Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez KubaJ. » 28 kwi 2013, 21:43

Zrób jak Ci wszyscy radzą a pokochasz swoją Mazdę.
Ja nim kupiłem swoją GH przekopałem całe to forum, później jakieś 4 godziny trzepałem auto. Ale nie żałuję ani minuty spędzonej nad analizą forum bo teraz wiem jak jeździć, na co uwagę zwracać i kocham swoją Mazdę. Jazda to czysta frajda :) Zero problemów od samego początku
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 13:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez rajek » 29 kwi 2013, 10:36

Po za tym jazda na wyższych obrotach oszczędza: dwumas(unikać 1500 obrotów), jak kolega pisał wcześniej turbine – tam jest zmienna geometria łopatek i to musi pracować, no i ten nieszczęsny dpf, przy wyższych obrotach mniejszy stopień zapychania go. Może nieszczęśliwie trafiłeś na taki egzemplarz, ja jestem drugim właścicielem auta nie wiem jak i kto jeździł przede mna ale trzymając się paru prostych zasad od ponad roku nie miałem żadnych przygód z dpfem. Powodzenia w ogarnięciu Mazdy a na pewno ją polubisz.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 17:24
Posty: 108
Skąd: Szkocja
Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008

Postprzez montefalco » 29 kwi 2013, 16:19

no, Chłopaki, chyba mały kancior był...

dziś odebrałem landare z Odyseja, miły pan obsługujący powiedział mi że ja w tym dpfie to już tak mam nasrane że hoho, i lepiej nie jeździć bo sobie bidy narobie po uszy! zrozumiałem aluzję – auto zostawić, fakturę opłacić...

ale ja się zaparłem i zaryzykowałem – wziąłem wóz i z duszą na ramieniu (bo mi jeszcze rura się zapcha skoro Odysej tako rzecze) dotelepałem się do Laxa, chłopaki podpięli pod tablete no i mówią że wygląda na to że przey poprzedniej wymiance oleju nie skasowano inspekcji...rachu ciachu i było po zawodach

i kto tu buja? jestem skłonny przypuszczać że koledzy z Odyseji się zagalopowali w swoich przypuszczeniach :)

ciekaw jestem Waszej opinii
-------------
Monte
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 16:54
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2010

Postprzez bieski » 29 kwi 2013, 16:34

montefalco napisał(a):i kto tu buja?

No skoro kontrolka sie juz nie pali to prawdopodobnie to byla inspekcja olejowa.
Inspekcja ma swoj kod wiec raczej ciezko pomylic ja z czyms innym ;)

Btw. Przedmuchanie filtra dpf oraz wykasowanie inspekcji mozesz zrobic sobie sam metoda chalupnicza z kabelkiem ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Sebal » 29 kwi 2013, 16:40

Nie skasowana inspekcja objawia się mruganiem kontrolki DPF (tylko tej kontrolki). Jeżeli w Odysej nie byli w stanie tego zobaczyć (lub nie chcieli) to więcej tam nie jeździj. Szkoda kasy i samochodu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez montefalco » 29 kwi 2013, 16:54

dokładnie taki był objaw – migał zółty wskaźnik DPF...Odysej już kiedyś zapunktował u mnie ujemnie jak sprzedali mi auto z zepsutym akumulatorem (po 2 miesiącach od kupna padł mi totalnie akumul – pisałem o tym w jednym z postów). Ech! że nikt tego nie napiętnuje
-------------
Monte
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 16:54
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2010

Postprzez Bart0n » 29 kwi 2013, 17:24

Ale auto zjechałeś z góry na dół i przy okazji klubowiczów którzy pracują dla Mazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez montefalco » 29 kwi 2013, 17:41

kurdę, no faktycznie trochę się każdemu dostało :)
no nic, już mamy odwilż, nadchodzi wiosna nasza więc całuję w dzióbki wszystkich a w szczególności rzeczonych forumowiczów-pracowników Mazdy ;)
Zum Zum chłopaki!
-------------
Monte
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 16:54
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2010

Postprzez bieski » 29 kwi 2013, 17:50

montefalco napisał(a):forumowiczów-pracowników Mazdy

To co moge zamknac temat ? ;) Auto smiga ? :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez montefalco » 29 kwi 2013, 18:20

auto śmiga, zawory stukają jak w 30-letnim traktorze, słowem – M6 diesel w pełnej krasie :)
można zamykać, choć będzie mi brakowało tego rozwojowego wątq :)
-------------
Monte
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 16:54
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2010

Postprzez bieski » 29 kwi 2013, 18:24

Ah chyba go nie zamkne. Po podziale dzialu diesel brakuje tematu o dpf w dziale GH ;)
Duzo informacji o filtrze dpf znajduje sie w nastepujacym watku:
viewtopic.php?f=410&t=153097&start=0

no ale po podziale dzialu diesel trafil do GG/GY
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez KubaJ. » 30 kwi 2013, 21:07

Potwierdzam, to normalne ;)
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 13:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez smile » 1 maja 2013, 21:38

I od kogo oczekiwać będziesz odpowiedzi odnośnie swojego "złomu" kolego montefalco jak znów zapali się jakaś kontrolka? Od zakamuflowanych pracowników Mazdy Polska czy od zakamuflowanych pracowników ASO?!
Jak chciałeś mieć bezawaryjną Mazdę, trzeba było kupić z silnikiem benzynowym. Zresztą twój złomik nie wymagał napraw a jedynie obsługi, zapomniałeś że diesel nie jest bezobsługowy?! Nie umiałeś go używać w sposób właściwy to wieszasz psy na wszystkim i wszystkich dookoła... papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez duden73 » 3 maja 2013, 08:53

WItam!!!
kilka dni temu zapchał mi się filtr DPF. Planuję naprawę, ale muszę w ten weekend zrobic tym autem ok 700 km. Mogę jechać? Czy nie zaszkodzę silnikowi?
Z góry dzięki za cenne podpowiedzi
duden73
 

Postprzez smile » 3 maja 2013, 09:12

Nie możesz jechać, zaszkodzisz nie tyle silnikowi ale doprowadzisz do nieodwracalnego przepełnienia DPF-u.... O ile dojedziesz... może się włączyć tryb awaryjny, ograniczenie mocy itp.
Po czym wnioskujesz, że się DPF zapchał?!
Uzupełnij profil o pole skąd jesteś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Sebal » 3 maja 2013, 09:50

duden73 napisał(a):kilka dni temu zapchał mi się filtr DPF
Tzn? Zapaliły ci się kontrolki? Samochód przeszedł w tryb awaryjny? Było to pierwszy raz? Napisz coś więcej. Może wystarczy samemu zrobić jazdę "przepalającą" filtr, a może już tylko tryb serwisowy wypalania wchodzi w grę? Zgaduj zgadula
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez marcin_2006 » 6 maja 2013, 20:48

Porada dla kolegów sprawdzone dzila http://www.youtube.com/watch?v=NV3_TYoWzAs
Początkujący
 
Od: 16 lut 2013, 21:07
Posty: 7
Skąd: dublin / irlandia
Auto: Mazda 6 rok2008
2.0 Diesel

Postprzez cirenevard » 9 maja 2013, 13:07

Witam

Ja dodam jedynie tak k`woli informacji że moją maździunię z 08r. co 20 tysi przepalam w ASO DPF-a i nie mam z tym jakiegoś problemu,jest to raczej powinność i już nie jest na gwarancji...Furkę mam z salonu i zrobione ok 110 tysi i wszystko hula jak na razie bez najmniejszego jęknięcia.Na początku dawało radę jeszcze na mieście przepalić tego DPF-a ale poźniej niestety już tak się nie da i trzeba "serwisowo" pojechać...;( Też byłem zdziwiony ceną ale jest to element eksploatacyjny więc trza bulić;)
między pingiem a blastem kąsam kogo popadnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 13:02
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6,poj.2.0,rok prod.2008

Postprzez paulop79 » 13 maja 2013, 02:04

Witam
Widze ze kolega cirenevard ma za duzo pieniazkow ze tak co 20 tysiecy przepala filter dpf. Z tego co dowiedzialem sie w serwisie to dpf wystarczy przepalic raz na 60 tysiecy mil czyli jakies 96 tysiecy km. Ja tylko raz przepalalem filterek dpf i zaplacilem 160 euro. Zaskakuje mnie to ze w Polsce biora az 1000 zl. Niema to jak zdzieranie ile sie da:) Moja mazdeczka kupilem trzyletnia majaca na liczniku 57 tysiecy mil. A teraz juz ma prawie 97 tysiecy mil wiec juz co nieco o niej wiem i zaden dpf niejest mi juz straszny bo dodaje pewny produkt do paliwka i robi on juz swoja robote:) Dodatkow delikatnie zmniejszyl zuzyciae paliwka wiec tym bardziej jestem zadowolony:) Pozdrawim wszystkich zoomowiczow:)
paulop79
 

Postprzez cirenevard » 23 maja 2013, 13:29

Witam

Widzę,że kolega paulop79 nie ma pieniążków ;p i "domowym" sposobem uciuła pare grosza na nowe kołpaki,oczywiście można dolewać czegoś tam do "palifka" i oszczędzić ileś tam grosza ale ja juz słyszałem o takich patencikach i na dłuższą metę się to nie sprawdza...ba powiem więcej trza jeszcze dołożyć bo to siadła jakaś pompa albo jakiś inny gadżet-gratuluję wyboru serwisu,że co 60 tysięcy Panu przepalają...i niech Pan nią trochę pojeździ bo 30 tysi nie przekonuje mnie za specjalnie...jako porada od eksperta;)pozdro <faja>
między pingiem a blastem kąsam kogo popadnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 13:02
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6,poj.2.0,rok prod.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6