Mazda 6 kopci na ciepłym silniku

Postprzez mrhoshi » 9 cze 2013, 16:58

Siemka ja mam starszą Mazde 2006 polift, też zauważyłem patrząc na aktualne spalanie, że jak silnik jest zimny to malo bierze jakieś 9l/100mil, a po rozgrzaniu 15l/100 mil to jakieś 9l. Z dystrybutora wyszlo 8,7l na 100km. Sprawdzałeś spalanie z dystrybutora? Ja to spalanie tłumacze tym, że to krótkie trasy i jak smigam do pracy ( bez korków tylko skrzyżowania i światła ) to staram trzymaco okolo 2000obr więc może to komp czyta jako możliwość wypalenia syfu z dpf i stąd to spalanie.
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 10:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Sebal » 9 cze 2013, 17:55

Panowie z problem siwego dymu a skąd wy jesteście? Może łatwiej Wam będzie pomóc jak Was jakoś zlokalizujemy
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez diesel-auto » 9 cze 2013, 20:40

No witam misiek5510, fajnie że się odezwałeś. Przeniosłem wątek tutaj:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=420&t=153623&p=2645163&hilit=wypalanie#p2645163
przeczytaj i kontynuyjmy go w tym dziale. Obecnie stawiam na wadliwe paliwo. Zerknij u siebie w wydech u mnie jest jak na foto.
Sebal – ja jestem z Gdańska a kolega z UK. Więc to chyba nic nie da. Zapraszam na powyższy wątek i tam kontynuujmy.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 20:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez misiek5510 » 28 cze 2013, 12:48

No więc tak, okazało się że poprzedni właściciel wycioł DPF i przeprogramował ECU lecz niby przeprogramował go ŹLE i tutaj jest problem ponieważ nowa firma do której oddałem auto nie może się dostać do mapy sterowania bo jest zaszyfrowane, nie mają też starej mapy którą mogli by wgrać i powiedzieli mi ze jeśli nie znajde miejsca i osoby która zrobiła ten remap to niestety nic się nie da zrobić, jedyna opcja to nowe ECU i programowanie w Mazdzie a koszt tego to 2000 funtów +.. Jakieś pomysły ?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 16:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Sebal » 28 cze 2013, 21:31

Pojedź do ASO na aktualizacje softu. Potem do firmy np. tunerskiej na wykonanie zmian w ECU pod wycięty DPF. Ewentualnie spróbuj od razu do porządnej firmy tunerskiej. Może im się uda dostać do kompa. Gdybyś był z Lublina lub okolic Lublina to w ASO Mazda IMPEX na pewno by ci wszystko zrobili bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez judoman » 17 cze 2014, 14:49

Witam.Jestem tu nową osobą, ale opowiem o swoim problemie.
W jednej chwili po uruchomieniu silnika i krótkiej jeździe auto straciło moc i przy dodawaniu gazu w ogóle prawie nie chciało się rozpędzać (MAZDA 6 GH Kombi 2.0 Diesel MZR-CD 2008rok).
Po odstawieniu do serwisu Mazdy zaświeciła się kontrolka DPF.Panowie wymienili najpierw filtr paliwa bo było podejrzenie że jest brudny i filtr powietrza.
Zaczęli wypalać DPF ale auto strasznie kopciło na biało.W pewnym momencie przy wypalaniu DPF a silnik zaczął się rozpędzać/rozbiegać i jakoś udało się go jeszcze zgasić kluczykiem.

Panowie następnie sprawdzili:

– turbo – ok
– EGR wyczyszczony – ok
– wtryski kalibracja – ok
– Intercooler czysty – ok
– uszczelka pod głowicą – ok

Po tych zabiegach na wolnych obrotach silnik pracował dobrze dopóki był zimny.Przy jeździe próbnej i nagrzaniu silnika znowu brak mocy migający DPF i siwy dym z rury wydechowej.

Wykluczone zostały wszystkie sprawy dotyczące osprzętu silnika i podejrzenia padło na blok.
Poinformowano mnie, że może być tak że jest to albo pęknięty tłok (lub 2), albo pierścienie.

Dziwną sprawą jest to że faktycznie widać że silnik pali olej, ale ciśnienie na cylindrach jest prawidłowe i wtryski też :|

Pojęcia nie mam co to może być, a jak na razie nie chcę za bardzo żeby rozkładali silnik bo nie stać mnie na to w tym momencie.

Pytanie: czy miał ktoś podobne objawy, jeśli tak to jaka była tego przyczyna??????
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 14:34
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH Kombi,2.0 Diesel 140 KM,2008 rok

Postprzez smile » 17 cze 2014, 19:02

Niestety nie mamy kodów błędów, nie wiemy w którą stronę iść..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez judoman » 18 cze 2014, 09:43

Tak naparwdę zaczyna sie od tego że miga DPF że jest zapchany.Potem wyskakują błędy o zbyt wysokiej temperaturze silnika.Tyle wiem.Podpowiedział mi jeden człowiek z innego ASO Mazdy, że może też byc tak że zapchał sie tzw. smok w misie olejowej i olej przedostaje się do komory odpowietrzeniem tej pompy bo takie posiada.
Załamka naprawdę, w miarę nowe auto a awarie jak w Golfach I.....

Dopisano 18 cze 2014, 10:44:

Chciałbym tez dodać, że w ogóle ani razu nie zaświecała sie kontrolka Check Engine
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 14:34
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH Kombi,2.0 Diesel 140 KM,2008 rok

Postprzez Wojtek » 18 cze 2014, 10:12

podjedź do kogoś kto posiada choćby ELM327 z ForScan lub ze ScanXL z dodatkiem Mazdy...
Odczytaj błedy i wskazania czujników.... Bez tego to wróżenie z fusów...

ps. przy zatkanym smoku by się zatarł silnik (na 4 cylindrze)... i to szybko...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez judoman » 26 cze 2014, 16:25

Witam Wszystkich.Opisywałem swój przypadek awarii auta powyżej.Olej w silniku był praktycznie 50/50 zmieszany z ON.W związku z tym jak w ASO zaczęli procedurę wypalania DPF (dodam że nie zmienili tego oleju bo w sumie auto przejechało na nim niecałe 10 tys. czyli niedużo) kopcił straszliwie i zaczął się rozbiegać silnik.Wykluczono wszystko oprócz uszkodzenia samego silnika.No i teraz donoszę co się okazało.Podczas wypalania DPF auto paliło ten olej bo był tak rzadki że pierścienie puszczały go do komory spalania.W związku z tym momentalnie zabił się DPF i jeszcze spaliny nie miały wylotu więc temperatura była taka że zapalił się w końcu ten olej w układzie wydechowym i silnik się rozbiegał.
Inny mechanik wymienił olej i filtr, skasował błędy i mówi że jest ok.Jadąc autostradą 2,4 tys obrotów na 3 biegu 60-70 km/h dopaliłem DPF.Samochód jeździ jak trzeba powiem nawet że dużo lepiej niż zwykle.
Jedno co wiem na pewno to będę zmieniać olej nie jak będzie na "X" tylko maksymalnie co 10 tys. lub według zużycia.Wychodzi na to że nie stało się nic poważnego :–) UUFFFF
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 14:34
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH Kombi,2.0 Diesel 140 KM,2008 rok

Postprzez Janusz626 » 27 cze 2014, 07:04

Nie nie nie....
olej wymienia się co 10kkm lub raz w roku lub jak osiągnie
poziom Max.
Powinni tobie wypalić DPF na nowym oleju a nie na starym oleju z poziomem MAX!
Silnik rozbiegał się ponieważ za wysoki poziom oleju 50/50 z ropą dostawał się przez odme do kol.ssacego powodując rozbieganie się silnika!
Czy napewno byłeś w ASO ?... nie fajnie, ale dobrze ze się wszystko skończyło bez uszkodzenia silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez judoman » 30 cze 2014, 13:34

Tak.Byłem w ASO.Ale jak zapytali kiedy byl zmieniany olej i powiedziałem że przy 161 tysiącach a auto po przyjeździe do Nich miało 171 tys., to pewnie stwierdzili, że olej nie jest w tragicznym stanie więc zaczęli wypalać DPF bez jego wymiany i w sumie ja też nie widziałem w tym nic złego bo przebieg na tym oleju nie był faktycznie duży.No i wiadomo co się stało, bo opisałem to wcześniej.Mam nauczkę i olej będę teraz sprawdzał co tydzień :)
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 14:34
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH Kombi,2.0 Diesel 140 KM,2008 rok

Postprzez Sebal » 30 cze 2014, 20:59

Lepiej powiedz co to za ASO żeby nikt tam już nie trafił...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez markiz24 » 23 sie 2015, 23:09

Witam. Mam ten sam problem z siwym dymem na gorącym silniku (Sporadycznie, chyba tylko podczas wypalania DPF i tylko na wolnych obrotach na postoju). Dym jest gryzący i jasno siwy. Nie znalazlem rozwiązania tej usterki na forum ale widzę że inni mieli ten sam problem. Czy ktoś wpadł na przyczyne? Dodam tylko że po przegazowaniu siwy dym ustępuje. Czyżby coś się zawieszało? Zauważyłem też że coś gwiżdze przy przyspieszaniu i zwalnianiu ( stawiam na turbine ale nie jestem pewien).

Dopisano 24 sie 2015, 22:40:

Dzisiaj rozebrałem weże od intercoolera i odkryłem troche oleju. Możliwe że turbina przepuszcza olej?
markiz24
 

Postprzez misiek5510 » 25 cze 2016, 23:03

Widze ze nie dalem odpowiedzi jak uporalem sie z tym problemem a moze to komus pomoze wiec:

Tak jak napisalem, myslalem ze filtr jest a tak naprawde go nie bylo, trzebabylo go zdjac by sie okazalo, ze byl wyciety od gory.
Druga sprawa, to jezeli wycinasz filtr musisz ECU przeprogramowac bo inaczej beda problemy, tak jak u mnie bylo to zrobione zle. Znalazlem goscia ktory mial orginalna mape do mazdy wgral ja potem przeprogramowal co trzeba (jakies tam opcie DPFu) i w ten oto sposob zrobilem 30 tysiecy mil BEZ ZADNEGO PROBLEMU, a spalanie poprawilo sie mega. Z dover do jeleniej gory na troche wiecej niz polowie zbiornika wiec malina.

Mozna latwo sprawdzic czy to DPF powoduje dym. Gdy jedziesz za chwilowe spalanie z np 60mpg spada na 25 czy 30 to wiesz ze DPF sie wypala i moze dymic a gdy masz normalne spalanie nie powinno :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 16:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Rafal1992 » 15 maja 2017, 21:33

Chciałbym odświeżyć temat, a mianowicie mam problem z kopceniem. Pojawia się to w momencie rozgrzania silnika, tak jakby jakiś czujnik uruchamial cała procedurę kopcenia, a kopci jakbym na niebiesko-blekitno niebiesko. Myślałem że to DPF wiec wyruszylem na autostradę i o dziwo przeszło jej na jakiś tydzień i potem znów to samo, dodam że spalanie mam naprawdę podwyższone, tak jakby cały czas wypalalo DPF. Olej mam delikatnie ponad max. Wtryski miałem wymieniane żadnych błędów mi nie wyświetla. Pomocy
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2017, 22:30
Posty: 1
Auto: Mazda 6 Gh, 2.0 mzr-cd diesel, 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6