Naprawa przycisku zamykania "Keyless Entry System"

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez roy130 » 26 lis 2013, 23:21

Dostałem dzisiaj telefon z tego aso co byłem. Gość powiedział ze nie da rady samego przycisku wymienić. A koszty klamki nowej ponad 400 funtów. Tak więc dobrze ze zamykanie z pilota działa :) spróbuję rozebrać ten przycisk, jak się woda dostała to może da się wyczyścić i złożyć. Dam znać jak się uda lub nie :)

Naprawa się udała :) Jako że przycisk od strony pasażera nie działał w ogóle zacząłem od niego, po naprawie czerwony kluczyk sie nie świeci a zamykanie od strony pasażera działa normalnie. Następnym razem zrobie kierowcy stronę.
Po kolei co zrobiłem:
1) Ściągniecie tapicerki drzwi, urwały sie tylko lub aż dwie spinki :/
2) odkręcenie czarnej plastikowej osłony (wystarczy górne śróbki aby tylko odgiąć plastik i wyciągnąć wtyczkę od klamki)
3) odkręcenie klamki filmik z youtube nie mój


śróbka torx nie powinna wypaśc, ma małe plastikowe blokady.
4) Odpięcie wtyczki od klamki. Odginamy plastikową osłone drzwi. Wtyczka jest zaraz za klamką. aby zobaczyć gdzie dokładnie należy wyjąć okrągłą zaślepke w drzwiach.
ohmd.jpg

5) Po odkręceniu trzech wkrętów i ściągnięciu kolorowej osłonki (osłonka jest przyklejona do reszty klamki ostrożnie ściągać, można lekko podważyć od dołu)
gzsz.jpg

6) Przyczyna problemów, widać pękniecie na gumowym przycisku przez które dostaje sie woda i robi zwarcie.
t92n.jpg

7) Sprawdziłem miernikiem i przycisk robi zwarcie (jest wciśniety cały czas)
Jako że nie mam nic do stracnia skoro i tak nie działa to rozebrałem i sam przełącznik, przeciściłem styki złożyłem i przycisk działa.
0alb.jpg

4rc7.jpg


8) Najtrudniesze było jakoś naprawić sam gumowy przycisk. Troche rzeźbę zrobiłem ale ważne, że działa.
Kawałek taśmy izolacyjnej uciełem na rozmiar przycisku
4abn.jpg


Po podgrzaniu płomieniem, dokładnym podociskaniu wyszło tak:
j1mq.jpg

Odcięłem odstające końcówki złożyłem w odwrotnej kolejności i działa <spoko>
Zajęło mi to ok półtora godziny.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 19:32
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Nowa Sól / Bath (UK)
Auto: M6 GH Sport 2.5L5

Postprzez coroner81 » 29 lis 2013, 00:13

Super to opisales wszystko wlasnie mam podobny problem.duzo roboty bylo z rozebraniem drzwi??czy trzeba rozkrecac drzwi zeby przeczyscic ten przycisk u mnie gumka wyglada ok ale nieodbija przycisk jak w drugich drzwiach i czerwony kluczyk sie swieci.na ebayu klamka kosztuje £30 wiec moze warto wymienic sam przycisk...moze na weekendzie sie za to zabiore chetnie podziele sie doswiadczeniami...
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 23:22
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.5 Benzynka Kombi

Postprzez roy130 » 29 lis 2013, 23:30

Aby ściągnąć tapicerkę drzwi odkręcasz śrobke pod klamka i dwie pod uchwytem od zamykania drzwi (trzeba wyciągnąć tą srebrną plastikowa osłonę). No i ciągniesz tapicerkę od dołu. Trzeba zdjąć tapicerkę żeby odpiąć wtyczkę od klamki. U mnie też gumka z zewnątrz wyglądała ok a dopiero po rozebraniu było widać pęknięcie. Powodzenia

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 19:32
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Nowa Sól / Bath (UK)
Auto: M6 GH Sport 2.5L5

Postprzez mick » 20 gru 2017, 16:02

A powiedzcie proszę jak bym chciał na razie pojeździć bez tego przycisku to na stałe kable te niebieskie powinny być połączone czy rozłączone ? bo zdarza mi się to sporadycznie to przez pewien czas miał bym 100% pewności że to wina przycisku tylko nie wiem czy ten kabelek ma być połączony czy rozciąć i za izolować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez rob777 » 20 gru 2017, 16:21

Powinno być rozłączone, ale nie przecinaj kabelka tylko wylutuj przycisk, albo bardziej brutalna opcja – usuń środek przycisku (pociągnij mocno jakimiś szczypcami za "bolec" na środku i wyrwij wraz ze stykami, zostanie wtedy tylko obudowa przycisku). Przycisk jest delikatny i większych szkód nie zrobisz. Choć muszę przyznać metoda trochę "Januszowa".
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 17:04
Posty: 30
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG

Postprzez mick » 20 gru 2017, 16:43

:) może i Januszowa metoda ale zamówiłem przycisk na stronie https://www.amayama.com/en/part/mazda/gv8c584bx ale pewnie z miesiąc będę czekał a te kontrolki są bardzo denerwujące i samo to że nie mogę auta normalnie zgasić tylko wychodzę wciskam kilka razy klamkę i dopiero przycisk start/stop wyłącza auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6