Witam
Jestem wlasnie w trasie 350 km i zaczela mi mrugac kontrolka DPF (2 dni temu ta sama trasa), kontrolka sie wczesniej nie zapalala, jak czytalem forum to znalazlem info ze moze ustawili w serwisie na kinkretny przebieg i teraz trzeba tylko zresetowac ? Dzisiaj niedziele i raczej tu gdzie jestem nic nie poradze, wiec raczej musze jechac i wolalbym jechac bez obawy ze mige miec wieksze klopoty, moze ktos napisac czy mozna spokojnie jechac Jutro do serwisu
Pozdrawiam
Mazda 6 – mruga DPF
Strona 1 z 1
Jak jest stały sygnał to znaczy że jest zapchany DPF w 80%-90% (trzeba dopalić, czyli jazda na wyższych obrotach – tj. około 2.5tys. przez kilka, kilkanaście minut), jeśli mruga komunikat to 100%<= zapachania dpf (w tym przypadku tylko serwis). Ja miałem taką sytuację że był stały komunikat o zapchaniu DPF który wynikał z tego że licznik wypaleń osiągnął wartość graniczną. Po zbadaniu ciśnienia przed i po DPF wychodziło na to że jeszcze DPF da radę troche pofiltrować i wystarczyło wykasować licznik wypaleń DPF (ustawić na 0). Teraz jest ok.
- Od: 5 sie 2016, 12:26
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GH
Czesc, podobny problem jednak DPF zaczal od razu migac a po ostygnieciu silnika kontrolka znikla???
pare dni pozniej ponownie zamigala i zgasla teraz po kilku dniach czysto! nie wraca!
ktos moze mial podobne obiawy???
Teraz jade na wymiane oleju chodz nie dobila jeszcze do poziomu X a potem w trase troche dopalic.
pare dni pozniej ponownie zamigala i zgasla teraz po kilku dniach czysto! nie wraca!
ktos moze mial podobne obiawy???
Teraz jade na wymiane oleju chodz nie dobila jeszcze do poziomu X a potem w trase troche dopalic.
- Od: 27 sie 2013, 13:22
- Posty: 2
- Auto: Mazda 2 1.4 semi/auto r2003
Kontrolka DPF sygnalizuje również ponadnormatywne rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Tak było u mnie – myślałem, że to filtr, a po sprawdzeniu w serwisie zakończyło się na wymianie łańcucha i kilku współpracujących elementów.
- Od: 29 cze 2012, 22:57
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9
Witam.
Mam Mazdę z silnikiem 2.2 SkyActive. W trakcie jazdy pojawia mi się komunikat DPF. Mechanik zasmucił mnie,że szykuje mi się wydatek, gdyż muszę kupić nowy filtr dpf, bo ten jest na maxa zapchany i go już sie nie da wypalić. Nie wiem, czy kupować nowy czy lepiej regenerować?a może jakiś zamiennik wstawić?
Mam Mazdę z silnikiem 2.2 SkyActive. W trakcie jazdy pojawia mi się komunikat DPF. Mechanik zasmucił mnie,że szykuje mi się wydatek, gdyż muszę kupić nowy filtr dpf, bo ten jest na maxa zapchany i go już sie nie da wypalić. Nie wiem, czy kupować nowy czy lepiej regenerować?a może jakiś zamiennik wstawić?
- Od: 27 sie 2018, 08:30
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 2.2 SkyActive 2013
Temat stary, ale widzę, że koleżanka została bez odpowiedzi.Tutaj jest kilka info https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... alizatorow o dpf itp, może akurat ciebie to zainteresuje. Jak dla mnie regeneracja jest najlepszym sposobem i w sumie to tańszym niż kupno zamiennika który prawdopodobnie padnie za x kilometrów i trzeba następny kupić.
- Od: 28 sty 2019, 10:16
- Posty: 7
- Auto: Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6