rozrusznik nie kręci przy gorącym silniku

Postprzez Janmazda » 7 mar 2014, 20:41

Witam. Mam problem z rozruchem ciepłego silnika 2 MZR-CD. Nie ma problemu przy zimnym silniku, nawet na mrozie -10 stopni. Gdy silnik jest dobrze rozgrzany-po kilkunastu minutach jazdy i osiągnięciu właściwej temperatury- po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 5 minut rozrusznik nie daje rady obrócić wału korbowego. Objawy jak przy rozruchu zimnego silnika i słabym akumulatorze -rozrusznik próbuje obrócić wał korbowy ale nie daje rady.
Gdy silnik trochę ostygnie – po 20-30 minutach – można go uruchomić bez problemu. Pomiary parametrów akumulatora wskazują, że trzyma prąd i ma odpowiednią "moc". Czy ktoś miał takie problemy?
Janmazda
 

Postprzez rumpek » 7 mar 2014, 21:14

daj rozrusznik do sprawdzenia
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez jimw » 12 mar 2014, 13:45

Witam,

też miałem problem z rozruchem mojej Mazdy w różnych sytuacjach, na zimnym i na ciepłym silniku ... Pomogło poprawienie mocowania masy (od minusa akumulatora do masy samochodu) – szczególnie sprawdź (dokręć) śrubę połączenia masy z karoserią – może taki prosty zabieg pomoże.

Pozdrawiam
Jacek
Mazda 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2013, 09:21
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm

Postprzez CudownyBocianek » 12 mar 2014, 23:59

Mam podobne objawy co Janmazda lecz trochę mniej nasilone. W moim przypadku jak silnik zimny to rozrusznik kręci żwawo i zapala błyskawicznie a jak rozgrzany to tak jakby połowę słabiej kręci i zapala po około 3-4 obrotach wału korbowego. Ja również miałem sprawdzony akumulator i wyszło, że jest ok. Sam poprawiałem wszystkie mocowania przewodów masowych z nadwoziem pod maską i dodam, że przez zły kontakt tychże przewodów z nadwoziem ich końcówki zaczęły "spawać się" z nadwoziem w miejscu ich przykręcenia (pod nakrętkami/śrubami). Niestety nic to nie zmieniło i obstawiam albo kończące się szczotki na rozruszniku, coś z uzwojeniem lub tulejki mosiężne na łożyskowaniu wirnika. Tak czy inaczej trza sprawdzić rozrusznik.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Janmazda » 18 mar 2014, 20:39

Remont rozrusznika – wymiana tulejek, łożyska i solidne czyszczenie całego rozrusznika pomogło. Teraz czy to zimny czy gorący kręci jak szlony. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
Janmazda
 

Postprzez Janusz626 » 20 mar 2014, 13:28

A może wymiana, mam takowy na sprzedaż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Ernest29 » 20 kwi 2014, 11:58

Mialem identyczny problem z moim rozrusznikiem. Nie krecił na zimnym jak i goracym silniku. Usterka polegala na poluzowanej srubie dociskajacej przewod (plusa) do rozrusznika. Po dokreceniu sruby problem znikł.
Ernest29
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6