System RVM – asystent zmiany pasa. Różne pytania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maestro81 » 3 paź 2017, 23:34

Halski napisał(a):Czy ktos coś-co to za przyjarana Kostka może być?
Od czego?


A masz może hak tyłu ??
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Halski » 4 paź 2017, 20:13

Nie mam haka :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 21:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez maestro81 » 4 paź 2017, 23:02

A sensory parkowania ? jeśli są to działają ?? Mam propozycję: rozłącz tą złączkę i zobacz czy cosik przypadkiem ci się nie wyłączyło – światła, czujniki parkowania ect.
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Halski » 10 paź 2017, 18:43

Złączka jest przyjarana i stopiona, i ciężko mi ją ruszyc tzn rozłączyć:(
Niestety czujników parkowania brak na pokładzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 21:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez boyazont » 25 paź 2017, 19:22

Hej, pamietam ta wtyczke, ona wychodzi totalnie w tyl w strone zderzaka po lewej stronie bagaznika. Niestety nie wiem dokladnie do czego ona prowadzi ale jak se look'niesz na moje foty to zobaczysz zwoj kabli wcisniety w lewa lampe, ta wtyczka na 99% laczy sie z tym zwojem! Jak se skojarzyc fakt ze nie dziala Ci RVM to pewnie ten zwoj jest wlasnie za to odpowiedzialny.

To na pewno nie jest podswietlenie tablicy rejestracyjnej bo kabel od tego wychodzi z prawej strony bagaznika, zreszta w tej wtyczce za duzo kabli zeby to bylo podswietlenie tablicy.

Ciekawe czy diler Mazdy sprzedal by Ci sama wtyczke czy caly kabel?? Tylko nasuwa sie pytanie dlaczego wtyczka sie zjarala?
Moze styki byly zasniedziale i sie grzaly?
Ja bym wymienil wtyczke, skasowal bledy i zobaczyl czy system zadziala.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 19:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez Halski » 28 paź 2017, 19:22

Dziś trochę na siłę dobrałem się do wtyczki.
Wejście i wyjście ma po 12 Pin'ów i do każdego wchodzi po 8 kableków.
Wtyczka w środku zjarana zdrowo-zdjęcia poniżej.
Najgorzej ze nie jestem obcykany w elektryce i nie wiem czy można jakąś inną kostkę typu zwykła elektryczna tu zastosować?
Po odpieciu na siłę :D kostki, wszystkie światła itp normalnie działają a FORScan z elm pokazuje tylko ten sam błąd co kiedyś do RVM U0028, więc teoretycznie na 99,99% ta Kostka jest winowajcą .
Macie może jakieś sugestie co dalej, bo nie chce mi się po elektrykach jeździć skoro w sumie do tego etapu doszedlem, czy i jaka ewentualnie kostkę kupić, na co uważać itp?
Załączniki
20171028_193837.jpg
Tyle zostało z kostki łączącej moduły RVM lewy i prawy.
20171028_174025.jpg
20171028_173945.jpg
20171028_164902.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 21:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez Mandey » 29 paź 2017, 00:07

Halski napisał(a):nie wiem czy można jakąś inną kostkę typu zwykła elektryczna tu zastosować?

Nie widzę przeciwwskazań :P Poszedłbym np w coś takiego:

CLICK!
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez maestro81 » 31 paź 2017, 02:40

Ta, tylko nie pieprznij się przy podmienianiu złączek <glupek2> :P

PS. Rozwiązanie powiedzmy, że mamy, ale to nie zmienia faktu iż nadal nie wiemy do czego to podtopione diabelstwo dokładnie jest i dlaczego się zmieniło w papkę <oczy> Wtyczkę można wymienić, ale może okazać się, że nowa też ulegnie zniszczeniu :>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Mandey » 31 paź 2017, 23:40

Można jeszcze wnioskować w ten sposób – zaśniedziałe styki = większy opór = większy prąd = większa ilość wydzielanego ciepła.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Halski » 17 lis 2017, 15:04

Uprzejmie donoszę, że uporałem się z tematem.
Rozwaliłem starą zjaraną kostkę, spisałem sobie kabelki co i jak, obczyściłem z nalotu końcówki iw nowa zwykłą kostkę elektryczną wpiąłem i ... jest zielono RVM na desce, kontrolki działają, a nawet Buzzer zadziałał. Musze tylko sprawdzić, bo zaraz po złaczeniu wszystkiego wyskakiwał mi ten sam błąd co wcześniej U0028 oraz jakiś nowy odnośnie napiecia akumulatora, musze to jeszcze FScanem ogarnąć. Możliwe że aku przez to iż trochę pobawiłem się przy przekreconej stacyjce (nie zapalony silnik).
Dzieki wszystkim za wsparcie i pomysły, a sobie za cierpliwość i gibkość, bo zrobienie tego w tym miejscu w bagazniku to niezłe ćwiczenie przy króciutkich kabelkach, więc złożyłem siedzenia i na leżąco rzeźbiłem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 21:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez maestro81 » 20 lis 2017, 10:32

maestro81 napisał(a):A sensory parkowania ? jeśli są to działają ?? Mam propozycję: rozłącz tą złączkę i zobacz czy cosik przypadkiem ci się nie wyłączyło – światła, czujniki parkowania ect.


czyli jednak miałem rację, że to ma powiązanie z sensorami <faja> Cieszę się, że RVM w końcu działa <spoko>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Halski » 20 lis 2017, 14:49

Nie mam sensorów parkowania, więc nie wiem czy ma to z nimi jakikolwiek związek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 21:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez wumpscut » 21 lis 2017, 08:54

Gwoli ścisłości. Czujniki cofania nie mają absolutnie NIC wspólnego z systemem RVM.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 15:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez tomas7 » 30 lis 2017, 16:54

Odgrzeję kotleta.
Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy zapala się kontrolka RVM na żółto, niezależnie czy system jest włączony czy nie. Dzieje się to po ok 15-20 minutach jazdy, czasami szybciej ale nie potrafię określić z jakiego powodu. Torque nic nie znalazł, po ForScanie wywala takie cuś:
===RVM DTC U3000:97-08===
Kod: U3000 – Modul sterujacy

Dodatkowe symptomy usterki:
– Działanie elementu lub układu utrudnione lub zablokowane

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM===
czytałem cały temat ale nie ma nigdzie rozwiązania, czy do wymiany będzie w takim razie moduł sterujący?
ktoś coś ?? <oczy>
tomek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2011, 17:36
Posty: 729 (2/7)
Skąd: Gosport UK/ Świdwin PL
Auto: M6 Wagon TS GY LF 2.0 benz 2003
M6 GH L5 estate 2.5 sport (170KM)

M6 GH Sport Galaxy Grey

Postprzez sky6activ » 6 sty 2018, 20:53

Witam. Jakiś czas temu podczas jazdy RVM zmienił kolor na pomaranczowy. Po podłączeniu ELM z forscanem wyszło coś takiego. Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną. Mam zamiar zdjąć zderzak z tylu i sprawdzić czy wszystko w porzadku z radarami.


==RVM DTC U1A4B:49-0B===
Kod: U1A4B – Procesor B modułu sterującego

Dodatkowe symptomy usterki:
– Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu

===END RVM DTC U1A4B:49-0B===
Początkujący
 
Od: 1 paź 2017, 13:16
Posty: 12
Skąd: BOURNEMOUTH
Auto: 1.Mazda 6 2019 2.2 Skyactiv 150
2. Mazda 6 2010 2.2 180

Postprzez smile » 7 sty 2018, 11:32

• DTC U1A4B:49 Rear vehicle monitoring control module (LH) voltage control circuit malfunction is detected



Detection condition:
U1A4B:49
― Blind spot monitoring (BSM) control module (RH) voltage control circuit malfunction detected for 1 s or more with the ignition switched ON (engine off or on).

Fail-safe
U1A4B:49
― Blind spot monitoring (BSM) system is stopped.


To tak na szybko.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Motorowodniak » 8 sty 2018, 10:21

tomas7 napisał(a):Odgrzeję kotleta.
Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy zapala się kontrolka RVM na żółto, niezależnie czy system jest włączony czy nie. Dzieje się to po ok 15-20 minutach jazdy, czasami szybciej ale nie potrafię określić z jakiego powodu. Torque nic nie znalazł, po ForScanie wywala takie cuś:
===RVM DTC U3000:97-08===
Kod: U3000 – Modul sterujacy

Dodatkowe symptomy usterki:
– Działanie elementu lub układu utrudnione lub zablokowane

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM===
czytałem cały temat ale nie ma nigdzie rozwiązania, czy do wymiany będzie w takim razie moduł sterujący?
ktoś coś ?? <oczy>


od razu zastrzegam że nie jestem mechanikiem/ elektrykiem itp, też mi się zapala na żółto, ale w przypadku ciągnięcia przyczepy z łodzią, co może sugerować zakłócanie pola widzenia radaru, po odpięciu przyczepy jest OK, może masz zabrudzone czujniki...
Początkujący
 
Od: 3 lis 2014, 20:56
Posty: 9
Skąd: Halinów
Auto: Mazda 6 2.0 CITD
Mazda 6 GH lift Kombi 2.2 180KM
CX5 KF 2,5L AWD

Postprzez sky6activ » 8 sty 2018, 13:34

Witam. A mógłbym się dowiedzieć gdzie znajduje się moduł sterujący RVM? Wiem że radary są za zderzakiem, ale gdzie szukać sterownika to nie mam pojęcia.
Początkujący
 
Od: 1 paź 2017, 13:16
Posty: 12
Skąd: BOURNEMOUTH
Auto: 1.Mazda 6 2019 2.2 Skyactiv 150
2. Mazda 6 2010 2.2 180

Postprzez smile » 8 sty 2018, 15:49

Wieczorem mogę zerknąć gdzie to cudo jest zamontowane ale na 99% któraś wtyczka traci przewodność, bo brakuje voltów. Przejrzyj wtyczki może znajdziesz jakąś nadpaloną, moduły w Mazdach nie robią problemów, o ile mają odpowiednie volty na instalacji :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sky6activ » 8 sty 2018, 19:12

Prawdopodobnie jest tak jak mówisz, na odpalonym silniku na lewym module jest mniejsze napięcie niż na prawym. Musze zdjąć zderzak i zacząć sprawdzać wszystkie wtyczki.
Załączniki
26648335_1574455779299196_1371291719_n.png
Początkujący
 
Od: 1 paź 2017, 13:16
Posty: 12
Skąd: BOURNEMOUTH
Auto: 1.Mazda 6 2019 2.2 Skyactiv 150
2. Mazda 6 2010 2.2 180

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6