Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0

Postprzez Wantus » 26 gru 2013, 13:51

rzab napisał(a):WItam,

Możecie polecić "porządne" ASO w Warszawie?


Tak, ja byłem w ASO na Puławskiej, to już prawie Piaseczno.
AZ Auto
ul. Puławska 516,
Warszawa, 02-879

Jestem zadowolony z obsługi, wymieniałem u nich olej i filtry. Na terenie Warszawy najlepsze mają ceny, nie też problemu aby wlali Ci "Twój" olej, można oryginalny kupić w internecie sporo taniej niż oferowany taki sam w serwisie.
Poprosiłem ich aby przy okazji sprawdzili czy nie ma żadnych błędów w komputerze, bo parę razy zaświecił mi się check engine. Okazało się, że to przez przepustnicę, czasem źle się ustawi i zapala się ta lampka, uspokoili mnie że to nic poważnego i samo się "naprawia". Za to sprawdzenie nie pobrali dodatkowej opłaty :)

Dopisano 26 gru 2013, 12:59:

kacyk napisał(a):Wantus a wypalałeś "metoda chałupniczą" lub w ASO? Pytam bo piszesz że też wypala ci co ok 200km, tak jak mi.


Nigdy tego nie robiłem bo nie widzę potrzeby. Jeżdżę od 15 miesięcy i nigdy lampka DPF nie zaświeciła mi się. Wypalanie samo się włącza i chyba do tej pory filtr nie zapchał się aby była potrzeba użyć innego wypalania w ASO.

Pojeździsz trochę i przyzwyczaisz się do tego, po pewnym czasie nie będziesz zwracał na wypalanie uwagi, tak jest u mnie :) Ciesz się autem i komfortem jazdy a nie stresuj się wypalaniem <oczko>
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez diesel-auto » 3 sty 2014, 21:45

jaro76 napisał(a):Diesel-auto. Piszesz filtry. To jakie oni ci wymienili za te pieniądze? 300 z olejem

Filtr oleju, filtr paliwa + olej 4,5l = 300 zł
Wyprzedzając uwagi. Byłem obecny przy wymianie.

Dopisano 3 sty 2014, 21:07:

Właśnie wróciłem z ferii świątecznych. I chcę się podzielić z zainteresowanymi z powyższych moich postów:
Po ostatnim serwisie:
Na pełnym zbiorniku zrobiłem ok 950km. Myślę że to dobry wynik – Bez szaleństw!
:70% km poza miastem
:mam wrażenie że silnik pracuje ciszej: przy prędkości 120km/h, 5 – bieg: 57-59db (pomiar android w telefonie)
:lepiej wkręca się na obroty
:wcześniej, rano na zimnym silniku auto szarpało – obecnie nie zauważyłem tego problemu
:lepszy rozruch
Nie chcę wdawać się w dyskusję, ale uważam że ostatni przegląd jaki zrobiłem miał duży wpływ na moje auto.
Smile – zauważ że Marianek, też spotkał się z tym preparatem w ASO Mazda w Belgii. ?
Sebal – podobno? Toyota miała jakiś problem z układem paliwowym i zaczęła zalecać ten preparat.
Na temat paliwa sprzedawanego na naszym rynku dużo się czytało i słyszało. Być może trzeba co kilka tkm dolać jakiś preparat, który przeczyści układ paliwowy auta? a ten może być dobry. Ja zalałem i wszelkie pozytywy przypisuję dla MICRO FLEX 983
Negatyww brak. Wiec polecam
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez gomazda » 11 sty 2014, 00:10

Witam wszystkich forumowiczów,

To jest mój pierwszy post , chciałbym się podzielić moim doświadczeniem z użytkowania samochodu.
Samochód:
Mazda 6 MZR-CD 2.0 exclusive ,
• pierwszy właściciel, zakupiony w salonie w 2008 roku .
• samochodem jeździliśmy ja i żona.
• Przebieg 90 000, (około 15-20k rocznie), miasto trasa około 50/50.
Plusy:
• Wiadomo, że same plusy nie będę pisał :)

Minusy:
• Lakier ekologiczny;
• Słabe hamulce;
• Rdza na hamulcach;
• DPF
Co zostało zrobione w trakcie eksploatacji (oprócz przegląd co 20000 lub 12m):
• Wymiana żarówek mijania, postoju i tablicy rejestracyjnej na około 40 -60k;
• Kontrolka zapięcia tylnych pasów (strona lewa) nie działa ... wymiana zapięcia w ramach gwarancji (około 50k )
• Kontrolka zapięcia tylnych pasów nie działa (strona prawa).. samochód już nie był na gwarancji , zerwany kabelek przy zapięciu sam połączyłem.(przebieg około 70k) , (na co dzień wożę dzieci w fotelikach)

No i DPF:
• Pierwszy raz lampka się zaświeciła na około 68 000, powrót z wakacji , 5 osób + 4 rowery na dachu , jazda na drodze szybkiego ruchu ,na tempomacie około 110-120km/h 6 bieg a potem stanie w korkach przed Warszawą. Zauważyłem lampkę jechałem na wyższych obrotach i lampka zgasła. 2 tygodnie później wymiana oleju w ramach przeglądu kolejne 20 000 lub 4 lata.
• Drugi raz lampka zaświeciła się podobniej sytuacji na 80 000, powrót z wakacji , 4 osoby + rowery na dachu , po jeździe na drodze szybkiego ruchu 110-120km/h 6 bieg. Tym razem nie udało się przepalić DPF i po chwili zaczął migać DPF a za 10km check engine. Prosto z trasy po około 50km trafiłem do serwis Mazdy w Olsztynie. Zapchany DPF, wysoki poziom Oleju wymiana oleju i przepalenie DPF w trybie serwisowym.

• No i trzeci raz… trasa około 1700 km w jedną stronę. Po około 650km trasa Warszawa – Cieszyn autostrada Żiilina – Bratysława za Bratysławą zaświecił się DPF, po chwili zaczął migać a potem check engine. Samochód załadowany , jazda na tempomat 130km/h , przed Bratysławą jechałem około 110km/h. W sumie z kontrolką check engine zrobiłem około 400km i trafiłem do serwisu Trenćin na Słowacji ( w Bratysławie żaden serwis nie pracował 27 grudnia). Przebieg 86000 diagnoza zapchany filtr ( w jednostkach 9,00 ) po przepaleniu w trybie serwisowym ( 0,5 ile pamiętam ), koszt 30 EUR . Olej około ½ miedzy F i X (mniej więcej poziom po ostatniej wymiany). Kontynuując trasę zrobiłem kolejne 3000 km i obecnie na liczniku mam 90 000 (nie korzystałem z tempomatu i jechałem szybciej i na wyższych obrotach).
Podsumowując:
Za każdym razem:
– problem z DPF miałem na trasie,
– samochód załadowany i korzystałem z tempomatu, prędkość poniżej 120km co daje poniżej 2000 obr/ min
– i to czego nie powiedziałem , tempomat często wyłączałem z przyciskiem „CANCELL” a potem wracałem do ustawionej prędkości z przyciskiem „RESUME” na 6 biegu co w wielu przypadkach jest jednoznacznie z naciśniecie pedału gazu do podłogi przy obrotach około 1600 – 1700 i to może produkować dużo sadzy która zapycha DPF.
Jeżeli chodzi o ostatni przypadek podejrzewam ON ( tankuje na BP, Shell, Orlen , Lotos, Statoil..)….i nie wiem czy filtr powietrza coś z tym nie miał wspólnego

Mam nadzieję że moje doświadczenie okazie się pomocne dla Was i nie popełnicie moich błędów :) Również chętnie usłyszę jakie jest wasze zdanie :) 
Przepraszam za pisanie na skróty..mam nadzieję że można zrozumieć o co chodzi.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 22:01
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2008
MZR-CD 2.0

Postprzez kwl87pr » 11 sty 2014, 05:53

Witam
Na moje oko to trochę za niskie obroty utrzymywałeś, dla tego ten DPF Ci się zapychał.
Ja przy takich prędkościach jeżdżę na 5-tym biegu.
Moja mazda ma już prawie 240 tys. km przebiegu i żadnych problemów z DPF.
Jedyne co w niej zmieniłem to:
– tarcze i klocki z przodu
– klocki z tyłu
– pasek od alternatora bo czasami popiskiwał
– dolny wahacz z prawej i lewej strony bo już się zużył strzelał przy ruszaniu i hamowaniu, ale z takim przebiegiem to i tak długo wytrzymał

Po za tym to robię serwis na czas, leję paliwo i jeżdżę.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 16:34
Posty: 42
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Postprzez Janusz626 » 11 sty 2014, 14:06

Powtórzę tekst jeszcze w tym temacie dla ogólnej informacji.

Byłem w serwisie na kalibracji wtryskow.
Dowiedzialem sie że:
1. Kalibracja wtryskiwaczy kabelkiem jest kalibracją awaryjną tylko, kabelkiem proces tylko zainicjuje korekty wtryskow pomijając stan czy konkretne prawidłowe położenie lub ustawienie EGRu i przepustnicy, będzie tylko brał pod uwagę DPF i jakieś temp silnika i spalin.
W serwisie IDS podczas kalibracji wtryskiwaczy alalizuje/ustawia/kalibruje EGR i przepustnice, ponadto DPF i temperatury, czyli caly proces. Kabelk pomija ustawienie/kalibracją EGRu i przepustnicy.
Wiec kabelki tak owszem czemu nie ale tylko wtedy gdy mamy EGR czy przepustnice ustawioną/skalibrowaną, nawet po czyszczeniu i demontażu !!!!

2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.

3. DPF, stan jego zapełnienia sadzami po wypalaniu podczas drogi powinien spaść do zera, czyli mowa o 100% zdolności regeneracji. Wartość PM_GEN.
Dopuszcza się wartość do max 5 po wypalaniu, jednak jeśli będzie juz 6 po wypalaniu czeka nas serwis i wymiana oliwy i wypalanie serwisowe.
Może się zdarzyć nawet ze zdolność regeneracyjna będzie niemożliwa, mówimy wtedy o wymianie bądź usunięciu filtra DPF.

4. Wypalanie w drodze może być najczesciej co 150km jeśli jest wszystko ok, jeśli cos nie będzie ok np wtryski paliwo lub dlawienie duszenie silnika niskie obroty na wysokim biegu wypalanie będzie częstsze niż co 150km ale do czasu jak jego zdolność regeneracji nie będzie schodzić ponizej wymaganego PM_GEN 5, będzie więcej niż 5 to kontrolka i check i serwis.
Mozliwe jest wypalanie również co 500km, jak również raz na zbiornik paliwa, zależy to od kondycji czy sprawnosci silnika, paliwa, i kierowcy. Nie ma mowy o określenie ze DPF wypalac się musi co 150-250km. Te kilometry to sa interwały ogólnego procesu regeneracyjnego DPFu czy tez wypalań sadzy.

Powyzsze co napisalem opiera się na porownaniu informacji od mechanika z serwisu, wiedzy jaką posiadm jak również informacjami z programu FORscan, jak również o własne zaobserwowane procesy podczas drogi np mialem wypalania dwa razy jak również raz na zbiornik paliwa, co nie było wg innych możliwe. Mechanik serwisowy to tylko mechanik, nie mowie ze gadal bzdury ale sens jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Łukasz » 12 sty 2014, 21:53

100-110 km/h to ja na czwórce trzymam i z dpf żadnych problemów :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez standrej » 2 lut 2014, 15:07

Witam !
W grudniu po wymianie nowej sondy Denso (zamiennik) mam przejechane 2600km warunkach zmiennych ok. 50/50 trasa i miasto.
Spalanie mam na poziomie 6,4litra wg/wskazań komputera
Do tej pory nie uruchomił się proces wypalania Dpf-u.
Zaznaczam iż wcześniej ten proces miałem przy około 1500km. Wiem iż to plus ze filtr się nie przepełnił ale zastanawia minie czy wszystko jest naprawdę Ok po tej wyminie .
Pytanie następujące
Co ile u Was koledzy wypala się ten proces.
Dziękuje za wszelkie sugestie. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Li Mu Bai » 2 lut 2014, 18:00

Czy na pewno mówisz o wypalaniu DPF, czy o zapaleniu lub miganiu lampki DPF? Bo wypalanie filtra jest częstsze, nawet w nowym silniku.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 296 (14/18)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez standrej » 2 lut 2014, 18:09

Nie załącza się kontrolka DPF samochód chodzi ok mimo ze jest przejechane 2600 km
powinna uruchomić się kontrolka przy przejechaniu tego dystansu

Dopisano 2 lut 2014, 17:15:

Ktoś zrobił dystans 2600 km bez pojawienia się na zegarach kontrolki DPF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez smile » 2 lut 2014, 18:20

Większość robi 20 tyś km bez zapalenia/migania kontrolki DPF :)
Odsyłam do podstaw...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez naciak2 » 2 lut 2014, 18:37

Witam.Widze ze problem dpf-u nie tylko mnie dotyczy.Mam M6 2008r 145tyś. na poczatku nic złego sie nie dzialo ale juz po ok miesiacu zapalika sie kontrolka dpf.Czytalem fora co zrobic itd.Jak kazdy radzi wypalalem filtr(3 bieg jakzda ok.20min)Pomoglo ale tylko na trochce bo juz po kilu dnia kontrolka znowu sie zapalila.Zaplacilem za czyszczenie filtra jak sie okazalo chyba tylko zaplacilem bo problem pozostal a kontrolka zapalia sie na stale.Oddalem samochod do specjalistow ktorzy usuneli filtr a jak sie okazalo prawie go nie bylo bo ulegl czesciowemu spaleniu.Wracajac do tematu nie mam sensu wypalak i kombinowac nadarmo wydawac kase.Ja mam problem z glowy nic sie nie dzieje auto nie dymi i normalnie sie zachowuje.Kazdy zrobi jak uwaza ale to chyba jedyne rozsadne rowiazanie.Po tym doswiadczeniu stwierdzilem ze kupno disla nie wyszlo mi na korzyść bo zamiast zaoszczedziec wydalem wiecej niz myslalem.Nastepnym razem kupuje benzyne..
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez Li Mu Bai » 2 lut 2014, 19:09

standrej napisał(a):Nie załącza się kontrolka DPF samochód chodzi ok mimo ze jest przejechane 2600 km
powinna uruchomić się kontrolka przy przejechaniu tego dystansu

Dopisano 2 lut 2014, 17:15:

Ktoś zrobił dystans 2600 km bez pojawienia się na zegarach kontrolki DPF?

Czyli krótko mówiąc mylisz pojęcia. Zapalanie lampki DPF nie oznacza wypalania filtra, tylko problem z nim. Mruganie tej diody bodajże sygnalizuje przejechanie 20k km od skasowania inspekcji olejowej.

Mi nie zapaliła się od 8k km i tyle dopiero przejechałem odkąd nabyłem auto.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 296 (14/18)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez standrej » 2 lut 2014, 19:32

Chodzi że nie miga po takim dystansie a nie ciągłym światłem- czyli inspekcje olejową lub nagromadzenia w 100% <glupek2>
Pytam wiec bo co niektórzy nie potrafią zrozumieć polszczyzny i zdanego prostego pytania.
WIĘC;
Co ile km proces wypalania u Was sygnalizuje migoczącą lampka DPF zapełnienie filtra?
Mówiąc krótko jaki dystans?
Jak mówiłem u mnie wcześniej przed wymianą było to około 1300-1500km przejechanych .
Bo uważam ze po przejechaniu 2600km filtr powinien zasygnalizować nagromadzenie sadzy po przez migotanie kontrolki DPF.
Nie mylić z inspekcją olejową!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez smile » 2 lut 2014, 19:38

naciak2 napisał(a):Widze ze problem dpf-u nie tylko mnie dotyczy.Mam M6 2008r 145tyś.

W twoim przypadku to stawiam na nieoryginalny przebieg, kupiłeś auto już z wadą i je dobiłeś.
Mazda jest na tyle cenionym autem za Odrą, że nikt bez powodu nie wyzbywa się ze swojego kraju takiego auta. Myślisz, że to przypadek, że Twoje problemy zaczęły się krótko po zakupie auta? Że Niemiec nie wiedział co sprzedaje? Dałeś się nabić w butelkę. A usuwając DPF pozbawiłeś pojazdu jednego z głównych elementów. Brawo!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez standrej » 2 lut 2014, 19:40

CO ILE KM JEST REGENERACJA FILTRA U WAS?
DYSTANS ?
KTOŚ PRZEJECHAŁ PONAD 2500Km w warunkach 50/50 miasto /trasa bez tego procesu samooczyszczenia? ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez smile » 2 lut 2014, 19:42

standrej napisał(a):Co ile km proces wypalania u Was sygnalizuje migoczącą lampka DPF zapełnienie filtra?
Mówiąc krótko jaki dystans?

Migotanie kontrolki nie sygnalizuje wypalania DPF-u :)
standrej napisał(a):Bo uważam ze po przejechaniu 2600km filtr powinien zasygnalizować nagromadzenie sadzy po przez migotanie kontrolki DPF.

I tu też pudło! :)

I nie krzycz, bo Moderatorzy tego nie lubią :) Zmień ton i poczytaj forum, znajdziesz odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez standrej » 2 lut 2014, 19:46

I nie krzycz, bo Moderatorzy tego nie lubią :) Zmień ton i poczytaj forum, znajdziesz odpowiedzi.
Nie ma takich informacji wiec dlatego też ten post?
Jak widzisz,wiesz to oświeć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez rumpek » 2 lut 2014, 19:47

Wypalanie DPF-u nie sygnalizuje żadna kontrolka ten proces odbywa się automatycznie, jak chcesz wiedzieć kiedy wypala się filtr ustaw sobie na wyświetlaczu chwilowe spalanie , jeśli podczas jazdy spalanie chwilowe wzrośnie o jakieś 2-3 l to oznacza wypalanie DPF. Wypalanie występuje średnio co 150-200 km
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez standrej » 2 lut 2014, 19:52

rumpek napisał(a):Wypalanie DPF-u nie sygnalizuje żadna kontrolka ten proces odbywa się automatycznie, jak chcesz wiedzieć kiedy wypala się filtr ustaw sobie na wyświetlaczu chwilowe spalanie , jeśli podczas jazdy spalanie chwilowe wzrośnie o jakieś 2-3 l to oznacza wypalanie DPF. Wypalanie występuje średnio co 150-200 km


Czyżby?
Wcześniej miałem takie informacje o zapełnieniu więc musiałem uruchomić ten proces.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Marianek » 2 lut 2014, 19:59

standrej napisał(a):CO ILE KM JEST REGENERACJA FILTRA U WAS?

Nie krzycz bo każdy Ciebie porostu zleje.

Jak już wcześniej powiedziano a ty nie doczytałeś Mazda nie sygnalizuje kierowcy/użytkownikowi ze jest w trakcie wypalania filtra. Jeśli zaistniej korzystna sytuacja samochód/komputer uruchamia wypalanie filtra, nie ma potrzeby Ciebie o tym informować.

Warto przypomnieć sobie z kursu nauki jazdy co oznaczają kolory kontrolek, od razu da wyjaśnienie czemu samochód nie informuje o tym użytkownika.

Jeździj i korzystaj za auta i nie przejmuj się brakiem palącej kontrolki DPF a raczej się ciesz ze jej już nie widzisz.

naciak2 napisał(a):Witam.Widze ze problem dpf-u nie tylko mnie dotyczy.Mam M6 2008r 145tyś. na poczatku nic złego sie nie dzialo ale juz po ok miesiacu zapalika sie kontrolka dpf.


Usunąłeś filtr ale nie usunąłeś przyczyny czemu ci się zapełnił, jak Smile powiedział na 99.9% kupiłeś zajechanego trupa.
naciak2 napisał(a):Wracajac do tematu nie mam sensu wypalak i kombinowac nadarmo wydawac kase.Ja mam problem z glowy nic sie nie dzieje auto nie dymi i normalnie sie zachowuje.

Oprócz tego z trujesz ludzi na pewno nic się nie zmieniło :> Usuniecie DPF wg mnie to wyrzucenie kasy w błoto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6