Szarpanie na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow

Postprzez RODDY » 12 wrz 2016, 21:23

Witam a ja mam tez problem od około 3 tyg,falują obroty na zimnym silniku,przyspiesza,zwalnia,tak było tez na rozgrzanym....ale wyczyściłem przepływomierz i na rozgrzanym narazie równo ale nadal lekkie szarpanie na 1 biegu,falowanie obrotów(na zimnym)????co myślicie o tym.....może zalać forte,przepustnice wyczyścić,egr????dzieki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez wulkanizacja. OLPE » 23 lip 2021, 13:10

Witam. Jestem tu nowy na tym forum ale chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami. Posiadam mazdę gh rocznik 2009 silnik 2.2 mzr-cd 125 koni zmapowaną na 170 koni. Mam wywalony filtr cząstek stałych. Też mam problem z szarpaniem podczas jazdy na zimnym silniku. Zjawisko to występuję praktycznie za każdym razem na zimnym silniku przez kilkaset metrów potem problem znika. zaznaczam że gdy ujmę gazu lub go dodam szarpanie ustaje.
Jak dotąd wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa co nie przyniosło rezultatu. zdjęcie klemy z akumulatora i zrestartowanie komputera też nie pomogło. Wyczytałem na forum że wiele osób twierdzi że pomoże wyczyszczenie przepustnicy i układu dolotowego. Całkowicie się z tym zgadzam i sam niedługo wyczyszczę przepustnicę i układ dolotowy. Wiele osób twierdzi że czyszczenie przepustnicy pomaga na jakiś czas. Ja planuje także zaślepić zawór EGR który ma za zadanie recyrkulację spalin. Niewiele osób sobie chyba zdaje sprawę jak spaliny z zaworu EGR zanieczyszczają układ dolotowy i przepustnicę. Myślę że w sobotę się tym zajmę i podzielę się z wami wynikami mojej roboty. W ubiegłym tygodniu w drugim autku jakie posiadam mazda 323c 1997r 1.5 benzyna 88koni wyczyściłem z kolei przepustnicę układ dolotowy i silniczek krokowy a raczej był po rozebraniu jakiś zawór ciśnieniowy a nie silnik krokowy. Syf był niesamowity w tych elementach. Wyczyściłem to rozpuszczalnikiem i pędzelkiem w metalowej brytfance podczas tej pracy zauważyłem że w tym aucie jest zawór EGR. Nie myślałem że w benzynowym silniku jeszcze takim starym jest EGR. To już wiedziałem skąd tyle syfu w dolocie i przepustnicy. Wykonałem uszczelkę z metalowej pokrywki puszki po farbie i zaślepiłem EGR. Rezultat BAJKA!. Silnik chodzi równiutko ma od razu wyższe troszkę obroty ,które wreszcie nie falują a co najważniejsze; Lepiej odpala i nie szarpie nim przy ruszaniu można płynnie ruszyć. Do tej pory byłem u kilku mechaników mieli różne pomysły nowe świece, nowe kable zapłonowe, kupno nowego silnika krokowego, wymiana przepływomierza a nikomu się nie chciało zajrzeć do przepustnicy. W dieslu czysty dolot i przepustnica tak samo ma bardzo duże znaczenie.

Dopisano 23 lip 2021, 12:10:

Witam. Jestem tu nowy na tym forum ale chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami. Posiadam mazdę gh rocznik 2009 silnik 2.2 mzr-cd 125 koni zmapowaną na 170 koni. Mam wywalony filtr cząstek stałych. Też mam problem z szarpaniem podczas jazdy na zimnym silniku. Zjawisko to występuję praktycznie za każdym razem na zimnym silniku przez kilkaset metrów potem problem znika. zaznaczam że gdy ujmę gazu lub go dodam szarpanie ustaje.
Jak dotąd wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa co nie przyniosło rezultatu. zdjęcie klemy z akumulatora i zrestartowanie komputera też nie pomogło. Wyczytałem na forum że wiele osób twierdzi że pomoże wyczyszczenie przepustnicy i układu dolotowego. Całkowicie się z tym zgadzam i sam niedługo wyczyszczę przepustnicę i układ dolotowy. Wiele osób twierdzi że czyszczenie przepustnicy pomaga na jakiś czas. Ja planuje także zaślepić zawór EGR który ma za zadanie recyrkulację spalin. Niewiele osób sobie chyba zdaje sprawę jak spaliny z zaworu EGR zanieczyszczają układ dolotowy i przepustnicę. Myślę że w sobotę się tym zajmę i podzielę się z wami wynikami mojej roboty. W ubiegłym tygodniu w drugim autku jakie posiadam mazda 323c 1997r 1.5 benzyna 88koni wyczyściłem z kolei przepustnicę układ dolotowy i silniczek krokowy a raczej był po rozebraniu jakiś zawór ciśnieniowy a nie silnik krokowy. Syf był niesamowity w tych elementach. Wyczyściłem to rozpuszczalnikiem i pędzelkiem w metalowej brytfance podczas tej pracy zauważyłem że w tym aucie jest zawór EGR. Nie myślałem że w benzynowym silniku jeszcze takim starym jest EGR. To już wiedziałem skąd tyle syfu w dolocie i przepustnicy. Wykonałem uszczelkę z metalowej pokrywki puszki po farbie i zaślepiłem EGR. Rezultat BAJKA!. Silnik chodzi równiutko ma od razu wyższe troszkę obroty ,które wreszcie nie falują a co najważniejsze; Lepiej odpala i nie szarpie nim przy ruszaniu można płynnie ruszyć. Do tej pory byłem u kilku mechaników mieli różne pomysły nowe świece, nowe kable zapłonowe, kupno nowego silnika krokowego, wymiana przepływomierza a nikomu się nie chciało zajrzeć do przepustnicy. W dieslu czysty dolot i przepustnica tak samo ma bardzo duże znaczenie.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2021, 12:01
Posty: 1
Auto: mazda 6 gh 2.2 mzr-cd 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6