Szarpanie na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow

Postprzez Kamil » 8 lip 2011, 13:06

tak więc również czekam z niecierpliwością czekam na podzielenie się informacją z odyssey'a.
Kamil
 

Postprzez najtopes » 8 kwi 2013, 21:06

Witam niecaly miesiac jestem posiadaczem tego cacka.Niestety po jakims tygodniu pojawil sie jakis maly lub duzy problem Mianowicie od jakiegos czasu jak jest nie rozgrzana nie idzie nia normalnie ruszyc tylko rusza ...na kangurka,,,,jak juz silnik sie rozgrzeje jest wsio wporzadku.
czy ktos z was moze mial cos podobnego?
Ostatnio edytowano 9 kwi 2013, 19:57 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Łącze tam gdzie trzeba, zapraszam do działu Nasze Mazdy. Tam można pochwalić się nabytkiem.
najtopes
 

Postprzez polak900 » 9 kwi 2013, 13:12

Dziwna sprawa, u mnie wsio ok
ja ruszam tylko unosząc nogę na sprzęgle, jak się bujnie to tylko dodaje gazu
Nie ma takiego objawu
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez najtopes » 9 kwi 2013, 19:00

Nie wiem moze cos ze sprzeglem jest cos nie tak....
To jest moja pierwsza mazda i jak narazie dopiero ja poznaje.
Ale cos mi w tym nie pasuje...wczesniej mialem mondelaka 2.0 mk3 i czegos takiego nie bylo

Dopisano 9 kwi 2013, 19:14:

Zrobilem tak jak kolega napisal i odziwo jest wsio oki...???!!! <glupek2>
najtopes
 

Postprzez wwy » 12 maja 2013, 22:27

Witam,

Panowie, mam podobny problem jak większość Was ze swoją 6.
Mam ją od niedawna, tj. kilku tygodni, i od początku wyczułem poszarpywania na ciepłym silniku na 3-4 biegu w zakresie 1500-2000 obr., dlatego przeczytawszy na forum w innym wątku o możliwych przyczynach, zleciłem przy wymianie oleju przeczyszczenie EGR'a oraz kalibrację wtrysków.
I muszę przyznać, że znacznie się polepszyło, choć szarpanie na 4 biegu na tempomacie przy ok. 1800 obr. pozostało.
Przy czym, mam wrażenie, że teraz z kolei bardziej szarpie na zimnym silniku z rana.
Objawy identyczne jak opisywał dan54, przy czym u mnie już po uruchomieniu silnika na biegu jałowym silnik lekko "fałszuje" przez kilka pierwszych sekund.
Czy komuś z Was udało się jakkolwiek zgłębić bardziej przyczyny problemu?

Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez ajsmeno » 31 maja 2013, 20:16

Ja również mam takie szarpanie, przez kilka metrów, później jest oki. Czy ktoś już zweryfikował tą usterkę? Bedę chciał pod kompa podłączyć, może coś pokaże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Sebal » 15 cze 2013, 22:02

Uważam że bez szerszej diagnostyki się nie obędzie. Trzeba moim zdaniem sprawdzić ciśnienie na szynie CR, EGR, przepływomierz
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez lollul » 23 cze 2013, 16:09

Nie chce marwić... Szarpanie przy wolnej jeździe (20-30km/h) było u mnie pierwszym objawem. Później doszła głośna praca już nawet po rozgrzaniu. Skończyło się na wymianie wtrysku (przy przebiegu 50K). Jestem lżejszy o 2K zł ale teraz jedzie pięknie.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2013, 12:43
Posty: 2
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GH 2008

Postprzez Łukasz » 31 lip 2013, 23:24

Zaślepiłem EGR.Zero problemu z szarpaniem.Żadna kontrolka się nie świeci a zrobiłem już kilka tysięcy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez wwy » 16 wrz 2013, 17:10

Panowie, zaraz po poprzednim wpisie zastosowałem 2 opakowania forte advanced diesel fuel conditioner na zupełną rezerwę w zbiorniku, ale nie stwierdziłem poprawy z szarpaniem.
Po przejechaniu ok. 15 tys. km od poprzedniego mojego wpisu w tym wątku, wymieniałem kilka dni temu w zaprzyjaźnionym warsztacie olej i filtry. Przy okazji (standardowo) poprosiłem o inspekcję komputerem, zwłaszcza, że ok. 10 tys. km temu zrobiłem remapę (polecam każdemu!).
Po podpięciu okazało się, że jest błąd związany z dawką paliwa na wtryskach, więc stwierdziliśmy, że zrobimy kalibrację wtrysków.
I teraz najlepsze, po kalibracji problem szarpania znikł... Warto zaznaczyć, że po pierwszej kalibracji (15 tys. km wcześniej) nie było poprawy. Wnoszę, że musiał pomóc preparat Forte, tylko poprawa nastąpiła dopiero po kalibracji wtrysków....

Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Janusz626 » 25 wrz 2013, 12:10

wwy napisał(a):I teraz najlepsze, po kalibracji problem szarpania znikł..

...potwierdzam, również miałem takie same objawy.
Po kalibracji wtrysków szarpanie ustąpiło, jak narazie skutecznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez ajsmeno » 6 sty 2014, 21:28

A więc tak, przyczyną szarpania na zimnym silniku, była zabrudzona przepustnica. Po przeczyszczeniu benzyna ekstracyjną, auto nic nie szarpie na zimnym, wszystko jest w należytym porządku.

Obrazek

Obrazek

Czas wyciągnięcia to około 10-15 min. Ja robiłem to z kolegą mechanikiem. Około 1.5-2 godzin, zeszło nam z wyczyszczeniem przepustnicy.

Polecam każdemu, kto ma problem z szarpaniem na zimnym silniku.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Janusz626 » 11 sty 2014, 14:05

ajsmeno napisał(a):ajsmeno

...a co ma przepustnica silnika benzynowego do silnika diesla ?? <co?> <spoko> ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marine_4000 » 11 lut 2014, 10:55

ajsmeno napisał(a):Polecam każdemu, kto ma problem z szarpaniem na zimnym silniku.

No to miałeś sporo szczęćia. Ja w GG czyszczę przepustnicę i przepływomierz regularnie, ale nie rozwiązało to mojego problemu z lekkim szarpaniem. Obajwy takie same jak tutaj. Tylko pierwsze kilkaset metrów na zimnym silniku przy utrzymywaniu stałej prędkości.

A może to elektroniczny pedał gazu szwankuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez ajsmeno » 11 lut 2014, 20:20

Minęło parę tygodni, po czyszczeniu. Pierwsze kilka dni było bez szarpania. Teraz problem czasami znów występuje.. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Janusz626 » 12 lut 2014, 11:09

...ja to już nie mam pojęcia czy ten temat odnośnie czyszczenia przepustnicy jest dla Diesla czy benzyny..... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marine_4000 » 12 lut 2014, 13:46

Janusz626 napisał(a):jest dla Diesla czy benzyny.....

A jest jakaś różnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Janusz626 » 12 lut 2014, 13:50

Tak, ponieważ chciałem doradzić koledze ajsmeno kalibrację wtryskiwaczy po tym czyszczeniu przepustnicy ale zobaczyłem że kolega posiada silnik benzynowy, przecież to temat w dziale silników diesla a konkretnie RF-7J...
No zasadniczo czy przepustnica w dieslu jest taka sama jak silniku benzynowym....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marine_4000 » 12 lut 2014, 15:55

Dział działem, ale objawy mamy takie same w silniku benzynowym.
Po wyeliminowaniu/sprawdzeniu punktów charakterystycznych dla danego typu silnika szukamy również w innych tematach.
Może ustarka dotyczy samochodu jakim jest ogólnie Mazda 6 a nie konkretnego silnika.
Skoro zaśmiecamy, to przepraszam traktorzystów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Janusz626 » 12 lut 2014, 18:28

Ok, wiec jak tobie szarpanie powraca po uprzednim czyszczeniu przepustnicy to proponuje a nawet namawiam Cię na kalibracje wtryskiwaczy w serwisie pod IDSem, a awaryjnie na kalibracje kabelkiem.
...działu przecież nie pomyliłem... zapalniczki tez są na benzynę, a jak się skończy zostają zapałki ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6