Okresowe trudności z odpalaniem na ciepłym GH 2.2 163 kM

Postprzez tomkoziolek » 1 sie 2018, 14:26

Witam
Od jakiegoś czasu mam następujący problem : po przejechaniu trasy lub jeździe po mieście po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika a za kilka minut ponownym uruchomieniu czasami strasznie zatrzęsie silnikiem aż zadudni. Objaw ten nie występuje za każdym razem raz jest słabsze a czasami silnik chce wyskoczyć spod maski. Jakie rzeczy zrobiłem wcześniej : wymiana filtrów łącznie z paliwowym , wyczyszczona przepustnia ( EGR nie ruszałem ) 2 miesiące temu , wymieniony czujnik połóżenia wałka ( ten od góry ) oraz poduszki pod silnikiem i skrzynią. Sprawdzałem na Forscanie , żadnych błędów nie pokazuje. Na zimnym i po dłuższym postoju odpala od strzała . Silnik chodzi równo , nie trzęsie się. Korekty paliwa na 3 wtryskach prawie takie same , na 4 dwa razy wyższe ( przy największym ciśnieniu na 3 jest koło -35 a na 4 -56 , ale to i tak w normie bo ponoć do +-80 jest OK ). Pytnie czy to może być lejący wtrysk , słaby akumulator , problem z pompą ( choć ciśnienia na szynie wydają się być jak u innych ) EGR – jak sprawdzałem na Forscanie to nie domyka się do końca na ciepłym ( 1,5 % otwarcia pokazuje na ciepłym – nie wiem czy tak ma być ), temperatury płyny , paliwa , powietrza też realne. Nie wiem co jeszcze sprawdzić , może czyjnik położenia wału – ale dostęp jest kiepski bo z tyłu silnika. Co jeszcze sprawdzić ? wymieniać aku , wtryski , pompę. Szkona mi dwumasy ale też kasy na bezsensowne wymiany.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2018, 21:46
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD

Postprzez tomkoziolek » 5 sie 2018, 19:54

Witam ponownie
Co do przypadłości mojej mazdy, kilka słów i może komuś się przyda. Czytając wiele postów na temat problemów z odpalaniem na gorącym silniku , nie tylko na forach dotyczących Mazdy ale również VW , Suzuki , Volvo , Opla i wielu innych doszedłem do wniosku , że podstawą przy tego typu przypadkach jest sprawdzenie : 1. AKUMULATOR , 2. ROZRUSZNIK . Biłem się w myślach czy ładowanie się z kosztami ( bo aku do mazdy z moim silnikiem to 500 zł jak nic ) , tym bardziej że na zimnym odpala od strzału bez problemu , będzie niepotrzebnym wydatkiem. I .... w piątek pojechałem do sklepu , Panowie doradzili i kupiłem Tuborga 100 Ah pojemności i 800 A mocy .... OD PIĄTKU BRAK JAKIEGOKOLWIEK DRGNIĘCIA CZY NA ZIMNYM CZY NA CIEPŁYM. Auto odpala tak samo na zimnym jak i na ciepły na dotyk , dodatkowo silnik nie szarpie przy zmianie biegów i dodawaniu gazu i płynniej wchodzi na obroty ( to akurat prawdopodobnie spowodowane jest samokalibracją wtrysków po odłączeniu aku ) . Myślę że w najbliższej przyszłości zrobię przegląd rozrusznika czy aby Bendix i tulejki są ok. To tyle. Jakby coś się zmieniło dam znać.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2018, 21:46
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6