Brak mocy w 6-tce

Postprzez Janusz626 » 24 maja 2013, 00:30

Witam, rano jak zawsze wsiadlem do GH uruchomilem silnik i jade, delikatnie 2 później 3 za 400m zatrzymalem sie, znów 1 2 3 i musiałem wyprzedzić na 3 biegu by za chwilę się zatrzymać na skrzyżowaniu w sumie jakieś 2km.
Ruszam dalej, temp. silnik już łapie, jestem na 3biegu i co?..... brak mocy, licho się kręcił do 2000rpm, 4bieg i to samo.... w oczekiwaniu na lampke DPF i tryb serwisowy jechałem dalej na 3biegu, wkrecil się do około 2300rpm i jechałem dalej pedał przyspieszenia w podłodze.... DPF nie swieci, Check również nic nie zakomunikował.
Jechałem dalej, wcisnąłem sprzegło i na luzie silnik miał swoje prawidłowe wolne obroty, nie zgasł, więc go podbilem na 4000rpm ledwo co ale bez obciążenia wkrecil się.
Taki jak wolnossący 1.9 D jechałem dalej, trwało to dalej może jakieś 5km.... no i mu przeszlo, na 3 biegu noga w podłodze i dostał swoją moc i już było ok.
Taka dziwna sprawa, rozrzad nowy oleje filtry podkladki etc.... kopcenia brak no bo jak.... z DPF-em
I co tu dalej czynić ?




Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 24 maja 2013, 08:38

Janusz626 napisał(a):Taka dziwna sprawa, rozrzad nowy oleje filtry podkladki etc.... kopcenia brak no bo jak.... z DPF-em
I co tu dalej czynić ?

Sprawdzić sitko w zbiorniku, ewentualnie drożność przewodów paliwowych. Zakładam, że wiązka na IC jest ok. Niedogrzany silnik zawsze pobiera więcej paliwa. Obserwuj komputer zużycia.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 26 maja 2013, 15:15

Leoo napisał(a):Sprawdzić sitko w zbiorniku, ewentualnie drożność przewodów paliwowych. Zakładam, że wiązka na IC jest ok. Niedogrzany silnik zawsze pobiera więcej paliwa. Obserwuj komputer zużycia.

...w GH również warte uwagi jest sito w zbiorniku paliwa ?? jak również wiązka nad IC ??
w/w opcje przerabiałem w swojej GY, wiązkę nawet w tym roku... ale w GH zbadać to samo co w GY ??

Takie osłabienie silnika przez parę kilometrów które miało jak narazie pierwszy raz obstawiałem na DPF ale nic takieko nie zaobserwowałem, coś mi podpowiada na sterowanie geometrią łopat turbiny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bacapl » 27 maja 2013, 18:33

Mam podobny problem, jeżdżąc po mieście nie zauważyłem ze spadła moc. Dopiero wyjechałem za miasto chcę wyprzedzić, a tu nie ma czym. Problem w tym ze u mnie nadal brakuje mocy. Komp nie pokazał żadnych błędów. Czytam forum i wiązka na IC stwarza większe problemy, więc czy w tym przypadku też może być to problem ?
Ostatnio edytowano 27 maja 2013, 19:57 przez bacapl, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 18:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport

Postprzez Leoo » 27 maja 2013, 19:51

bacapl napisał(a):Czy tam forum i wiązka na IC stwarza większe problemy, więc czy w tym przypadku też może być to problem ?

Może być, ale żeby się do niej dostać trzeba rozmontować kawał samochodu. Proponuję najpierw wyeliminować problem paliwowy. Trochę ON do plastikowej butelki, zamocować przy silniku i podać wprost na pompę, potem jazda próbna.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

PostTen post został usunięty przez bieski 6 lut 2014, 21:48.

Postprzez Janusz626 » 29 maja 2013, 07:45

Janusz626 napisał(a):Takie osłabienie silnika przez parę kilometrów które miało jak narazie pierwszy raz obstawiałem na DPF ale nic takieko nie zaobserwowałem, coś mi podpowiada na sterowanie geometrią łopat turbiny...


...faktycznie, wezyk podcisnienia od zmiennej geometrii łopat turbiny był pekniety.
Po usprawnieniu i ponownej kalibracji wtryskow osiągi poprawiły się znacząco, zobaczymy jak będzie później.
Podejrzenia były na wtryski DPF etc... :shock:

Dodam że mam takie wyobrażenie że w tamtym momencie osłabienia mocy pojawił się jakby w czasie rozpoczęcia procesu wypalania DPF-u, wtryski dały potężna dawkę paliwa, wezyk zawalił, turbina się nie ustawiła nie dała odpowiedniego ciśnienia, silnik nie wkrecal się i nastąpił jakiś bałagan w lub przed DPF-em.... i tak było przez ponad 5km...


Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez misiu724 » 6 lut 2014, 13:06

Trochę mam tego auta dość tym razem jak w temacie brak mocy plus szarpie jakby nie palił na jeden cylinder <glupek2> . Zachowuje się jak tarpan w zimę sami zobaczcie:


I teraz najważniejsze pytanie co to kurde jest :| :( ??
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez misiu724 » 6 lut 2014, 13:33

NO ale gdzie mam się wybrać xD bo myślałem gdzieś indziej napisać ale nie mam pojęcia gdzie :(


Byłem teraz u niej i rzekłbym że jest troszkę lepiej teraz tak jakby przerywała tak wum nie ciagnie wum nie ciągnie itd. jak dodaje gazu. Natomiast jak trzymam to się prawie utrzymują stałe a na niskich wydaje się że normalnie tak jak zawsze.

A i jeszcze powiem jak to było przejechałem 6 km wszystko było w porządku postawiłem ją przechyło trochę i po odpaleniu odrazu coś było nie tak zero mocy nic kompletnie rozpedzenie do 60 to był wyczyn. Poźniej już było lepiej i dojechałem do domu.

No a następnie filmik itd.

I jeszcze jedno przegląd był robiony jakieś 3k km temu więc raczej nie filtr paliwa chyba że któregoś nie czyszczą nie wymieniają. Kazałem wykonać pełna diagnostykę (200zł) i twierdzili że wszystko jest w porządku wszystkie parametry <spoko> .
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez rumpek » 6 lut 2014, 19:52

Czy jak ją zostawiłeś "przechyło" to zostawiłeś na samym biegu, czy zaciągnąłeś też ręczny?
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez misiu724 » 6 lut 2014, 20:24

Był zaciągnięty hamulec ręczny bez biegu a to może mieć jakikolwiek związek ??

Zacząłem podejrzewać też wtyczki tylko nie wiem gdzie są bo czasem gdy go umyłem to przerywał ale to 3-10sek i było dobrze a teraz :( i w ostatnich dniach wilgotność dość duża.

Jeśli to jakieś wtyczki to które mam sprawdzić i gdzie się znajdują może coś trzeba wysuszyć pod maską i przejdzie :|
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez Pioteq25 » 7 lut 2014, 10:21

Może to być SCV – sprawdź sobie ciśnienie paliwa na szynie programem Forscan najlepiej rano po uruchomieniu zimnego silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez misiu724 » 7 lut 2014, 11:14

Niestety nie mam elm327 więc nie mam jak sprawdzić. Dziś po odpaleniu na niskich obrotach chodził w miarę równo tylko raz zafalowały obroty, tak sobie myślę może mu przeszło no to trochę gazu a tu .... brak reakcji z ledwością 1k rpm przekroczyła. Może to filtr paliwa i ma za małą dawkę i to jest przyczyną ? Albo sitko w zbiorniku ??
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez Leoo » 8 lut 2014, 00:38

misiu724 napisał(a):Albo sitko w zbiorniku

Spróbuj ręcznie podpompować paliwo w czasie pracy silnika. Przytkany filtr, czy smok powoduje zaniżenie ciśnienia. Starsze modele miały problemy z wiązką na IC czy z zaworem SCV (wczoraj sam wymieniałem) ale Twoje auto jest z innej epoki.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 8 lut 2014, 13:19

Leoo, ręczna pompka była w GF GY, w GH ręcznej pompki już nie ma. :P
aha... sitka w zbiorniku też nie ma w GH. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 8 lut 2014, 14:35

Janusz626 napisał(a):ręczna pompka była w GF GY, w GH ręcznej pompki już nie ma. :P

A to dla mnie nowość <co?> . Wszystkie diesle, które widziałem, miały albo pompkę albo gruszkę. Rozumiem, że teraz wymiana filtra paliwa wymaga użycia zewnętrznej pompy podciśnieniowej albo długiego kręcenia rozrusznikiem w celu pozbycia się powietrza z układu, co może być nieprzyjemne dla pompy CR.
I tu może być pies pogrzebany <płacze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 8 lut 2014, 15:40

Gdzieś było napisane że jest to bezpieczne.
Prawdopodobnie jest tak że silnik nie przestaje pracować z powodu braku paliwa na wtryskach, tylko z powodu braku paliwa już przed samą pompą CR.
Wymiana polega ewentualnie na zalaniu filtra paliwem tylko jest to dość problemowe z powodu lokalizacji filtra w GH, lub kręcenie rozrusznikiem około 10 sekund bo tyle trwa zalanie filtra paliwem. Ale powietrze nie dociera daleko, prawdopodobnie nie dociera do pompy a napewno nie do wtrysków... tak prawdopodobnie jest a pomaga w tym jakiś zaworek czujnik czy coś takiego.

Co do problemu Misia, przypomniał mi się temat o wadliwym działaniu samego pedału przyspieszenia, objawy to szarpanie itp.
W GH wymiana filtra wiąże za sobą wypięcie przewodów zasilania i wyjścia do pompy CR, jego omyłkowa zamiana powoduje odwrócenie biegu paliwa.
Jeśli Misiu napisał że uruchomił silnik i było ok do momentu zwiększenia obrotów to nasuwa mi się problem z zaworem SCV, nieszczelnością przewodów paliwowych i zapowietrzaniem układu, nieodpowiednie za niskie ciśnienie na szynie CR, myśle że bez jakiejś diagnostyki nie obejdzie się .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 8 lut 2014, 23:33

Może być, że faktycznie instalacja na którejś ze złączek jest zalewana (jak po myciu) albo pogarsza się styk masowy. W tym silniku, zapewne jak w RF7, przepustnica jest na silniku krokowym, może tu jest problem. Potencjometr pedału przyśpieszenia jest podwójny oraz posiada czujnik pozycji spoczynkowej – może się zablokował i PCM otrzymuje sprzeczne informacje. Tak, czy inaczej komputer powinien zaświecić kontrolką check. Program diagnostyczny wszystko wykaże ale trzeba się wpiąć i właściwie zinterpretować wyniki.
Można spróbować dmuchnąć sprężonym powietrzem w złącze PCM. Ustrojstwo znajduje się pod nogami pasażera. Nie należy przypadkiem odłączać PCM-a. Sterownik wtrysku znajduje się w komorze silnika i do niego dostęp jest trudniejszy.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez misiu724 » 10 lut 2014, 19:51

Mam ciekawe info, nie miałem czasu wcześniej napisać co i jak ale przeszło jej tak samo z siebie <lol> :D Postała dwa dni i jest ok. Dziś wymieniłem filtr paliwa i jest troszkę żwawsza jeśli chodzi o przyspieszanie i reakcje na gaz. Ciekawe czy to elektryka się zalała czy ten filtr był przyczyną :) <serduszka> <oczy>
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez Pioteq25 » 10 lut 2014, 20:04

Janusz626 napisał(a):Prawdopodobnie jest tak że silnik nie przestaje pracować z powodu braku paliwa na wtryskach, tylko z powodu braku paliwa już przed samą pompą CR.

Tak tylko pompa jest napędzana paskiem rozrządu i kręci się na sucho gdy nie ma paliwa.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6