Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez Sebal » 23 maja 2013, 17:15

paulop79 napisał(a):Z tego co dowiedzialem sie w serwisie to dpf wystarczy przepalic raz na 60 tysiecy mil czyli jakies 96 tysiecy km.

Rany julek. Co to za serwisy sa w tej Irlandii!! Po jakiego wała przepalać filtr jeżeli nie zgłasza problemu. Jak sie zapcha to ok, ale jeżeli jest wszystko ok to po co. Nie przypominam sobie żeby producent zalecał przepalanie filtra profilaktycznie. W cx-7 diesel nigdy tego nie robiłem i nie miałem potrzeby a przejechałem nim 110 tys. km (bo potem mi go ukradli :( )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 556 (1/3)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 GY 2.0 diesel
Mazda CX-7 diesel
Mazda 2 1.3 86 KM
Jest:
Mazda 6 2.2 180 KM 2012 Sportkombi
Mazda 3 2.0 150 KM AT 2009-

Postprzez Marianek » 23 maja 2013, 20:05

Chyba tylko po to żeby wyciągnąć kasę od klienta <glupek2> .
Życie jest jak gówno na kole, raz na górze, raz na dole.Sprzedam Mazda 3, 2012, 68600km. info na PW lub mail.
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 7083 (191/233)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez paulop79 » 23 maja 2013, 22:02

Ja niewiedzialem ze mamy tutaj osoby, ktore potrzebuja kopiowac zdania, zeby cokolwiek napisac :P A kolpaki to chyba musialbym powiesic na sciane zeby mi sie do czegos przydaly:P:P:P

cirenevard napisał(a):oczywiście można dolewać czegoś tam do "palifka" i oszczędzić ileś tam grosza ale ja juz słyszałem o takich patencikach i na dłuższą metę się to nie sprawdza...ba powiem więcej trza jeszcze dołożyć bo to siadła jakaś pompa albo jakiś inny gadżet

No coz jak sie niema sprawdzonych zrodel to wtedy sa problemy i awarie z autkiem :P

cirenevard napisał(a):gratuluję wyboru serwisu,że co 60 tysięcy Panu przepalają


Kolega chyba czyta miedzy wierszami i tak pozniej powstaja bzdury na forach. Ja nienapisalem ze przepalam dpf co 60 tysiecy mil, bo to byloby glupie. Jedynie w serwisie mi powiedzial ze zazwyczaj co 60 tysiecy mil blokuje sie dpf, ale coz moze gosc wymyslil cos na poczekaniu ;)
Ja niestety zmuszony zostalem do przepalania dpfu bo najpierw zaczela migac kontrolka a pozniej zaswiecila sie calkiem i silnik wszedl w stan awaryjny. Po tym przepalaniu gosciu mi troche roznych rzeczy powiedzial wiec stad te informacje.

Sebal napisał(a):W cx-7 diesel nigdy tego nie robiłem i nie miałem potrzeby a przejechałem nim 110 tys. km (bo potem mi go ukradli :( )

Niestety z dpf to albo si ema pecha albo nie, a Ty miales szczescie ze dpf sie niezapychal a niestety pecha ze sie jakis amator cudzych aut znalazl i podwedzil Ci autko. Wspoczuje.
paulop79
 

Postprzez chmooreck » 24 maja 2013, 11:14

paulop79 napisał(a):Niestety z dpf to albo si ema pecha albo nie, a Ty miales szczescie ze dpf sie niezapychal

To nie kwestia szczęścia... ale o tym już nie raz było pisane na forum.
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1124 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez Sebal » 24 maja 2013, 17:33

chmooreck napisał(a):To nie kwestia szczęścia

Dokładnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 556 (1/3)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 GY 2.0 diesel
Mazda CX-7 diesel
Mazda 2 1.3 86 KM
Jest:
Mazda 6 2.2 180 KM 2012 Sportkombi
Mazda 3 2.0 150 KM AT 2009-

Postprzez P@wel » 29 maja 2013, 13:15

Naczytałem się już o tych DPF-ach tyle że już nie wiem co wiem. Jak ktoś mógłby odpowiedzieć na moje ytania to byłbym wdzięczny.
1. Jak można przepalić DPF jeżdżąc po mięście? Trzymać go na wysokich obrotach? Filtr podobno wypala się co kilkaset kilometrów to mam go cały czas trzymaś na wysokich obrotach? (powyżej 2000)
2. Jak wymusić wypalenie DPF-u?
3. Czy wypalanie filtra przez podłączenie go to kompa to rzecz którą trzeba robić czy to raczej dla tych którzy w mieście jeżdzą i stosują PTJ (Pizdowata Technika Jazdy)?
4. No i w końcujak go prawidłowo eksploatować

Wiem że większość już było, ale w kilku sprawach jedna osoba zaprzecza a inna potwierdza. Może warto byłoby gdzieś na początku wątku zamieścić kilka uwag co robić zeby nie mieć problemu z DPF-em i co robić gdy juz sie go ma?

Pozdrawiam i mam nadzieję że mnie nie zlinczujecie
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 00:46
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2008 (140KM)

Postprzez chmooreck » 29 maja 2013, 20:32

P@wel napisał(a):1. Jak można przepalić DPF jeżdżąc po mięście? Trzymać go na wysokich obrotach? Filtr podobno wypala się co kilkaset kilometrów to mam go cały czas trzymaś na wysokich obrotach? (powyżej 2000)

Dopóki nie zaświeci się kontrolka nie trzeba specjalnie się przejmować.
P@wel napisał(a):2. Jak wymusić wypalenie DPF-u?

W sewisie.
P@wel napisał(a):3. Czy wypalanie filtra przez podłączenie go to kompa to rzecz którą trzeba robić czy to raczej dla tych którzy w mieście jeżdzą i stosują PTJ (Pizdowata Technika Jazdy)?

Dla PTJ, jak będzie problem z DPF'em sygnalizowany kontrolką.
P@wel napisał(a):4. No i w końcujak go prawidłowo eksploatować

Nie jeździć PTJ

P.S. Na podstawie pięcioletniego doświadczenia w eksploatacji własnego samochodu.
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1124 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez rikardo74 » 30 maja 2013, 16:30

glowasiek napisał(a):wiele zależy z jakimi obrotami jeździsz, czy dajesz szanse na zakończenie procesu wypalania DPFu itd. itd- ja smigam tylko po miescie i ZERO problemów :P
Moim zdaniem wiele osób mających problemy z DPF'em ma je na własne życzenie, aczkolwiek nie jest to reguła.
Potwierdzam ZERO PROBLEMÓW po mieście
Początkujący
 
Od: 21 lut 2013, 18:54
Posty: 4
Auto: M6 2.0 tdci 2007 GY 143KM

Postprzez Janusz626 » 30 maja 2013, 21:03

chmooreck napisał(a):
P@wel napisał(a):2. Jak wymusić wypalenie DPF-u?

W sewisie.

...kabelkiem też można...

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Obrazek

.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1784 (49/16)
Skąd: PTR
Auto: GH RF-7J '09
BK Z6 '05
ex GY RF-5C '03
ex X9 KJ '99
ex GF RF-2A '98
ex 323P B3 '97

Postprzez Iver1982 » 3 cze 2013, 09:58

UNREAD_POSTprzez chmooreck » 29 maja 2013, 21:32

P@wel napisał(a):1. Jak można przepalić DPF jeżdżąc po mięście? Trzymać go na wysokich obrotach? Filtr podobno wypala się co kilkaset kilometrów to mam go cały czas trzymaś na wysokich obrotach? (powyżej 2000)

Dopóki nie zaświeci się kontrolka nie trzeba specjalnie się przejmować.


A właśnie że trzeba się przejmować bo jeżdżąc tylko krótkie odcinki po mieście będziesz jeździł ciągle w trybie wypalania co skutkuje dużo wyższym średnim spalaniem (ponad 10l/100km). Komputer co jakiś czas włącza tryb dopalania nie informując o tym żadną świecącą kontrolką. Najszybciej zorientujesz się o tym czy jesteś w trybie dopalania dojeżdżając do skrzyżowania i redukując bieg do "0" obroty silnika zatrzymują się na 900obr/min i dopiero po kilku sek spadają do normalnych 750. Przy jeździe miejskiej typu 300m, światła stop, 300m światła stop komp będzie Ci dopalał DPF wieki a samochód będzie palił jak smok. Mi w mieście dopala co jakieś 130-150km i wystarczy po wczesnym zorientowaniu się przejechać słownie kilka kilometrów (u mnie starczą 3-4) na 4 biegu przy 3000 obrotów. Ja zwyczajnie jadę do teściów przy najbliższej okazji dłuższą o 2km drogą i jest po sprawie.
Dodam tylko że zanim uświadomił mnie o tym częstym dopalaniu filtra mądry