Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez smile » 27 paź 2013, 19:32

jaro76 napisał(a):Czy to znaczy że filtr został przepalony i kontrolkę trzeba komputerowo wyłączyć?

To znaczy, że filtra nie udało się przepalić i należy podłączyć pod komputer i sprawdzić co się dzieje.
Pewnie będzie konieczność wypalenia wymuszonego, pokasowania błędów, ewentualnie dojdzie wymiana oleju.
Jak DPF się zapali ( nie mruga, po prostu świeci ), należy go przepalić jadąc jednostajnie minimum 40 km/h utrzymując minimum 2000 obr/ min. Po spełnieniu tych warunków, przy rozgrzanym silniku, komputer samoistnie rozpocznie podawanie zwiększonej dawki paliwa i tym samym rozpocznie procedurę oczyszczania ( wypalania ) DPF-u. Należy jechać tak ( np. na tempomacie ) dopóki kontrolka DPF nie zgaśnie. Jeśli zgaśnie należy przejechać w ten sam sposób taki sam odcinek jak przy wypalaniu aby oczyścić go w największym możliwie stopniu.
Jeżeli DPF mruga, nie ma możliwości go wypalenia jadąc na wysokich obrotach, w ten sposób już mu można tylko zaszkodzić.....
jaro76 napisał(a):Jutro żonie kazałem jechać do warsztatu,więc się okaże

Oby to był jakiś ogarnięty warsztat, posiadający IDS i odpowiednią wiedzę <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kacyk » 28 paź 2013, 10:41

Zrobiłem mazdą dopiero kilka tysięcy, ale przy wypalaniu DPF-u raczej nie stosuje jazdy na tempomacie bo przy jeździe z górki zmniejsza dopływ paliwa i generalnie dopalanie trwa dłużej – taka moja uwaga.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2013, 21:06
Posty: 26 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: 6, RF-7J, 2008r

Postprzez chmooreck » 28 paź 2013, 10:45

Chyba możesz nie mieć racji. Dotrysk do wypalania DPF'u jest w fazie wydechu i nie powinien moim zdaniem zależeć od obciążenia silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Janusz626 » 28 paź 2013, 10:50

...racja.
Paliwo do wypalania DPFu nie jest paliwem potrzebnym do pracy silnika, tempomat nic nie zmienia, nie pogarsza. Najważniejsze podczas wypalania sa obroty silnika, inaczej pisząc prędkość wylotowa spalin bądź samego powietrza z paliwem potrzebne do zaplonu wewnątrz DPFu i w efekcie wypalenia szkodliwej sadzy.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kacyk » 28 paź 2013, 11:42

Ok. możecie mieć rację bo tak jak pisałem jeżdżę od około miesiąca i nie "wszytko" wiem :) .
A tak dla poszerzenia wiedzy – czy proces wypalania przerywa się przy zmianie biegu ( ewentualnie zaburza jego przebieg) tzn. czy jak przełączam z trójki przy ok 3200 obrotów i wbijam bieg 4 nie przerywam procesu?
Generalnie zauważyłem że nawet jak przed miastem zacznie mi wypalać i nie dokończy to po powrocie na wyższe obroty i ich stałą wartość, wypalanie trwa krócej – czy proces może przebiegać tak jakby "cząstkowo"?
Rozumiem że na biegu jałowym proces się przerywa , ale czy zaczyna się od początku, czy po prostu sonda po jakimś czasie "stwierdza" że już jest wystarczająco czysto?

Dla mnie temat ważny bo dopalanie widzę nieomal codziennie, bywało że i dwa razy dziennie, dlaczego?
Aby nie zakładać nowego wątku to opisze mój problem :
Auto kupiłem od osoby jeżdżącej po mieście i na początku wypalało mi co jakieś 120-130km, ja jeżdżę w stosunku 20/80% miasto/trasa, teraz nawet jak mam tylko trasę to wypalanie włącza się co jakieś 180-200km, jest to możliwe że filtr będzie się z czasem "doczyszczał", czy raczej spróbować metody chałupniczego dopalania ( nic mi nie świeci – tzn. tylko przed odpaleniem widzę kontrolkę DPF)?
Jestem ostatnio po sporych wydatkach więc wybaczcie że nie zgłoszę się od razu do ASO bo mam nadzieje że nie ma potrzeby.
A i moja technika jazdy to wg. zaleceń z forum raczej powyżej 2 tys obrotów.
Pzdr
Początkujący
 
Od: 31 sie 2013, 21:06
Posty: 26 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: 6, RF-7J, 2008r

Postprzez chmooreck » 28 paź 2013, 13:02

kacyk napisał(a):nic mi nie świeci – tzn. tylko przed odpaleniem widzę kontrolkę DPF

Skoro nic nie świeci, to wszystko jest ok. Nie bardzo rozumiem po co byś chciał jechać do ASO ?
Filtr wypala się u Ciebie jak najbardziej prawidłowo.

Zrelaksuj się i przestań myśleć o DPF'ie – ciesz się jazdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez jaro76 » 9 lis 2013, 16:02

Jak pisałem wyżej,żona pojechała do warsztatu. Nie wiem co zrobili,kontrolka zgasła,ale po tygodniu znowu to samo. Wracam za tydzień za granicy i jadę do ASO.Już umówiłem sie 190zł kosztuje wypalenie,a jeśli będzie trzeba wymienić też olej to 600zł kpl.Postanowiłem jechac do ASO bo u nas to widzę że nie mają odpowiednich systemó komputerowych
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 12:31
Posty: 20
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r

Postprzez smile » 9 lis 2013, 18:27

Jak byśmy wiedzieli skąd jesteś to byśmy wiedzieli gdzie Cię skierować. Po co masz wyważać otwarte drzwi :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez 6-122005-20d » 9 lis 2013, 19:18

Mechanikom nie wiadomo czy wierzyć. Ja tu mam przed sobą instrukcję: "Mazda6 Betriebsanleitung / 2005 Mazda Motor Corporation / Printed in Japan June 2005 (Print1)". Ja wierzę japońskim inżynierom. Poniżej przytaczam tłumaczenie rozdziału 5-54 wg google/translate:
5-54 DPF-Kontrollleuchte.
Beim Drehen des Zündschalters in die Position "ON" leuchtet die Warnleuchte für einige Sekunden auf.
Kontrolka DPF. Po przekręceniu stacyjki do pozycji "ON", lampka zapala się na kilka sekund.

Die PDF-Kontrollleuchte leuchtet, wenn sich die Russpartikel nicht automatisch entfernen lassen und sich eine bestimmte Menge Russpartikel angesammelt hat. Fahren Sie mit einer Motordrehzahl von mehr als 2000/Min und einer höheren Geschwindigkeit als 40 km/h fur bis 15 Minuten, um die Russpartikel zu vernichten. PDF kontrolka świeci, gdy cząstki sadzy nie można usunąć automatycznie, a pewna ilość cząstek sadzy gromadzi. Przejdź do prędkości silnika 2000 obrotów na minutę i więcej niż prędkość większą niż 40 kilometrów na godzinę na 15 minut, aby zniszczyć cząstek sadzy.

Wenden Sie sich an einen Fachmann, wir empfehlen einen autorisierten Mazda-Vertagshändler, wenn die DPF-Kontrollleuchte blinkt. Kontakt. Aby profesjonalnym zalecamy Autoryzowany Mazda autoryzowanym dealerem, jeśli DPF miga światło ostrzegawcze.

Vorsicht. Falls Sie mit leuchtender DPF-Kontrollleuchte normal weiter Fahren, können sich weitere Russpartikel ansammeln und die Kontrollleuchte beginnt zu blinken. Erhöhen się die Fahrgeschwindigkeit, wenn DPF-Kontrollleuchte zu blinken beginnt und lassen się das Fahrzeug unverzüglich von einem Fachmann, wir empfehlrn einen autorisierten Mazda-Vertagshändler, überprüfen. Falls das Fahrzeug ohne Kontrolle weiter betrieben wird, können Motorstörungen auftreten.
Uwaga. Jeśli świecące światłem ostrzegawczym DPF zazwyczaj twardy może zgromadzić więcej cząstek sadzy, a wskaźnik zaczyna migać. Zwiększenie prędkości. Jeżeli lampka ostrzegawcza DPF zaczyna migać i niech się ten pojazd natychmiast przez profesjonalistę. Polecamy Autoryzowany dealer Mazda upoważniony czek. Jeśli pojazd jest eksploatowany bez dalszej kontroli, zaburzenia silnika może wystąpić.

Hinweis. Wenn die DPF-Kontrollleuchte blinkt, wird die Motorleistung zum Schutz des Partikelfilters verringert. Wskazówka. Jeśli miga lampka DPF, moc silnika zmniejsza się do ochrony filtra cząstek stałych.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 11:02
Posty: 6
Auto: mazda 6 kombi po lifcie
produkcja 12.2005r.
silnik 2.0D 144km

Postprzez jaro76 » 9 lis 2013, 20:37

smile za daleko mam do was.200km :)
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 12:31
Posty: 20
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r

Postprzez Vacomay » 10 lis 2013, 20:56

Chcę się podzielić z Wami moimi doświadczeniami z dpf.

Zdarzenie nr 1

Po wyjechaniu z domu i przejechaniu ok 400 km z czego 300 km po autostradzie zaczęła mi mrugać kontrolka DPF. Wykonałem telefon do serwisu w Dąbrowie Górniczej (numer do nich akurat miałem w telefonie) dostałem info od nich aby kontynuować jazdę (byłem wtedy na autostradzie) z obrotami ok 2000rpm. Tak też uczyniłem. Nic to nie dało – po kilku km auto przeszło w stan awaryjny. Przewiozłem auto na lawecie do pana Tadeusza w Katowicach na Wapiennej -nie poradził , więc dałem auto do Mazvag Tech w Mysłowicach -diagnoza sonda lambda.
Ciekawostką jest to, że przed tym wyjazdem kontrolowałem poziom oleju i od ostatniej jego wymiany (ok. 3000 km) nie przybyło go na bagnecie chociaż auto jeździło w 95% po mieście. Zacząłem się nawet zastanawiać czy mam DPF.

Zdarzenie nr 2

Miało miejsce po przejechaniu ok. 4000 km po zdarzeniu nr 1 -kulanie się raczej po mieście. Tydzień przed wyjazdem wymieniałem olej bo przybyło go trochę na bagnecie.

Znowu ujechałem ok. 600 km od domu z czego ok. 500km po autostradzie. Tym razem od razu, równocześnie zaczęła migać kontrolka DPF i check engine -auto przeszło w tryb awaryjny. Wku...ny na maxa pojechałem na kołach ok. 380 km do Mazvag Tech. Tam pan Mariusz przepalił DPF i skasował błędy. Pojechałem dalej w trasę – zrobiłem bez problemu ok. 3500 km.
Panowie z Mazvag Tech powiedzieli (tak zrozumiałem), że jeździłem na za niskich obrotach i że jeżeli ma być dobrze to powinny one być raczej bliżej 3000 rpm albo co 200 km utrzymywać takie obroty przez ok 15 min. w przypadku jazdy poza miastem. Od zdarzenia do teraz przejechałem ok 7000 km.
W sumie skutek jest taki, że cały czas jeżdżę autem z ok. 2,5-3 tys. obrotów. Osiągniecie spalania mniej niż 10-11l/100km/miasto jest wg mnie nierealne.
Znów kroi mi się długodystansowy wyjazd (ok. 3000 km) i mam zajebistego cykora czy znów nie zaskoczy mnie DPF.
Dodam, że po zakupie wymieniłem wszystkie płyny (olej dextelia do DPF) i filtry, było czyszczenie smoka, wym. podkładek pod wtryskami, kalibracja wtrysków.
Co Wy na to? Dlaczego w zdarzeniu nr 2 sinik przeszedł od razu w tryb awaryjny? Dlaczego nie miałem problemu w mieście tylko "zawsze" w trasie -czy rzeczywiście "zamulałem" auto? Jak jeździć takim autem?...Jak żyć panie Premierze?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 17:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez chmooreck » 10 lis 2013, 22:26

A jakie obroty utrzymywałeś na tej autostradzie ?
Ja jeżdżę zwykle w okolicach 2k rpm, nie przyspieszam dynamicznie z niższych obrotów niż 1,8krpm. Prawie 90kkm przejechane, kontrolki DPF jeszcze nie widziałem (poza włączaniem zapłonu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Sebal » 10 lis 2013, 23:40

Vacomay napisał(a):Dlaczego nie miałem problemu w mieście tylko "zawsze" w trasie -czy rzeczywiście "zamulałem" auto?
Wg mnie odpowiedź jest prosta. Podczas szybkiej jazdy silnik produkuje dużo sadzy , a jeżeli DPF był już na skraju zapchania szybko "dokończył się". A jak jeździć ? Normalnie. Silniki są tak stworzone by pracowały w różnych zakresach obrotowych. Jeździj tak by było ci wygodnie używając zakresu obrotowego od 1500 do 3000 tys. obrotów a będziesz miał mniej problemów.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Wantus » 11 lis 2013, 12:37

kacyk napisał(a):A tak dla poszerzenia wiedzy – czy proces wypalania przerywa się przy zmianie biegu ( ewentualnie zaburza jego przebieg) tzn. czy jak przełączam z trójki przy ok 3200 obrotów i wbijam bieg 4 nie przerywam procesu?
Generalnie zauważyłem że nawet jak przed miastem zacznie mi wypalać i nie dokończy to po powrocie na wyższe obroty i ich stałą wartość, wypalanie trwa krócej – czy proces może przebiegać tak jakby "cząstkowo"?
Rozumiem że na biegu jałowym proces się przerywa , ale czy zaczyna się od początku, czy po prostu sonda po jakimś czasie "stwierdza" że już jest wystarczająco czysto?


Ja rok temu byłem w tej samej sytuacji, miałem ten sam ból głowy... Po pierwsze jest to mój pierwszy samochód z DPF, po drugie głowa boli od czytania porad i problemów innych na forach.
Po tym roku mogę Ci powiedzieć, że nie taki DPF straszny jak go opisują :) Można nauczyć się jeździć i go wypalać tak aby nie było problemów.
Odpowiadając na twoje pytania swoje odpowiedzi opieram na moim doświadczeniu.
Po pierwsze prawdą jest, że utrzymywanie obrotów powyżej 2000/min. jest korzystne, oczywiście w miarę możliwości.
Po drugie u mnie wypalanie włącza się w przedziale 180-220 km.
Po trzecie wypalanie przerywa się w momencie zgaszenia silnika a nie gdy obroty spadną poniżej 2000 obrotów bo np. musisz przyhamować. Wypalanie u mnie trwa zazwyczaj ok. 15 minut przy założeniu, że prawie cały czas jadę z obrotami wyższymi niż 2000. Wypalanie jest skuteczne niezależnie od biegu, możesz wypalać na 3, 4 i 5.
Po czwarte, wypalanie może być kontynuowane nawet po ponownym uruchomieniu silnika jeśli nie upłynął długi okres (2-3 godziny). Ja u siebie zauważyłem, że mniej więcej w połowie procesu wypalania spalanie spada mi do normalnego, ale tylko na 20-30 sekund po czym znów rośnie. W tym momencie można pomyśleć, że jest już po wszystkim, trzeba uważać.

kacyk napisał(a):Dla mnie temat ważny bo dopalanie widzę nieomal codziennie, bywało że i dwa razy dziennie, dlaczego?

Może masz tak dlatego, że wypalanie dzień wcześniej nie zostaje prawidłowo zakończone?

Jak wspomniałem wcześniej, 6tką jeżdżę już rok i nie mam problemów z palącą się kontrolką DPF. Zapaliła mi się ona raz, umówiłem się z ASo aby sprawdzić pod komputerem o co chodzi, dzień przed wizytą sama zgasła. Na komputerze wyszło, że był błąd przepustnicy, która sama się "nastawiła" i problemu nie ma. Powiedziano mi, że to dość często spotykany błąd, ale zawsze warto sprawdzić <oczko>
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 11:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez kacyk » 12 lis 2013, 23:13

Ta przerwę w wypalaniu też już zauważyłem, ale często nie mam warunków do jazdy ze stałą prędkością i rzadko to zauważam. A co do wypalania po odjęciu gazu to wciąż jakoś nie jestem przekonany że proces się nie przerywa, bo jak wytłumaczyć fakt że komp normalnie pokazuje zwiększone spalanie przy dopalaniu a jak zwalniam i mam poniżej 2 tys. obr. to pokazuje 0,0 a jak dodam lekko gazu to spalanie gwałtownie rośnie i auto mocno rusza do przodu ( jest spora różnica względem okresu bez wypalania).

Generalnie już jakoś się nie stresuję i to spalanie chwilowe wyłączyłbym gdyby nie ten zasmolony DPF ( jeszcze gdzieś przywalę :) ) , ale jutro będę co najmniej dwa razy " wypalał" i jeszcze poobserwuję.

A pisząc "Dla mnie temat ważny bo dopalanie widzę nieomal codziennie, bywało że i dwa razy dziennie, dlaczego?" chyba źle stylistycznie ułożyłem zdanie, powinno być " Dla mnie temat ważny bo często mi dopala" i opis.

Wantus a wypalałeś "metoda chałupniczą" lub w ASO? Pytam bo piszesz że też wypala ci co ok 200km, tak jak mi.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2013, 21:06
Posty: 26 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: 6, RF-7J, 2008r

Postprzez smile » 13 lis 2013, 17:56

kacyk napisał(a):jak wytłumaczyć fakt że komp normalnie pokazuje zwiększone spalanie przy dopalaniu a jak zwalniam i mam poniżej 2 tys. obr. to pokazuje 0,0 a jak dodam lekko gazu to spalanie gwałtownie rośnie

Jakie muszą być spełnione podstawowe warunki do wypalania? :) minimum 40 km/h oraz minimum 2000 obrotów....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez chmooreck » 14 lis 2013, 07:36

Do rozpoczęcia wypalania może i tak... Chociaż stawiam na to, że prędkość i obroty nie maja tu dużo do powiedzenia, a bardziej chodzi o temperaturę. Tylko nie mogli napisać w instrukcji: jedź tak, żeby temperatura filtra się podniosła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Sebal » 14 lis 2013, 08:15

smile napisał(a):minimum 40 km/h oraz minimum 2000 obrotów....
Tak naprawdę przy jeździe na 6. przy 1800 obr/min wypalanie tez się będzie odbywać. Tak jak napisał chmooreck coś pewnie w instrukcji obsługi trzeba było napisać (pisze pewnie bo nawet tego nie czytałem). A przypadkiem ten tekst nie odnosi się do wymuszenia wypalania DPF gdy jest przypchany i świeci się kontrolka?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez rzab » 16 lis 2013, 20:58

WItam,

Możecie polecić "porządne" ASO w Warszawie? Dziś na trasie jadąc z szybkością 100 km/h obroty ponad 2 tys ni z tego ni z owego zaczęła mrugać lampka DPF, po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika, sprawdzeniu poziomu oleju (trochę powyżej max) przestała mrygać. Po przejechaniu 80 km-na trasie z obrotami powyżej 2 tys znów się pali?!
Silnik ma 71 tys przebiegu, fakt że oleju przybywa i co pół roku trzeba wymieniać olej!
Czy lampka DPF mogła się zapalić po wlaniu złego paliwa-mam takie podejrzenie że po wlaniu go i przejechaniu 40-60 km zaczęły się problemy z lampką!

pozdr
rzab
 

Postprzez jaro76 » 16 lis 2013, 21:36

Witam. W poniedziałek wybieram się do ASO,mam do pokonania 80 km. Czy przy migającej kontrolce Dpf i palącym się Check engine dojadę?
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 12:31
Posty: 20
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6