Problem z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza
Strona 1 z 1
Mam problem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego, tzn 3 diagnostów powiedziało że jest uszkodzony, wymieniłem na używany ten z przepływomierzem i nadal pali się check engine i auto jest w trybie awaryjnym, kupiłem 2 czujnik taki 2 pinowy ale nie mogę go zlokalizować a przy tym miga DPF a niby na kompie pokazywało niskie zanieczyszczenie. Po skasowaniu błędu czujnika auto sprawuje się normalnie przez chwilkę i zapala sie check na nowo i historia się powtarza. Ktoś wie gdzie go znajdę???? Pomóżcie....
- Od: 7 wrz 2016, 18:18
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J
Takiego czujnika nie ma w silniku RF7J
A tym bardziej w dolocie.
Podobny z wyglądu jest, nie w dolocie ale jako temperatura otoczenia (nie ta co pokazuje się na wyświetlaczu), jest w okolicach pod akumulatorem na scianie grodziowwej, w obecności czujników ciśnienia określających stan DPFu.
Czujnik temperatury powietrza doładowania jest umiejscowiony w IC (intercooler). Jest on wkrecany.
Podaj kody błędów, dużo to pomoże w diagnozie twojego problemu
A tym bardziej w dolocie.
Podobny z wyglądu jest, nie w dolocie ale jako temperatura otoczenia (nie ta co pokazuje się na wyświetlaczu), jest w okolicach pod akumulatorem na scianie grodziowwej, w obecności czujników ciśnienia określających stan DPFu.
Czujnik temperatury powietrza doładowania jest umiejscowiony w IC (intercooler). Jest on wkrecany.
Podaj kody błędów, dużo to pomoże w diagnozie twojego problemu
radekminsk26 napisał(a): wymieniłem na używany ten z przepływomierzem i nadal pali się check engine i auto jest w trybie awaryjnym
Po zmianie tego typu elementów, w większości samochodów konieczne jest ponowne podpięcie pod komputer i skasowanie błędów.
dzisiaj byłem podpiąć pod kompa i skasować błędy po wymianie przepływki lecz nic to nie dało; mam 7 błędów oto one
P0098
P0096
P0113
P0102
P2458
P2463
P242F
P0098
P0096
P0113
P0102
P2458
P2463
P242F
- Od: 7 wrz 2016, 18:18
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J
Dobrze mówiłem.
Błędy P0096 P0096 P0113,wskazują na awarię lub złe działanie czujnika temperatury ale tego co jest w intercoolerze, metalowy wkrecany w górny korpus tzw IAT.
Dochodzą do tego błędy P0102 z przepływki MAF.
Dalej masz następstwo, w postaci trybu awaryjnego, stosowna kontrolka, ograniczenie mocy silnika "tryb serwisowego" co w konsekwencji, jeżdżąc dalej, prowadzi do zapchania filtra DPF, i do całkowitego jego zapchania zmierzasz w szybkim tempie.
Auto na drogę nie wyjeżdża dopóki nie uporasz się z elektryka ze wskazaniem na te błędy. zapchasz filtr i później będą wielkie problemy, serwis nawet może nie pomóc, a na końcu kastracja DPFa!
Sprawdź dokładnie działanie samego czujnika IAT, przy 20stc powinien mieć rezystancje 2.2-2.7 kohm, ewentualnie przewody lub wtyczka itp, dobrze mówili o czujniku temp ale nie o tym. Chodzi o czujnik temp powietrza doladowanego... a nie dolotowego. Tzn teraz to masz błędy z dwoma mierniki temperatury.
Najpierw skasuj błędy, na samym zapłonie sprawdź ponownie i napisz które się skasowały a które zostały, te co pokażą się ponownie (bez uruchomienia silnika) czyli na samym zapłonie, da obraz gdzie leży usterka trwała fizyczna!
A na koniec, jak się uporasz z błędami, musisz wypalić filtr DPF, przeprowadzić procedure serwisowa, na postoju. Czy zrobisz to w serwisie (chociaż wątpię, bo oni to tylko wymieniać chcą) zy wykonasz to ma kabelek, czy programem jakimś np ForScan em, to już nie ma znaczenie.
Błędy P0096 P0096 P0113,wskazują na awarię lub złe działanie czujnika temperatury ale tego co jest w intercoolerze, metalowy wkrecany w górny korpus tzw IAT.
Dochodzą do tego błędy P0102 z przepływki MAF.
Dalej masz następstwo, w postaci trybu awaryjnego, stosowna kontrolka, ograniczenie mocy silnika "tryb serwisowego" co w konsekwencji, jeżdżąc dalej, prowadzi do zapchania filtra DPF, i do całkowitego jego zapchania zmierzasz w szybkim tempie.
Auto na drogę nie wyjeżdża dopóki nie uporasz się z elektryka ze wskazaniem na te błędy. zapchasz filtr i później będą wielkie problemy, serwis nawet może nie pomóc, a na końcu kastracja DPFa!
Sprawdź dokładnie działanie samego czujnika IAT, przy 20stc powinien mieć rezystancje 2.2-2.7 kohm, ewentualnie przewody lub wtyczka itp, dobrze mówili o czujniku temp ale nie o tym. Chodzi o czujnik temp powietrza doladowanego... a nie dolotowego. Tzn teraz to masz błędy z dwoma mierniki temperatury.
Najpierw skasuj błędy, na samym zapłonie sprawdź ponownie i napisz które się skasowały a które zostały, te co pokażą się ponownie (bez uruchomienia silnika) czyli na samym zapłonie, da obraz gdzie leży usterka trwała fizyczna!
A na koniec, jak się uporasz z błędami, musisz wypalić filtr DPF, przeprowadzić procedure serwisowa, na postoju. Czy zrobisz to w serwisie (chociaż wątpię, bo oni to tylko wymieniać chcą) zy wykonasz to ma kabelek, czy programem jakimś np ForScan em, to już nie ma znaczenie.
macie jakieś namiary gdzie kupię ten czujnik IAT i przepływkę w jakiś rozsądnych cenach???? i ewentualnie jakiegoś ogarniętego mechanika od mazdy w okolicy Mińska mazowieckiego???? bo już tracę do niej cierpliwość tak jak na automacie się zawiodłem i już więcej nie kupię też diesla 1 automat i 1 diesel w życiu już mi wystarczy
- Od: 7 wrz 2016, 18:18
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J
Okazało się że filtr DPF jest czysty a przy czujniku ugnił kabel i tylko go przylutowałem a póżniej kompem poklikał mechanik i lata jak przecinak ktoś chce się pościgać hehe pozdro i dzięki za porady, może komuś one jeszcze pomogą...
- Od: 7 wrz 2016, 18:18
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6