Witam!
Wczoraj zatankowałem swoją 6-kę na jednej ze stacji Orlen, zatankowałem rzekomo dobrego EkoDiesla zamiast Vervy i problem się zaczął na trasie po przejechaniu +-40km. Przy przyspieszaniu zaczyna szarpać- przerywać na każdym biegu, na biegu jałowym wchodzi normalnie na obroty i nic się nie dzieję, uważam że to wina kiepskiego paliwa ale pewności nie mam. Dodam, że wczoraj jak i dzisiaj jest -15 stopni. Dzisiaj odpaliłem samochód i jest to samo -_- Czy ktoś kto miał już taki problem mogłby wypowiedzieć się na ten temat w miarę możliwości jak najszybciej? ! Pozdrawiam!
Szarpanie-Przerywanie po zatankowaniu! Orlen!
Strona 1 z 1
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
2 godziny temu ze znajomym wyciągnęliśmy filtr żeby zobaczyć jak wygląda paliwo oraz jaki jest stan filtra, co do paliwa mam mieszane uczucia a filtr wyglądał dobrze, niestety nie wymieniłem go bo nie mogłem go dostać od zaraz. Dolaliśmy ulepszacza i nic to nie zmieniło. Zaznaczę iż po wypłukaniu filtra i po ponownym założeniu i zalaniu go ropą samochód chwilowo nie szarpał. Ogólnie problem jest nadal. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać? Pozdrawiam
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Jak się już "kasza" zrobi to ulepszacz nic nie pomoże. Wstaw auto na kilka godzin w ciepłe pomieszczenie a najlepiej to spuść paliwo to co masz i nalej czegoś nie eko.euzebisz88 napisał(a): Dolaliśmy ulepszacza i nic to nie zmieniło.
euzebisz88 napisał(a):Zaznaczę iż po wypłukaniu filtra i po ponownym założeniu i zalaniu go ropą samochód chwilowo nie szarpał.
Nie generalizowałbym, że to problem ogólny marki Orlen a raczej właściciela danej stacji. Być może, że to on został oszukany przez dostawcę . Zrób jak piszą koledzy. Jeśli myślisz, żeby iść na ostro z tą stacją to raczej się spóźniłeś ;/ Chodź teoretycznie stacja powinna trzymać próbki paliwa pobranej przy dostawie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Rozmawiałem z właścicielem tej stacji, dostałem informacje żebym zgłosił reklamację razem z dowodem zakupu oraz wszelkich prowadzonych napraw a orlen wyśle laboratorium na tę stację w celu sprawdzenia ich paliwa. Dzisiaj nawet na biegu jałowym nie ma siły wejść na obroty powyżej 2,5/3.0 tys obrotów a na biegach jest "TRAGEDIA!" Co do ogrzania samochodu to stał wczoraj przy wyciąganiu filtra w ogrzewanym pomieszczeniu przez około 3 godziny. Dzisiaj jadę do ASO i może coś oni zaradzą. Przy okazji wymienie olej i wszystkie filtry.
Dopisano 5 sty 2016, 10:59:
ASO odpada bo mają termin dopiero w przyszłym tygodniu a do tego czasu muszę jeździć Madzią a nie chciałbym zajechać pompy lub wtrysków... Teraz moje pytanie, czy na pół zbiornika "ciulowej" ropy mogę dolać aż 5 litrów benzyny? Propozycja znajomego mechanika.
Dopisano 5 sty 2016, 10:59:
ASO odpada bo mają termin dopiero w przyszłym tygodniu a do tego czasu muszę jeździć Madzią a nie chciałbym zajechać pompy lub wtrysków... Teraz moje pytanie, czy na pół zbiornika "ciulowej" ropy mogę dolać aż 5 litrów benzyny? Propozycja znajomego mechanika.
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Sprawa załatwiona ! Wymieniono filtr paliwa i wszystko wróciło do normy! Dzięki za pomoc!
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Mam tą sama przypadłość, cztery dni auto stało na -15 i nie było problemu a piątego zdechło, objawy identyczne. Serwis dopiero jutro rano, wczoraj były pełne stanowiska z informacji wynikało iż mają aktualnie cztery takie same przypadki. Na stacjach w święta mieli jeszcze letnie paliwo, nikt nie spodziewał się nadejścia zimy w Szczecinie. Przecież to grudzień, komu by to mogło przyjść do głowy......
- Od: 2 wrz 2008, 15:24
- Posty: 38
- Skąd: Szczecin
- Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion
Wymień filtr paliwa tak jak ja to zrobiłem. Wymiana filtra to 30min. Kupiłem Filtrona za 5 dyszek i wszystko w porządku. Dla pewności możesz nawet spuścić paliwo i zatankować czegoś lepszego przykładowo z Shell. U mnie do dzisiaj żadnych problemów, wczoraj zrobiłem traskę 600+km i najmniejszych problemów nie było ^^ Pozdrawiam!
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Witam
Problem z mazdą zaczął się po zatankowaniu paliwa przy -19st. Mazda zaczęła szarpać przy wyprzedzaniu przy obrotach 1900-2500. Po pewnym czasie zapalił się check i migająca kontrolka DPF. W forscan wywaliło mi kilka błędów:
P2458:00
P2463:00
P242F:00
P2459:00
oraz najdziwniejszy błąd którego nigdzie nie mogę zlokalizować (jeśli wiecie co to może być prosił bym o podpowiedź)
B1D29:93
Nie wiem czy ostatni błąd może mieć jakieś powiązanie czy to osobna usterka.
Co do DPF zalałem go DPF CLEANERem K2 i przeprowadziłem wypalanie na postoju i troszkę się poprawiło. Skasowałem błędy ale auto dalej przerywa przy wyższych obrotach.
Czy wg was to tylko problem z wykończonym DPF czy może to mieć związek z paliwem? Mrozem w tym momencie jakieś -20
Auto ma 165tys oryginalnego przebiegu ponieważ mam ją od nowości.
Na czym się skupić co robić? Z góry dzięki za pomoc.
Problem z mazdą zaczął się po zatankowaniu paliwa przy -19st. Mazda zaczęła szarpać przy wyprzedzaniu przy obrotach 1900-2500. Po pewnym czasie zapalił się check i migająca kontrolka DPF. W forscan wywaliło mi kilka błędów:
P2458:00
P2463:00
P242F:00
P2459:00
oraz najdziwniejszy błąd którego nigdzie nie mogę zlokalizować (jeśli wiecie co to może być prosił bym o podpowiedź)
B1D29:93
Nie wiem czy ostatni błąd może mieć jakieś powiązanie czy to osobna usterka.
Co do DPF zalałem go DPF CLEANERem K2 i przeprowadziłem wypalanie na postoju i troszkę się poprawiło. Skasowałem błędy ale auto dalej przerywa przy wyższych obrotach.
Czy wg was to tylko problem z wykończonym DPF czy może to mieć związek z paliwem? Mrozem w tym momencie jakieś -20
Auto ma 165tys oryginalnego przebiegu ponieważ mam ją od nowości.
Na czym się skupić co robić? Z góry dzięki za pomoc.
-
Fleyvor
Pomogła wymiana filtra i nalanie sprawdzonej ropy.
Nie polecam tankować – Krynica Zdrój Zawodzie 1 na DW971....
Nie polecam tankować – Krynica Zdrój Zawodzie 1 na DW971....
-
Fleyvor
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6