Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez Janusz626 » 9 cze 2013, 07:20

Kiedyś przystapilem do procesu wymuszonego wypalania DPF-u za pomocą kabelka, no i nie powiem że odbyło się bez kopcenia.
Był to dym szary delikatny, pojawial się trzy razy przez 3-5minut a cały proces trwał około 50minut, dym niezbyt uciążliwy w ilości, było go niewiele ale w zapachu, strasznie draznil w nosie, nie dało sie wytrzymać.
Czuć było że sadza sie wypala z dodatkową wonia charakterystyczna dla spalania ON.

Rozmawiałem z sąsiadem który prowadzi serwis Forda, powiedział że to jak najbardziej możliwe, dymienie jest objawiem wypalania tego wszystkiego co DPF jak i katalityczny filtr czy coś tam przed DPF-em jest i nagromadzilo się w środku. Dodał iż nie jest to zamiezony efekt działania procesu wypalania no ale....


Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez diesel-auto » 9 cze 2013, 08:34

Janusz626 napisał(a):
diesel-auto napisał(a):poziom oraz kolor płynu chłodzącego też OK

... sprawdzałeś w zbiorniczku wyrównawczym czy w chłodnicy ??


W zbiorniczku jest równo z kreską full i chłodnicy ( odkreciłem korek – płyn jest czysty i widoczny). Czy jesli uszczelka pod glowicą jest uszkodzodzona czy też głowica to dymienie będzie cały czas, czy może objawiać się czasowym dymieniem jak ma to miejsce u mnie? teraz robiąc zdjęcia zauważyłem że na wylocie z rury wydechowej jest siwo – zielony nalot.
Może to wskazywać na uszczelkę bądź pęknięty blok, zielongo koloru jest płyn chłodzący :(

Obrazek

Jak to dokładnie sprawdzić ? w garażowych warunkach.
Czy ktoś z was przeprowadzał już taki zabieg, wymiany uszczelki ? jakiego rzędu kosztów muszę sie spodziewać ?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez Janusz626 » 9 cze 2013, 11:03

Niewiadomo od kiedy jest ten nalot szaro-zielony?

Kolor płynu jest zielony ale nawet jeśli miałby w kolorze zielonym dolecieć aż do końcówki tlumika to raczej nie płyn, no i skoro go nie ubywa i nie przybywa i zabarwienie się nie zmienia ?.... nie wiem...

...niezręcznie tak w dwóch tematach pisać o tym samym...

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez diesel-auto » 9 cze 2013, 15:14

To fakt Janusz626. Będę kontynuował temat w tym dziale.
Właśnie wróciłem z jazdy zrobiłem ok 40 km, większość to obwodnica prędkość 120-160 km/h, i nic się nie działo. Tak jak pisałeś Janusz626 w tamtym dziale, raczej nie jest to uszczelka czy głowica. Zastanawiam się czy nie jest to przyczyna złego paliwa bo właśnie po jego zatankowaniu zaczęły się te dymienia. Wcześniej miałem zatankowany do fulla w niemczech. Po przekroczeniu granicy zatankowałem na Schellu i wszystko było OK. Następne tankowanie w Gdańsku i od tej pory taka "afera" może w DPF zbiera się jakiś syf i podczas jego wypalania zaczyna kopcić. Auto ma moc itd. nie zauwałyłem jakiś niepokojących zachowań w pracy silnika. Myślę że muszę wyjeżdzić to poliwo do końca ( zostało mi jeszcze ze 20 l) i zatankuję na Shellu. Zobaczę czy coś się zmieni na wylocie. Myślisz, że mogę zalać
V-POWER czy zwykły ON.
W pewnym momencie myślałem że to może WEBASTO samoczynnie się załączyło, ale to chyba nie możliwe ??? Zwłaszcza że jest ten odcień zieleni na tłumiku.
Dzięki Janusz626 za próbę pomocy i analizę tematu.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez Janusz626 » 9 cze 2013, 15:33

Myślę że na spokojnie obserwować i nie przejmować się jakoś mocno aż do wypalenia "tego" paliwa i zatankować zwykły ON.

Dobrym kierunkiem teraz byłaby bezpieczna próba kalibracji wtryskow która ewentualnie można powtórzyć na świeżym "lepszym" paliwie za pomocą kabelka, dokładny opis i procedurę i wymagania znajdziesz na forum, zobaczymy czy się uda, obligatoryjnie zakładam że oliwe filtry masz w miarę świeże/nowe.

Jeśli po czynnościach j/w problem będzie występować dalej oczywiście obserwując poziomy stany płynów, sprobowalbym przeprowadzić wymuszone wypalanie DPF kabelkiem, ewentualnie dla pewności może nawet w ASO mazdy, koszty raczej niewielkie.

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez diesel-auto » 9 cze 2013, 15:50

Dzięki za podpowiedź.
Auto jest 7000 km po okresowym przeglądzie. Więc myślę że olej i filtry są nowe tak zresztą wygląda.
Zrobiłem jescze jedną fotkę po ostatnich 40 km. w rurze wydechowej jest taki nalot szaro-zielony.
Na 100% tego nie było wcześniej i jest to jedna z przyczyn kopcenia. Pytanie co to jest?

Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez Sebal » 9 cze 2013, 22:44

Jeżeli piszesz, że dymienie pojawiało się przy wypalaniu DPF to proponowałbym przejechac się do ASO. Niech podłączą komputer, wymuszą wypalanie DPF i sprawdzą analizatorem spalin. Oprócz tego myślę że po zapachu spalin będzie można też coś powiedzieć. .Rzeczywiście dziwny ten zielony nalot. . Normalnie powiedziałbym że to od płynu chłodniczego, ale jak twierdzisz że poziom jest ok to nie wiem. Nie dolewałeś przypadkiem czegoś do paliwa? Jakiś magicznych wspomagaczy? A może rzeczywiście paliwo było czymś zanieczyszczone. Trudno powiedzieć. Moim zdaniem konieczna jest wizyta w dobrym ASO. Gdybyś był bliżej Lublina to skierowałbym cie do MAZDY IMPEX. Myślę że znaleźliby problem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 9 cze 2013, 22:55

Faktycznie dziwny ten zielony nalot... sprawa jest dość dziwna raczej, i z pewnością związana z trefnym paliwem skoro wcześniej tego nie było a na tym baku jest.

TO co pisałem wyżej to już chyba odłóż na inne czasy, jedź do ASO podepną pod IDS-a zbadają auto i raczej konkretnie ukł. paliwowy a przede wszystkim wydechowy z nasileniem na DPF, coś stwierdzą może i może coś powiedzą oprócz ''zostaw panie auto na kilka dni....'' <spoko>

A może faktycznie to resztki z płynu chłodniczego, może ubytki są tak niewielkie że jeszcze tego nie widać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zuko1984 » 12 cze 2013, 16:20

Witam mam problem z moja mazda 6 2.0 diesel ts , mam wrazenie ze caly czas chodzi mi przepalanie .Olej musze wymieniac co poltorej miesiaca.Jezdze na ogol krotkie trasy praca dom czasami na dluzsza trase,no i pali mi bardzo duzo.Pomuzcie co to moze byc .
zuko1984
 

Postprzez Iver1982 » 13 cze 2013, 10:40

Na początek w trasę, 4 bieg, 3000 obrotów i jedź aż Ci wypali. Później jedyne co możesz po mieście to dynamiczna jazda w przedziale 2-3000 obrotów co i tak nie zniweluje wypalań. Jak tylko zauważysz że się włączyło to lepiej się gdzieś przejechać i dopalić niż mulić go dalej w mieście. U mnie taki system się sprawdza. Zeszłem ze spalania 12l/100km przy takim problemie jak u ciebie do 8l/100km teraz.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2013, 19:10
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GH Kombi, 2.0D MZR-CD 140KM, 2009r.

Postprzez katoda » 13 cze 2013, 17:49

Mała uwaga, podczas wypalania nie trzeba piłować silnika na 3000 RPM. Wg instrukcji wystarczą obroty >= 2000 RPM utrzymywane przez 15 minut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 183 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez KubaJ. » 13 cze 2013, 23:15

Coś mi się wydaje że ktoś nie odrobił lekcji z zakresu użytkowania samochodu z DPFem .. W tym tempie zatykania filtra długo on nie pożyje a jak wiadomo nie jest to tania zabawa. Filtr da się dopalić praktycznie wszędzie, potrzeba tylko w miarę jednostajnych obrotów, tak jak powyżej kolega napisał. Jeśli zauważysz moment rozpoczęcia dopalania i zrobisz co trzeba to dopalisz go w 2-3 minuty. Poczytaj lekturę na forum i ciesz się swoją Mazdą
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 14:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez diesel-auto » 15 cze 2013, 11:08

Po kilku dniach jazdy zauważyłem minimalny ubytek płynu chłodzącego. Wszystko wskazuje na to, że uszczelka pod głowicą jest uszkodzona. Auto oprócz zielonego osadu w rurze wydechowej zachowuje się normalnie. Kopcenie, o którym pisałem wcześniej to efekt wypalania DPF-u, a ten dym to prawdopodobnie dopalany płyn chłodzący. Czy wymieniał ktoś z was taką uszczelkę. Z jakim kosztem muszę się liczyć.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez Sebal » 15 cze 2013, 21:45

Czyli jednak miałem racje :D . Wymiana uszczelki pod głowicą dla wprawnego mechanika to nie jest jakieś trudne zadanie acz czasochłonne.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 16 cze 2013, 22:23

Sebal napisał(a):Czyli jednak miałem racje :D ...


... pogratulować...

Ogólnie drogo nie wychodzi, ważne aby ktoś to z głową usprawnił.Trzymaj rękę nad naprawa, życzę powodzenia.
No cóż zdarza sie, minimalny ubytek a już widać efekty na zielono, warto zapamiętać...
Daj znać jak się wymiana zakończyła.

Wysłano z LG 4X HD i Tapatalk II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez diesel-auto » 23 cze 2013, 18:41

Witam, wszystkich zainteresowanych tematem. Minęło kilka dni od zatankowania nowego paliwa zrobiłem ok 200 km i:
kopcenie zniknęło, rura wygląda jak nowa, brak zielonego nalotu, ubytek płynu chłodzącego o którym pisałem wcześniej był minimalny i nie powiększył się ( nie wiem czy to nie był efekt próby odkręcenia korka od chłodnicy – wtedy trochę się ulało). Byłem u dobrego i sprawdzonego mechanika w Gdyni, który wykluczył uszczelkę pod głowicą. Stawiał raczej na złą jakość paliwa. Kopcenie z wydechu podczas wypalania się DPF to efekt syfu jaki się w nim osadził. Jeśli ta diagnoza jest trafna to jestem :) .
Dziękuję wszystkim za próbę pomocy. Jeśli coś się zmieni oczywiście wrócę do tematu.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez KubaJ. » 24 cze 2013, 00:20

diesel-auto napisał(a):Stawiał raczej na złą jakość paliwa. Kopcenie z wydechu podczas wypalania się DPF to efekt syfu jaki się w nim osadził. Jeśli ta diagnoza jest trafna to jestem :) .
Dziękuję wszystkim za próbę pomocy. Jeśli coś się zmieni oczywiście wrócę do tematu.


Dlatego mi się wszyscy dziwią czemu wolę zatankować na sprawdzonej stacji lepsze paliwo (w sensie droższe). VERVA ON na stacji Orlen w Pawłowicach jeszcze mnie nie zawiodła.
Mając nowgo diesla – paliwo to długoterminowa inwestycja.
Życzę Ci żeby mechanik był Ci obcy :)
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 14:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez grzech1985 » 1 sie 2013, 22:57

Witam,

Mam duzy problem z moja Mazda, postaram sie to w miare krotko i jasno napisac. Model samochodu Mazda 6, Sport Wagon, 105 KW, 2.0 CiTD. Tydzien temu wymienilem filtry oleju, paliwa, olej, plus poprosilem o wyszczyszczenie smoka, niestety z racji tego ze w kraju bylem tylko kilka dni nie moglem zrobic tego na aso mazdy gdzie zwykle jezdze. Pojechalem za granice i autko smigalo az milo az do przedwczoraj. Po przejechaniu okolo 1500 km zapalila mi sie kontrolka CHECK ENGINE na zolto oraz automatycznie wylaczyl sie TCS.
Nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie czy spalaniu jednak wolalem dmuchac na zimne. Szybko wrocilem do domu i podpialem sie pod OBD II. Komputer wyrzucil mi blad p242f. Zdaje sie ze to problem z dpf-em.
Autko ma obecnie 99 tys km przebiegu, zakladajac ze jest on prawdziwy gdyz kupilem uzywane, nigdy nie wymuszalem wczesniej wypalania dpf-u, wydaje mi sie ze zachowywal sie on jednak dosc dziwnie. Wiekszosc km robie na trasie gdzie sredno jezdze 130 km na godzine i przy obrotach 2200 i wyzej wiec troche mnie to dziwilo ze w trakcie takiej jazdy powiedzmy na dystansie 1500 km, wypalanie wlaczalo mi sie kilka razy po kila minut. Co ciekawe, w ASO przy zakupie powiedziano mi ze nie ma/nie dziala kontrolka DPF ale sam DPF jest w samochodzie, orzekli bym sie nie przejmowal bo jesli bedzie zapchany to auto i tak mi powie o tym. No i wydaje mi sie ze wlasnie mi powiedzalo.
Oczywiscie zadzwonilem wczoraj do warsztatu gdzie wymienialem olej i zapytalem czy skasowali inspekcje olejowa bo brak tej czynnosci moze wlasnie wyrzucac ten blad. Powiedzieli ze nie, wiec sadzilem ze znalazlem problem. Stosujac metode "na kabelek" ktora pewnie wiekszosc kojarzy, sam dzisiaj skasowalem inspekcje olejowa, nastepnie podpialem sie ponownie przez OBD II i skasowalem blad CHECK ENGINE. Juz bylem szczesliwy gdy po 5-10 sekundach zapalila sie znowu przy czym silnik zmienil delikatnie "ton" pracy. Powtorzenie operacji oczywiscie nic nie dalo, 5-10 sek. i znow check engine (p242f)

Teraz moje pytanie, co z tym fantem zrobic..oczywiscie chcialbym jechac do ASO by to rozwiazali ale jestem 1500 km od Polski. Oczywiscie moge jechac do ASO za granica i w ostatecznosci pewnie tak zrobie ale najpierw chicalem zapytac Szanownych Forumowiczow czy nie mieliby jakiegos mniej dotkliwego dla portfela rozwiazania.
Zastanawiam sie nad: reczym wymuszeniem wypalania dpfa metoda "na kabelek" i nastepnie jego zresetowaniem, czy to moze pomoc? czy znacie moze jakis program, ktory przez OBD II jest mi w stanie pokazac stan filtra czastem stalych?
Macie moze jakies rady?

Dodam, ze juz od jakiegos czasu zauwazylem pewna rzecz, od okolo dwoch tygodni, gdy np dojezdzalem do swiatel i czekalem na zielone, slyszalem jak silnik jakby sie"przelancza" co okolo 10 sekund na rozne ":tony" pracy. Ciezko to opisac ale slyszalem to nie tylko ja ale tez np pasazerowie, dokladnie tak samo przelancza sie gdy skasuje kontrolke CHECK ENGINE, po 5-10 sekundach znow, jak pisalem zapalaja sie lampki i silnik przechodzi w ten drugi "ton"..

Jesli napislem cos niejasno to piszcie a postaram sie w miare mozliwosci odpowiedziec..

Pozdrawiam
grzech1985
 

Postprzez motomike6 » 2 sie 2013, 08:49

Na 100% masz zapchany filtr.
P242F DIESEL PARTICULATE FILTER (DPF) RESTRICTION ASH ACCUMULATION

Za wypalanie i cala usluge w ASO nie powinnienes zaplacic wiecej niz 100eur.

Ewentualnie mozesz sprobowac metody chalupniczej:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Marianek » 2 sie 2013, 23:53

Ten ton pewnie oznacza przejście silnika w tryb awaryjny i dlatego troche inaczej pracuje.
myślę żebyś lepiej podjechał do ASO i niech zobaczą w IDS-ie co jest. Za wypalanie tak jak mówi Motomike niewiele powinieneś zapłacić. Pytanie jeszcze jak masz daleko do tego ASO? Czy jak włączasz zapłon to pojawia się kontrolka DPF na zegarach?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6