Wymiana rozrządu, numery części
Janusz, swojego czasu pompa wody kompletna ( pompa + obudowa ) była tańsza niż sama pompa wody. Obudowy pompy są różne bodajże w zależności czy jest dogrzewacz silnika czy nie.
To tak jak uszczelka pokrywy zaworów w silnikach RF5C i RF7J i RF2A są identyczne, a najtańsza jest RF7J10235 i pasuje do każdego z powyższych silników
To tak jak uszczelka pokrywy zaworów w silnikach RF5C i RF7J i RF2A są identyczne, a najtańsza jest RF7J10235 i pasuje do każdego z powyższych silników
Zgadza się wystarczy wyjąc bebechy z pompy która sklep daje i wsadzić w stare bebechy a raczej obudowę, sama obudowa nie ulega zużyciu. Jak się o tym wie kłopotu nie ma i jak Smile mówi różnica w cenie a jakość ta sama
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Tak, jeden z sekretów "tanich" oryginalnych rozrządów, które są dostępne na rynku, to pompa kupowana u Mazdy w komplecie z drugą połową obudowy, której normalnie się nie wymienia. W silnikach RF-7J trzeba ją zdemontować (jeśli zostanie dostarczona zmontowana).
Jeśli chodzi o możliwość zamówienia oryginalnego rozrządu bez pompy wody do RF-7J, to taki zestaw w klubowym sklepie kosztuje w tej chwili 660 złotych (zamówienie na maila, podobnie jak na większość rzeczy – sklep@mazdaspeed.pl). Chociaż Mazda dopuszcza wymianę rozrządu bez pompy, to moim zdaniem przy ogólnym koszcie nie warto oszczędzać na niej oszczędzać. Szczególnie jeśli nie wiadomo na pewno, ile stara ma "na liczniku".
Jeśli chodzi o możliwość zamówienia oryginalnego rozrządu bez pompy wody do RF-7J, to taki zestaw w klubowym sklepie kosztuje w tej chwili 660 złotych (zamówienie na maila, podobnie jak na większość rzeczy – sklep@mazdaspeed.pl). Chociaż Mazda dopuszcza wymianę rozrządu bez pompy, to moim zdaniem przy ogólnym koszcie nie warto oszczędzać na niej oszczędzać. Szczególnie jeśli nie wiadomo na pewno, ile stara ma "na liczniku".
the right man in the wrong place...
To ja już nic nie rozumiem, kupując pompę wody do rf7j za 600-700zl kupujemy tylko jej część która ląduje w silniku (zakłada mechanik) a reszta zostaje stara?
A co z ta częścią nową co zostaje w kartonie...?
A co z ta częścią nową co zostaje w kartonie...?
Janusz łopatologicznie mówiąc to jest tak: z nowego katona z pompa wyciągasz pompę wody, wyciągasz z obudowy (korpusu) pompę i przekładasz do korpusu zdjętego z samochodu i opróżnionego ze starej pompy. Korpus nie ulega zużyciu w żadnym stopniu. efekt końcowy, parę stówek w kieszeni, cześć oryginalna i na 100% sprawna.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ciężko to zrozumieć, ale taka jest polityka cenowa MMC. Pompa, którą normalnie wymieniasz, jest według cennika Mazdy droższa, niż ta sama pompa przymocowana do innego kawałka (którego nie wymieniasz). Dlatego kupujesz pompę z korpusem do którego jest ona przykręcana i jeśli masz silnik inny niż RF-5C, to korpus ten wywalasz i cieszysz się tańszą pompą. That's all! :)
P.S. Spójrz na zdjęcie ze sklepu:
Widać na nim pompę połączoną z korpusem z króćcami. W internecie poszukaj zdjęć pompy (Mazda OE RF2A-15-100C), zobaczysz która część jest "nadprogramowa".
P.S. Spójrz na zdjęcie ze sklepu:
Widać na nim pompę połączoną z korpusem z króćcami. W internecie poszukaj zdjęć pompy (Mazda OE RF2A-15-100C), zobaczysz która część jest "nadprogramowa".
the right man in the wrong place...
Witam,
chce w najblizszym czasie wymienic kompletny rozrzad (rozrzad + pompa) w mojej M6 z 2008r. Prosze o porade czy beda jakies problemy z pompa i obudowa w moim modelu, przy zakupieniu zestawu z klubowego sklepu http://www.mazdaspeed.pl/sklep/115-naped-rozrzadu-z-pompa-wody-mazda-oe-rf-7j.html?
Z gory dziekuje za odpowiedz
ps. @Marianek – na PW wysylam zapytanie o wysylke tego zestawu
chce w najblizszym czasie wymienic kompletny rozrzad (rozrzad + pompa) w mojej M6 z 2008r. Prosze o porade czy beda jakies problemy z pompa i obudowa w moim modelu, przy zakupieniu zestawu z klubowego sklepu http://www.mazdaspeed.pl/sklep/115-naped-rozrzadu-z-pompa-wody-mazda-oe-rf-7j.html?
Z gory dziekuje za odpowiedz
ps. @Marianek – na PW wysylam zapytanie o wysylke tego zestawu
-
lukehome
Dzwonilem do ASO i Panowie proponuja (oprocz zestawu rozrzad + pompa) jeszcze podkladke pod napinacz w cenie ok 200zl brutto. Co to i do czego sluzy?
-
lukehome
lukehome napisał(a):Co to i do czego sluzy?
Żeby pasek nie przeskoczył podczas postoju. Jest to możliwe gdy wrzuci się bieg przeciwny do spadku jesli parkuje się na górce, czyli auto pochylone w przód zaparkujemy na wstecznym.
o tej podkładce był temat na forum... można ją samemu dorobić... poszukaj go
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
smile napisał(a):tak jak uszczelka pokrywy zaworów w silnikach RF5C i RF7J i RF2A są identyczne, a najtańsza jest RF7J10235
oj nie
Do RF2A nie podejdzie RF7J/5C i na odwrót,
zamienne są 7J i 5C i tu faktycznie 7J jest tansza.
Pokrywa dekla jest inna – jedna ze śrub w RF2/3/4 znajduje się "w środku", przechodząc przez wnętrze kapy (dlatego jest pod nią uszczelka miedziana). W RF5 jest już zmieniony ten element – przesunięto śrubkę "na zewnątrz" i śrubka nie dostaje oleju spod siebie. Dlatego uszczelka ma jeszcze jeden "wygibasek". Uszczelkę od RF2 jesteś w stanie założyć do RF5 ale musisz ją naciągnąć i dać więcej silikonu (bo przez naciągnięcie jest niższa i się będzie pocić spod dekla.
PS. nowszej uszczelki do DiTD już nie włożysz, bo ten centymetr nadmiaru nie chce się schować – naciągnąć się da, ale skurczyć już nie bardzo.
Masz rację – Tobie się tylko wydaje....smile napisał(a):Nie?! Dlaczego nie? Mi się wydaje, że
PS. nowszej uszczelki do DiTD już nie włożysz, bo ten centymetr nadmiaru nie chce się schować – naciągnąć się da, ale skurczyć już nie bardzo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6