ jezdny " muszę nauczyć go jak jeździć ? Po tym zabiegu wczoraj przerywanie nie występowało lub było praktycznie niezauważalne ale problem powrócił dzisiaj.
Wcześniej jeździłem Vectra C i Focusem II i nie spotkałem się z czymś takim.
Przebieg 71K Km
Od czego sugerujecie zacząć ?

Edit by Wojtek:
Prosze trzymac sie tematu... jeden problem = jeden watk, a ten temat juz jest o "szarpaniu"...
sa tematy w dziale diesel MZR-CD, gdzie znajduja sie wszelkie informacje o interfejsach serwisowych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez polak900 » 15 maja 2012, 22:08

nie zrozumiałem mazda jest nowa czy używana benzyna czy diesel?, ta z podpisu?
jak nowa to pozwól jej trochę pojeździć
pamiętam, że je też tak miałem jak była na dotarciu
ale ustąpiło po 4k km, tylko ja mam wersję benzynową
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez szoszon1983 » 15 maja 2012, 22:13

U mnie to szarpanie praktycznie zaniklo przy jezdzie miejskiej, czasami cos czuje na.autostradzie, bardziej opuznienie w reakcji na gaz. Wszystko po kalibracji wtryskow i wlozeniu powerboxa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez motomike6 » 15 maja 2012, 22:18

Samochod jest uzywany z przebiegiem 71tys w dieslu. Musze z rana sprawdzic na zimnym czy objawy wystepuja dopiero po rozgrzaniu bo wydaje mi sie ze jak wracalem z pracy to poki nie osiagnal temp szarpanie nie wystepowalo. Napewno lubi obtoty wiec trzeba bedzie zmienic styl jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez szoszon1983 » 16 maja 2012, 09:56

Zrob sobie kalibracje i wtedy pojezdzij i zobaczysz,czy jest poprawa. Ja jeszcze bede pytal w aso o nowy program do pcm-poznalem chlopaka, ktoremu zaczeloszarpac po wgraniu nowego programu, ktory z kolei poprswil wypalanie DPF...å
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez motomike6 » 22 maja 2012, 13:27

szoszon1983 napisał(a):Zrob sobie kalibracje i wtedy pojezdzij i zobaczysz,czy jest poprawa. Ja jeszcze bede pytal w aso o nowy program do pcm-poznalem chlopaka, ktoremu zaczelo szarpac po wgraniu nowego programu, ktory z kolei poprawil wypalanie DPF...a


Dzieki szoszon1983, po kalibracji plus zalaniu pod korek V power szarpanie ustąpiło, ale czasami miewa lekkie opóźnienie w reakcji, ale występuje to bardzo rzadko i są to jakieś dziesiątki sekundy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6