Fotorelacja wymiany zarowek halogenowych w GH
Strona 1 z 1
Edit by Wojtek:
Witam wszystkich,
Z powodu powtarzajacych sie pytan o wymiane zarowek halogenowych w M6, postanowilem wydzielic tego posta z ponizszego watku:
viewtopic.php?f=124&t=127255&p=2150130#p2150130
i przerobic go w krotka fotorelacje
podziekowania dla zielony110
A wiec Night Breakery doszly i przystapilem do ich wymiany.
Odkrecilem obejme i wyjalem airbox-a
Po wyciagnieciu (wyszarpnieciu do gory) pojawia sie lapa trzymajaca Airbox i super dojscie do zarowek
Wyciagam wtyczke (u mnie cala od razu nie schodzi i musze ja wypiac czesciowo a pozniej, jak juz odkrece zarowke, wypinam kostke calkowicie) i wykrecam zarowke.
Po wyjeciu oczom ukazuje sie taki widok
Wlozylem nowa zarowke i poskrecalem wszystko w odwrotnej kolejnosci.
Nowa zarowka wyglada w gniezdzie tak
To byla ta latwiejsza strona
Co do drugiej strony to kwestia wymiany wyglada podobnie
Ja osobiscie dostaje sie tam tedy
miejsca za duzo nie ma, ale podciagam do gory lekko ten gumowo-metalowy przewod. Jak juz wymaca sie gdzie jest zarowka, idzie gladko.
A tak to wyglada po zamontowaniu z tej "trudniejszej" strony
Czas zabiegu 25 mniut ( wliczajac umycie rak juz po wymianie )
Powodzenia
No i moge powiedziec ze Night Breakery daja rade.
W 100% polecam je kazdemu, kto nie ma xenonow.
W porownaniu do tego co mialem to niebo a ziemia
Witam wszystkich,
Z powodu powtarzajacych sie pytan o wymiane zarowek halogenowych w M6, postanowilem wydzielic tego posta z ponizszego watku:
viewtopic.php?f=124&t=127255&p=2150130#p2150130
i przerobic go w krotka fotorelacje
podziekowania dla zielony110
A wiec Night Breakery doszly i przystapilem do ich wymiany.
Odkrecilem obejme i wyjalem airbox-a
Po wyciagnieciu (wyszarpnieciu do gory) pojawia sie lapa trzymajaca Airbox i super dojscie do zarowek
Wyciagam wtyczke (u mnie cala od razu nie schodzi i musze ja wypiac czesciowo a pozniej, jak juz odkrece zarowke, wypinam kostke calkowicie) i wykrecam zarowke.
Po wyjeciu oczom ukazuje sie taki widok
Wlozylem nowa zarowke i poskrecalem wszystko w odwrotnej kolejnosci.
Nowa zarowka wyglada w gniezdzie tak
To byla ta latwiejsza strona
Co do drugiej strony to kwestia wymiany wyglada podobnie
Ja osobiscie dostaje sie tam tedy
miejsca za duzo nie ma, ale podciagam do gory lekko ten gumowo-metalowy przewod. Jak juz wymaca sie gdzie jest zarowka, idzie gladko.
A tak to wyglada po zamontowaniu z tej "trudniejszej" strony
Czas zabiegu 25 mniut ( wliczajac umycie rak juz po wymianie )
Powodzenia
No i moge powiedziec ze Night Breakery daja rade.
W 100% polecam je kazdemu, kto nie ma xenonow.
W porownaniu do tego co mialem to niebo a ziemia
- Załączniki
-
zielony110 napisał(a):Z powodu powtarzajacych sie pytan o wymiane zarowek haolgenowych w M6
żarówki halogenowe to chyba te przeciwmgielne – jeśli się myle to prośba o poprawienie, a tych których zmiane opisujesz to do świateł mijania.
Możesz podać pełną nazwę tych żarówek.
- Od: 21 kwi 2011, 21:52
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.
michal6272 napisał(a):żarówki halogenowe to chyba te przeciwmgielne – jeśli się myle to prośba o poprawienie, a tych których zmiane opisujesz to do świateł mijania.
jestes pewien?
ps. jest to zarowka typu "halogen" , a nie do swiatel przeciwmgielnych... gdzie rowniez tego typu zarowki sie uzywa...
michal6272 napisał(a):Możesz podać pełną nazwę tych żarówek.
masz oddzielny watek o polecanych zarowkach i zarnikach
Edit:
wypis z wikipedia.org
Lampa halogenowa – Jest to żarówka z żarnikiem wolframowym, wypełniona gazem szlachetnym z niewielką ilością halogenu (czyli fluorowca, np. jodu), który regeneruje żarnik, przeciwdziałając jego rozpylaniu, a tym samym ciemnieniu bańki od strony wewnętrznej.
Halogen tworzy związek chemiczny z wolframem (parami wolframu w bańce i na ściankach bańki). Związek ten krąży wraz z gazem w bańce w temperaturze panującej blisko żarnika, a następnie rozpada się na wolfram i fluorowiec. W rezultacie tej reakcji następuje przenoszenie cząstek wyparowanego wolframu z bańki na żarnik. Proces ten nazywa się halogenowym cyklem regeneracyjnym. Występowanie tego cyklu pozwala zwiększyć temperaturę żarnika do około 3200 K, zatem żarówki halogenowe cechują się wyższymi skutecznościami świetlnymi w porównaniu do zwykłych lamp żarowych (do 18 lumenów/wat).
Podane temperatury pracy żarnika odnoszą się do standardowych lamp, dla których przewidziano średni czas pracy 1000 godzin. Czasami, w sytuacjach, w których wymagane jest uzyskanie światła bardziej zbliżonego do światła dziennego, stosuje się żarówki pracujące z wyższą temperaturą żarnika. Trwałość takich lamp jest jednak znacznie niższa.
Zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, brak konieczności stosowania układów zapłonowych, szybki zapłon, niewielkie straty strumienia świetlnego w okresie eksploatacji oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania barw. Wadą jest niewielka skuteczność i trwałość w porównaniu do lamp wyładowczych, czy lamp LED.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
lola napisał(a):i sory Wojtek za literowki
zawsze mozesz edytowac swoj post i je poprawic
ps. podziekujcie Bartkowi (zielony110)... to on napisal
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam, przedwczoraj, zainspirowany poprzednim wątkiem o polecanych żarówkach, również zabrałem się za wymianę na nightbreakery. Mówiąc szczerze jest to masakra. Po 30 minutach drogi przez mękę, wyposażony jedynie we własne ręce, udało się. I to bez wyjmowania puszki z filtrem, czego efektem są poranione dłonie. Ale najważniejsze, że się udało i efekt jest zabójczy.
Szkoda tylko, że nie poczekałem na fotorelację, byłoby łatwiej
Szkoda tylko, że nie poczekałem na fotorelację, byłoby łatwiej
- Od: 24 lis 2011, 15:55
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 CD Exclusive Sedan '08
Mercedes ML 350 4matic '04
Witajcie!
Przerobiłem temat nightbreakerów i co? Pierwsza padła chyba po miesiącu!
Dlatego zakładam xenony tylko jeszcze mam problem żeby jeszcze były też na długich, dużo jeżdżę nocą a różnica w oświetleniu jest wielka!
A i bym zapomniał jeszcze trzeba spryski założyć.
Co do postu wyżej to H11 jest w reflektorach głównych i w przeciwmgłowych.
Przerobiłem temat nightbreakerów i co? Pierwsza padła chyba po miesiącu!
Dlatego zakładam xenony tylko jeszcze mam problem żeby jeszcze były też na długich, dużo jeżdżę nocą a różnica w oświetleniu jest wielka!
A i bym zapomniał jeszcze trzeba spryski założyć.
Co do postu wyżej to H11 jest w reflektorach głównych i w przeciwmgłowych.
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
piotrek0077
a miałeś nb czy nb plus? , tez chciałem xenony/spryskiwacze mam/ ale nie zenony, aso w krk umyło rece a nie znam sensownej firmy ktora by sie podjęła i jakąś gwarancje dołączyła a takich domowych boje sie ze pojade za 2mce na narty i w austrii czy czechach bedą problemy, ciekaw jestem czy komuś z naszego forum udała sie taka zamiana ?
moje nb jeszcze nie dotarły, gdzieś czytalem ze wolniej sie przepalaja jesli włącza sie dopiero po włączeniu silnika a wiec nici z automatycznych swiatel – bu
zeby chciaz 6mcy wytrzymaly/ u mnie 10000km/ to byloby ok
a miałeś nb czy nb plus? , tez chciałem xenony/spryskiwacze mam/ ale nie zenony, aso w krk umyło rece a nie znam sensownej firmy ktora by sie podjęła i jakąś gwarancje dołączyła a takich domowych boje sie ze pojade za 2mce na narty i w austrii czy czechach bedą problemy, ciekaw jestem czy komuś z naszego forum udała sie taka zamiana ?
moje nb jeszcze nie dotarły, gdzieś czytalem ze wolniej sie przepalaja jesli włącza sie dopiero po włączeniu silnika a wiec nici z automatycznych swiatel – bu
zeby chciaz 6mcy wytrzymaly/ u mnie 10000km/ to byloby ok
- Od: 23 mar 2011, 09:04
- Posty: 26
- Skąd: kraków
- Auto: 2.0 mzr-cd 2009
Miałem nb+, nie mam automatycznego włącznika świateł i pewnie gdyby nie nasze równe drogi to poświeciły by dłużej. Mimo wszystko i tak spodziewałem się po nich dłuższej żywotności.
Co do xenonów to widziałem na youtubie jak w różnych lampach wymieniają soczewki, ale czy w naszych Madziach tak się da? Na pewno muszą być spryski czego ja niestety nie mam no i poziomowanie.
Co do xenonów to widziałem na youtubie jak w różnych lampach wymieniają soczewki, ale czy w naszych Madziach tak się da? Na pewno muszą być spryski czego ja niestety nie mam no i poziomowanie.
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
no zobaczymy jak z żywotnością będzie u mnie jakoś 3ci miesiąc się zaczyna odkąd zamontowałem i jeszcze świecą, a auto pracujące, prawie cały czas jeździ.
-
Kamil
odebralem dzisiaj po pracy przesylke z nb+ h11 ze sklepu apus, czy wasze tez byly troche brudne- mam na mysli stalowe trzonki pokryte jakby sadzą ? zapakowane w ciasne tekturowe pudelko , jutro bede zakladal ale juz sie boje ze przepalone
- Od: 23 mar 2011, 09:04
- Posty: 26
- Skąd: kraków
- Auto: 2.0 mzr-cd 2009
Dziękuje za fotorelacje dla zielony110 i Wojtek.
Zainspirowała mnie ona do zmiany moich żarówek .Dzięki niej założenie Nightbreakerow Plus poszło gładko i co najważniejsze zaoszczędziłem dużo czasu
Zainspirowała mnie ona do zmiany moich żarówek .Dzięki niej założenie Nightbreakerow Plus poszło gładko i co najważniejsze zaoszczędziłem dużo czasu
koledzy, czy może ktoś z was zrobić fotki do fotorelacji z postu nr 1?
Niestety, ale zdjecia były na hostingu i całość zniknęła...
Niestety, ale zdjecia były na hostingu i całość zniknęła...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam, wymieniam żarówki w mojej maździe na Night Breaker U. Żarówkę prawą od strony kierowcy wymieniłem w 20 sekund, ale mam problem z lewą, głównie problem tkwi w tym że nie mogę ponownie jej usytuować w jej należytym miejscu bo nie wiem w którą stronę ja dokręcić... ;/ Przy wyciąganiu nie zwróciłem uwagi w którą odkręcałem, prosiłbym o pomoc jak najszybciej! Pozdrawiam
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6