Regulacja zaworów w silniku benzynowym

Postprzez kostasik » 15 sty 2017, 16:20

Witam, proszę o namiary zaufanego mechanika w Poznaniu który zajmie się podmianą szklanek w 2.0 mzr między zaworami ssacymi a wydechowymi i poda wymiary nowych do dokupienia w aso. Taki żeby nie marudził, że się nie da itd. Po 70 tys w gazie mam lipę na wydechowych... :(
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 07:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez jacek09s » 10 wrz 2017, 13:11

Odgrzewam kotleta. Oddałem mazde do wyregulowania luzow zaworowych. Drugi zawór na trzecim cylindrze ma wartość luzu 0.43 mm. Reszta ma około 0.33-0.35. Silnik troszkę poklepuje ale żadnych niepokojacych objawów po 8tys km nie stwierdziłem. Pracuje równo, mocy nie brakuje. Czy jeżdżenie z takim luzem na tym jednym zaworze jest niebezpieczne?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 20:22
Posty: 7
Auto: Mazda 6 GH 2,5 PB + LPG 2008r Sport

Postprzez kostasik » 14 wrz 2017, 11:51

Witam, jakieś 12 tys km temu miałem robioną regulacje luzu zaworowego i mam wartości troszkę większe od górnej granicy maksymalnej. Oprócz klepania spod klawiatury nic się nie wydażyło, mechanik mówi, że tak może być – można śmiało jeździć.
Brzmi jak nowoczesny diesel common rail :P a właściwie jak GJtka benzynowa 2.0 sky active bo ostatnio z kumplem porównywaliśmy dźwięki... :D
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 07:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez dzux » 3 paź 2017, 20:15

jacek09s napisał(a):Odgrzewam kotleta. Oddałem mazde do wyregulowania luzow zaworowych. Drugi zawór na trzecim cylindrze ma wartość luzu 0.43 mm. Reszta ma około 0.33-0.35. Silnik troszkę poklepuje ale żadnych niepokojacych objawów po 8tys km nie stwierdziłem. Pracuje równo, mocy nie brakuje. Czy jeżdżenie z takim luzem na tym jednym zaworze jest niebezpieczne?


Nie powinno byc problemów gorzej jak luz jest za niski
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez oscar2008 » 31 paź 2019, 10:15

Koledzy podłączam sie ponownie do tematu Mazda 6 GH 2,0-147 koni automat Benzyna rok 2008 po lifcie
W grudniu moj znajomy mechanik bedzie zabieral sie za regulacje zaworow mam kilka pytan i licze ze udzielicie kilka wskazowek jak to prawidlowo zrobic i czy zjmuje to duzo casu.
– jak nalezy sprawdzac luzy zaworowe na zimnym silniku czy na rozgrzanym?
-jakie powinny byc wartosci pomiarowe ssace i wydechowe?
-lepiej kupic szklanki nowe czy szlifowac koszt w serwisie od 80-130 zlotych zalezy od wysokosci,wyczytalem ze fordowskie pasuja koszt w serwisie forda 50 zloty
-czy regulacja zajmuje duzo czasu?jest to dosc prosta operacja czy skomplikowana?
Przy okazji bede wymienila lancuch rozrzadu bo juz ma luzy a co za tym idzie od razu pompe wody(oryginal) i napinacz (oryginal)
Licze na wasza pomoc.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 12:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez zadra » 31 paź 2019, 15:08

To nie jest prosta i szybka praca.
Wymaga wyjęcia wałków rozrządu, więc trzeba rozpiąć rozrząd.
Po wyjęciu szklanek można dopiero określić jakie trzeba kupić do wymiany.
Złożenia wszystkiego wymaga specjalnych narzędzi, wiedzy i umiejętności.
Nie do ogarnięcia w 3h...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6