Problem z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza

Postprzez radekminsk26 » 7 wrz 2016, 18:39

Mam problem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego, tzn 3 diagnostów powiedziało że jest uszkodzony, wymieniłem na używany ten z przepływomierzem i nadal pali się check engine i auto jest w trybie awaryjnym, kupiłem 2 czujnik taki 2 pinowy ale nie mogę go zlokalizować a przy tym miga DPF a niby na kompie pokazywało niskie zanieczyszczenie. Po skasowaniu błędu czujnika auto sprawuje się normalnie przez chwilkę i zapala sie check na nowo i historia się powtarza. Ktoś wie gdzie go znajdę???? Pomóżcie....
Załączniki
5209466328.jpg
taki kupiłem jako 2
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 18:18
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J

Postprzez Janusz626 » 18 wrz 2016, 10:24

Takiego czujnika nie ma w silniku RF7J
A tym bardziej w dolocie.

Podobny z wyglądu jest, nie w dolocie ale jako temperatura otoczenia (nie ta co pokazuje się na wyświetlaczu), jest w okolicach pod akumulatorem na scianie grodziowwej, w obecności czujników ciśnienia określających stan DPFu.

Czujnik temperatury powietrza doładowania jest umiejscowiony w IC (intercooler). Jest on wkrecany.

Podaj kody błędów, dużo to pomoże w diagnozie twojego problemu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez amil112 » 18 wrz 2016, 10:39

radekminsk26 napisał(a): wymieniłem na używany ten z przepływomierzem i nadal pali się check engine i auto jest w trybie awaryjnym


Po zmianie tego typu elementów, w większości samochodów konieczne jest ponowne podpięcie pod komputer i skasowanie błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 14:40
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Łańcut/Rzeszów
Auto: Było:
Uno 900 39 KM xD
Laguna ph.I 1.8 90KM
Civic VI 1.5 D15Z8 115KM <3
Xedos 6, 2.0 V6 140 KM, '98 <3
Ibiza II, 1.4 MPI 60 KM
Laguna ph. I 2.0 114 KM

Jest:
Astra G 1.7 TD
A6 C5 1.8T 180 KM

Postprzez radekminsk26 » 3 paź 2016, 14:15

dzisiaj byłem podpiąć pod kompa i skasować błędy po wymianie przepływki lecz nic to nie dało; mam 7 błędów oto one

P0098
P0096
P0113
P0102
P2458
P2463
P242F
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 18:18
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J

Postprzez Janusz626 » 3 paź 2016, 16:43

Dobrze mówiłem.
Błędy P0096 P0096 P0113,wskazują na awarię lub złe działanie czujnika temperatury ale tego co jest w intercoolerze, metalowy wkrecany w górny korpus tzw IAT.

Dochodzą do tego błędy P0102 z przepływki MAF.



Dalej masz następstwo, w postaci trybu awaryjnego, stosowna kontrolka, ograniczenie mocy silnika "tryb serwisowego" co w konsekwencji, jeżdżąc dalej, prowadzi do zapchania filtra DPF, i do całkowitego jego zapchania zmierzasz w szybkim tempie.

Auto na drogę nie wyjeżdża dopóki nie uporasz się z elektryka ze wskazaniem na te błędy. zapchasz filtr i później będą wielkie problemy, serwis nawet może nie pomóc, a na końcu kastracja DPFa!

Sprawdź dokładnie działanie samego czujnika IAT, przy 20stc powinien mieć rezystancje 2.2-2.7 kohm, ewentualnie przewody lub wtyczka itp, dobrze mówili o czujniku temp ale nie o tym. Chodzi o czujnik temp powietrza doladowanego... a nie dolotowego. Tzn teraz to masz błędy z dwoma mierniki temperatury.

Najpierw skasuj błędy, na samym zapłonie sprawdź ponownie i napisz które się skasowały a które zostały, te co pokażą się ponownie (bez uruchomienia silnika) czyli na samym zapłonie, da obraz gdzie leży usterka trwała fizyczna!


A na koniec, jak się uporasz z błędami, musisz wypalić filtr DPF, przeprowadzić procedure serwisowa, na postoju. Czy zrobisz to w serwisie (chociaż wątpię, bo oni to tylko wymieniać chcą) zy wykonasz to ma kabelek, czy programem jakimś np ForScan em, to już nie ma znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez radekminsk26 » 3 paź 2016, 18:51

macie jakieś namiary gdzie kupię ten czujnik IAT i przepływkę w jakiś rozsądnych cenach???? i ewentualnie jakiegoś ogarniętego mechanika od mazdy w okolicy Mińska mazowieckiego???? bo już tracę do niej cierpliwość :( tak jak na automacie się zawiodłem i już więcej nie kupię też diesla 1 automat i 1 diesel w życiu już mi wystarczy
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 18:18
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J

Postprzez radekminsk26 » 7 paź 2016, 14:35

Okazało się że filtr DPF jest czysty a przy czujniku ugnił kabel i tylko go przylutowałem a póżniej kompem poklikał mechanik i lata jak przecinak :) ktoś chce się pościgać hehe pozdro i dzięki za porady, może komuś one jeszcze pomogą...
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 18:18
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 MZR diesel 2008
2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J

Postprzez stonoga » 15 sty 2018, 14:56

W którym czujniku kabel był urwany? Przy Ic?

Dopisano 15 sty 2018 15:05:

W którym czujniku kabel był urwany? Przy Ic.?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6