Szarpanie-Przerywanie po zatankowaniu! Orlen!

Postprzez euzebisz88 » 4 sty 2016, 09:09

Witam!
Wczoraj zatankowałem swoją 6-kę na jednej ze stacji Orlen, zatankowałem rzekomo dobrego EkoDiesla zamiast Vervy i problem się zaczął na trasie po przejechaniu +-40km. Przy przyspieszaniu zaczyna szarpać- przerywać na każdym biegu, na biegu jałowym wchodzi normalnie na obroty i nic się nie dzieję, uważam że to wina kiepskiego paliwa ale pewności nie mam. Dodam, że wczoraj jak i dzisiaj jest -15 stopni. Dzisiaj odpaliłem samochód i jest to samo -_- Czy ktoś kto miał już taki problem mogłby wypowiedzieć się na ten temat w miarę możliwości jak najszybciej? ! Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez rumpek » 4 sty 2016, 12:19

Dolej jakiegoś ulepszacza do diesla
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez euzebisz88 » 4 sty 2016, 14:53

2 godziny temu ze znajomym wyciągnęliśmy filtr żeby zobaczyć jak wygląda paliwo oraz jaki jest stan filtra, co do paliwa mam mieszane uczucia a filtr wyglądał dobrze, niestety nie wymieniłem go bo nie mogłem go dostać od zaraz. Dolaliśmy ulepszacza i nic to nie zmieniło. Zaznaczę iż po wypłukaniu filtra i po ponownym założeniu i zalaniu go ropą samochód chwilowo nie szarpał. Ogólnie problem jest nadal. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez rumpek » 4 sty 2016, 16:46

Pewnie paliwo zamarza ci w przewodach od zbiornika do filtra
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez Damian68 » 4 sty 2016, 18:23

Gdy są mrozy kupuję arktycznego diesla na Statoil i jest <spoko>
Załączniki
nakładka+na+pistolet+miles+diesel+arktyczny,0.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez smile » 4 sty 2016, 20:36

euzebisz88 napisał(a): Dolaliśmy ulepszacza i nic to nie zmieniło.
Jak się już "kasza" zrobi to ulepszacz nic nie pomoże. Wstaw auto na kilka godzin w ciepłe pomieszczenie a najlepiej to spuść paliwo to co masz i nalej czegoś nie eko.
euzebisz88 napisał(a):Zaznaczę iż po wypłukaniu filtra i po ponownym założeniu i zalaniu go ropą samochód chwilowo nie szarpał.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez widmo82 » 4 sty 2016, 22:55

Nie generalizowałbym, że to problem ogólny marki Orlen a raczej właściciela danej stacji. Być może, że to on został oszukany przez dostawcę <glupek2>. Zrób jak piszą koledzy. Jeśli myślisz, żeby iść na ostro z tą stacją to raczej się spóźniłeś ;/ Chodź teoretycznie stacja powinna trzymać próbki paliwa pobranej przy dostawie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez euzebisz88 » 5 sty 2016, 08:09

Rozmawiałem z właścicielem tej stacji, dostałem informacje żebym zgłosił reklamację razem z dowodem zakupu oraz wszelkich prowadzonych napraw a orlen wyśle laboratorium na tę stację w celu sprawdzenia ich paliwa. Dzisiaj nawet na biegu jałowym nie ma siły wejść na obroty powyżej 2,5/3.0 tys obrotów a na biegach jest "TRAGEDIA!" Co do ogrzania samochodu to stał wczoraj przy wyciąganiu filtra w ogrzewanym pomieszczeniu przez około 3 godziny. Dzisiaj jadę do ASO i może coś oni zaradzą. Przy okazji wymienie olej i wszystkie filtry.

Dopisano 5 sty 2016, 10:59:

ASO odpada bo mają termin dopiero w przyszłym tygodniu a do tego czasu muszę jeździć Madzią a nie chciałbym zajechać pompy lub wtrysków... Teraz moje pytanie, czy na pół zbiornika "ciulowej" ropy mogę dolać aż 5 litrów benzyny? Propozycja znajomego mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez rumpek » 5 sty 2016, 15:11

Ja bym nie zaryzykował takiej ilości benzyny do diesla z CR, do starszych TD to się trochę lało benzyny albo denaturatu
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez euzebisz88 » 5 sty 2016, 19:00

Sprawa załatwiona ! :) Wymieniono filtr paliwa i wszystko wróciło do normy! ;) Dzięki za pomoc! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez JarekM » 7 sty 2016, 00:06

Mam tą sama przypadłość, cztery dni auto stało na -15 i nie było problemu a piątego zdechło, objawy identyczne. Serwis dopiero jutro rano, wczoraj były pełne stanowiska z informacji wynikało iż mają aktualnie cztery takie same przypadki. Na stacjach w święta mieli jeszcze letnie paliwo, nikt nie spodziewał się nadejścia zimy w Szczecinie. Przecież to grudzień, komu by to mogło przyjść do głowy......
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 15:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez euzebisz88 » 7 sty 2016, 11:52

Wymień filtr paliwa tak jak ja to zrobiłem. Wymiana filtra to 30min. Kupiłem Filtrona za 5 dyszek i wszystko w porządku. Dla pewności możesz nawet spuścić paliwo i zatankować czegoś lepszego przykładowo z Shell. U mnie do dzisiaj żadnych problemów, wczoraj zrobiłem traskę 600+km i najmniejszych problemów nie było ^^ ;) Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Fleyvor » 8 sty 2017, 14:47

Witam

Problem z mazdą zaczął się po zatankowaniu paliwa przy -19st. Mazda zaczęła szarpać przy wyprzedzaniu przy obrotach 1900-2500. Po pewnym czasie zapalił się check i migająca kontrolka DPF. W forscan wywaliło mi kilka błędów:

P2458:00

P2463:00

P242F:00

P2459:00

oraz najdziwniejszy błąd którego nigdzie nie mogę zlokalizować (jeśli wiecie co to może być prosił bym o podpowiedź)

B1D29:93

Nie wiem czy ostatni błąd może mieć jakieś powiązanie czy to osobna usterka.

Co do DPF zalałem go DPF CLEANERem K2 i przeprowadziłem wypalanie na postoju i troszkę się poprawiło. Skasowałem błędy ale auto dalej przerywa przy wyższych obrotach.

Czy wg was to tylko problem z wykończonym DPF czy może to mieć związek z paliwem? Mrozem w tym momencie jakieś -20 ;)

Auto ma 165tys oryginalnego przebiegu ponieważ mam ją od nowości.

Na czym się skupić co robić? Z góry dzięki za pomoc.
Fleyvor
 

Postprzez Fleyvor » 10 sty 2017, 08:21

Pomogła wymiana filtra i nalanie sprawdzonej ropy.

Nie polecam tankować – Krynica Zdrój Zawodzie 1 na DW971....
Fleyvor
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6