Podkładki pod wtryskami

Postprzez zygzak mcqueen » 26 mar 2013, 00:00

Witam,

Mazdę 6 GH posiadam zaledwie od miesiąca i niedawno dołączyłem do forum. Po przeczytaniu kilku pomocnych wątków i poradnika,wyszło mi, że tej wersji silnikowej powinienem profilaktycznie zainteresować się aktualizacją softu i wymianą podkładek pod wtryskami.
Zacznę od drugiej sprawy – na forum wyczytałem, że w GH także były montowane podkładki starego typu, i tu moje podstawowe pytanie: czy wiadomo od kiedy dokładnie Mazda montuje właściwe podkładki pod wtryskami (mam na myśli jakiś konkret np: numer seryjny)? W tej chwili auto ma 73kkm i nie widzę żadnych przedmuchów, nie jestem też zwolennikiem niepotrzebnej i bezsensownej wymiany z dobrego na nowe :)

W jednym z ostatnich AŚ przeczytałem, że w tym modelu była akcja serwisowa dotycząca DPF, ale w internecie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Czy ktoś korzystał z takiej akcji i czy chodzi tu właśnie o wymianę soft'u?
I w związku z tym moje 2 podstawowe pytanie: jaka jest aktualna wersja softu i czy mogę liczyć na bezpłatną aktualizację w ramach akcji serwisowej? Dodam, że jestem 2 właścicielem, ale auto pochodzi z polskiego rynku.

Pozdrawiam,
zygzak mcqueen
 

Postprzez Riki » 26 mar 2013, 09:04

Zadzwoń sobie do ASO, podaj VIN i niech chłopaki sprawdzą co u Ciebie było robione – będzie wiadomo,

Jak nie dymi z korka – zostaw temat :) jest OK, jeździć. Mały przebieg.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zygzak mcqueen » 26 mar 2013, 17:26

Wszystko fajnie, nawet 2 tygodnie temu byłem w ASO, chcąc zapytać o akcje serwisową, ale trafił mi się doradca serwisowy, któremu nie zależało nawet na zrobieniu dobrego wrażenia – stwierdził, że koledzy nie zostawili mu hasła do systemu. VIN zostawiłem, koleś obiecał sprawdzić i oddzwonić, oczywiście żadnego odzewu nie było. Zakładam, że na co dzień zajmował się inną marką (ASO przy salonie mazdy, obok były jeszcze 2 marki) bo kiedy zapytałem o podkładki, stwierdził, że nie ma możliwości aby podkładki pod wtryskami mogły mieć związek z czystością oleju silnikowego.
Właśnie dlatego pytam o konkretną wersję softu i usiłuje upewnić się czy do mojego auta trafił już nowy czy jeszcze stary typ podkładek. Nie bez znaczenia jest też kwestia czy mogę domagać się zmiany softu w ramach akcji, czy muszę dodatkowo za to płacić.
Zupełnie inaczej rozmawia się z klientem, który orientuje się w sytuacji i nie daje sobie wcisnąć kitu.
zygzak mcqueen
 

Postprzez smile » 7 kwi 2013, 22:45

zygzak mcqueen napisał(a):kiedy zapytałem o podkładki, stwierdził, że nie ma możliwości aby podkładki pod wtryskami mogły mieć związek z czystością oleju silnikowego
<glupek2> <glupek2> <glupek2>
Dlatego właśnie wielomarkowe salony/serwisy są do bani... skupia się tam na tej najbardziej dochodowej marce a i ludzie są jak by z przypadku...
Kolego, uzupełnij profil skąd jesteś, będzie łatwiej Cię pokierować w dobre ręce.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mcgreat » 1 wrz 2013, 11:50

Mam w planie wymianę oleju, jak zadzwoniłem do ASO z zapytaniem ile zapłce za kompleksowy przegląd przy 140 000 km . Panowie poinformowali mnie,że opróc wymiany oleju z filtrami przydałoby się wymienić uszczelki pod wtryskami . Niby to nie jest obowiązkowe , ale wskazane,że jak jakiś osad się dostanie to można mieć duże problemy. Totalnie nie wiem o co chodzi, ta usługa kosztuje ok. 500-600 zł i wtedy też reguluje się zawory.Nie wiem czy czegoś nie pomyliłem, natomiast proszę o wasze zdanie co do tego. Czy Kto coś takiego robił, czy to rzeczywiście jest konieczne. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 00:33
Posty: 17
Skąd: EL
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2008

Postprzez Janusz626 » 1 wrz 2013, 13:33

Oczywiście jest to konieczne! Postaw piwo chlopakom z serwisu ze zaproponowali wymianę podkladek pod wtryskami !
...temat poleci i tak do kosza... polowa forum z silnika diesla jest wlasnie o podkladkach, ewentualnie później placz i wydatek na remont silnika jakieś 6-8 tyś PLN :O

...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Jaksa » 4 wrz 2013, 23:54

Dokladnie tak jak Janusz napisal – wymieniaj.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ogest » 2 lis 2014, 21:49

Ja tak miedzy szukaniem radia do Madzi a innymi sprawi natrafiłem na wątek o podkładkach.
Niestety w silnym świetle widać spod korka wlewu oleju leciutki dymek
Mazda (GH 2008 rok) ma trochę powyżej 162 tys. Poprzedni właściciel nie wymieniał podkładek, nie regulował też zaworów (mimo wspaniałych kontaktów z ASO)
Tak wiec mimo że wymieniłem niedawno olej pojechałbym gdzieś i wymienili podkładki, wyregulował zawory i wymienił olej. Przy okazji niech prześwietla zawieszenie *teraz coś mi stuka jakby z tyłu (ach ten brak radia)

Pytanie przy okazji gdzie z tym jechać w Łodzi ?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2014, 08:11
Posty: 11
Skąd: EPA/EL
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GH 2008 Kombi

Postprzez Wojtek » 3 lis 2014, 16:44

ogest napisał(a):Pytanie przy okazji gdzie z tym jechać w Łodzi ?

mamy dział polecane warsztaty na dole forum... tam zajrzyj
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hubert0001 » 21 lip 2015, 19:26

Panowie powiedzcie mi przy jakiej temperaturze silnika można sprawdzić czy nie dymi z pod korka wlewu oleju.Wydaje mi się że ma to znaczenie ,choć może się mylę.Jak sprawdzam na dobrze rozgrzanym silniku prosto z trasy to leci delikatny dymek,natomiast gdy silnik przestygnie tak do 60 stopni to po otwarciu korka dymku nie ma.I teraz moje pytanie ,czy przy dobrze nagrzanym silniku olej paruje i to jest właśnie para,czy się mylę?.Dodam że profilaktycznie zmieniałem podkładki 14 tyś km temu,ale nigdy się temu tak nie przypatrywałem.
Proszę o poradę żeby rozwiać moje wątpliwości.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 21:12
Posty: 17
Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km

Postprzez smile » 21 lip 2015, 21:33

Nagrzany do normalnej temperatury, tj 90 st.
Generalnie wiesz jak pachną spaliny z silnika diesla? Jeśli z korka wlewu oleju czujesz zapach spalin i nie masz co do tego wątpliwości, to podkładki do wymiany. Jeśli czujesz jakieś inne zapachy to podkładki OK. Z oleju może odparowywać np. olej napędowy i to widzisz jako delikatny dymek.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hubert0001 » 21 lip 2015, 21:51

No wydaje mi się że nie są to spaliny ,bo to by było chyba ewidentnie czuć.Natomiast zastanawiam się czy olej gdy jest mocno nagrzany po trasie i na dodatek przy temperaturze na zewnątrz 30 stopni paruje?.Akurat wymieniałem go wczoraj i jest świeżutki.Może się mylę ,ale gdyby podkładki przepuszczały ,to na zimnym silniku też by dmuchało dymkiem jak i na ciepłym.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 21:12
Posty: 17
Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6