Piszczenie, ćwierkanie na wolnych obrotach – wymiana pierścienia

Postprzez tomek5700 » 15 cze 2014, 15:48

witam!

Mam problem i potrzebuję jakiejś rady, gdzie zacząć poszukiwania :)

mianowicie, słychać jakieś ćwierkanie spod maski, włączanie wyłączanie całej elektryki w samochodzie nic nie zmiania, klimy tak samo, jak odpalam zimny silnik to raczej tego nie słychać, zaczyna się dopiero jak silnik jest rozgrzany i stoi w miejscu na normalnych obrotach , wtedy słychać takie delikatne ćwierkanie, jak się doda choć trochę gazu to ćwierkania nie słychać (tzn nie nasila się, może i jest ale już go wtedy zagłusza praca silnika) i słychać to takie "piszczenie" jak się auto gasi i w momencie jak silnik tak zwalnia to tak samo to ćwirkanie się zatrzymuje tak jak silnik, nie że na raz tylko tak ucicha równo z pracą silnika. czytałem że może to być napinacz i te rolki pozostałe, że pasek, że pompa wody, wspomaganie itd. co byście polecili najpierw sprawdzić ? czy jak rozgrzeje auto tak żeby to zaczęło piszczeć to mogę zdjąć pasek wielorowkowy i odpalić auto żeby sprawdzić czy dalej piszczy, bo na zimnym wiem że można na chwilę, ale czy na ciepłym też? i tak wstępnie wydaje mi się że jak się zaglądnie pod auto to tak jakby bardziej to ćwierkanie słychać niż pod maską, narazie nie miałem możliwości wjazdu na kanał więc tak tylko to stwierdzam :)

Bardzo liczę na jakąś pomoc lub propozycje co to może być :) <spoko>
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez Paweł » 15 cze 2014, 16:02

Chyba wszystkie propozycje masz już wynotowane. Tak jak sam napisałeś, rozgrzej silnik do momentu w którym pojawia się hałas, zdejmij pasek i sprawdź jak zmieni się dźwięk. "Niestety" w serii L wszystko jest napędzane jednym paskiem, więc jego zdjęcie nie wskaże jednoznacznie źródła, ale na pewno będziesz mógł wtedy zakręcić rolkami prowadzącymi/napinającymi oraz kółkami osprzętu i ewentualnie wyczuć zużyte elementy.

Osobiście obstawiałbym w pierwszej kolejności pompę wody. Rolki/paski piszczą zwykle przy zimnym silniku, a pompy cieczy właśnie odwrotnie. Nie jest to jednak żelazną zasadą. Hałas od kółka kompresora klimatyzacji powinien się zmieniać wraz z załączeniem/wyłączeniem sprężarki, pompa wspomagania zwykle głośniej chodzi podczas kręcenia kierownicą. To też powinieneś spróbować ocenić.

EDIT/P.S. W GH wspomaganie jest już w pełni elektryczne, więc kwestia pompy jako takiej już Cię nie dotyczy. Natomiast w jej miejscu pojawiła się rolka prowadząca i ją również należałoby sprawdzić po zdjęciu paska.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tomek5700 » 15 cze 2014, 16:31

ok dzięki wielkie za odpowiedź to pierwsze tak na spokojnie sprawdze ten pasek zdejme go i zobaczę czy coś się zmieni, a tak się mi jeszcze przypomniało że dolewałem niedawno płynu do spryskiwaczy i się mi troche rozlało po pasku i tych rolkach , może to mieć coś z tym wspólnego? bo w sumie przed ttym dolewaniem jakoś nic nie zauważyłem :) a i jeszcze jedno pytanie czy jak zdejmiecie osłone silnika to słychać u was takie jakby stukanie delikatne , nie wiem jak to nazwać, na zapalonym silniku pod maską jest jeden dżwięk a jak się tę osłonę zdejmie to taki nasilony jakieś :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez Paweł » 15 cze 2014, 16:38

Sprawdź w jakim stanie jest pasek, bo może domagać się wymiany – jeśli nie wiesz jaki ma przebieg, to i tak warto to zrobić przy okazji operacji na którą się szykujesz. Jeśli nie był niczym wysmarowany, to polanie go płynem do spryskiwaczy na pewno nie jest przyczyną hałasu.

Dość twarde klikanie na górze silnika w takt jego pracy, to wtryskiwacze. Bez nagrania możemy jednak rozmawiać o różnych rzeczach, bo stukanie/klekotanie może pochodzić od np. luzów zaworowych.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tomek5700 » 15 cze 2014, 16:48

już wrzucam filmik na YT :)



http://www.youtube.com/watch?v=R0AgwynQ8lE&feature=youtu.be

tutaj filmik, na nagraniu tego tak nie słychać ale jak się dobrze wsłucha to za pierwszym razem jak dałem pod auto tel to słychać takie delikatne ćwierkanie, bo pod maską na nagraniu niestety tego ćwierkania nie słychać. jest natomiast to drugie stukanie o któe pytałem, pozdrawiam i czekam na jakieś wieści może ktoś coś wysłyszy :)

Dopisano 15 cze 2014, 22:48:

co powiecie o tych stukach :)
Ostatnio edytowano 24 cze 2014, 13:41 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie załącznika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez tomek5700 » 20 cze 2014, 10:13

witam, to ćwierkanie o którym mowa dochodzi , przynajmniej tak mi się wydaje, że od kolektora, uszczelka między silnikiem a kolektorem albo pierścień między kolektorem a wydechem. Mógłby mi ktoś podać numer obu tych częsci? bardzo bym był wdzięczny (mój nr nadwozia JMZGH12F681107172 ). i czy ktoś to już wymieniał w swoim samochodzie jak to tam wygląda, dużo komplikacji czy idzie to w miare jakiś ludzki sposób wymienić, a czy może to lepiej oddać komuś? :) No i jak się sprawa ma jeżdżąc z tym, jest to ryzykowne, bo to ćwierkanie mam tylko po jeździe samochodem i później na postoju bez gazu, jak dodam to już chyba nie słychać :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez tomasz_p » 23 cze 2014, 18:06

Witam

To jest uszczelka miedzy rura z kolektora a katalizatorem. Ja juz wymienialem 2 razy(raz wymienili na gwaracji u dealera), problem niestety powraca po pewnym czasie. Najlepiej oczyscic te rure na ktore sie zaklada uszczelke papierem sciernym drobnoziarnistym i wyczytalem na amerykanskim forum ze mozna zrobic modyfikacje mocowania tzn zamiast ori srub ze sprezynami zamontowac zwykle sruby M10 – zmniejsza sie mozliwosc ruchu uszczelki – mniejsze tarcie wiec mniejsze zuzycie – ja mam tak u siebie teraz.

Tu link do jankeskiego forum:

http://forum.mazda6club.com/engine-driv ... aling.html

Pozdro
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 17:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna TS2

Postprzez Wojtek » 23 cze 2014, 19:18

Tak, dokładnie...
Uszczelka się szybko wyrobi... Używa się śrub M10x1.25

uszczelka kolektora1.jpg


Uszczelka pierścień L3A1-40-581
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomek5700 » 24 cze 2014, 11:49

dzięki wielkie za zainteresowanie , nie jestem do końca pewien czy to napewno ten pierścień, ale może go wymienie, tak dla pewności żeby odrzucić któryś trop, czy do wymiany tego pierścienia trzeba demontować cały kolektor czy wystarczy wykręcić te 2 śruby ze sprężynami i jakoś to poodginać? Proszę o jakieś cenne wskazówki.

podsumowując to mój problem wygląda dokładnie tak, jak pojeżdże dłużej, tak z 30 km zrobie to zaczyna ćwierkać (bo na postoju chciałem rozgrzać samochód to niestety ćwierkanie nie wystąpiło, dopiero po jeździe) no i jak zacznie ćwierkać i jak wcisne sprzęgło i włącze biega to obroty tak delikatnie się zmieniają i ćwierkanie jakby ustaje, później jak wyłącze biega to znów ćwierka, oraz przy gaszeniu auta podszas tego piskania dźwięk ten ustaje tak samo jak tłoki, stopniowo coraz ciszej i do zera. Są to objawy wskazujące na ten pierscień czy raczej nie, od spodu samochodu to bardziej słychać niż na górze. ciężka sprawa zlokalizować coś co nie jest regularne :( :P
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez Wojtek » 24 cze 2014, 12:06

tomek5700 napisał(a):czy do wymiany tego pierścienia trzeba demontować cały kolektor

przestań... nie demontujesz go... <głaszcze>

tomek5700 napisał(a):wystarczy wykręcić te 2 śruby ze sprężynami i jakoś to poodginać?

tak... Po odkręceniu starych śrub odepchniesz (odsuniesz) resztę układu wydechowego "do tyłu". Całość jest zamocowana na gumach do podwozia... :)
Wymień uszczelkę i skręć według "przepisu"...

ps. Będzie super gdyby udało się Tobie zrobić z tej operacji kilka fotek... dla potomnych ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomek5700 » 24 cze 2014, 13:07

pierścień rozumiem orginał inaczej blokada na forum? :P czy są jakieś godne polecenia zamienniki? :)

za orginał ponad 300zł mi powiedzieli :D drogie te "kółka" w mazdzie są:P
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez t34567 » 24 cze 2014, 13:18

A to nie są takie same jak w GG/GY?

viewtopic.php?f=411&t=160740

zamiennik bosala 20zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez tomek5700 » 24 cze 2014, 13:22

nr katalogowy się zgadza, widziałem ten temat tylko tam piszą że u jednych pasuje ten pierścień u drugich nie :) i nie wiem jak to wkońcu jest :) ale może spróbuje tego bosala zamówić i założyć :)

a co myślisz o tym zamienniku BMW? Ty tam chyba pisałeś, że będzie najlepszy, dlaczego tak sądzisz? :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez t34567 » 24 cze 2014, 13:28

U ruskich tak pisały :)

Najlepiej jedź do sklepu z tłumikami i Ci dopasują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Wojtek » 24 cze 2014, 13:29

tomek5700 napisał(a):pierścień rozumiem orginał inaczej blokada na forum? :P

hahaha ... sam się pytałeś o numer części :P
Czy jest zamiennik, to nie wiem... Szczerze, to nie szukałem... W USA kupisz oryginał za 25 USD z przesyłką:
http://www.amazon.com/Genuine-Mazda-L3A ... B00GKG9RJ8

wygląd oryginału:
L3A1-40-581.jpg


Jedno co mogę napisać, to sprawdź produkt firmy BOSAL 256-781... Podają go jako zamiennik:
http://www.cardon.com.ua/?act=artinf&art=256781&kbr=384

Jest również dostępny w PL... np. tutaj:
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... al-256-781
koszt około 20 zł + przesyłka...

Najlepiej będzie jak wymontujesz swój i porównasz z zamiennikiem ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomek5700 » 24 cze 2014, 13:35

ale to by pasowało iść ze starym pierścieniem :) a ja mam tak wspaniałe miejsce zamieszkania że najbliższe takie sklepy to ok 50km więc nie bardzo mam jak z tym się tam dostać bez samochodu :) dlatego muszę pierwsze części skompletować a później zaczynać rozbierac , żeby za długo nie być uziemionym :) zamówie tego bosala chyba i spróbuje to wymienić, jak nie spasuje to wtedy będę już zmuszony cośkombinować :) ok ryzyko, 20zł to nie majątek jak przyjdzie Bosal to go wymontuje i porównam jak coś się nie będzie zgadzać to się będę wtedy martwił, albo zastosuje siędo teorii "nic na siłe, wszystko młotkiem" :)

a mógłby ktoś rzucić uchem na ten filmik który dodałem gdzieś z początku, w sprawie tych stuków jak się zdejmie osłonę silnika ? :) czy to normalne czy czego to przyczyna :) jak odłączę obojętnie które świece to zmienia się praca silnika tak jakby słabł, i to chyba normalne i oznaka że świece sprawne no nie? :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez Wojtek » 24 cze 2014, 13:44

Obejrzałem filmik i na 100% masz pierścień do wymiany... Jest nieszczelny i "wali" spalinami w układu wydechowego za kolektorem... Świec się nie czepiaj... <głaszcze>
Wymień pierścień i skręć według podanego przepisu... Zobaczysz, że wszystko będzie dobrze :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomek5700 » 24 cze 2014, 15:16

ok pierścień Bosala już w drodze dzięki wielkie za porady, byłem wcześniej u mechanika, to ten na polu oglądnął auto dookoła szum wiatr itd, i mówi że przecież nic nie piszczy, ok nie chciało mi się mu tłumaczyć bo w takich warunkach to ja ledwo to słyszałem choć wiedziałem o który dźwięk chodzi, i zapytałem o to stukanie "to tak ma być to normalne" :) mam nadzieje że mi w tym tygodniu dojdzie przesyłka to to rozbiore i strzele jakieś fotki , no i mam nadzieje, że ten pierścień jest przyczyną całego zamieszania, jeszcze śruby gdzieś dopadne, tak pi razy oko jaką długość będę potrzebował , 75mm M10x1.25 tak? :) tzn tyle mają chyba orginalne te szpilki, ale do nich idą dodatkowo sprężyny, ja będę próbował patentu bez sprężyn, a tu z tego amerykańskiego forum jak dobrze zrozumiałem to 2,5-3cm śruba, kupie dłuższą jak coś będę ciął w domu :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez Wojtek » 24 cze 2014, 17:46

Nawet jak kupisz te długie (75mm) to nic nie powinno im się stać...
Tylko dłużej będziesz kręcił nakrętką :)

tomek5700 napisał(a):...to rozbiore i strzele jakieś fotki

czekamy <tuptup>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 25 cze 2014, 20:40

Czy ktoś już dłużej jeździł bez tego łącznika – na sztywnych śrubach? Obym się mylił, ale na moje wyczucie taki "mod" w prostej drodze prowadzi do pęknięcia kolektora. Silnik podczas jazdy przekręca się w przód i tył, a to "łamliwe" miejsce pozwala dopasować się reszcie wydechu do przestawionego kolektora. Nie bez powodu ta uszczelka się zużywa. Hmm.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6