System RVM – asystent zmiany pasa. Różne pytania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kamil » 16 cze 2012, 16:27

W weekend za szofera na cxie robię. I jadąc po mieście, chciałem wypróbować ten system RVM i jechało za mną auto, włączyłem kierunkowskaz i... nic. Nic nie zasygnalizowało, że po lewej z tyłu mam auto. Jakieś warunki specjalne trzeba spełnić by zaczęło piszczeć? Jestem ciągle w trasie, nie mam pod ręką instrukcji.
Kamil
 

Postprzez Marianek » 16 cze 2012, 18:36

Jeśli masz produkcji Japońskiej zadziała od 60km/h ,jeśli Z innego kraju Azji to od 30km/h.
Jeśli system widzi auto zapala się tobie najpierw pomarańczowa lampka i świeci ciągle do opuszczenia
przez pojazd strefy,czyli aż Ciebie wyprzedzi.
Sygnał sie pojawia jak włączysz kierunek,jeśli tak nie masz może wskazywać na uszkodzenie.
Te z innych krajów z początku produkcji maja wadę jakaś.
A na desce rozdzielczej RVM jak się świeci ? zielono czy pomarańczowo? (wiem ze głupie pytanie ale <oczko> ) .
Zabrudzony jeden czujnik tez może powodować brak reakcji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Kamil » 16 cze 2012, 19:22

Marianek napisał(a):Jeśli masz produkcji Japońskiej zadziała od 60km/h ,jeśli Z innego kraju Azji to od 30km/h.

tak, świeci się na zielono. Muszę przetestować powyżej 60km/h bo w moim teście było na ok. 40km/h ;)
Kamil
 

Postprzez Marianek » 22 cze 2012, 20:49

Kamil i jak RVM w CXie działa?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Kamil » 22 cze 2012, 21:53

działa elegancko, trzeba było jechać powyżej 60km/h, a ja na początku, jak pisałem, robiłem test na zbyt wolnej prędkości. Z drugiej strony, szkoda że ten czujnik nie działa od np 40km/h, wtedy byłoby przydatne także w ruchu miejskim. Ciekawe czy można to jakoś domontować do 6tki? :D
Kamil
 

Postprzez Marianek » 23 cze 2012, 03:53

Pewnie można ale koszt spory :/ .
Kamil napisał(a):Z drugiej strony, szkoda że ten czujnik nie działa od np 40km/h, wtedy byłoby przydatne także w ruchu miejskim.

Pewnie dlatego druga wersja już działa od 30,ale niestety jest słabszej jakości.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 23 cze 2012, 06:43

dzieki Marianek <spoko>
...w temacie byl blad, ale juz poprawilem...
System nazywa sie RVM – Rear Vehicle Monitoring
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zielony110 » 23 cze 2012, 08:11

Kamil napisał(a):Ciekawe czy można to jakoś domontować do 6tki? :D

Kamil, mysle ze mozna.
Wiem, ze jak swoja M6 podlaczylismy do kompa, to wskazalo ze system niby na pokladzie sie znajduje.
Mozliwe wiec, ze wiazki i cala reszte masz, a wystarczyloby dolozyc tylko czujki.
No i czujniki parkowania, musza "na oklo" auta byc. (z tego co pamietam, jak mi to Marianek tlumaczyl)
Tak to wyglada w teori, a jak to bedzie w praktyce, to nie mam pojecia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Kamil » 23 cze 2012, 09:39

Koszt pewnie zabije pomysł w zarodku. Ciekawe jak jest z tymi czujnikami, czy wykorzystuje do tego czujniki parkowania, czy musi być czujnik zupełnie innego typu?
Kamil
 

Postprzez zielony110 » 23 cze 2012, 10:39

Kamil napisał(a):Ciekawe jak jest z tymi czujnikami, czy wykorzystuje do tego czujniki parkowania,

z tego co pamietam, to opiera sie o czujniki cofania (tyl+przod). Marianek mi pokazywal, ze sa one lekko przesuniete na zewnatrz auta, aby "scanowac" wlasnie martwy punkt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Kamil » 23 cze 2012, 11:09

Możliwe że w 6 inaczej to rozwiązali bo w cxie nie mam czujników parkowania w ogóle.
Kamil
 

Postprzez glowasiek » 23 cze 2012, 21:53

Z tego co pamietam to rowniez w 6tce, sa to dodatkowe czujniki ukryte pod zderzakiem.
Bede w przyszla sobote w ASO to sie dowiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Kamil » 23 cze 2012, 22:42

glowasiek napisał(a):Z tego co pamietam to rowniez w 6tce, sa to dodatkowe czujniki ukryte pod zderzakiem.
Bede w przyszla sobote w ASO to sie dowiem :)

tak jest. Wprowadziłem wcześniej w błąd. W zderzaku CeXa są kwadratowe czujniki. Wcześniej nie zauważyłem drugiego czujnika i myślałem, że ten jeden kwadracik to zaślepka na hak – a to był jeden z czujników. Tak więc, prawdopodobnie potrzebne będą dodatkowe czujki do rvm'u, no chyba że w 6 są połączone czujki parkowania z rvm. Do tego lusterka + przycisk + montaż = prawdopodobnie koszty przerosną sens montażu tego systemu :)
Kamil
 

Postprzez Marianek » 24 cze 2012, 12:00

Kamil napisał(a):Do tego lusterka

Nie trzeba lusterka a nakładka wewnętrzna na lusterka ;)
Obrazek
Nad napisem RVM znajduje się pomarańczowa kontrolka wskazująca pojazd w polu,lub zbliżający się do tego pola.
Co do czujników to trudno mi się wypowiedzieć bo rozstaw u mnie ich wskazuje na współprace systemu z nimi(i tak mi się wydaje),tu może tylko dawać wątpliwość ich zasięg bo chwyta już z daleka auta jadące większa prędkością od nas.
A cena tego systemu ,"chym" może być spora,najlepiej spytać ASO.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Kamil » 24 cze 2012, 12:34

aha. W cxie pokazuje się ta kontrolka w lusterku. Myślałem że tak samo jest w 6 ;)
Kamil
 

Postprzez RAMON ALLONES » 26 cze 2012, 08:18

W 6 A-spec ten system nazywa się BSM ( Blind Spot Monitor ). Nie mam żadnych czujników widocznych na zewnątrz karoserii, tylko pod tylną osia jest prostokątne urządzenie 40x40 cm i to ono jest odpowiedzialne za radarowe badanie martwego pola. Sygnalizatory są w lusterkach i działają na zasadzie zapalającej się w lusterku ikonki systemu. Może te systemy są kompatybilne tzn w 6 Europa da się zamontować ten zza oceanu. Myslę że z montażem będzie zdecydowanie mniej zabawy i może uda sie kupic na Ebayu używaną część.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 17:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez boryss1 » 21 lip 2013, 22:28

Witam!
System RVM u mnie nie działa,kontrolka cały czas pali się na pomarańczowo.Swoje auto kupiłem już ponad rok temu i już wtedy nie działało.Nie daje mi to jednak spokoju ,i chciałbym dowiedzieć się co jest nie tak.Dziś montowałem czujniki cofania i miałem odsłonięte sensory RVM.Na oko wszystko jest ok.Poprzedni właściciel zamontował hak z tyłu i być może z niego korzystał.Zastanawiam się czy czasem ktoś celowo nie odłączył tego systemu.
Można to jakoś sprawdzić?
Gdzie znajduje się bezpiecznik od RVM?
Dziękuję!
Pozdrawiam!

U mnie problem rozwiązany!
Okazało się ,że lewy czujnik był do wymiany.Ciężko jest kupić coś takiego ,ale udało mi się na allegro od Mazdy 3 nabyć.Spędzonych wiele godzin w internecie na zagranicznych forach ,bo bardzo mało informacji na ten temat.W końcu natrafiłem na pełną dokumentację systemu RVM i to mi bardzo pomogło.Wymieniłem obydwa czujniki na te od 3-ki ,ale system tylko na sekundę się załączał ,a następnie automatycznie rozłączał.Wtedy doczytałem ,że jeśli wymienia się obydwa czujniki to trzeba je programować,a gdy tylko lewy to nic nie trzeba robić.Wsadziłem z powrotem ten stary prawy i bingo!!!
Podaje link bardzo pomocny jeśli chodzi o RVM,jest po Holendersku ,ale tłumacz google ładnie działa.

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 65100.html
boryss1
 

Postprzez jakubbor » 23 mar 2015, 12:08

Cześć, od paru dni rvm świeci się na pomarańczowo. Zaraz po naciśnięciu start zaświeci się chwilę na zielono ale po sekundzie znów zmienia kolor na pomarańczowy. Z książki wyczytałem, że to stan awaryjny. Oczywiście nie działa sygnalizacja przy lusterkach gdy mnie ktoś wyprzedza (włączony system, prędkość pow 60km/h). Sprawdziłem napięcie na aku – w wyłączonym aucie 12,52 V, podczas pracy silnika 14,3 V.
Co jeszcze mogę sprawdzić przed wizytą w ASO? Przyzwyczaiłem się do tego i teraz bardzo mi tej sygnalizacji brakuje.

Błąd na RVM z Forscana:
===RVM DTC U1A4B:49-0B===
Kod: U1A4B – Procesor B modułu sterującego

Dodatkowe symptomy usterki:
– Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu

===END RVM DTC U1A4B:49-0B===


Przy odczycie danych PID:
time(ms) AIM_ANGL_L(°) AIM_ANGL_R(°) Buzzer INTNL_TMP_L(°C) INTNL_TMP_R(°C) MAIN_SW OP_BRT_L( ) OP_BRT_R( ) RVM_SYS_ST TURN_SW_L TURN_SW_R VPWR_L(V) VPWR_R(V) VSS(km/h) WRN_IND_L WRN_IND_R YAW_RATE(obr/min)
0 3.71 – – – – – – – – – – – – – – – –
0 3.71 -0.89 – – – – – – – – – – – – – – –
25 3.71 -0.89 Off – – Off – – – Off Off – – – Off Off –
76 3.71 -0.89 Off 26 – Off – – – Off Off – – – Off Off –
122 3.71 -0.89 Off 26 26 Off – – – Off Off – – – Off Off –
167 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 – – Off Off – – – Off Off –
217 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 – Off Off – – – Off Off –
263 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off – – – Off Off –
282 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 – – Off Off –
302 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 – Off Off –
380 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off –
402 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off 0
423 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off 0
468 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off 0


Czy to normalne, że lewy kąt wynosi 3,71 a prawy -0,89 ?
Sprawdzał ktoś u siebie te kąty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 21:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Postprzez boyazont » 22 wrz 2015, 13:22

U mnie kontrolka pali sie na zielono przez jakies 10-20minut jazdy i system dziala ok ale czasem daje falszywie pozytywny wynik z prawej strony, tzn kontrolka sie zapala nawet jak prawy pas jest pusty!
Po 10-20 minutach jazdy kontrolka zapala sie na pomaranczowo i system juz nie dziala.. Co ciekawe po kazdym ponownym uruchomieniu silnika sytuacja sie powtarza czyli po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu zaplonu system znowu dziala prawidlowo do jakichs 20minut jazdy. Dodam ze przewaznie jezdze po autostradzie wiec warunki do prawidlowego dzialania systemu sa spelnione.

W zeszlym roku bylem na wakacje w Polsce i Szczecinskie ASO wydrukowalo mi nastepujacy blad DTC:
Opis – U3000
Modul Sterujacy
Rodzaj usterki – 97
Dzialanie elementu lub ukladu utrudnione lub zablokowane
Status – 08 (nie wystepujacy aktualnie kod DTC)
Usterka wykryta wczesniej, obecnie nie wystepuje
Protokol diagnostyczny – 1422

Panowie z ASO powiedzieli ze dokonali "konfiguracji" systemu RVM i kazali obserwowac co bedzie dalej..
"Konfiguracja" niestety nie pomogla i kontrolka dalej zapala sie na pomoranczowo po ok. 20 minutach jazdy. Nie bardzo mnie to martwilo bo po prostu jezdzilem z wylaczonym RVM, ale nawet z wylaczonym RVM od czasu do czasu na dash board'zie pojawiala sie sama z siebie pomaranczowa kontrolka RVM.

W te wakacje juz myslalem, ze system sie naprawil bo kontrolka sie nie zapalala wiec wlaczylem RVM i przez jakies 2 tygodnie kontrolka nawet na dluzszych trasach pozostawala zielona i system dzialal prawidlowo (wciaz dawal falszywe ostrzezenia co jakis czas). Po 2 tygodniach sytuacja wrocila jednak do "normy".

Niedawno nabylem ELM'a i pokazal ten sam kod co rok temu IDS w ASO:
DTC W RVM: U3000:97-08


Jak ktos tu jeszcze zaglada moze ma jakis pomysl co z tym robic dalej... zanim znowu zajade w wprzyszlym roku do ASO podczas wakacji :)

Pozdrawiam

Bartek
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 19:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez tolek102 » 2 lis 2015, 14:47

Witam
Temat stary ale może po takim czasie ktoś będzie miał nowe doświadczenia/rozwiązania ;)

Zakupiłem ostatnio Mazdę 3 BL która ma system RVM i święci mi się na żółto kontrolka RVM.
Podłączyłem OBD i sczytałem kody błędów aplikacją Torque i nic nie pokazała.
Dziś dorwałem się do FORSCANA i sczytałem błędy, wyświetliły mi się takie 2 błędy:

===RVM DTC U1A4B:16-08===
Kod: U1A4B – Procesor B modułu sterującego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM DTC U1A4B:16-08===

===RVM DTC B11D3:15-0B===
Kod: B11D3 – Lampka ostrzegawcza lewego pola martwego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM DTC B11D3:15-0B===


Miał może ktoś coś podobnego albo może wie jak fizycznie w aucie mógłbym to sprawdzić?
Gdzie (na jakim przewodzie/złączu) mogę zmierzyć to ponoć niskie napięcie i jaka jest jego prawidłowa wartość oraz sprawdzić tę lampkę ostrzegawczą ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 19:41
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BL HighLine 2009 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6