Tempomat – pytania, problemy
1, 2
Witam wszystkich!
Gwarancja się skończyła w czerwcu i się zaczęło
Najpierw błąd P0703 czujnik hamulca obwód B. Wymieniony czujnik na nowy w ASO!
Teraz jak odpalę i włączę tempomat to za pierwszym razem działa jak należy kontrolka CRUISE CONTROL z pomarańczowej zmienia się na zieloną i jest wszystko ok. Jak wyłączę tempomat ręcznie lub wcisnę hamulec to tempomat się wyłącza i nie chce się włączyć tzn. świeci się tylko na pomarańczowo i zero reakcji. Po ponownym uruchomieniu autka znowu tempomat działa tylko za pierwszym razem!
Dodam że do tej pory zero problemów korzystałem z tempomatu i było ok.
Jeżeli ktoś z Was wie o co chodzi to byłbym wdzięczny. Jestem umówiony w serwisie ale boję się że będą chcieli wymieniać wszystko do momentu ustania usterki!!!
Gwarancja się skończyła w czerwcu i się zaczęło
Najpierw błąd P0703 czujnik hamulca obwód B. Wymieniony czujnik na nowy w ASO!
Teraz jak odpalę i włączę tempomat to za pierwszym razem działa jak należy kontrolka CRUISE CONTROL z pomarańczowej zmienia się na zieloną i jest wszystko ok. Jak wyłączę tempomat ręcznie lub wcisnę hamulec to tempomat się wyłącza i nie chce się włączyć tzn. świeci się tylko na pomarańczowo i zero reakcji. Po ponownym uruchomieniu autka znowu tempomat działa tylko za pierwszym razem!
Dodam że do tej pory zero problemów korzystałem z tempomatu i było ok.
Jeżeli ktoś z Was wie o co chodzi to byłbym wdzięczny. Jestem umówiony w serwisie ale boję się że będą chcieli wymieniać wszystko do momentu ustania usterki!!!
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
czy kiedy jedziesz na tempomacie i "przyhamujesz" (tempomat sie wylaczy), a pozniej chcesz wlaczyc tempomat, to czy sie wlaczy?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
piotrek0077 napisał(a):Witam wszystkich!
Gwarancja się skończyła w czerwcu i się zaczęło
Najpierw błąd P0703 czujnik hamulca obwód B. Wymieniony czujnik na nowy w ASO!
Teraz jak odpalę i włączę tempomat to za pierwszym razem działa jak należy kontrolka CRUISE CONTROL z pomarańczowej zmienia się na zieloną i jest wszystko ok. Jak wyłączę tempomat ręcznie lub wcisnę hamulec to tempomat się wyłącza i nie chce się włączyć tzn. świeci się tylko na pomarańczowo i zero reakcji. Po ponownym uruchomieniu autka znowu tempomat działa tylko za pierwszym razem!
Dodam że do tej pory zero problemów korzystałem z tempomatu i było ok.
Jeżeli ktoś z Was wie o co chodzi to byłbym wdzięczny. Jestem umówiony w serwisie ale boję się że będą chcieli wymieniać wszystko do momentu ustania usterki!!!
Zakładam, że nie masz problemów z sama obsługa tempomatu, ale z tego co wiem to tempomat działa tylko od pewnej szybkości, chyba powyżej 50 km/h
Jeśli się już poruszamy i po naciśnięciu hamulca czy też sprzęgła pali się pomarańczowa kontrolka CRUISE to powrót do zadanej prędkości następuje
po naciśnięciu klawisza RESUME, a utrzymywanie nowej następuje bodajże w momencie naciśnięcia kursora na UP. Kurcze nie pamiętam dokładnie bo trochę dawno używałem.
- Od: 16 lut 2011, 21:00
- Posty: 68
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic
Witajcie
Wygląda to tak że po odpaleniu jest pewien okres czasu kiedy mogę włączyć tempomat. Mogę go włączać i kilka razy, mija czas ok. 2-3 min. (tak mi się wydaje), i po tym czasie włącza się tylko pomarańczowa kontrolka i tempomatu nie da się uruchomić. Dodam że podłączyłem pod komputer i zero błędów zapamiętanych, oczekujących po prostu sprawne auto, a tempomat nie działa!
Sprawdziłem także na polnej drodze układy ABS,TCS,DSC i wszystko działa.
Jeżeli chodzi o obsługę tempomatu to mam obcykane co i jak, przez trzy lata działał.
Pozdrawiam.
Wygląda to tak że po odpaleniu jest pewien okres czasu kiedy mogę włączyć tempomat. Mogę go włączać i kilka razy, mija czas ok. 2-3 min. (tak mi się wydaje), i po tym czasie włącza się tylko pomarańczowa kontrolka i tempomatu nie da się uruchomić. Dodam że podłączyłem pod komputer i zero błędów zapamiętanych, oczekujących po prostu sprawne auto, a tempomat nie działa!
Sprawdziłem także na polnej drodze układy ABS,TCS,DSC i wszystko działa.
Jeżeli chodzi o obsługę tempomatu to mam obcykane co i jak, przez trzy lata działał.
Pozdrawiam.
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
sprawdz przelaczniki... przy pedalach...
lubia sie rozłazic...
Dopisano Pt, 5 paź 2012, 17:06:
i poszukaj w dziale GG/GY o tempomacie...
masz tam opisane jak wykonac autodiagnostyke ukladu
lubia sie rozłazic...
Dopisano Pt, 5 paź 2012, 17:06:
i poszukaj w dziale GG/GY o tempomacie...
masz tam opisane jak wykonac autodiagnostyke ukladu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam automata a przełącznik pedału hamulca wymieniony na nowy!
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
piotrek0077 napisał(a):przełącznik pedału hamulca wymieniony na nowy!
a nie zaczely sie klopoty po jego wymianie?
czy dobrze wyregulowano jego zasieg?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kłopoty zaczęły się jak wyświetliło że walnięty włącznik hamulca!
Wymieniony na nowy w ASO więc mniemam że zrobili tak jak trzeba!?
Wymieniony na nowy w ASO więc mniemam że zrobili tak jak trzeba!?
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
niby tak, ale nie w kazdym ASO... niestety....
sprawdz tylko jak jest wyregulowany przelacznik... tak "dla pewnosci"
sprawdz tylko jak jest wyregulowany przelacznik... tak "dla pewnosci"
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ok.! Pewnie sprawdzę jeszcze raz, ale czy wtedy można było by włączyć za pierwszym razem tempomat?
A z kolei Jakby raz był dobrze a raz nie to tempomat też co jakiś czas by się uruchamiał bez powtarzalności!
A z kolei Jakby raz był dobrze a raz nie to tempomat też co jakiś czas by się uruchamiał bez powtarzalności!
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
prawdopodobnie dziala on do pierwszego naduszenia pedalu hamulca...
wykonaj diagnoze i zobaczymy
wykonaj diagnoze i zobaczymy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie mogę wykonać autotestu tempomatu. U mnie są inne przyciski jak w GG.
Ja mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.
Trzymam różne przyciski i bez reakcji, cały czas pomarańczowe Cruise Control.
Sprawdziłem i jest tak że jak odpalę i ruszę to włączam tempomat i działa i teraz tak: mogę robić jakiś czas wszystko, włączać/wyłączać, hamować i włączać kilka razy i działa prawidłowo. Mija jakiś czas i tempomat przestaje działać, jak był włączony to obojętnie czy hamulcem czy przyciskiem OFF wyłączam i już włączyć nie mogę, a jak był wyłączony to nie idzie włączyć tzn. tylko pomarańczowy napis.
Gaszę autko potem odpalam ruszam i znowu jak wyżej!
Ja mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.
Trzymam różne przyciski i bez reakcji, cały czas pomarańczowe Cruise Control.
Sprawdziłem i jest tak że jak odpalę i ruszę to włączam tempomat i działa i teraz tak: mogę robić jakiś czas wszystko, włączać/wyłączać, hamować i włączać kilka razy i działa prawidłowo. Mija jakiś czas i tempomat przestaje działać, jak był włączony to obojętnie czy hamulcem czy przyciskiem OFF wyłączam i już włączyć nie mogę, a jak był wyłączony to nie idzie włączyć tzn. tylko pomarańczowy napis.
Gaszę autko potem odpalam ruszam i znowu jak wyżej!
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
nie wiem jak jest wlaczenie auto testu w GH, ale porownaj...
i to:
i tego:
zobacz ktory przycisk odpowiada za dodanie predkosci samym przyciskiem... czyli jedziesz na tempomacie i wdus np. strzalke w gore i trzymaj... jezeli auto przyspieszy, to jest to odpowiednikiem przycisku ACC
albo przycisk RES... albo SET+
sprawdz
piotrek0077 napisał(a):Ja mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.
i to:
Wojtek napisał(a):lewa-gora = on / off
prawa-gora = ACC = przyspieszanie (dodanie gazu) lub powrot do zadanej wczesniej predkosci jak musiales nadusic hamulec np
lewy-dol = reset
prawy-dol = set (ustaw) lub zwolnij (zmniejsza zadana predkosc tak dlugo jak trzymasz go wcisnietego)
i tego:
Wojtek napisał(a):Czy wykonales test: po wlaczeniu Cruise Main (wlaczenie zoltej diody) trzymaj 5 sekund przycisk ACC
Opisz jak mruga dioda Cruise SET (zielona).
zobacz ktory przycisk odpowiada za dodanie predkosci samym przyciskiem... czyli jedziesz na tempomacie i wdus np. strzalke w gore i trzymaj... jezeli auto przyspieszy, to jest to odpowiednikiem przycisku ACC
albo przycisk RES... albo SET+
sprawdz
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Robię tak:
Włączam autko,
włączam tempomat czyli ON zapala się pomarańczowe CRUISE,
trzymam przyciski wszystkie po kolei i nic!
U mnie SET+ jest od przyspieszania, SET- zwalnia, RESUME wraca do zadanej prędkości, CANCEL kasuje zadaną prędkość, ON wiadomo, OFF wiadomo.
Włączam autko,
włączam tempomat czyli ON zapala się pomarańczowe CRUISE,
trzymam przyciski wszystkie po kolei i nic!
U mnie SET+ jest od przyspieszania, SET- zwalnia, RESUME wraca do zadanej prędkości, CANCEL kasuje zadaną prędkość, ON wiadomo, OFF wiadomo.
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
Włączam autko, zaciagam reczny... skrzynia na luz lub park... nie dotykam pedalow...
wlaczam tempomat na czuwanie... i wtedy wlaczam (trzymam) ACC na 5s – 7s...
zielona dioda zaczyna mrugac...
cos w tym stylu?
Dopisano Pt, 5 paź 2012, 20:58:
moze koledzy ze sprawnym tempomatem zobacza czy u nich mozna wlaczyc w jakis sposob autotest?
wlaczam tempomat na czuwanie... i wtedy wlaczam (trzymam) ACC na 5s – 7s...
zielona dioda zaczyna mrugac...
cos w tym stylu?
Dopisano Pt, 5 paź 2012, 20:58:
moze koledzy ze sprawnym tempomatem zobacza czy u nich mozna wlaczyc w jakis sposob autotest?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Właśnie tak robiłem i nic!
- Od: 20 sie 2006, 21:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
niestety, w tym modelu cos zostalo zmienione... i kombinacja z modelu GG/GY nie ma zastosowania...
chyba trzeba poczekac...
Dopisano N, 14 paź 2012, 23:26:
hm... moze kolega smile pomoze?
chyba trzeba poczekac...
Dopisano N, 14 paź 2012, 23:26:
hm... moze kolega smile pomoze?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Czy w GH 2011 da się tak zaprogramować tempomat, żeby był aktywny od razu po odpaleniu silnika?
W GG jak przed zgaszeniem był aktywny to po ponownym uruchomieniu również...
W GG jak przed zgaszeniem był aktywny to po ponownym uruchomieniu również...
- Od: 24 mar 2008, 20:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
Nie da sie niestety.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6