Wzrost poziomu oleju

Postprzez Wantus » 9 kwi 2013, 23:41

Witajcie.
Zauważyłem wzrost poziomu oleju, mam ok. 1 cm ponad X. Samochód jeździ normalnie, nie zauważyłem nic dziwnego tylko spalanie wzrosło i to sporo. Choć raz zauważyłem biały dym za samochodem, utrzymywał się on przez jakieś 7 km i więcej się nie powtórzył. Dla porównania: mam odcinek ok. 3 km gdzie zawsze jadę 60km/h i mam spalanie ok. 3,5-4 l a teraz pokazuje mi nawet 7 l.

Czytałem posty o filtrze DPF, który mam, czy to możliwe, że jakieś 10 tys. km jak byłem w serwisie i sprawdzali mi filtr to był jak nowy, tzn. czysty a teraz już nie jest? Miesięcznie robię ok. 1200-1500 km, średnio jednorazowo ok. 30 km. Czyżby mój filtr nie miał kiedy się wypalić?

Rozumiem, że jedyne wyjście z sytuacji to teraz wymiana oleju i bieżące monitorowanie poziomu aby więcej się to nie powtórzyło. A jak powtórzy się za kolejne 7-8 tys. km, czy jest jakiś sposób na "normalną" jazdę? :(
Pomóżcie.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez chmooreck » 10 kwi 2013, 08:38

Wymień jak najszybciej ten olej i monitoruj.
Ja robię troszkę krótsze odcinki i z DPFem nie mam żadnego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Wantus » 10 kwi 2013, 17:46

Wymień jak najszybciej ten olej i monitoruj.
Ja robię troszkę krótsze odcinki i z DPFem nie mam żadnego problemu.


Dzięki za radę, właśnie dziś wymieniam olej.
Czyli nie ma recepty na właściwe "używanie" DPFa? Na różnych forach czytałem wpisy, że auta z tym filtrem nie są przeznaczone do jazdy krótszej niż 30-50 km jednorazowo... Pojawia się pytanie, po co takie auta? :|
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez Marianek » 10 kwi 2013, 18:38

Wantus napisał(a):Na różnych forach czytałem wpisy, że auta z tym filtrem nie są przeznaczone do jazdy krótszej niż 30-50 km jednorazowo... Pojawia się pytanie, po co takie auta?

To źle przeczytałeś, mój tyle nie przejeżdża i mam spokój. Temat rzeka i nie tutaj ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wantus » 10 kwi 2013, 18:55

Ok. to gdzie mam doczytać jak nie popełniać błędów i co robić aby jeździć bezproblemowo?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez Marianek » 10 kwi 2013, 20:19

Głownie tu; viewforum.php?f=90 .
Nie trzymaj samochodu na za niskich obrotach bo wydaje mi się ze stąd masz kłopoty z przybywaniem oleju.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wantus » 12 kwi 2013, 12:01

Nie trzymaj samochodu na za niskich obrotach bo wydaje mi się ze stąd masz kłopoty z przybywaniem oleju.


Dzięki za radę, to moje pierwsze auto z filtrem cząstek stałych...
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez Wantus » 18 paź 2013, 18:29

Po tych kilku miesiącach jazdy, mogę stwierdzić że faktycznie utrzymywanie wysokich obrotów opłaca się – Marianek miał rację :D
Na początku było dla mnie dziwne, że w aucie mogą być wskaźniki na bagnecie dwóch poziomów; jeden oznaczony literą F a drugi dużo dalej X. Z czymś takim spotykam się pierwszy raz, że po przekroczeniu standardowego maksimum można dalej spokojnie jeździć...
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez Marianek » 18 paź 2013, 23:07

Ciesze się ze pomogło <spoko> , poziom się zwiększa bo Madzia dobiera sobie ropy do zwiększenia temperatury w filtrze podczas wypalania. Kilkukrotne nie dokuczenie wypalania skutkuje podniesionym olejem na wskaźniku, powyżej x to olej do natychmiastowej wymiany. Bagnet regularnie sprawdzać, ja to robie co 2000km.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6