Jak wyłączyć stale włączone światła mijania? Deaktywacja running lights w trybie manualnym i auto
Witam, ktoś by ogarnął taki temat dla mnie w warszawie? Ciągle się świecą te mijania, z wyjątkiem, jak daję postojowe. Chcę mieć normalnie, off to off, auto to auto.
drl sa aktualnie podłaczone do postojowych, wiem ze nielegal.
ktoś orientuje się ile kosztuje taki moduł żeby się nie bawić z lutownicą?
drl sa aktualnie podłaczone do postojowych, wiem ze nielegal.
ktoś orientuje się ile kosztuje taki moduł żeby się nie bawić z lutownicą?
b2 napisał(a):jaki koszt takiej zabawy?
samego przeprogramowania to nie wiem , musiałbyś zadzwonić do ASO i spytać , cała atrapa ze światłami + montaż z tego co pamiętam około 1800 zł .
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
kogut1235 napisał(a):Jakieś pare miesięcy temu zakładałem orginalne światła do jazdy dziennej , od dłuższego czasu można przeprogramować sterownik w ASO , nie trzeba już wymieniać na inny.
... ale hm... policzmy razem:
1.
glowasiek napisał(a):bo tutaj chca £158 za przekaznik/modul swiatel – o cene dowiadywalem sie w zeszlym tygodniu.
glowasiek napisał(a):pytalem dzisiaj w servisie, oryginalny grill z DRL wraz z jakims pierdzielnikiem to £258 (bez zalozenia).
Za zalozenie £60.
czyli w UK 460 GBP (bez znizek), a jezeli ktos ma ?
kogut1235 napisał(a):cała atrapa ze światłami + montaż z tego co pamiętam około 1800 zł .
to zeby wyrownac rachubki... ile za:
kogut1235 napisał(a):samego przeprogramowania to nie wiem
hm... no moze sie myle...
wariant drugi bardziej prawdopodobny...
potrzebne rzeczy:
– Gril z Ledami cena z VATem na dzis to 254.06 GBP
– do tego jakies kable za 29.63 GBP co daje po przeliczeniu 1390zl
– do tego montaz... (choc jak ktos kumaty, to moze samemu zalozyc )
pytanie tylko co maja swiatla DRL do running lights...
ps. moze ten "potrzebny kablowy adopter" omija modul? i wtedu nie trzeba modulu zmieniac?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):moze ten "potrzebny kablowy adopter" omija modul? i wtedu nie trzeba modulu zmieniac?
zgadza sie
Napiecie jest kierowane z modulu na DRL-e ale to juz inny temat
Ale opcja jest tylko w GH po lifcie.
Wojtek , to że ceny w Polsce są często wyższe niż w innych krajach to nie dziwota i akurat róznica w cenie to nie jest to przeprogramowanie ponieważ wcześniej cena była taka sama mimo tego że dodatkowo trzeba było dokupić moduł. Teraz można to zrobić bez wymiany.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
kogut1235 napisał(a):wcześniej cena była taka sama mimo tego że dodatkowo trzeba było dokupić moduł. Teraz można to zrobić bez wymiany.
zakladajac LEDY trzeba dokupic okablowanie... nie ma wzmianki o module...
a on sam nie jest programowalny... sprawdz sobie fotki z tego watku...
jezeli natomiast chcesz sam domontowac ledy, to trzeba "przebudowac" modul...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek , temat przerabiałem trzy razy , po zakupie auta chciałem zamontować nowe ledy , w ASO w Szczecinie powiedzili mi że są dostępne ale nie ma możliwości ich taniego zamontowania ponieważ auta sprzedawane w Polsce mają specyfikacje skandynawską i tu za światła dzienne robią światła mijania , które zapalają się po przekręceniu kluczyka w stacyjce i żeby tak się nie działo trzeba zmienić moduł świateł i że to jest jedyna opcja bo moduł nie jest programowalny . Jakiś czas póżniej pojechałem do ASO mazdy w Greifswaldzie (Niemcy) , tam panowie z ASO stwierdzili że da rade założyć i zabrali się do roboty , po 5 godzinach stwierdzili że nic nie da rady zrobić ze względu na ten moduł , koszt modułu niebotyczny więc oczywiście zrezygnowałem. Parę miesięcy później zadzwonili do mnie z ASO Szczecin że nowe oprogramowanie serwisowe pozwala na przeprogramowanie modułu. Umówiłem się na montaż , pojechałem i musieli ściągąc nowe oprogramowanie (byłem pierwszą osobą) żeby mogli przeprogramować ten moduł co trwało parę godzin bo łącze internetowe było bardzo wolne. Więc jak widać moduł od jakiegoś czasu można przeprogramować i działa wszystko łącznie z czujnikami zmierzchu.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
W przedliftach nie ma mozliwosci przeprogramowania modulu, pozostanie przerobienie badz zakup nowego. Mozlie, ze w polifcie cos w tym kierunku zmienili chociaz szczerze w to watpie – musialbym zobaczyc na wlasne oczy, ze oni go rzeczywiscie przeprogramowuja.
Akurat jak tam byłem to poakzywali mi oprogramowanie jak się sciąga (a raczej transfer) to było nowe oprogramowanie serwisowe które pozwala rzekomo na przeprogramowanie tego ustrojstwa , swiatła były już założone tylko czekć trzeba było na nowe oprogramowanie więc po co mieliby to pokazywać i po co ja miałbym was oszukiwać niby?
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
ja nie twierdze, ze oszukujesz – tylko wez pod uwage , ze ja mowie o przedlifice a ty masz polifta wiec mozliwe, ze cos zmienili – nie wiem jak w Polsce ale tutaj mieli sporo skarg na to ustrojstwo wiec moze firma zmienila polityke.
Łukasz napisał(a):Ja u siebie ogarniałem temat i jest super.Wszystko działa jak należy.Kolega ma taki sprzęt do lutowania i zrobił to w pół godzinki.Mogę Ci pomóc ,tylko że z tym czasem cholerka jest ciężko....
no ja mam stację lutowniczą i proste rzeczy sam ogarniam, ale w lutowanie na płytce takich drobiazgów wolałbym raczej się nie bawić. do pierwszego lepszego warsztatu elektronicznego iść nie chcę, bo zanim wytłumaczę o co mi chodzi, jeszcze w oparciu o ruskie forum, to mnie wywiozą do tworek jakbyś z kolegą wygospodarował trochę czasu kiedyś, to byłbym zobowiązany.
dowiem się jeszcze w aso ile kosztue wymiana modułu i czy w roczniku 2008 jest to cudo programowalne.
Wojtek napisał(a):W UK sa za ... podalem w moim poprzednim poscie...
A cena nie jest zależna od tego jakie czujniki są w aucie? W niemczech było pare cen od około 200 euro do prawie 600 euro za sam moduł (do aut poliftowych) zależnie od tego czy auto miało czujnik zmierzchu i chyba deszczu .
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Jak sprawdzalem ceny, to byla jedna, ale pozniej miales wybor wersji...
Jak jest gdzie indziej, to nie wiem...
Tapatalk2
Jak jest gdzie indziej, to nie wiem...
Tapatalk2
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie,
męczy mnie jeszcze jedna sprawa.
Przy bixenonie długie i mijania są z jednego żarnika. I nie jest tak, że gdy chcesz błysnąć światłami, to żarnik się na moment rozpala i gaśnie. Nie tak bixenon działa. Żarnik się świeci cały czas, tyle, że za przysłoną.
Czy nie jest więc tak, że po uruchomieniu samochodu żarnik tak czy owak się rozpala (żeby móc błysnąć długimi w każdym momencie), tylko że jest całkowicie zasłonięty (także dla świateł mijania – gdy włącznik świateł mijania jest na OFF/AUTO w ciągu dnia/lub włączmy jedynie postojowe). W takiej sytuacji montaż drl jako "ochrony" żarnika przed zużyciem czy zabawa z modułem sterującym mija się z celem.
Zejdę dzisiaj do garażu i poobserwuję sobie te lampy.
[edit]
a zatem wynik obserwacji jest następujący:
– otwieram auto, włączam postojówki, wciskam sprzęgło i start.
– po kilkudziesięciu sekundach przełączam z postojówek na auto – błyskawicznie włączają się światła mijania pełną mocą, bez tej typowej "łuny" jak przy zimnym starcie. analogiczna reakcja na przełączenie z postojowych na mijania.
silnik off, chwila przerwy.
manetka świateł na auto, uruchamiam silnik, xenony zapalają się, a w zasadzie rozpalają przez ok sekundę, może trochę więcej. z charakterystyczna łuną.
na moje wniosek z tego taki, że przy bixenonie żarnik pali się cały czas od momentu włączenia zapłonu, jedyne co to siedzi cały schowany za przysłoną gdy przełącznik świateł jest na off/auto za dnia (model nie-skandynawski) lub postojowe.
co sądzicie?
męczy mnie jeszcze jedna sprawa.
Przy bixenonie długie i mijania są z jednego żarnika. I nie jest tak, że gdy chcesz błysnąć światłami, to żarnik się na moment rozpala i gaśnie. Nie tak bixenon działa. Żarnik się świeci cały czas, tyle, że za przysłoną.
Czy nie jest więc tak, że po uruchomieniu samochodu żarnik tak czy owak się rozpala (żeby móc błysnąć długimi w każdym momencie), tylko że jest całkowicie zasłonięty (także dla świateł mijania – gdy włącznik świateł mijania jest na OFF/AUTO w ciągu dnia/lub włączmy jedynie postojowe). W takiej sytuacji montaż drl jako "ochrony" żarnika przed zużyciem czy zabawa z modułem sterującym mija się z celem.
Zejdę dzisiaj do garażu i poobserwuję sobie te lampy.
[edit]
a zatem wynik obserwacji jest następujący:
– otwieram auto, włączam postojówki, wciskam sprzęgło i start.
– po kilkudziesięciu sekundach przełączam z postojówek na auto – błyskawicznie włączają się światła mijania pełną mocą, bez tej typowej "łuny" jak przy zimnym starcie. analogiczna reakcja na przełączenie z postojowych na mijania.
silnik off, chwila przerwy.
manetka świateł na auto, uruchamiam silnik, xenony zapalają się, a w zasadzie rozpalają przez ok sekundę, może trochę więcej. z charakterystyczna łuną.
na moje wniosek z tego taki, że przy bixenonie żarnik pali się cały czas od momentu włączenia zapłonu, jedyne co to siedzi cały schowany za przysłoną gdy przełącznik świateł jest na off/auto za dnia (model nie-skandynawski) lub postojowe.
co sądzicie?
Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie doklanie znajduje się ten moduł świateł?
Szykuje się do przeróbki, szukałem na lewo przy zdemontowanego schowku ale...., moduł jest gdzieś głębiej?
Wysłano z HTC i Tapatalk2
Szykuje się do przeróbki, szukałem na lewo przy zdemontowanego schowku ale...., moduł jest gdzieś głębiej?
Wysłano z HTC i Tapatalk2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6