Mazda 6 2.0 CiTD GH opinie użytkowników

Postprzez sebam89 » 6 mar 2016, 13:46

Mam pytanie odnośnie auta z tym motorem.
Czy po przebiegach >200tys jest jak z lidlem "co tydzień coś nowego" czy jest to trwalszy model?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez kacyk » 10 mar 2016, 00:41

Hej ja kupiłem jak miała 170tkm ( po dedukcji to chyba cofnięte o 40-50 tys), teraz po 2,5 roku mam 280 tkm ( czyli jakieś 320-330 tkm) i wymieniłem:
– sprzęgło i pedał sprzęgła bo był pęknięty i wpadał w podłogę, ale to wyszło po wymianie sprzęgła także podejrzewam że tylko pedał był problemem – zrezygnowałem z usług tego mechanika :) – w sumie ok 1700 zł
– czyściłem chemicznie DPF – tylko dlatego że coś się stało z kablami przy czujniku temp powietrza przy intercoolerze, auto wchodziło w tryb awaryjny, nie dało się wypalić DPF i się zawalił – dwie wizyty u mechanika, koszt z naprawą kabli około 600 zł ( czyszczenie DPF 400zł, wymiana instalacji kabli ok 200zł)
– dwa czyszczenia EGR i okazało się że to jego problem elektryczny – wymiana na używkę, w sumie koszt jakieś 300-400 zł
– tarcze tył i klocki 2x przód/ tył, filtry, oleje, klima,ale to norma – polecam ferodo na przód – przejechałem jakieś 70-80 tys.

Wsio, więc myślę że gdybyś miał jakiegoś mechanika a nie wymieniacza to podejrzewam że zmieścił byś się w max połowie tej kwoty.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2013, 22:06
Posty: 26 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: 6, RF-7J, 2008r

Postprzez Waluś » 15 mar 2016, 10:41

Jak rok temu kupowałem, to poważnie się zastanawiałem czy warto. Ale zaryzykowałem. Kupiłem z nastawieniem, że jak choćby za głośno pierdnie to ja spuszczę. Przebieg przy kupnie 200.000 tys. Wg wpisów brakowało ok. 15-20 tys, ale nie sądzę aby chciało się komuś bawić. Do dzisiaj zrobiłem 23.000 tys.
W ciągu roku eksploatacji wymieniłem dodatkowo tylko tylne klocki i komplet rozrządu – planowany wg wpisu w "książce" (kupowałem świadomie). Poza tym filtry, olej itp.
Z awarii mam na razie zapieczony prawy przedni zacisk. Ale zanim mogłem się do niego dobrać przegrzałem tarcze i klocki, więc są do wymiany. Tyle.
Zero problemu z DPF i innymi często opisywanymi bolączkami. Co prawda raczej mało jeżdżę ale po roku nic. Co prawda zaczyna być już słychać zawieszenie, ale to raczej wynika z mojego stylu jazdy – dla mnie to raczej SUWa a nie compakta :) ale tych pierwszych nie lubię. Zostawiam jeszcze na rok....
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez klosek6 » 18 mar 2016, 13:09

Ja mam też i zero problemów ten silnik ma fabrycznie poprawione podkładki pod wtryskami i dlatego jest dużo trwalszy ja jestem bardzo zadowolony do tego mam dołożone kilka koników i jest ok :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6