Witam. Mam problem z rozruchem ciepłego silnika 2 MZR-CD. Nie ma problemu przy zimnym silniku, nawet na mrozie -10 stopni. Gdy silnik jest dobrze rozgrzany-po kilkunastu minutach jazdy i osiągnięciu właściwej temperatury- po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 5 minut rozrusznik nie daje rady obrócić wału korbowego. Objawy jak przy rozruchu zimnego silnika i słabym akumulatorze -rozrusznik próbuje obrócić wał korbowy ale nie daje rady.
Gdy silnik trochę ostygnie – po 20-30 minutach – można go uruchomić bez problemu. Pomiary parametrów akumulatora wskazują, że trzyma prąd i ma odpowiednią "moc". Czy ktoś miał takie problemy?
rozrusznik nie kręci przy gorącym silniku
Strona 1 z 1
Witam,
też miałem problem z rozruchem mojej Mazdy w różnych sytuacjach, na zimnym i na ciepłym silniku ... Pomogło poprawienie mocowania masy (od minusa akumulatora do masy samochodu) – szczególnie sprawdź (dokręć) śrubę połączenia masy z karoserią – może taki prosty zabieg pomoże.
Pozdrawiam
Jacek
też miałem problem z rozruchem mojej Mazdy w różnych sytuacjach, na zimnym i na ciepłym silniku ... Pomogło poprawienie mocowania masy (od minusa akumulatora do masy samochodu) – szczególnie sprawdź (dokręć) śrubę połączenia masy z karoserią – może taki prosty zabieg pomoże.
Pozdrawiam
Jacek
Mazda 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm)
- Od: 7 lis 2013, 09:21
- Posty: 3
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm
Mam podobne objawy co Janmazda lecz trochę mniej nasilone. W moim przypadku jak silnik zimny to rozrusznik kręci żwawo i zapala błyskawicznie a jak rozgrzany to tak jakby połowę słabiej kręci i zapala po około 3-4 obrotach wału korbowego. Ja również miałem sprawdzony akumulator i wyszło, że jest ok. Sam poprawiałem wszystkie mocowania przewodów masowych z nadwoziem pod maską i dodam, że przez zły kontakt tychże przewodów z nadwoziem ich końcówki zaczęły "spawać się" z nadwoziem w miejscu ich przykręcenia (pod nakrętkami/śrubami). Niestety nic to nie zmieniło i obstawiam albo kończące się szczotki na rozruszniku, coś z uzwojeniem lub tulejki mosiężne na łożyskowaniu wirnika. Tak czy inaczej trza sprawdzić rozrusznik.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Remont rozrusznika – wymiana tulejek, łożyska i solidne czyszczenie całego rozrusznika pomogło. Teraz czy to zimny czy gorący kręci jak szlony. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
-
Janmazda
Mialem identyczny problem z moim rozrusznikiem. Nie krecił na zimnym jak i goracym silniku. Usterka polegala na poluzowanej srubie dociskajacej przewod (plusa) do rozrusznika. Po dokreceniu sruby problem znikł.
-
Ernest29
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6