Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez CudownyBocianek » 14 cze 2014, 10:39

I tu bym sie z kolega Sebal mogl zgodzic. Az tak ekstremalnie nie probowalem :D wiec nie doswiadczylem jeszcze tego.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Sebal » 14 cze 2014, 14:46

No ja niestety przypadkiem tego doświadczyłem :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Wojtek » 14 cze 2014, 17:21

heh... wracając do sedna sprawy..
Wojtek napisał(a):P115A – jest wynikiem niskiego poziomu paliwa w baku...

...i nie ma to wpływu na zapychanie się filtra DPF... <głaszcze>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hubcias » 15 cze 2014, 16:34

Dzięki za wyjaśnienie usterki P115A.
Filtr udało się wyczyścić chemią i wypalić procedurą z testera.
Szukając przyczyny tak szybkiego zapełnienia filtra sprawdziłem podkładki pod wtryskami przez demontaż wtryskiwaczy, sprawdziłem też oczywiście same wtryski na specjalnym stole z pomiarem wydatków i dawek wtrysku. Test wyszedł pozytywnie, dawki wtrysków i przelewy były bardzo zbliżone miedzy sobą. Skorygowałem luzy zaworowe i poskładałem, zrobiłem też kasowanie i ponowną kalibrację wtrysków.
W tej chwili różnica ciśnień na biegu jałowym to ok. 1 kPa, a przy 3000 obr/min – 5 kPa, błędów obecnie nie wyświetla zobaczymy jak długo...
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 08:57
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: M6 GY RF5C 2003 r.
M6 GH RF7J 2008 r.

Postprzez igor46 » 15 cze 2014, 18:26

Witam pozmiemnialo sie tutaj troche od mojej ostaniej wizyty wiec podkleje sie pod temat. Szwagier kupil mazde 6 w kombi z 2009r oczywiscie diesel i mam male pytanko. chodza glosy ze do filtra czasteczek stalych trzeba dolewac jakiegos plynu, troche to dziwne wiec powiedzcie mi czy to prawda
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:54
Posty: 39
Skąd: Mysliborz-Saarbrücken
Auto: Mazda 6 kombi, 2003r. 2.0 121 km

Postprzez Wojtek » 15 cze 2014, 19:21

W M6 nie stosuje się płynów wspomagających wypalanie filtra DPF...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 27 cze 2014, 13:51

igor46 napisał(a):hodza glosy ze do filtra czasteczek stalych trzeba dolewac jakiegos plynu, troche to dziwne wiec powiedzcie mi czy to prawda


nie trzeba ale można mu pomóc,
np tym –> http://forte-nwe.pl/DPF-Cleaner-And-Regenerator
:)
spełnia swoje zadanie,
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez P4wel » 6 lip 2014, 20:46

Szanowni użytkownicy forum. Postanowiłem wylać w kilku zdaniach moją opinię na temat gorączki związanej z DPFem. Naczytałem się na forum o tym, że spalanie rośnie przy wypalaniu filtra i gdy tylko kupiłem auto, komputer od razu ustawiłem na spalanie chwilowe. Przy każdym wyjeździe z domu gorączkowo obserwowałem spalanie, a obawy przed zapaleniem się kontrolki prawie spędzały sen z powiek ;). Ostatnio doszedłem do wniosku ze mam to wszystko gdzieś. Komputer przełączyłem na zegar, spalania chwilowego nie sprawdzam, po prostu cieszę się jazdą. Jedyna zasada, której w tym aspekcie przestrzegam, to staram się trzymać obroty powyżej 2000 poza miastem. Kontrolka jeszcze nigdy mi się nie włączyła.

Pozdrawiam, szerokości.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2014, 14:53
Posty: 4 (0/2)
Auto: Mazda GH, MZR-CD 2.0, 2008r

Postprzez judoman » 8 lip 2014, 14:03

Spokojnie, spokojnie jeszcze zdąży Ci się kontrolka zaświecić, bo to nieuniknione.Dlaczego masz mieć lepiej niż My wszyscy :)
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 14:34
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH Kombi,2.0 Diesel 140 KM,2008 rok

Postprzez krystian77 » 5 sie 2014, 22:27

No właśnie – to nieuniknione. Ja też cieszyłem się że mi się nie zaświeca. U mnie okrągła liczba 128 wypalań przebiegła bez problemu. niestety 129 była zaznaczona również świecącą kontrolką. :( Trochę to z mojej winy bo: leciałem sobie około 18km Gierkówką , szósty bieg, ale z uwagi na to że testowałem nowy bagażnik na relingi i jechałem z dziećmi prędkość ograniczałem do120Kmph – czyli obroty około 1800rpm. Skręciłem z trasy na Piotrków i wtedy kontrolka DPF zasugerowała mi, abym jednak utrzymywał obroty powyżej 2k rpm. Podjechałem pod mieszkanie i wypakowałem samochód. Postanowiłem jeszcze trochę pojeździć i przy okazji podjechać na stacje bo paliwo miałem na wykończeniu. Po powtórnym odpaleni silnika kontrolka już nie świeciła pomimo, iż proces dopalania DPF jeszcze trwał około 10minut. <co?>
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez CudownyBocianek » 7 sie 2014, 23:01

krystian77 napisał(a):U mnie okrągła liczba 128 wypalań przebiegła bez problemu.

Kurde dziwna ta liczba wypaleń. Ile masz już przejechane kilometrów od ostatniej wymiany oleju?
Ja od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 7tyś. km i wypaleń mam 28 <co?> Co prawda ja mam silnik R2 ale i tak rozbieżność duuuuża. No chyba, że u Ciebie cały czas sandał w podłodze lub miasto....

krystian77 napisał(a): ... szósty bieg (...) prędkość ograniczałem do120Kmph – czyli obroty około 1800rpm...

U mnie przy tej prędkości na szóstym jest ponad 2000rpm. Długie te skrzynie w dieslu 2.0 <co?>
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez krystian77 » 8 sie 2014, 09:15

No może prędkość była trochę mniejsza, w każdym razie mój problem jest na tą chwilę trochę większy bo po przejechaniu około 200km na A1 z prędkością 130kph zapalił mi się DPF a po 30 sek. MIL i DPF – odczytany błąd – zapchanie DPF popiołem.
Znacie jakiś serwis w okolicach Koszalina gdzie bym mógł podjechać.
Na dodatek jeszcze wywaliło mi błąd P1200:00-6F (Zakres sygnału wtryskiwacza czy coś takiego) i teraz mi świeci MIL, DPF i jeszcze lampa świec żarowych. . Wie ktoś o co chodzi?
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 8 sie 2014, 19:34

Cześć Krystian, no szkoda że takie problemy...
Tym P1200 nie martw się bo to częsty błąd ELMa, wypaliles juz DPFa na kabelek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 8 sie 2014, 20:40

Procedury na kabelek próbowałem, ale nie działa. Przy kolejnych próbach raz odpaliła ale po2 sekundach się sama przerwała :(
Byłem też w Toruńskim serwisie Mazdy ale nie mieli czasu. A z kolei w jakimś nie autoryzowanym serwisie przy próbie z odpalenia z jakiegoś interfejsu ich sprzęt się zablokował.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 9 sie 2014, 17:51

Poradzileś sobie z problemem? Jakie błędy miałeś? Może to przez EGR o którym ostatnio pisałeś?....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 11 sie 2014, 23:51

Na obecna chwilę mój problem wygląda tak:
– Z uwagi na sytuacje osobistą musiałem trochę kilometrów przejechać z zapchanym DPF. I tu uwaga bo pomimo, iż mam błąd P242F – Mazda chodzi w trybie awaryjnym i znacznie ograniczyła moc(przyśpieszenie ma takie że włączenie się do ruchu to nie lada wyzwanie) to nie ograniczyła mi prędkości do 70kmph. Raczej się sam znacznie ograniczałem.
– Udało mi się poradzić z błędem P1200-00:6F. Kilkukrotna próba kasowania błędu nie przyniosła rezultatu. Pożyczyłem w drodze kluczyk 10 za pomocą którego zdjąłem osłonę silnika, a następnie odłączyłem i na nowo podłączyłem wtyczki elektryczne do wtryskiwaczy. Po powtórnym podłączeniu akumulatora błędu już nie było a kontrolka od świec żarowych już nie świeci. :)
– Pozostał niestety problem zapchanego DPF (Kontrolka MIL + DPF, oraz 3 błędy w PCM). Postęp jest taki że po usunięciu błędu P1200 startuje procedura dopalania "na kabelek". Niestety przerywa się po kilkudziesięciu sekundach – prawdopodobnie z powodu zbyt dużej różnicy ciśnień :( .
– Aktualnie zastanawiam się nad wyborem:
1. Czyszczenie chemiczne.
2. Zamiennik DPF reklamowany jako "System pasywnej regeneracji"
3. Usuniecie DPF.
Będę wdzięczny za opinie szczególnie dla wariantów 1 i 2.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez smile » 12 sie 2014, 08:46

Na początek zresetuj wartości DPF-u i ponów wypalanie. Rób to na gorącym silniku.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krystian77 » 13 sie 2014, 21:52

Na razie zdecydowałem się na opcje najtańszą, czyli mycie chemiczne.
Wymontowanie pomimo zapieczonych 2 nakrętek poszło w miarę sprawnie.
Przed myciem ciśnienie różnicowe było na poziomie 3-4 Kpa. Po założeniu wymytego filtra ciśnienie wynosiło również 5-6kPA. Po przejechaniu 3 km gdy resztki wody już odparowały ciśnienie różnicowe na biegu jałowym utrzymuje się w przedziale 0-1 kPa. Nawet przez 1 km świecił się sam DPF, a ale po 2 km zaświecił się też MIL ale nie było już błędu P242F, zostały tylko p2458 i P2455
Aby temu zaradzić odpaliłem procedurę statycznego dopalania DPF z Forscana. Przez pierwsze 3 minuty było siwo pod warsztatem. Potem już nic nie dymiło. Generalnie uważam procedura z Forscana działa inaczej niż ta "na kabelek" – żeby się nie powtarzać opisze to w wątku dotyczącym Forscana. Po równych 60 minutach procedura się zakończyła . Wykasowałem pozostałe błędy i wyjechałem na jazdę testową. Po 30 km parametry DPF wynoszą odpowiednio PM_GEN=1,PM_ACC=0, PM_ACC_DSD=0.
Dopiszę coś w temacie po przejechaniu paruset kilometrów lub w razie wcześniejszych problemów.

15.08.2014r.
Udało mi się znaleźć przyczynę błędu P1200:00 – przyczyną tego błędu jest nie udana procedura kalibracji wtryskiwaczy. Kolejna kalibracja rozwiązuję sprawę.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez marlad » 20 lis 2014, 23:45

Miałem taki przypadek w zeszłym tygodniu podczas próby wypalenia DPF ,że proces nie powiódł się i samochód nie odzyskał mocy. Robiłem Hella Guttmann Mega macs procedurą identyczną z IDS . Była też instrukcja procedury na kabelek ,ale nie decydowalem sie na to.

Ale na szczeście problem został rozwiązany
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Marianek » 21 lis 2014, 16:20

Hella nie ma identycznej procedury jak IDS.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6