Strona 1 z 1

Mazda 6 GH – 2.0 D – wymiana EGR

PostNapisane: 16 sty 2016, 13:27
przez maalta75
Witam

Mam pytanie czy ktos z was wymienial EGR na uzywany?? Musze wymienic i nowy kosztuje ponad 2200 zl a uzywane duzo taniej 150-600 zl, serwis nie daje gwarancji na uzywke i nie wiem jak to bedzie dzialac w rzeczywistosci. Ponizej wklejam swoj problem z autem z wvzesniejszego posta (przeniesionego) po dluzszym sprawdzeniu, czyszczeniu itd okazalo sie ze EGR jest do wymiany.



Witam

Zauwazylem dzisiaj taki problem w mojej 6-tce GH (diesel – 140 KM), bardzo wolno wchodzi na obroty, dopiero przy okolo 2500 robi to szybciej, sprawdzalem na 2-jce, 3-jce i jest to samo, wyraznie brakuje mocy, sprawdzalem to kilka razy, po przejechaniu jakis 10 km wszystko wrocilo do normy, pozniej po ponownym odpaleniu silnika (kilkanascie minut przerwy) sa te same objawy, po otwarciu maski slychac ze silnik nie pracuje rownomiernie (ciezko to opisaca ale na pewno nie jest to normalny dzwiek), zadne kontrolki sie nie pala itd

Macie jakies sugestie ??

Pozdrawiam

Krzysiek

Re: Mazda 6 GH – 2.0 D – wymiana EGR

PostNapisane: 16 sty 2016, 20:07
przez klosek6
Egr po każdej wymianie lub czyszczeniu trzeba adoptować .Można też zaślepić egr i sprawdzić czy będzie ok 5 min roboty i wiadomo co jest założyć blachę pod egr i sprawdzić jak będzie . Te mazdy bardzo ładnie chodzą na zaślepionym :) Sprawdzone na kilku sztukach i do tego dużo rzadziej wypala się dpf :)

PostNapisane: 24 maja 2016, 00:49
przez CudownyBocianek
klosek6 napisał(a):Te mazdy bardzo ładnie chodzą na zaślepionym :) Sprawdzone na kilku sztukach i do tego dużo rzadziej wypala się dpf :)

A czy może wiesz jak to się będzie miało w przypadku silnika 2.2 MZR-CD? Da rade zrobić tak samo (tj. zaślepić) bez konsekwencji w postaci choinki na cyferblacie?

Re: Mazda 6 GH – 2.0 D – wymiana EGR

PostNapisane: 24 maja 2016, 08:33
przez klosek6
W 2,2 nie wiem nie robiłem tego w tym silniku więc musiał by ktoś spróbować i zobaczyć co będzie

PostNapisane: 31 maja 2016, 22:23
przez JacekGlaca
Koledzy, wystarczy wymontować EGR i założyć kawałek węża elastycznego, cokolwiek co utrzyma szczelność przepływu i się przejechać.