Czyszczenie zaworu EGR w RF7J.

Postprzez tadziol » 28 lis 2016, 23:41

Pochylony,uniżenie witam szanowne gremium wiernych słuchaczy.Prosze nie regulować odbiorników,jakość jest jaka jest,a wiec zapraszam do wysłuchania audycji pt. Czyszczenie zaworu Egr z silnika RF7J.

Fakt istnienia owego zaworu znany jest już w epoce kamienia łupanego,kiedy to zbyt bliskie umieszczenie okna w jaskini w stosunku do wylotu dymu z ogniska powodowało zaciąganie spalin z powrotem i w ten sposób narodziła sie istota zaworu recyrkulacji spalin a zaraz potem powstały czujniki czadu. Przez tysiące lat konstrukcja owa przechodziła swoista ewolucje,aż osiągnęła poniższy kształt.
1.jpg


Jednak pomimo zaawansowanej technologii XXI wieku,która umożliwia m.in. produkcje niepasteryzowanego napoju,problem zacinania sie zaworu EGR w pozycji otwartej pozostał. W związku z owym faktem a przez pryzmat braku możliwości kontroli czy ów się zamknął co jakiś czas pojawiają sie zrozpaczone głosy meldującą a to o braku mocy silnika czy o zgrozo zapchanym DPF-je.....
Ponieważ dla zapewnienia bezpieczeństwa przewody kominowe podlegają corocznej kontroli kominiarskiej tak i my powinnismy postępować z EGR-em. W kilku słowach,a i te chyba stają sie zbyteczne,przybliżę procedurę czyszczenia i konserwacji zaworu EGR.
READY ??
GO !!

Rozpoczynamy od odkręcenia silnika wykonawczego....
2.jpg


I otrzymujemy :
3.jpg


Kolejny krok to uwolnienie sprężyny zwrotnej zaworu...
4.jpg

5.jpg
6.jpg
7.jpg


Następnie przystępujemy do czyszczenia mechanicznego....największej uwadze należy poddać trzonek zaworu.
8.jpg


Oraz jego korpus...
9.jpg

Uzyskanie poniższego widoku gwarantuje sukces.
10.jpg
11.jpg


Zdradzę tajemnice,ze osobiście składam przy użyciu odrobiny smaru ceramicznego,jako doskonałego środka bakteriobojczego i odgrzybiajacego.
12.jpg


Całości dokonujemy montując silnik i zabudowując zawór EGR w silniku.
Po dokonaniu owej czynności stajemy sie bohaterami swojego garażu lub garażu szwagra,a wkład w ochronę środowiska urasta do rangi walki o dolinę Rospudy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MIRAS M6 » 29 lis 2016, 00:51

Przepiękne słuchowisko. Odbiór przebiegł bez zakłóceń z możliwością wykorzystania wszelkich możliwych systemów audio począwszy od Dolby Pro skończywszy na virtual surround 9.2 hahaha hahaha hahaha
Tadziu – misjonarzu silników i nie tylko jako jeden z nielicznych chyba zaraz po Papieżu na pewno odwiedziłeś już wiele miejsc gdzie na Twojej drodze krzyżowej objawił się silnik RF-5C. Czy jesteś w stanie nam wszystkim tu zebranym ujawnić choć jedną tajemnicę sakramentu w którym są zawarte prawdy z psalmu o dokonaniu takiego cudu z zaworem EGR w RF-5C? W imieniu wszystkich wiernych składamy Ci wielkie Bóg zapłać a wolne datki wyślemy przelewem Payu na konto Parafii Św.Tadeusza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6