Tempomat – pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotrek0077 » 3 paź 2012, 19:54

Witam wszystkich!

Gwarancja się skończyła w czerwcu i się zaczęło :(
Najpierw błąd P0703 czujnik hamulca obwód B. Wymieniony czujnik na nowy w ASO!
Teraz jak odpalę i włączę tempomat to za pierwszym razem działa jak należy kontrolka CRUISE CONTROL z pomarańczowej zmienia się na zieloną i jest wszystko ok. Jak wyłączę tempomat ręcznie lub wcisnę hamulec to tempomat się wyłącza i nie chce się włączyć tzn. świeci się tylko na pomarańczowo i zero reakcji. Po ponownym uruchomieniu autka znowu tempomat działa tylko za pierwszym razem!
Dodam że do tej pory zero problemów korzystałem z tempomatu i było ok.
Jeżeli ktoś z Was wie o co chodzi to byłbym wdzięczny. Jestem umówiony w serwisie ale boję się że będą chcieli wymieniać wszystko do momentu ustania usterki!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 4 paź 2012, 23:35

czy kiedy jedziesz na tempomacie i "przyhamujesz" (tempomat sie wylaczy), a pozniej chcesz wlaczyc tempomat, to czy sie wlaczy?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez admiras » 5 paź 2012, 13:20

piotrek0077 napisał(a):Witam wszystkich!

Gwarancja się skończyła w czerwcu i się zaczęło :(
Najpierw błąd P0703 czujnik hamulca obwód B. Wymieniony czujnik na nowy w ASO!
Teraz jak odpalę i włączę tempomat to za pierwszym razem działa jak należy kontrolka CRUISE CONTROL z pomarańczowej zmienia się na zieloną i jest wszystko ok. Jak wyłączę tempomat ręcznie lub wcisnę hamulec to tempomat się wyłącza i nie chce się włączyć tzn. świeci się tylko na pomarańczowo i zero reakcji. Po ponownym uruchomieniu autka znowu tempomat działa tylko za pierwszym razem!
Dodam że do tej pory zero problemów korzystałem z tempomatu i było ok.
Jeżeli ktoś z Was wie o co chodzi to byłbym wdzięczny. Jestem umówiony w serwisie ale boję się że będą chcieli wymieniać wszystko do momentu ustania usterki!!!


Zakładam, że nie masz problemów z sama obsługa tempomatu, ale z tego co wiem to tempomat działa tylko od pewnej szybkości, chyba powyżej 50 km/h
Jeśli się już poruszamy i po naciśnięciu hamulca czy też sprzęgła pali się pomarańczowa kontrolka CRUISE to powrót do zadanej prędkości następuje
po naciśnięciu klawisza RESUME, a utrzymywanie nowej następuje bodajże w momencie naciśnięcia kursora na UP. Kurcze nie pamiętam dokładnie bo trochę dawno używałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 21:00
Posty: 68
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic

Postprzez glowasiek » 5 paź 2012, 13:28

Rozmawialem z Piotrkiem na ten temat i u niego nic sie nie dzieje po wcisnieciu RESUME.
Co do samej zasady dzialania to macie racje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 16:50

Witajcie
Wygląda to tak że po odpaleniu jest pewien okres czasu kiedy mogę włączyć tempomat. Mogę go włączać i kilka razy, mija czas ok. 2-3 min. (tak mi się wydaje), i po tym czasie włącza się tylko pomarańczowa kontrolka i tempomatu nie da się uruchomić. Dodam że podłączyłem pod komputer i zero błędów zapamiętanych, oczekujących po prostu sprawne auto, a tempomat nie działa!
Sprawdziłem także na polnej drodze układy ABS,TCS,DSC i wszystko działa.
Jeżeli chodzi o obsługę tempomatu to mam obcykane co i jak, przez trzy lata działał.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 5 paź 2012, 17:05

sprawdz przelaczniki... przy pedalach...
lubia sie rozłazic... ;)

Dopisano Pt, 5 paź 2012, 17:06:

i poszukaj w dziale GG/GY o tempomacie...
masz tam opisane jak wykonac autodiagnostyke ukladu ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 17:10

Mam automata a przełącznik pedału hamulca wymieniony na nowy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 5 paź 2012, 17:13

piotrek0077 napisał(a):przełącznik pedału hamulca wymieniony na nowy!

a nie zaczely sie klopoty po jego wymianie?
czy dobrze wyregulowano jego zasieg?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 17:41

Kłopoty zaczęły się jak wyświetliło że walnięty włącznik hamulca!
Wymieniony na nowy w ASO więc mniemam że zrobili tak jak trzeba!?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 5 paź 2012, 17:50

niby tak, ale nie w kazdym ASO... niestety....

sprawdz tylko jak jest wyregulowany przelacznik... tak "dla pewnosci" ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 18:58

Ok.! Pewnie sprawdzę jeszcze raz, ale czy wtedy można było by włączyć za pierwszym razem tempomat?
A z kolei Jakby raz był dobrze a raz nie to tempomat też co jakiś czas by się uruchamiał bez powtarzalności!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 5 paź 2012, 19:07

prawdopodobnie dziala on do pierwszego naduszenia pedalu hamulca...

wykonaj diagnoze i zobaczymy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 19:24

Nie mogę wykonać autotestu tempomatu. U mnie są inne przyciski jak w GG.
Ja mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.
Trzymam różne przyciski i bez reakcji, cały czas pomarańczowe Cruise Control.
Sprawdziłem i jest tak że jak odpalę i ruszę to włączam tempomat i działa i teraz tak: mogę robić jakiś czas wszystko, włączać/wyłączać, hamować i włączać kilka razy i działa prawidłowo. Mija jakiś czas i tempomat przestaje działać, jak był włączony to obojętnie czy hamulcem czy przyciskiem OFF wyłączam i już włączyć nie mogę, a jak był wyłączony to nie idzie włączyć tzn. tylko pomarańczowy napis.
Gaszę autko potem odpalam ruszam i znowu jak wyżej!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 5 paź 2012, 20:22

nie wiem jak jest wlaczenie auto testu w GH, ale porownaj...

piotrek0077 napisał(a):Ja mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.

i to:

Wojtek napisał(a):lewa-gora = on / off
prawa-gora = ACC = przyspieszanie (dodanie gazu) lub powrot do zadanej wczesniej predkosci jak musiales nadusic hamulec np :)
lewy-dol = reset
prawy-dol = set (ustaw) lub zwolnij (zmniejsza zadana predkosc tak dlugo jak trzymasz go wcisnietego) :)

i tego:

Wojtek napisał(a):Czy wykonales test: po wlaczeniu Cruise Main (wlaczenie zoltej diody) trzymaj 5 sekund przycisk ACC !!
Opisz jak mruga dioda Cruise SET (zielona).


zobacz ktory przycisk odpowiada za dodanie predkosci samym przyciskiem... czyli jedziesz na tempomacie i wdus np. strzalke w gore i trzymaj... jezeli auto przyspieszy, to jest to odpowiednikiem przycisku ACC ;)
albo przycisk RES... albo SET+

sprawdz
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 20:52

Robię tak:
Włączam autko,
włączam tempomat czyli ON zapala się pomarańczowe CRUISE,
trzymam przyciski wszystkie po kolei i nic!
U mnie SET+ jest od przyspieszania, SET- zwalnia, RESUME wraca do zadanej prędkości, CANCEL kasuje zadaną prędkość, ON wiadomo, OFF wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 5 paź 2012, 20:56

Włączam autko, zaciagam reczny... skrzynia na luz lub park... nie dotykam pedalow...
wlaczam tempomat na czuwanie... i wtedy wlaczam (trzymam) ACC na 5s – 7s...
zielona dioda zaczyna mrugac...

cos w tym stylu? :>

Dopisano Pt, 5 paź 2012, 20:58:

moze koledzy ze sprawnym tempomatem zobacza czy u nich mozna wlaczyc w jakis sposob autotest?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 5 paź 2012, 21:13

Właśnie tak robiłem i nic!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 21:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Wojtek » 14 paź 2012, 21:14

niestety, w tym modelu cos zostalo zmienione... i kombinacja z modelu GG/GY nie ma zastosowania...
chyba trzeba poczekac... <oczy>

Dopisano N, 14 paź 2012, 23:26:

hm... moze kolega smile pomoze? <co?>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mikolaj » 30 lip 2013, 14:01

Czy w GH 2011 da się tak zaprogramować tempomat, żeby był aktywny od razu po odpaleniu silnika?
W GG jak przed zgaszeniem był aktywny to po ponownym uruchomieniu również...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 20:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Marianek » 30 lip 2013, 20:16

Nie da sie niestety.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6