Mazda 6 diesel dymi przy odpalaniu.
Strona 1 z 1
Witam mam taki problem z moją Mazdą, mianowicie chodzi o mazdę 6 z silnikiem diesla rf8g. Wyciąłem 3-4dni temu DPF i teraz gdy rano odpalam auto delikatnie dymi na siwo-niebiesko i w spalinach czuć nie spalona ropę. Objaw występuje tylko jak jest zimno przy pierwszym odpalaniu rano lub po 10 godzinach stania pod pracą ale tylko jak jest poniżej 15 stopni, gdy jest ciepło auto praktycznie bezdymnie odpala. Dodatkowo czasem jak jest zimno auto przez chwilę dziwnie pracuje mocniej drży i lekko jak by stukało. Sprawdziłem świece żarowe i są ok, w przewodzie od Turbo nie ma oleju oraz wyczyściłem przepływomierz (swoją drogą może ktoś podać jakie mają być wskazania np na jałowych obrotach?) Mechanik po wycięciu powiedział żebym wymienił olej bo jest pod stanem X, umówiony jestem na rozrząd olej i parę dupereli 23 kwietnia ale czy może mieć to coś wspólnego z tym dymienien? Co jeszcze można sprawdzić żeby wykluczyć ewentualną przyczynę? Pozdrawiam.
- Od: 17 kwi 2018, 09:00
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 gh 2009 2.0d
Witam,
czy udalo Ci sie rozwiazac problem z kopceniem zaraz po odpaleniu? moze ktos jeszcze moze sie wypowiedziec w opisanym problemie? Moja Mazde rowniez to dopadlo... kopci i pracuje nierowno przez jakas minute po odpaleniu na zimnym silniku. W moim przypadku zaczelo sie to od przegrzania silnika... termostat sie zepsul i temperatura poszla do gory... niby sie nie zagotowal bo plyn chlodniczy nigdzie nie uciekl... ale jednak gdzies chyba silnik troche ucierpial. Teraz pytanie co warto by bylo sprawdzic/wymienic? gdzie szukac przyczyny kopcenia? DPF tez wyciety tak jak w przypadku kolegi.
Pozdrawiam.
czy udalo Ci sie rozwiazac problem z kopceniem zaraz po odpaleniu? moze ktos jeszcze moze sie wypowiedziec w opisanym problemie? Moja Mazde rowniez to dopadlo... kopci i pracuje nierowno przez jakas minute po odpaleniu na zimnym silniku. W moim przypadku zaczelo sie to od przegrzania silnika... termostat sie zepsul i temperatura poszla do gory... niby sie nie zagotowal bo plyn chlodniczy nigdzie nie uciekl... ale jednak gdzies chyba silnik troche ucierpial. Teraz pytanie co warto by bylo sprawdzic/wymienic? gdzie szukac przyczyny kopcenia? DPF tez wyciety tak jak w przypadku kolegi.
Pozdrawiam.
- Od: 12 maja 2015, 21:50
- Posty: 6
- Skąd: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
- Auto: Mazda 6 GH, silnik 2.2, rok prod. 2011
Skoro problem polega na odpalaniu silnika na zimno to może wtryski mają zły parametr wtrysku. Tutaj http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... ommon-rail jest sporo informacji na temat wtrysków, jeżeli masz ochotę to zajrzyj, mi pomogło w kilku sytuacjach
- Od: 29 sty 2019, 08:56
- Posty: 28
- Auto: Mazda
Siemka
Odkopię trochę temat bo mam podobny problem ze swoją Mazdą, również auto gdy rano odpalam to dymi na szaro, sprawdzałem już wtryski i są w porządku, dpf i egr przeczyszczone i problem nie zniknął :/
Odkopię trochę temat bo mam podobny problem ze swoją Mazdą, również auto gdy rano odpalam to dymi na szaro, sprawdzałem już wtryski i są w porządku, dpf i egr przeczyszczone i problem nie zniknął :/
- Od: 10 maja 2021, 08:32
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2008
2.0 CD 140KM
Zielku napisał(a):A przepustnicę sprawdzałeś? Może też być tak, że jakieś słabe paliwo zatankowałeś i też może być to powód.
Przepustnica czysta. Nie sądzę, aby paliwo takie coś powodowało, tankuje głównie na jednej stacji od paru lat i nie miałem takich przygód.
- Od: 10 maja 2021, 08:32
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2008
2.0 CD 140KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6