Wymiana rozrządu, numery części

Postprzez smile » 4 maja 2014, 23:30

Janusz, swojego czasu pompa wody kompletna ( pompa + obudowa ) była tańsza niż sama pompa wody. Obudowy pompy są różne bodajże w zależności czy jest dogrzewacz silnika czy nie.
To tak jak uszczelka pokrywy zaworów w silnikach RF5C i RF7J i RF2A są identyczne, a najtańsza jest RF7J10235 i pasuje do każdego z powyższych silników :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Marianek » 5 maja 2014, 06:50

Zgadza się :) wystarczy wyjąc bebechy z pompy która sklep daje i wsadzić w stare bebechy a raczej obudowę, sama obudowa nie ulega zużyciu. Jak się o tym wie kłopotu nie ma i jak Smile mówi różnica w cenie a jakość ta sama ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Paweł » 6 maja 2014, 23:40

Tak, jeden z sekretów "tanich" oryginalnych rozrządów, które są dostępne na rynku, to pompa kupowana u Mazdy w komplecie z drugą połową obudowy, której normalnie się nie wymienia. W silnikach RF-7J trzeba ją zdemontować (jeśli zostanie dostarczona zmontowana).

Jeśli chodzi o możliwość zamówienia oryginalnego rozrządu bez pompy wody do RF-7J, to taki zestaw w klubowym sklepie kosztuje w tej chwili 660 złotych (zamówienie na maila, podobnie jak na większość rzeczy – sklep@mazdaspeed.pl). Chociaż Mazda dopuszcza wymianę rozrządu bez pompy, to moim zdaniem przy ogólnym koszcie nie warto oszczędzać na niej oszczędzać. Szczególnie jeśli nie wiadomo na pewno, ile stara ma "na liczniku".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2014, 10:45

To ja już nic nie rozumiem, kupując pompę wody do rf7j za 600-700zl kupujemy tylko jej część która ląduje w silniku (zakłada mechanik) a reszta zostaje stara?
A co z ta częścią nową co zostaje w kartonie...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 7 maja 2014, 15:15

Janusz łopatologicznie mówiąc to jest tak: z nowego katona z pompa wyciągasz pompę wody, wyciągasz z obudowy (korpusu) pompę i przekładasz do korpusu zdjętego z samochodu i opróżnionego ze starej pompy. Korpus nie ulega zużyciu w żadnym stopniu. efekt końcowy, parę stówek w kieszeni, cześć oryginalna i na 100% sprawna.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Paweł » 7 maja 2014, 15:34

Ciężko to zrozumieć, ale taka jest polityka cenowa MMC. Pompa, którą normalnie wymieniasz, jest według cennika Mazdy droższa, niż ta sama pompa przymocowana do innego kawałka (którego nie wymieniasz). Dlatego kupujesz pompę z korpusem do którego jest ona przykręcana i jeśli masz silnik inny niż RF-5C, to korpus ten wywalasz i cieszysz się tańszą pompą. That's all! :)

P.S. Spójrz na zdjęcie ze sklepu:

Obrazek

Widać na nim pompę połączoną z korpusem z króćcami. W internecie poszukaj zdjęć pompy (Mazda OE RF2A-15-100C), zobaczysz która część jest "nadprogramowa".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2014, 23:56

Ok rozumiem, tylko czemu musiałem (polecenie specjalisty mechanika) kupić pompę do rf7j czy wcześniej do rf5c,... jak mogłem kupić pompę od rf2a :–) tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Paweł » 8 maja 2014, 00:16

Pytaj specjalisty ;). Pompa we wszystkich tych silnikach jest identyczna i ma ten sam numer :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Janusz626 » 8 maja 2014, 01:18

Ok, proszę napiszcie jakie są ceny pomp wody.
Skoro do rf7j czy do rf5c można założyć pompę od rf2a, jak widać wszystkie silniki przerobilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez lukehome » 20 maja 2014, 11:47

Witam,

chce w najblizszym czasie wymienic kompletny rozrzad (rozrzad + pompa) w mojej M6 z 2008r. Prosze o porade czy beda jakies problemy z pompa i obudowa w moim modelu, przy zakupieniu zestawu z klubowego sklepu http://www.mazdaspeed.pl/sklep/115-naped-rozrzadu-z-pompa-wody-mazda-oe-rf-7j.html?

Z gory dziekuje za odpowiedz

ps. @Marianek – na PW wysylam zapytanie o wysylke tego zestawu
lukehome
 

Postprzez Paweł » 20 maja 2014, 12:48

Rozrząd i pompa będą idealnie pasowały.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez lukehome » 20 maja 2014, 14:57

Dzwonilem do ASO i Panowie proponuja (oprocz zestawu rozrzad + pompa) jeszcze podkladke pod napinacz w cenie ok 200zl brutto. Co to i do czego sluzy?
lukehome
 

Postprzez bieski » 20 maja 2014, 15:01

lukehome napisał(a):Co to i do czego sluzy?

Żeby pasek nie przeskoczył podczas postoju. Jest to możliwe gdy wrzuci się bieg przeciwny do spadku jesli parkuje się na górce, czyli auto pochylone w przód zaparkujemy na wstecznym.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 20 maja 2014, 15:25

o tej podkładce był temat na forum... można ją samemu dorobić... poszukaj go :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 27 cze 2014, 15:09

smile napisał(a):tak jak uszczelka pokrywy zaworów w silnikach RF5C i RF7J i RF2A są identyczne, a najtańsza jest RF7J10235


oj nie :)
Do RF2A nie podejdzie RF7J/5C i na odwrót,

zamienne są 7J i 5C i tu faktycznie 7J jest tansza.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 27 cze 2014, 18:17

Riki napisał(a):Do RF2A nie podejdzie RF7J/5C i na odwrót,

Nie?! Dlaczego nie? Mi się wydaje, że ja właśnie mam RF7J w DITD... ale może jestem w błędzie <glupek2>
Riki, co w nich nie pasuje?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xANDy » 3 lip 2014, 14:43

Pokrywa dekla jest inna – jedna ze śrub w RF2/3/4 znajduje się "w środku", przechodząc przez wnętrze kapy (dlatego jest pod nią uszczelka miedziana). W RF5 jest już zmieniony ten element – przesunięto śrubkę "na zewnątrz" i śrubka nie dostaje oleju spod siebie. Dlatego uszczelka ma jeszcze jeden "wygibasek". Uszczelkę od RF2 jesteś w stanie założyć do RF5 ale musisz ją naciągnąć i dać więcej silikonu (bo przez naciągnięcie jest niższa i się będzie pocić spod dekla.
smile napisał(a):Nie?! Dlaczego nie? Mi się wydaje, że
Masz rację – Tobie się tylko wydaje.... :D

PS. nowszej uszczelki do DiTD już nie włożysz, bo ten centymetr nadmiaru nie chce się schować – naciągnąć się da, ale skurczyć już nie bardzo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6