Odczytywanie informacji z portu OBDII
No właśnie czujnik jest uszkodzony ale nie byłem pewny czy może to wpływać na tą wartość dzięki za odp
Ostatnio edytowano 10 lut 2016, 18:20 przez rafałmazda, łącznie edytowano 2 razy
Powód: przywrócenie postu sprzed edycji
Powód: przywrócenie postu sprzed edycji
Rozumiem, że diagnoza jest już postawiona i nie jest to uszkodzenie lub zapchanie jednego z dwóch przewodów ciśnieniowych dochodzących do niego? Czy na wyłączonym silniku pokazuje wskazuje 0 kPA?
Po wymianie/naprawie w/g serwisówki powinieneś uruchomić procedurę "Oceny DPF" – ja mogę ją uruchomić z Forscana. Powinno to rozwiązać problem lub chociaż zmniejszyć pm_acc. Jak byś miał kod błędu to napisz – podeślę Ci instrukcję serwisową do niego.
Po wymianie/naprawie w/g serwisówki powinieneś uruchomić procedurę "Oceny DPF" – ja mogę ją uruchomić z Forscana. Powinno to rozwiązać problem lub chociaż zmniejszyć pm_acc. Jak byś miał kod błędu to napisz – podeślę Ci instrukcję serwisową do niego.
dzięki wielkie, w tym momencie czekam na podkładki, bo miałem (mam) jeszcze problem klepania na 4 zaworze, jak wymienię podkładki to odpalę i zobaczymy, samochód kupiłem i gość mówił że do wymiany jest czujnik ale przed stłuczką nie zdążył już go wymienić, nie pamiętał jaki ale powiedział że jak podłączę kompa to wyjdzie i faktycznie są błędy związane z dpf a pierwszy to właśnie czujnik różnicy ciśnień spalin,
Co do wężyków – przeglądnąłem na sucho ale nic nie znalazłem.
A że tak zapytam – co ma wskazywać 0kPa ? bo jak już odpalę to sprawdziłbym to
Co do wężyków – przeglądnąłem na sucho ale nic nie znalazłem.
A że tak zapytam – co ma wskazywać 0kPa ? bo jak już odpalę to sprawdziłbym to
Ostatnio edytowano 10 lut 2016, 18:21 przez rafałmazda, łącznie edytowano 2 razy
Powód: przywrócenie postu sprzed edycji
Powód: przywrócenie postu sprzed edycji
Przy wyłączonym silniku odczyt Forscanem Pida DPF_DP powinien dawać wartość 0kPa. Przy włączonym na biegu jałowym 0-4kPa, przy sprawnym filtrze DPF. Można też sprawdzić wartość napięcia na czujniku, wartości powinny być w zakresie 1 – 4,5V.
Dla zainteresowanych odczytywaniem wartościowych informacji poprzez port OBD2 w swoich mazdach GH – Diesel. Zakupiłem jeden z dostępnych na allegro modułów OBD2 ELM327 v2.1, zainstalowałem na Andku appke Smart Control free,
https://play.google.com/store/apps/deta ... trol&hl=pl
dodałem w profilu auto Mazda i pojawiła się zakładka DPF, która pokazuje najważniejsze parametry tj. poziom zapchania DPFs w %, ile km temu nastąpiła regeneracja oraz w trakcie spalania pokazuje czas oraz ile przejechanych kilometrów.
U mnie wypalanie DPFa w trasię uaktywnia się przy 60% zapchania i trwa 6 minut (przejechane 14km)
Polecam wszystkim!
https://play.google.com/store/apps/deta ... trol&hl=pl
dodałem w profilu auto Mazda i pojawiła się zakładka DPF, która pokazuje najważniejsze parametry tj. poziom zapchania DPFs w %, ile km temu nastąpiła regeneracja oraz w trakcie spalania pokazuje czas oraz ile przejechanych kilometrów.
U mnie wypalanie DPFa w trasię uaktywnia się przy 60% zapchania i trwa 6 minut (przejechane 14km)
Polecam wszystkim!
-
staniu3
Czas wypalania jest zależny od sposobu jazdy podczas, dzisiaj sprawdzałem na tej apce i było dokładnie 8:04 min. Wg apki wypalanie nie zawsze włącza się przy tym samym zapełnieniu filtra jednak u mnie jest to ok 55%, jednak najgorsze co jest w tej apce to chyba średni pomiar spalania i spalanie chwilowe.
Najlepsze ( jeżeli to prawda) to pomiar mocy i momentu, moc z tego co pamiętam miałem największą 122 KM a nie testowałem specjalnie, także uważam jak na wiek i ilość przejechanych kilometrów to i tak nieźle ( mam 280 tkm).
Najlepsze ( jeżeli to prawda) to pomiar mocy i momentu, moc z tego co pamiętam miałem największą 122 KM a nie testowałem specjalnie, także uważam jak na wiek i ilość przejechanych kilometrów to i tak nieźle ( mam 280 tkm).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6