Przygasające światła!
Strona 1 z 1
Witam, zauważyłem ostatnio na dniach, że przygasają światełka w mojej Madzi, mazdę mam od jakiś 3 miesięcy i nie zwróciłem uwagi czy robiło to od samego początku. Światła przygasają przy przyśpieszaniu czyli jak załączy się turbina oraz jak załączy się webasto. Wie ktoś może w czym leży problem? Pozdrawiam!
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Wielkie dzięki! Wszystko rozumiem!
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Witajcie
Poczytałem trochę na temat obwodu ładowania w M6 GH – mam taką Mazdę z 2008 roku z silnikiem 140 kM. Niedawno wracałem w gorący dzień z Katowic do domu (ok 120 km) i podczas jazdy z włączoną klimatyzacją zauważyłem że coś niedobrego dzieje się w obwodzie ładowania. Mam zamontowaną diode obok lewarka zmiany biegów która świeci na zielono jak napięcie w instalacji jest wyższe od okolo 13,6 V i zmienia swoją barwę aż do koloru czerwonego gdy spadnie poniżej 12,5 V. Zauważyłem że świeci owa dioda ale kolorem pomarańczowym. W gnieździe zapalniczki wożę również wskaźnik napięcia który mi pokazuje konkretnie ile Voltów jest na instalacji-- ciśnienie mi się podniosło bo patrzę a tam wyświetla się 12,9 V ! Od tego momentu moja uwaga była skupiona na drodze i na napięciu w instalacji. Czasem "wskakiwało" napięcie na 13,6 ale często było też wspomniane 12,9. Powyłączałem wszystkie możliwe odbiorniki i napięcie ładowania podniosło się do wartości 13,2. Co sądzicie o takim zachowaniu obwodu ładowania?? W/g mnie napięcie to powinno oscylować w granicach 14 – 14,4 V.
Za wszelkie uwagi i rady z góry dziękuję
Poczytałem trochę na temat obwodu ładowania w M6 GH – mam taką Mazdę z 2008 roku z silnikiem 140 kM. Niedawno wracałem w gorący dzień z Katowic do domu (ok 120 km) i podczas jazdy z włączoną klimatyzacją zauważyłem że coś niedobrego dzieje się w obwodzie ładowania. Mam zamontowaną diode obok lewarka zmiany biegów która świeci na zielono jak napięcie w instalacji jest wyższe od okolo 13,6 V i zmienia swoją barwę aż do koloru czerwonego gdy spadnie poniżej 12,5 V. Zauważyłem że świeci owa dioda ale kolorem pomarańczowym. W gnieździe zapalniczki wożę również wskaźnik napięcia który mi pokazuje konkretnie ile Voltów jest na instalacji-- ciśnienie mi się podniosło bo patrzę a tam wyświetla się 12,9 V ! Od tego momentu moja uwaga była skupiona na drodze i na napięciu w instalacji. Czasem "wskakiwało" napięcie na 13,6 ale często było też wspomniane 12,9. Powyłączałem wszystkie możliwe odbiorniki i napięcie ładowania podniosło się do wartości 13,2. Co sądzicie o takim zachowaniu obwodu ładowania?? W/g mnie napięcie to powinno oscylować w granicach 14 – 14,4 V.
Za wszelkie uwagi i rady z góry dziękuję
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6