Witam,
Mazdę 6 GH posiadam zaledwie od miesiąca i niedawno dołączyłem do forum. Po przeczytaniu kilku pomocnych wątków i poradnika,wyszło mi, że tej wersji silnikowej powinienem profilaktycznie zainteresować się aktualizacją softu i wymianą podkładek pod wtryskami.
Zacznę od drugiej sprawy – na forum wyczytałem, że w GH także były montowane podkładki starego typu, i tu moje podstawowe pytanie: czy wiadomo od kiedy dokładnie Mazda montuje właściwe podkładki pod wtryskami (mam na myśli jakiś konkret np: numer seryjny)? W tej chwili auto ma 73kkm i nie widzę żadnych przedmuchów, nie jestem też zwolennikiem niepotrzebnej i bezsensownej wymiany z dobrego na nowe
W jednym z ostatnich AŚ przeczytałem, że w tym modelu była akcja serwisowa dotycząca DPF, ale w internecie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Czy ktoś korzystał z takiej akcji i czy chodzi tu właśnie o wymianę soft'u?
I w związku z tym moje 2 podstawowe pytanie: jaka jest aktualna wersja softu i czy mogę liczyć na bezpłatną aktualizację w ramach akcji serwisowej? Dodam, że jestem 2 właścicielem, ale auto pochodzi z polskiego rynku.
Pozdrawiam,
Podkładki pod wtryskami
Strona 1 z 1
Wszystko fajnie, nawet 2 tygodnie temu byłem w ASO, chcąc zapytać o akcje serwisową, ale trafił mi się doradca serwisowy, któremu nie zależało nawet na zrobieniu dobrego wrażenia – stwierdził, że koledzy nie zostawili mu hasła do systemu. VIN zostawiłem, koleś obiecał sprawdzić i oddzwonić, oczywiście żadnego odzewu nie było. Zakładam, że na co dzień zajmował się inną marką (ASO przy salonie mazdy, obok były jeszcze 2 marki) bo kiedy zapytałem o podkładki, stwierdził, że nie ma możliwości aby podkładki pod wtryskami mogły mieć związek z czystością oleju silnikowego.
Właśnie dlatego pytam o konkretną wersję softu i usiłuje upewnić się czy do mojego auta trafił już nowy czy jeszcze stary typ podkładek. Nie bez znaczenia jest też kwestia czy mogę domagać się zmiany softu w ramach akcji, czy muszę dodatkowo za to płacić.
Zupełnie inaczej rozmawia się z klientem, który orientuje się w sytuacji i nie daje sobie wcisnąć kitu.
Właśnie dlatego pytam o konkretną wersję softu i usiłuje upewnić się czy do mojego auta trafił już nowy czy jeszcze stary typ podkładek. Nie bez znaczenia jest też kwestia czy mogę domagać się zmiany softu w ramach akcji, czy muszę dodatkowo za to płacić.
Zupełnie inaczej rozmawia się z klientem, który orientuje się w sytuacji i nie daje sobie wcisnąć kitu.
-
zygzak mcqueen
zygzak mcqueen napisał(a):kiedy zapytałem o podkładki, stwierdził, że nie ma możliwości aby podkładki pod wtryskami mogły mieć związek z czystością oleju silnikowego
Dlatego właśnie wielomarkowe salony/serwisy są do bani... skupia się tam na tej najbardziej dochodowej marce a i ludzie są jak by z przypadku...
Kolego, uzupełnij profil skąd jesteś, będzie łatwiej Cię pokierować w dobre ręce.
Mam w planie wymianę oleju, jak zadzwoniłem do ASO z zapytaniem ile zapłce za kompleksowy przegląd przy 140 000 km . Panowie poinformowali mnie,że opróc wymiany oleju z filtrami przydałoby się wymienić uszczelki pod wtryskami . Niby to nie jest obowiązkowe , ale wskazane,że jak jakiś osad się dostanie to można mieć duże problemy. Totalnie nie wiem o co chodzi, ta usługa kosztuje ok. 500-600 zł i wtedy też reguluje się zawory.Nie wiem czy czegoś nie pomyliłem, natomiast proszę o wasze zdanie co do tego. Czy Kto coś takiego robił, czy to rzeczywiście jest konieczne. pozdrawiam
- Od: 19 maja 2011, 00:33
- Posty: 17
- Skąd: EL
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2008
Oczywiście jest to konieczne! Postaw piwo chlopakom z serwisu ze zaproponowali wymianę podkladek pod wtryskami !
...temat poleci i tak do kosza... polowa forum z silnika diesla jest wlasnie o podkladkach, ewentualnie później placz i wydatek na remont silnika jakieś 6-8 tyś PLN :O
...z LG 4X HD i Tap II
...temat poleci i tak do kosza... polowa forum z silnika diesla jest wlasnie o podkladkach, ewentualnie później placz i wydatek na remont silnika jakieś 6-8 tyś PLN :O
...z LG 4X HD i Tap II
Dokladnie tak jak Janusz napisal – wymieniaj.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja tak miedzy szukaniem radia do Madzi a innymi sprawi natrafiłem na wątek o podkładkach.
Niestety w silnym świetle widać spod korka wlewu oleju leciutki dymek
Mazda (GH 2008 rok) ma trochę powyżej 162 tys. Poprzedni właściciel nie wymieniał podkładek, nie regulował też zaworów (mimo wspaniałych kontaktów z ASO)
Tak wiec mimo że wymieniłem niedawno olej pojechałbym gdzieś i wymienili podkładki, wyregulował zawory i wymienił olej. Przy okazji niech prześwietla zawieszenie *teraz coś mi stuka jakby z tyłu (ach ten brak radia)
Pytanie przy okazji gdzie z tym jechać w Łodzi ?
Niestety w silnym świetle widać spod korka wlewu oleju leciutki dymek
Mazda (GH 2008 rok) ma trochę powyżej 162 tys. Poprzedni właściciel nie wymieniał podkładek, nie regulował też zaworów (mimo wspaniałych kontaktów z ASO)
Tak wiec mimo że wymieniłem niedawno olej pojechałbym gdzieś i wymienili podkładki, wyregulował zawory i wymienił olej. Przy okazji niech prześwietla zawieszenie *teraz coś mi stuka jakby z tyłu (ach ten brak radia)
Pytanie przy okazji gdzie z tym jechać w Łodzi ?
- Od: 8 kwi 2014, 08:11
- Posty: 11
- Skąd: EPA/EL
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GH 2008 Kombi
ogest napisał(a):Pytanie przy okazji gdzie z tym jechać w Łodzi ?
mamy dział polecane warsztaty na dole forum... tam zajrzyj
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie powiedzcie mi przy jakiej temperaturze silnika można sprawdzić czy nie dymi z pod korka wlewu oleju.Wydaje mi się że ma to znaczenie ,choć może się mylę.Jak sprawdzam na dobrze rozgrzanym silniku prosto z trasy to leci delikatny dymek,natomiast gdy silnik przestygnie tak do 60 stopni to po otwarciu korka dymku nie ma.I teraz moje pytanie ,czy przy dobrze nagrzanym silniku olej paruje i to jest właśnie para,czy się mylę?.Dodam że profilaktycznie zmieniałem podkładki 14 tyś km temu,ale nigdy się temu tak nie przypatrywałem.
Proszę o poradę żeby rozwiać moje wątpliwości.
Proszę o poradę żeby rozwiać moje wątpliwości.
- Od: 28 gru 2013, 21:12
- Posty: 17
- Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km
Nagrzany do normalnej temperatury, tj 90 st.
Generalnie wiesz jak pachną spaliny z silnika diesla? Jeśli z korka wlewu oleju czujesz zapach spalin i nie masz co do tego wątpliwości, to podkładki do wymiany. Jeśli czujesz jakieś inne zapachy to podkładki OK. Z oleju może odparowywać np. olej napędowy i to widzisz jako delikatny dymek.
Generalnie wiesz jak pachną spaliny z silnika diesla? Jeśli z korka wlewu oleju czujesz zapach spalin i nie masz co do tego wątpliwości, to podkładki do wymiany. Jeśli czujesz jakieś inne zapachy to podkładki OK. Z oleju może odparowywać np. olej napędowy i to widzisz jako delikatny dymek.
No wydaje mi się że nie są to spaliny ,bo to by było chyba ewidentnie czuć.Natomiast zastanawiam się czy olej gdy jest mocno nagrzany po trasie i na dodatek przy temperaturze na zewnątrz 30 stopni paruje?.Akurat wymieniałem go wczoraj i jest świeżutki.Może się mylę ,ale gdyby podkładki przepuszczały ,to na zimnym silniku też by dmuchało dymkiem jak i na ciepłym.
- Od: 28 gru 2013, 21:12
- Posty: 17
- Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6