Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez bieski » 2 lut 2014, 20:57

rumpek napisał(a):Gdy się zaświeci kontrolka oznacza to że DPF nie wykonał samooczyszczenia

Wrzucam fotkę co i jak. Może teraz będzie dla niektórych jaśniej:
Obrazek
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez naciak2 » 2 lut 2014, 22:28

Kasa w bloto to fakt ale nie dlatego ze wycielem filtr tylko ze kupilem disla zamiast benzyny.Teraz juz wiem co powinienem zrobic.Kazdy z was ma swoje zdanie na ten temat i niech tak zostanie.Ja dziele sie z opina i mowie jak jest w moim przypadu.Trucie ludzi o ktorym mowisz to troche zle okreslenie.Popatrz na stare disle na ulicach i zastanow sie o czym mowisz.Kazdy wie ze wypalanie fitra samemu niczego nie rozwiaze bo jesli juz cos zaczyna sie z nim dziac nic tym nie zdzialasz chyba ze kupisz nowy filtr a wielu z was domysla sie jakie sa tego koszty.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez polak900 » 2 lut 2014, 23:47

+1 właśnie dlatego nie kupiłem sobie mazdy D
Ale to jeszcze zależy jaką kupujesz?
Jakbym się decydował teraz na wersję D to tylko nową z salonu, używki nie wchodzą w grę
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez standrej » 3 lut 2014, 00:00

W instrukcji obsługi samochodu jest wszystko, co powinieneś wiedzieć jako użytkownik produktu.
Jeśli Twoja edukacja zatrzymała się na kursie prawa jazdy z epoki fiacika i ciapka i uważasz, że nie zaszły istotne zmiany od tamtej epoki, to spoko :D

Mądry jesteś widzę i dowcipny.Nieładnie.
Na jakim etapie Ty kolego się zatrzymałeś?



Nie ma złych dni, tylko czasem alkoholu brak ;)
To moje czyżby było do osobnika, którego cytowałem.[/quote]

Ale kultura musi być, smile. Mimo ze podziękowałem Ci cwaniaka rzeżesz wszystko wiedzącego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Marianek » 3 lut 2014, 10:39

smile napisał(a):Jeśli Twoja edukacja zatrzymała się na kursie prawa jazdy z epoki fiacika i ciapka i uważasz, że nie zaszły istotne zmiany od tamtej epoki, to spoko :D

Smile nie trzeba już dogryzać, lepiej wyjaśniać.



naciak2 napisał(a):Popatrz na stare disle na ulicach i zastanow sie o czym mowisz.Kazdy wie ze wypalanie fitra samemu niczego nie rozwiaze bo jesli juz cos zaczyna sie z nim dziac nic tym nie zdzialasz chyba ze kupisz nowy filtr a wielu z was domysla sie jakie sa tego koszty.


Właśnie po to wymyślono DPF żeby nowe Diesle nie truły ludzi jak te stare, przypominam ze nie chodzi tylko o CO² jak każdy myśli, taka była główna idea stworzenia filtra DPF i FAP. Wypalenie samemu DPF wg instrukcji da wiele i to każdy kto czytał instrukcje wie, jak wielu użytkowników Mazd i nie tylko. A jak się coś zaczyna z nim dziać to trzeba się zastanowić nad przyczyna bo to nie tylko styl jazdy, mogą być również problemy z silnikiem itd, itd.

Diesla nie trzeba się bać, tylko trzeba umieć go użytkować i nie jest to auto specjalnej troski, o kupnie już nie wspominam bo ze sprowadzonych do Polski 95% to złomy, ale to chyba każdy wie? am może jednak nie <diabełek> .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6998 (209/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez rumpek » 3 lut 2014, 11:39

Marianek masz rację,każdy kupując auto z zachodu myśli że jest super zadbane i przebieg musi być poniżej 150 tys. przebiegu. Jednak większość klekotów sprowadzonych są to auta poflotowe które nierzadko po 5 latach mają ok. 300 tys. dlatego tam są sprzedawane poniżej wartości rynkowej .
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez smile » 3 lut 2014, 18:34

standrej napisał(a):Mądry jesteś widzę i dowcipny.

Dziękuję, chwalę to sobie.
standrej napisał(a):Nieładnie.

a to niby dlaczego?
standrej napisał(a):Na jakim etapie Ty kolego się zatrzymałeś?

Kolego?! Kto nie idzie do przodu, ten się cofa...
A jak ktoś myśli, że wie już wszystko, to nic nie wie.

Marianek napisał(a):Smile nie trzeba już dogryzać, lepiej wyjaśniać.

Wszystko już zostało opisane odnośnie DPF-u w kilku wątkach.
No ale zawsze znajdzie się ktoś, kto zamiast doczytać ze zrozumieniem to będzie tworzył nowe teorie... zaśmiecając forum.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hubcias » 16 maja 2014, 00:12

Witam Forumowiczów,
dołączam się do wątku i proszę o pomoc. Niedawno zakupiłem GH z przebiegiem 116700 km od I właściciela, krajowa, z udokumentowanym serwisem do 98000 km. Wymieniłem olej bo był mocno rozrzedzony (zlałem ok 7 litrów, na bagnecie brakowało 1 cm do X), zalałem Dexelia DPF 5W30 4 litry (prawie max na bagnecie). Skasowałem inspekcję testerem Bosch KTS650, przed skasowaniem odczytałem przebieg od ostatniej wymiany – pokazywał ok. 18000 km co by się zgadzało z historią serwisową. Użytkuję auto w cyklu mieszanym z przewagą jazdy po mieście (75%). Tak przejechałem 3000 km starając się utrzymywać obroty powyżej 2000. Ostatnio przejechałem trasę ok. 350 km z tego 35 km musiałem ostro pogonić na A2 bo żle zjechałem ( 3700 obr/min na 6 biegu). Wracałem już spokojnie 2200 obr/min na tempomacie 130 km/h. Problem pojawił się po powrocie, po kolejnym uruchomieniu silnika zapaliły się check engine i miganie dpf. Poziom oleju jest 1 cm ponad max. Odczytałem błędy KTSem: P2458 i P2463, po przejechaniu jeszcze ok 20 km pojawił się trzeci błąd P242F. Przeprowadziłem też diagnostykę testerem Delphi DS150E new VCI i odczytałem takie parametry (wybrane):
licznik regeneracji 714
nagromadzenie PM 15 gram/litr
wytwarzanie PM 3 gram/litr
czujnik różnicy ciśnień w ukł. wyd. bieg jał. ok 4,0 kPa
przy 2000 obr/min ok 10,0 kPa, przy 3000 ok. 16,0 kPa
Próbowałem zainicjować wymuszona procedurę wypalania testerem Delphi ale nie poszło. Jest jeszcze tam procedura resetowania DPFu i mam pytanie czy mogę go zresetować i spróbować ponownie wymusić wypalanie ?
Czy lepiej dać sobie spokój z uniwersalnymi testerami i zrobić wypalanie IDS ?
Pytam bo na IDS będę mógł dopiero w przyszłym tygodniu jechać.
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:57
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: M6 GY RF5C 2003 r.
M6 GH RF7J 2008 r.

Postprzez Li Mu Bai » 16 maja 2014, 01:36

Popatrz na samą górę tej strony, na taki ładny obrazek, a tam znajdziesz odpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 304 (15/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez smile » 18 maja 2014, 10:31

hubcias napisał(a):Pytam bo na IDS będę mógł dopiero w przyszłym tygodniu jechać.

I jak się zakończyła historia? Udało się coś wywalczyć? Jazda autem z PM na poziomie 15 to już ostatnie tchnienia DPF-u...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 18 maja 2014, 11:06

smile napisał(a):I jak się zakończyła historia?

Minęły dopiero 3 dni... jeszcze trochę brakuje do "przyszłego tygodnia"

ps. ja bym nie czekał tyle czasu... :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tempest2010 » 19 maja 2014, 20:38

Ja bym sie nie zastanawiał – 2 stowy i wypalą w serwisie. Ale do tego wymiana oleju za ca 5 stówek.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez hubcias » 19 maja 2014, 23:12

Witam,
przepraszam za długie milczenie. Jutro jestem umówiony w ASO, podobno może to być wskutek niewykasowanej inspekcji, bo ponoć żaden uniwersalny tester nie "ustawia" prawidłowo inspekcji.
Dam znać po wizycie w ASO, mam nadzieje, że się doturlam tym trybem awaryjnym 60 km. Teraz auto stoi od 6 dni, na migającej kontrolce dpf zrobiłem ok 20 km.

Dopisano 19 maja 2014, 23:23:

A co sądzicie o dodatkach do paliwa ułatwiających wypalenie dpf-u ? Nie mam ulotki przed sobą ale jutro zacytuję opis z opakowania firmy PROTEC DPF.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:57
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: M6 GY RF5C 2003 r.
M6 GH RF7J 2008 r.

Postprzez Sebal » 20 maja 2014, 08:07

hubcias napisał(a):podobno może to być wskutek niewykasowanej inspekcji, bo ponoć żaden uniwersalny tester nie "ustawia" prawidłowo inspekcji.
brak skasowanej inspekcji objawia się mruganiem tylko kontrolki DPF a u Ciebie chyba jest inaczej...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 636 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez hubcias » 22 maja 2014, 22:16

Byłem wczoraj w ASO, po wstępnej rozmowie pan powiedział, że na 90% to nieskasowana inspekcja ale jak podłączymy to się okaże. I okazało się, że inspekcja niewykasowana ale konieczne jest również wypalanie. Po dłuższej chwili pan poinformował mnie, że nie można wypalić bo procedura nie uruchamia się. W tej sytuacji:
1. można próbować wymyć zdemontowany filtr w specjalnej chemii do czyszczenia filtrów i następnie po jeździe próbnej próbować ponownie wypalić przez tester,
2. można zresetować adaptacje dot. dpf (zasymulować wymianę filtra na nowy) i wtedy przeprowadzić wypalanie – jest ryzyko, że wskutek zbyt dużej ilości sadzy temperatura wypalania może być zbyt wysoka i dpf ulegnie stopieniu,
3. wyciąć dpf z układu wydechowego i sterownika.
Wybrałem opcje nr 2, udało się wypalić i skasować błędy. Koszt – 240 zł.
Po powrocie sprawdzałem wartości rzecz. na testerze Delphi:
nadromadzenie PM – 3 gramy/litr (było 15)
wytwarzanie PM – 0 gramm/litr (było chyba 3)
liczba regeneracji -1 (było chyba 714)

A czy procedura kasowania inspekcji za pomocą przewodu prawidłowo ustawia inspekcję w sterowniku ?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:57
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: M6 GY RF5C 2003 r.
M6 GH RF7J 2008 r.

Postprzez smile » 22 maja 2014, 22:40

hubcias napisał(a):A czy procedura kasowania inspekcji za pomocą przewodu prawidłowo ustawia inspekcję w sterowniku ?

TAK W 100%. Nie można połowicznie skasować inspekcję. Albo się kasuje albo nie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hubcias » 12 cze 2014, 23:23

Witam ponownie,
problem z dpf powrócił po przejechaniu 1900 km. 22 maja przy przebiegu 120100 km opisałem wizytę w ASO, gdzie wypalili mi (z problemami) zapełniony filtr. Dziś miałem do przejechania trasę i po 60 km nagle zapalił się check i dpf zaczął migać, jechałem ok 130-140 km/h na 6 biegu (ok. 2200 obr/min). Sprawdziłem poziom oleju (3 mm ponad max) i pojechałem dalej. Po powrocie – musiałem przejechać jeszcze ok. 350 km – odczytałem takie błędy:
P2458, P2463, P242F – 2 razy, P115A
nagromadzenie PM – 17 gramm/litr
wytwarzanie PM – 6 gramm/ litr
różnica ciśnień – ok. 2,9 kPa na biegu jałowym, ok. 10 kPa przy 3000 obr/min.

Mam pytanie o błąd P115A – czy oznacza on wypadanie zapłonów i może być przyczyną wytwarzania sadzy ? Czy może zła kalibracja wtryskiwaczy ?
Przyznam, że zapomniałem sprawdzić dymienia spod korka wlewu oleju.
Rury turbo ok.
Proszę o pomoc, chciałbym znaleźć przyczynę niż jeździć do ASO na wypalanie skutków tej awarii.
Mam własny serwis i diagnostyką zajmuję się dłuższy czas, przez kilka lat używałem KTS-a, a że problem dotyczy mojego prywatnego auta to chciałbym się z nim "sam" uporać tzn z waszą pomocą.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:57
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: M6 GY RF5C 2003 r.
M6 GH RF7J 2008 r.

Postprzez Wojtek » 13 cze 2014, 00:31

hubcias napisał(a):Mam pytanie o błąd P115A – czy oznacza on wypadanie zapłonów i może być przyczyną wytwarzania sadzy ? Czy może zła kalibracja wtryskiwaczy ?

P115A – jest wynikiem niskiego poziomu paliwa w baku... tzn. przy niskim poziomie paliwa (już po załączeniu się kontrolki rezerwy) następuje ograniczenie mocy auta przez ECU.
Inne przyczyny to uszkodzenie czujnika paliwa, ECU, czy zegarów...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez CudownyBocianek » 14 cze 2014, 01:31

Wojtek napisał(a):... tzn. przy niskim poziomie paliwa (już po załączeniu się kontrolki rezerwy) następuje ograniczenie mocy auta przez ECU.

I tu cię zaskoczę bo gdy u mnie włącza się rezerwa to moc auta nie spada w ogóle nawet do momentu wyświetlenia wartości "0" na dystansie do przejechania na pozostałym paliwie (sprawdzone wielokrotnie ;P ). Nawet w 80% przypadków mam wrażenie, że jest wyższa niż normalne tzn. auto żwawiej reaguje na wciskanie gazu <oczy> .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Sebal » 14 cze 2014, 08:39

Ograniczenie mocy następuje w momencie kiedy do przejechania na pozostałym paliwie jest nie więcej jak 5-10 km. (nie na wyświetlaczu tylko w rzeczywistości) Takie zabezpieczenie żeby dało się ewentualnie do stacji dojechać (sprawdzone parokrotnie :–) )
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 636 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6