Strona 1 z 1

[AJ] Wymiana rolek i napinacza w silniku 3.0 V6

PostNapisane: 22 lut 2010, 13:34
przez Arek_78
Czy ktoś z posiadaczy M6 3.0 V6 wymieniał napinacz paska i rolke?
Rolka mi już piszczy i konieczna będzie wymiana albo rolki albo łożyska. A miejsca tam nie ma wogóle żeby kluczem kręcić. Podejrzewam, że konieczne będzie opuszczenie lub podniesienie silnika. Chyba że jest jakiś inny sposób.
Ma ktoś jakieś pomysły poza "jedź do serwisu"?

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 23 lut 2010, 12:37
przez SzUrEk
przyłączam sie do pytanie, jak dostać się do łożysk i rolek??

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 25 lut 2010, 23:15
przez bull
Jak wymieniałem łozyska w rolkach (są wymienne) to mechanik podnosił silnik. Odkręcił mocowanie (poduszkę) silnika, tą przy zbiorniku na płyn chłodniczy i podniósł. Wtedy dostęp był na tyle dobry, że można było wymienić łożyska. Łozyska są w rolkach wymienne i mają typowe rozmiary, nie miałem problemu ze znalezieniem odpowiednich.

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 1 mar 2010, 10:13
przez Arek_78
Podniesienie silnika nie jest głupim pomysłem. Szczególnie jak da rade ze strony od paska. Wtedy będzie więcej miejsca na włożenie klucza i odkręcenie rolki. Niebawem mnie to czeka więc postaram się o jakąś fotorelacje. Coraz więcej jest posiadaczy 3.0 V6 więc przyda się na pewno.

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 1 mar 2010, 16:58
przez DaveV6
Ja nie wymieniałem rolek ale odkręcałem cala oslone na łańcuch i wymieniałem uszczelki. Najlepiej podłożyć coś pod silnik , przesunąć zbiornik płynu do chłodnicy, i odkręcić uchwyt do silnika. Pomoze tez ściągniecie kola i osłony z strony pasażera. śruby od napinacza są wtedy bardziej dostępne
Także jak już wymieniasz rolkę to wymień pasek. 6pk 210cm. Jak kupiłem pasek firmy Continental I działa super :) Cena ok 75zl

Jak ktoś ma rozmiary łożyska od rolko do napinacza to bardzo by się przydały. W przyszłości tez zamiezam wymienić łożysko.

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 7 paź 2010, 11:40
przez jerry_skarbek
bull napisał(a):Jak wymieniałem łozyska w rolkach (są wymienne) to mechanik podnosił silnik. Odkręcił mocowanie (poduszkę) silnika, tą przy zbiorniku na płyn chłodniczy i podniósł. Wtedy dostęp był na tyle dobry, że można było wymienić łożyska. Łozyska są w rolkach wymienne i mają typowe rozmiary, nie miałem problemu ze znalezieniem odpowiednich.


no właśnie bull – poszukaj tego starego łożyska i podaj wymiary, co by można było sobie łożysko kupić przed rozgrzebaniem autka.

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 7 paź 2010, 15:44
przez DaveV6
Łożysko do napinacza- OEM jest NTN 6303

Łożysko od napinacza do pompy wody nie jest wymienialne, ale ten napinacz można ściągnąć i zastąpić samo napinającym paskiem Gates K030195SF. Nie wiem czy można ten pasek kupić w Polsce. Ja sprowadzałem go z USA

Numer łożyska do rolki prowadzącej podam później.

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 7 paź 2010, 20:35
przez jerry_skarbek
Dzięki wielkie!

Re: Wymiana rolek i napinacza w M6 3.0 V6

PostNapisane: 7 paź 2010, 20:48
przez DaveV6
Jak ktoś był by zainteresowany to mam używany napinacz z wymieniana rolka.

Re: [AJ] Wymiana rolek i napinacza w silniku 3.0 V6

PostNapisane: 28 sty 2018, 13:52
przez Arek_78
Wczoraj wymieniałem łożyska w rolce prowadzącej i rolce napinacza.
Nie trzeba nic kombinować z podnoszeniem silnika. Wszystko dało radę zrobić ze stoickim spokojem w 2 godziny.
Dla tych co czeka ich wymiana:
1. Rolka prowadząca (ta metalowa z rowkami) – łożysko 6203 C3 – dostępne wszędzie, typowe łożysko jakie jest w alternatorach.
2. Rolka na napinaczu (gładka) – łożysko 6303 C3 – podobnie jak poprzednie, można wszędzie dostać

Przynajmniej Mazda pomyślała o wymiennych łożyskach, zamiast o całych elementach.

Żeby wyciągnąć obie rolki należy zdjąć koło oraz plastikową część nadkola – osłona koła.

Gdyby zaszła konieczność wymiany paska klinowego to mamy: 6 rowkowy o długości 2092 (PK6 2092)