Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez smile » 13 sie 2015, 20:40

To jest dobra kopia pewnie i w dodatku pierwszej wersji IDSa, obecnie jest IDS II . Oryginalny to koszt ponad 10.000 zł do nabycia tylko w ASO i to trzeba mieć wejścia. Ewentualnie możesz próbować u producenta czy dystrybutora na Europę, jakaś szwajcarska firma, która także dostarcza/serwisuje IDSy dla ASO.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Marianek » 14 sie 2015, 07:12

Do oryginalnego IDS-a 2również potrzebny jest dostęp do portalu Mazdy, bez tego stanie się bezużyteczny w szybkim czasie(jeśli mowa będzie o najnowszych modelach Mazdy).
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez gomazda » 15 sie 2015, 08:15

kwl87pr napisał(a):Witam
Na moje oko to trochę za niskie obroty utrzymywałeś, dla tego ten DPF Ci się zapychał.
Ja przy takich prędkościach jeżdżę na 5-tym biegu.
Moja mazda ma już prawie 240 tys. km przebiegu i żadnych problemów z DPF.
Jedyne co w niej zmieniłem to:
– tarcze i klocki z przodu
– klocki z tyłu
– pasek od alternatora bo czasami popiskiwał
– dolny wahacz z prawej i lewej strony bo już się zużył strzelał przy ruszaniu i hamowaniu, ale z takim przebiegiem to i tak długo wytrzymał

Po za tym to robię serwis na czas, leję paliwo i jeżdżę.
Pozdrawiam.


Witam wszystkich,

Ponownie zaglądam na forum po 1,5 roku chyba… w tej chwil mam 115k i żadnych problemów z DPF. Zmieniłem styl jazdy ..staram się utrzymywać około 2000 rpm i w trasie sprawdzam chwilowe spalanie.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 21:01
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2008
MZR-CD 2.0

Postprzez MrScary » 28 lut 2016, 23:26

Witajcie,
Opisze Wam moją historię z DPF w mojej maździe 6 GH rocznik 2008, 140KM.
2 lata temu przy przebiegu około 140 tys jadąc na wakacje autostradami do Chorwacji po przejechaniu 1200 km zjechałem na parking na kawe. Po ponownym odpaleniu auta, kontrolka DPF zaświeciła się i już nie zgasła. Pomny doświadczeniem innch wcisnąłem gaz, dałem obroty powyżej 2000. Niestety zaraz po tym kontrolka DPF przeszła w stan migania i włączyła się dodatkowo kontrolka check engine. Chciał nie chciał musiałem udać się do serwisu Mazdy i wypalić serwisowo. (zaznaczam, że olej wymieiałem 7000 tys km wcześniej). Wypaliłem. Wróciłem po wakacjach do Polski i wszystko było ok. Tak przejeździłem głównie w mieście i o czasu do czasu w trasie kolejne 12 tys km. Kolejne wakacje znów były 1600 km od domu. Zajechałem na nie bez problemu, ale w drodze powrotnej jadąc autostradą po przejechaniu 100 km znów zapaliła mi się kontrolka DPF. Tym razem udało się wypalić jadąc. Niestety po przejechaniu kolejnych 200 km auto już nie dało mi wypalić tej kontrolki ponieważ od razu zaczęła migać i zapalił się znów check engine. Wracałem w trybie serwisowym około 1200 km. Dojechałem, wypaliłem w serwisie. Wartości po wypaleniu były OK. Filtr czysty. Od tego czasu coraz częściej jadąc trasą z prędkościami autostradowymi dzieje się tak, że kontrolka zapala się w trasie, bądź zaraz po zwolnieniu i zjechaniu z niej. Kupiłem więc ELM327 oraz ściągnąłem program forscan. Z problemem walczę w taki sposób, że kasuje wartości DPF i ruszam. Wtedy zaczyna się wypalać, ale nie o to chodzi, żeby jeździć z komputerem w bagażniku. Ostatnio przeprowadziłem analizę w czasie jazdy autostradowej i zauważyłem, że po wypaleniu % wskaźnik zapchania filtra długo pozostaje w wartościach -56 do 100 a p przejechaniu dłuższego odcinka około 150 km i zwolnieniu pokazuje nagle 300% i więcej. Wtedy auto wpada natychmiast w tryb serwisowy i miga DPF. Nie ma sygnału do wypalenia przy prędkościach 120 – 140 km/h. W mieście wypala się ok. W trasie nie.
Czy ktoś miał takie przypadki? Może znacie receptę na uwolnienie się od problemu?
Myślałem o wycięciu, ale waham się. Cały czas biję się z myślami, co będzie jak zaczną sprawdzać emisję spalin i nie przejdę przeglądu technicznego. Znalazłem też na allegro taki zamiennik z 1500 zł. Podobno wstawia się i jeździ bez problemu. Czy ktoś z Was coś takiego założył. Jak to działa?
Proszę o jakieś sugestie.
MrScary
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 23:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez smile » 29 lut 2016, 20:17

Zapychanie nagle DPFu to skutek a nie przyczyna... Zacznij od podstawowych rzeczy... wyczyszczenia EGRu, sprawdź podkładki pod wtryskami. Problem jest tego typu, że nagle jest bardzo duży wzrost produkcji sadzy w cylindrach, tzn paliwo nie spala się w całości i w sposób prawidłowy. Może wtrysk jakiś sika niekontrolowanie przez chwilę? A może EGR się zacina?

Jak usuniesz DPF, to sadza która się osadza na filtrze DPF będzie wylatywać i truć innych a są to bardzo małe cząsteczki, bardzo wredne dla ludzi, zwierząt i przyrody.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez MrScary » 1 mar 2016, 21:00

Podkładki pod wtryskami wymienione jakies 12 tys temu, EGR czyszczony i działa. Parametry wtrysków widze na biezaco, przy 40 km/h mam na 1wtr -40, na 2wtr 0, na 3wtr -40, na 4wtr -12, A przy wyższych predkościach mam jeszcze lepsze parametry blizej 0.
Tak jak pisalem, w miescie wypala OK, ale w trasie jest problem i tylko w takiej autostradowej, gdzie dlugo jedziesz ze stala predkoscia.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 23:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez klosek6 » 2 mar 2016, 20:18

miałem identyczne objawy czyszczenie egr nic nie przyniosło , ale za to zaślepienie EGR tak teraz dpf wypala mi się średnio co 300 km a wcześniej co 90 km od tamtej pory zrobiłem ponad 15000 km i nie wiem co to dpf
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 19:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez gomazda » 6 mar 2016, 20:17

U mnie tak to wygląda ostatnie (ELM 327), przebieg 124 tys. km.

Około miesiąc temu na drodze ekspresowej przy prędkości 120km / 6bieg /2000 obr. /tempomat zapaliła się lampka DPF. Trzymałem około 3000 obrotów przez 10min i wszystko wróciło do normy.
Gdy samochód wchodzi w tryb wypalania DPFa (co 150 km u mnie w tej chwili ) odczuwalne są lekkie szarpnięcia przy dodawaniu lub odjęciu gazu. Czy ktoś z kolegów miał podobnie?

Pozdrawiam
Załączniki
dpf.JPG
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 21:01
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2008
MZR-CD 2.0

Postprzez MrScary » 6 mar 2016, 23:17

Tak, ja mam tak samo. Przy rozpoczeciu wypalania i do konca sa takie szarpniecia jakby samochod sam chcial dodac gazu. Zastanawiam sie, czy to ze nie wypala w trasie i pokazuje zanizone wartosci zapylenia a wlasciwie to chyba pokazuje roznice cisnien przed i po DPF to nie wina brudnego czujnika, moze to tez trzeba jakos przeczyscic. Nowe kosztuja krocie w serwisie. Jak wytlumaczyc fakt, ze jadac pokazuje male wartosci PM % a zwalniajac badz po jakies redukcji zmniejszeniu predkosci nagle pojawia sie taka warotosc, ze juz nie zaczyna wypalac tylko przechodzi w tryb migajacego DPF a pozniej w tryb serwisowy i amen??? Tak jak pisalem w miescie, nie ma z tym zadnego problemu PM% dochodzi do ponad 200% i zaczyna wypalac.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 23:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez zoltrix » 5 cze 2016, 08:22

Panowie,

DPF Na autostradzie wypala mi się co 130-150 km (chyba za często?) przy prędkości 140-160 km/h. Jazda na 6 biegu. Spalanie przy takiej jeździe 7,1 l/100km – czy to nie jest trochę dużo /felgi 18''/?
Przebieg 188 kkm. Do tej pory zrobiłem regulację zaworów, wymianę podkładek i rozrządu oraz olej z filtrami. Zalałem też Forte i skalibrowałem wtryski. Wszystkie mieszczą się w normie /dwa są bliskie zera, a dwa już nieco odstają, ale nie przekraczają 60. Od czego zacząć poszukiwania? Co powinienem sprawdzić ForeScanem?

Dodam, że regeneracja przebiega prawidłowo – nie zapala się kontrolka DPF.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Janusz626 » 22 cze 2016, 20:56

Mnie też dopadł problem z DPF.
Podobnie jak kolega wyżej opisuje, problem powraca na autostradzie.
Przebieg trochę ponad 170kkm, ja użytkuje ponad 80kkm, zawsze było ok, bez problemów.
Forscan mi znany, tylko musiałem go sobie przypomnieć po ostatniej awarii DPF.
Przeważnie wypala się co około 150km, w mieście nie ma problemów, ale ostatnio na wyjeździe z rodziną bach i kontrolka...
Na trasie wcześniej wypalił się normalnie, drugi raz widzę że wypala, ale zjechalismy na parking. Ledwo co włączyłem się do ruchu kontrolka zapaliła się, po kilku km zaczęła migać.
Z miejsca uruchomiłem Forscana, najpierw błąd P2458 (DPF świeci) a później P2463 (DPF miga).
Dojechałem jakoś do celu z wartością PM_ACC i PM_ACC_DSD ponad 10, wartość PM_GEN troszkę ponad 4.

Uruchomiłem Forscan i uruchomiłem wypalanie, wszystko wróciło do normy. Powrót do domu również bez problemu, po drodze wypalił się dwa razy normalnie.
Jedynie co zauważ, to to, że po wypalaniu wartość PM_ACC i PM_ACC_DSD nie wracają do wartości zero "0" jak to kiedyś było.
Jestem troszkę zaniepokojony cała sytuacją, wakacje urlop wyjazdy z rodziną itd, a tu stach, owszem pomoże mi Forscan ale oliwę nie zamierzam wymieniać co chwila.
Nie chce kastrowac wydechu, niech siedzi ten DPF, ale co począć,od czego zacząć?...


EDIT 29 czerwca.

Kilka regeneracji w drodze już za mną, jednak parametry PM_ACC i PM_ACC_DSD wracają do wartości zero "0" tak jak kiedyś.
O tamtej chwili gdy zaswiecila się kontrolka DPF (jak dotąd pierwszy raz od 3 lat, bo tyle mam GH) do dzisiaj jest wszystko w porządku.
Oby tak dalej, oliwa zmieniona, zobaczymy co będzie dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dominik146 » 26 gru 2018, 08:51

Mam pytanie: Czy ktoś próbował profilaktycznie wyczyścić DPF za pomocą np K2 DPF Cleaner? Zastanawiam się czy jestem w stanie zrobić to sam bo nie wiem gdzie go wpstrykać. W mojej 6 GH przy przebiegu 150tys jeszcze nigdy kontrolka DPFu się nie zapaliła ale trochę denerwuje mnie częste wypalanie, co ok 150-170km. EGR zaślepiony.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 08:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6