Mazda6 GH Panel sterowania szyb – SPALONY
1, 2
Witajcie,
Pomogę wam rozwiązać problem z panelem sterowania szybami. Problem dotyczy upalonej płyty gł. A więc jak rozpoznać czy jest dobry panel. To bardzo proste: przyciski w panelu muszą się podświetlać wszystkie, niezależnie szyba kierowcy działa bez programowania. Jeżeli to działa, to masz dobry panel. Jeżeli nie to masz upalony panel. Zdemontuj go. Możesz to zrobić na dwa sposoby bez ściągania tapicerki lub z boczkiem. Gdy już masz go w rękach oceń go pod kontem zapachu i z boku czy czasem nie ma wypalonego plastyku pokaże wszystko na zdj. rozbierz panel i zobaczysz biały przekaznik pod nim wypalona płyta gł pod nim są ścieżki wypalone. jak odnowić. I tu macie problem jak to zrobić zakup przekażnik koszt 20zł podam stronkę na dole. Lub rozbierz delikatnie rozcinając białą osłonkę są tam dwa styki jeden z nich zespawał się Co powoduje że szyba cały czas zamyka się i pali panel. Stronke dla zainteresowanych dopisze puzniej. Miłej zabawy
Dopisano 28 wrz 2014, 15:42:
Zakończyłem sukcesem zaprogramowałem bez problemów Pisać wrazie problemów na audi80@onet.com.pl
Pomogę wam rozwiązać problem z panelem sterowania szybami. Problem dotyczy upalonej płyty gł. A więc jak rozpoznać czy jest dobry panel. To bardzo proste: przyciski w panelu muszą się podświetlać wszystkie, niezależnie szyba kierowcy działa bez programowania. Jeżeli to działa, to masz dobry panel. Jeżeli nie to masz upalony panel. Zdemontuj go. Możesz to zrobić na dwa sposoby bez ściągania tapicerki lub z boczkiem. Gdy już masz go w rękach oceń go pod kontem zapachu i z boku czy czasem nie ma wypalonego plastyku pokaże wszystko na zdj. rozbierz panel i zobaczysz biały przekaznik pod nim wypalona płyta gł pod nim są ścieżki wypalone. jak odnowić. I tu macie problem jak to zrobić zakup przekażnik koszt 20zł podam stronkę na dole. Lub rozbierz delikatnie rozcinając białą osłonkę są tam dwa styki jeden z nich zespawał się Co powoduje że szyba cały czas zamyka się i pali panel. Stronke dla zainteresowanych dopisze puzniej. Miłej zabawy
Dopisano 28 wrz 2014, 15:42:
Zakończyłem sukcesem zaprogramowałem bez problemów Pisać wrazie problemów na audi80@onet.com.pl
Pawel 32 napisał(a):I tu macie problem jak to zrobić zakup przekażnik koszt 20zł podam stronkę na dole.
Hmmm... czyli można naprawić, ale nie...
Pawel 32 napisał(a):Stronke dla zainteresowanych dopisze pozniej.
... czyli nie można...
A użytkownicy nadal muszą zakupić używany panel i go wymienić...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ale sie niecierpliwisz kolego jak napisałem że dodam to dodam dziś daj jedną stronkę jutro w prasy dodam Firmę która sprzedaje o kraju Spokojnie
Dopisano 28 wrz 2014, 19:21:
http://pan-relay.en.seekic.com/product/ ... _2U1S.html
Dopisano 28 wrz 2014, 19:22:
http://www.nec-tokin.com/english/produc ... _ex2_e.pdf
Dopisano 28 wrz 2014, 19:21:
http://pan-relay.en.seekic.com/product/ ... _2U1S.html
Dopisano 28 wrz 2014, 19:22:
http://www.nec-tokin.com/english/produc ... _ex2_e.pdf
Dodaje linka do dwóch Firm która posiada te przekazniczki http://mikrokoszalin.pl/advanced_search ... c_subcat=1 i http://pl.farnell.com/jsp/search/browse ... allpartial
Witam.
Mam podobny problem ze spaloną płytką w panelu sterowania. W związku z tym zakupiłem cały panel sterowania (co nie było łatwe do polifta), ale panel okazał się od wersji angielskiej. Czy istnieje jakiś łatwy sposób modyfikacji tej płytki ( np. zamiana pinów, lub coś podobnego) do stanu użytkowania w m6 europejskiej? Gdy podłączyłem angielski panel pod wszystkie kostki, to lusterka śmigają OK, natomiast szyby ani drgnęły. Czym różni się płytka wersji angielskiej i europejskiej?? Jakieś podpowiedzi na ten temat??
Mam podobny problem ze spaloną płytką w panelu sterowania. W związku z tym zakupiłem cały panel sterowania (co nie było łatwe do polifta), ale panel okazał się od wersji angielskiej. Czy istnieje jakiś łatwy sposób modyfikacji tej płytki ( np. zamiana pinów, lub coś podobnego) do stanu użytkowania w m6 europejskiej? Gdy podłączyłem angielski panel pod wszystkie kostki, to lusterka śmigają OK, natomiast szyby ani drgnęły. Czym różni się płytka wersji angielskiej i europejskiej?? Jakieś podpowiedzi na ten temat??
- Od: 3 sie 2011, 10:48
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 6 GG 2.0 147 KM B+G 2005/06
Może prościej posztukować ścieżki i przełożyć ten przekaźnik.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Witam Kolegów.
Pozwolę podpiąć się pod temat.
Mianowicie mam problem z szybami.
Na panelu kierowcy podświetlony jest tylko przycisk kierowcy.
Szyby nie dają się zaprogramować. Nie skaczą skokowo ale jak się włączy automatyczne domykanie to szyba poleci do góry odbije i poleci w dół. (po programowaniu)
Jak się chce otworzyć którąś z szyb to po chwili stanie i trzeba poczekać chwile lub wyłączyć i wł. zapłon.
Elektryk stwierdził że masa lub plus może być za słaby i silniczki się przegrzewają(jeśli potwierdzacie to gdzie znajduję się owa masa?)
Czy sterownik jest upalony.
Czy obie te dolegliwości mogą być?
Pozdrawiam
Pozwolę podpiąć się pod temat.
Mianowicie mam problem z szybami.
Na panelu kierowcy podświetlony jest tylko przycisk kierowcy.
Szyby nie dają się zaprogramować. Nie skaczą skokowo ale jak się włączy automatyczne domykanie to szyba poleci do góry odbije i poleci w dół. (po programowaniu)
Jak się chce otworzyć którąś z szyb to po chwili stanie i trzeba poczekać chwile lub wyłączyć i wł. zapłon.
Elektryk stwierdził że masa lub plus może być za słaby i silniczki się przegrzewają(jeśli potwierdzacie to gdzie znajduję się owa masa?)
Czy sterownik jest upalony.
Czy obie te dolegliwości mogą być?
Pozdrawiam
-
Grudzien9
Witam ponownie.
W związku z tym, że nadchodzi wiosna, a ja nadal nie rozwiązałem swojego problemu z szybami, co mnie już bardzo irytuje, pokaże Wam swoje panele- a mam ich już 3 sztuki:
A- stary panel, który został zalany wodą, w wyniku czego została upalona część płytki (uszkodzone części zaznaczone na czerwono).
B- panel sterowania, który kupiłem (40 zł) ale okazał się od "anglika" (różnice w opisie na płytce oznaczone na pomarańczowo – LH-kierownica z lewej, RH- kierownica z prawej). Przelutowano cały układ scalony oraz ten biały przekaźnik ze starego upalonego do tego "anglika" (zaznaczone na czerwono), ale to oczywiście nie przyniosło żadnego efektu. Zakupiłem więc kolejny panel sterowania, na stronie AliExpress (i to chyba kolejny mój błąd).
C- nowy (160 zł) panel świeży, nie uszkodzony, ale również nie działający- jak go otworzyłem, okazało się że płytka dość różni się od poprzednich (najbardziej widoczne różnice zaznaczyłem na niebiesko). Spotkał się ktoś kiedyś z taką płytką?? Wie ktoś dlaczego nie działa w mojej mazdzie? A może to jest wersja od jakiegoś amerykańca? Czyżby pozostał mi zakup oryginalnego za 400 zł??
Muszę jak najszybciej rozwiązać problem z szybami- pomoże ktoś, coś?? Może uda się coś wykombinować z tej płytki "C"??
W związku z tym, że nadchodzi wiosna, a ja nadal nie rozwiązałem swojego problemu z szybami, co mnie już bardzo irytuje, pokaże Wam swoje panele- a mam ich już 3 sztuki:
A- stary panel, który został zalany wodą, w wyniku czego została upalona część płytki (uszkodzone części zaznaczone na czerwono).
B- panel sterowania, który kupiłem (40 zł) ale okazał się od "anglika" (różnice w opisie na płytce oznaczone na pomarańczowo – LH-kierownica z lewej, RH- kierownica z prawej). Przelutowano cały układ scalony oraz ten biały przekaźnik ze starego upalonego do tego "anglika" (zaznaczone na czerwono), ale to oczywiście nie przyniosło żadnego efektu. Zakupiłem więc kolejny panel sterowania, na stronie AliExpress (i to chyba kolejny mój błąd).
C- nowy (160 zł) panel świeży, nie uszkodzony, ale również nie działający- jak go otworzyłem, okazało się że płytka dość różni się od poprzednich (najbardziej widoczne różnice zaznaczyłem na niebiesko). Spotkał się ktoś kiedyś z taką płytką?? Wie ktoś dlaczego nie działa w mojej mazdzie? A może to jest wersja od jakiegoś amerykańca? Czyżby pozostał mi zakup oryginalnego za 400 zł??
Muszę jak najszybciej rozwiązać problem z szybami- pomoże ktoś, coś?? Może uda się coś wykombinować z tej płytki "C"??
- Od: 3 sie 2011, 10:48
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 6 GG 2.0 147 KM B+G 2005/06
Po pobieżnej analizie płytek EU i UK od razu znalazłem kilka różnic w obsadzeniu elementami oraz w ich rozmieszczeniu. Pewnie przełożony procesor mając inny program w którym są przypisane funkcje do odpowiednich jego wyprowadzeń nie może się odnaleźć na innym modelu płytki i nie działa poprawnie.
Co do płytki a Ali.. to może być jakaś nowsza wersja (mniejszy procesor) albo jakieś chińskie opracowanie jako zamiennik. Patrząc po ilości nadruków oraz braku symbolu jakiegokolwiek producenta skłaniam się do tego że to zamiennik.
Moim zdaniem rzeźbisz w g..., posztukuj te popalone ścieżki w swoim sterowniku i uruchom aby działało. Potrafiłeś przełożyć procesor to i z resztą sobie poradzisz.
Popraw tylko zdmuchnięte elementy na płytce (kwarc X1 i C6)
Czy przypadkiem nogi 31 i 32 procesora nie są zwarte ?
Jeśli masz ciśnienie aby docelowa płytka była nieuszkodzona to dopiero jak uruchomisz stary sterownik to możesz pomyśleć o przystosowywaniu/przekładaniu elementów innej wersji sterownika.
Co do płytki a Ali.. to może być jakaś nowsza wersja (mniejszy procesor) albo jakieś chińskie opracowanie jako zamiennik. Patrząc po ilości nadruków oraz braku symbolu jakiegokolwiek producenta skłaniam się do tego że to zamiennik.
Moim zdaniem rzeźbisz w g..., posztukuj te popalone ścieżki w swoim sterowniku i uruchom aby działało. Potrafiłeś przełożyć procesor to i z resztą sobie poradzisz.
Popraw tylko zdmuchnięte elementy na płytce (kwarc X1 i C6)
Czy przypadkiem nogi 31 i 32 procesora nie są zwarte ?
Jeśli masz ciśnienie aby docelowa płytka była nieuszkodzona to dopiero jak uruchomisz stary sterownik to możesz pomyśleć o przystosowywaniu/przekładaniu elementów innej wersji sterownika.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Witaj opisałem wcześniej że od Anglika nie pasuje nawet jak przelatujesz układ nic to nie da.Plytka A dlaczego nie próbowałeś jej odbudować jak ja to opisałem.
Dopisano 31 mar 2016, 23:33:
Krzychu ale dałeś plamę jednym słowem. Ja już około 20 sztuk odbudowałem i za każdym razem działają
Dopisano 31 mar 2016, 23:33:
Krzychu ale dałeś plamę jednym słowem. Ja już około 20 sztuk odbudowałem i za każdym razem działają
Witam nie będę dodawać nowego tematu a widzę ze tu znajomość techniczna jest duża
Jakiś czas temu zauważyłem ze nie działa mi jedna [jaka?] szyba z panelu kierowcy, a dziś zauważyłem że przestała działąć 2 szyba [jaka?] z panelu kierowcy.
Każda szyba działa opuszcza się przyciskiem na drzwiach. Na panelu kierowcy mogę wyłączyć pasażerom przyciski. Mogę również sterować szybą pasażera (siedzącego z przodu) jedynie brak dostępu do [jakich?] szyb. Kluczykiem również mogę zamknąć i otworzyć wszystkie szyby.
Posłuchałem rad z forum
Tak wiec odłączyłem kleme od akumulatora (reset) i zrobiłem kalibracje szyb. Niestety nie pomogło.
Czy macie jakieś pomysły ?
Jak są zbudowane te przyciski lub i co tam mogło strzelić ?
Jakiś czas temu zauważyłem ze nie działa mi jedna [jaka?] szyba z panelu kierowcy, a dziś zauważyłem że przestała działąć 2 szyba [jaka?] z panelu kierowcy.
Każda szyba działa opuszcza się przyciskiem na drzwiach. Na panelu kierowcy mogę wyłączyć pasażerom przyciski. Mogę również sterować szybą pasażera (siedzącego z przodu) jedynie brak dostępu do [jakich?] szyb. Kluczykiem również mogę zamknąć i otworzyć wszystkie szyby.
Posłuchałem rad z forum
Tak wiec odłączyłem kleme od akumulatora (reset) i zrobiłem kalibracje szyb. Niestety nie pomogło.
Czy macie jakieś pomysły ?
Jak są zbudowane te przyciski lub i co tam mogło strzelić ?
-
goofer
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6